Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschikt huisdier

+28
Blond
TGR
Cow
Guus
Highway
Snoopy
Lynn_
Sneeuwvlok
Susan
Lenthe
loura
tralala
Olijfje
Mamsie
Liadan
Cheesegirl
Tinkie
Zwerver
M_as
Gizmo
TukTuk
Lejow
Caro
Caroow
Monnie
Zwoesj
Rovine
Zora
32 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:22

Ja dat stampen is inderdaad bloedirritant. Toen ik mijn twee konijnen koppelde stampten ze de hele nacht door, dat klonk echt als flinke dreunen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:24

Ooh ja nu je het zegt Storm weet ik het weer!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  tralala za 22 jan 2011 - 22:39

Storm schreef:Ja dat stampen is inderdaad bloedirritant. Toen ik mijn twee konijnen koppelde stampten ze de hele nacht door, dat klonk echt als flinke dreunen.

Ja, ik heb er maar een en 's nachts doet hij het niet. Maar ik kan me zo voorstellen als de kinderen al wat bangig zijn dat ze daar ook niet vrolijk van worden.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  loura za 22 jan 2011 - 22:44

Een vogel die lekker uit zn hokje kan en mag vliegen in huis smile
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Lenthe za 22 jan 2011 - 22:54

Ik weet niet hoe allergisch je man is, maar dan zou ik geen vogel of cavia nemen. Daar zou hij ook wel eens allergisch voor kunnen zijn. (wij hebben ooit vogels gehad, maar dat was niet echt een succes met mijn broer, hijwas daar ook zwaar allergisch voor).
Ik zou dan toch voor een konijn gaan, op het balkon. Die hoeft niet in huis te leven (dus geen problemen met allergie), is knuffelig en heeft geen constante verzorging nodig.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:00

Ik zou gewoon wat vaker naar de kinderboerderij gaan als ik jou was Wink smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Olijfje za 22 jan 2011 - 23:12

Maple schreef:Ik vind de kat hierboven er net uitzien of mijn neefje van 7 de tondeuse te pakken heeft gekregen en zich uitgeleefd heeft op de kat.

Overigens helpen naaktkatten niets tegen allergieën, ze zijn in elk geval niet allergieproof. Want mensen met een kattenallergie zijn allergisch voor de huidschilfers, niet voor de haren.
Toen we thuiswoonden heb ik echt enorm veel huisdieren gehad, noem het op en we hebben het ooit wel gehad. Van vogelspin tot koe. De gekko's vond ik erg lief en schattig, en mijn vader heeft ooit degoe's gehad, die waren ook erg leuk.


Het kan twee kanten op volgens mij: de een vindt ze afschuwelijk, en de ander prachtig.


Maar wij hadden vroeger zo'n kat en mijn vader is ook allergisch voor kattenharen/huidschilfers. Maar tegen deze kat kon hij wel. Zou dat per persoon verschillen dan?
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Susan za 22 jan 2011 - 23:27

Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die allergisch zijn voor honden geen last hebben van een West Highland White Terrier.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 23:27

Susan schreef:Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen die allergisch zijn voor honden geen last hebben van een West Highland White Terrier.
Klopt, in mijn geval wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Sneeuwvlok za 22 jan 2011 - 23:31

Liva schreef:Ik zou gewoon wat vaker naar de kinderboerderij gaan als ik jou was Wink smile

Mee eens. Ik denk dat een konijn niet helpt om aan honden en katten te wennen. Een konijn is zo anders dan een (grote) hond die de kinderen achterna loopt. Misschien zijn er buren die honden hebben? Vraag eens aan hun of ze je willen helpen de kinderen aan de hond te laten wennen.
En ik denk ook dat jullie gewoon geen mensen zijn voor een huisdier.
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:16

Waarom mijn kinderen zo bang zijn weet ik echt niet. Het is ook niet alleen voor honden en katten, maar voor alle beesten, vandaar dus dat ik het wel een goed idee vind om een beestje te nemen en ze daaraan te laten wennen. We gaan vaak genoeg naar de kinderboerderij want op een afstandje kijken vinden ze best leuk. Maar ze vinden écht alle beesten eng, hamsters, kippen, koeien, honden, vogels, enzovoorts.

Oma heeft een vogel, daar durven ze niet bij in de buurt te komen (ze vinden het wel heel interessant), andere familie heeft hamsters, dat vinden ze alweer íets minder eng, maar ze durven niet te aaien ofzo, en als we in de lift staan in onze flat en er komt een hond binnen dan worden ze (en dan vooral de oudste) echt letterlijk hysterisch. En dat vind ik heel vervelend. Dat snap ik trouwens wel van ze, want er wonen een paar mensen in onze flat die het normaal vinden dat hun honden (echt heel smerige rotbeesten) tegen kleine kinderen opspringen, ook als ze in een buggy zitten enzo, die houden die beesten niet bij zich in de lift, maar laten ze gewoon hun gang gaan. En daar zijn mijn kinderen echt ontzettend bang van geworden, want in zo'n lift kun je geen kant op, en als zo'n hond dan boven op je springt en je bent maar heel klein, dan is dat doodeng. En inmiddels vinden ze dus alle dieren eng.

Vogels heb ik zelf ook voorgesteld, maar dat wil mijn man niet. Hij heeft jaren een soort papegaai gehad, en dat beest wilde maar niet dood Very Happy Die was héél oud en maakte vreselijk veel herrie en enorm veel rommel.

Cavia's vind ik zelf echt heel erg stom, ze klinken vreselijk neurotisch en ik vind het van die zenuwachtige beesten. Very Happy

Mijn man is voornamelijk allergisch voor katten, sommige honden (maar lang niet allemaal) en verder niet echt. Daarbij zijn zijn allergieen in de loop van de jaren een stuk minder geworden (het was eerst zo erg dat hij al last kreeg als ik bij iemand op bezoek was geweest met een kat, en ik kwam naast hem zitten, dat is nu niet meer). Maar voor konijnen en dergelijke is hij niet allergisch.

Ik vind konijnen dus ook niet zo geschikt voor kinderen, want de konijnen die ik ken zijn helemaal niet zo knuffelbaar, want behoorlijk fel. En ze kunnen behoorlijk hard krabben.

Ik denk nog even na over de hamster. Dat van die ratten vind ik sneu idd, maar ik vind ratten zelf wel erg leuke beesten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:19

Ik denk (persoonlijk) dat als je een hamster neemt, je beter een goudhamster kan nemen dan een dwerghamster. Goudhamsters zijn wat groter, dwerghamsters zijn zo inie-minie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Lynn_ zo 23 jan 2011 - 0:22

Ik vind dat je meer 'hebt' aan een hamster dan aan een cavia. Maar als je dat zelf geen leuke beesten vindt is het geen succes denk ik. Een chinchilla misschien? Die hebben wij eens gehad. Leuke beesten! Wel een beetje eigenwijs en rommelig.
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Snoopy zo 23 jan 2011 - 0:23

Misschien een stomme opmerking en heb je het allang geprobeerd, in dat geval heb ik niks gezegd:D

Maar heb je wel eens intensief geprobeerd je kinderen hierin te begeleiden?
Ik had laatst namelijk een kindje dat doodsbang was voor dieren. Eerst kwamen we langs een hond daarna een paard en schapen. Ik ben toen rustig bij hem gebleven, vastgehouden en op em ingepraat dat het niet eng is. Uiteindelijk heeft ie de schapen zelfs gevoerd!
Kan me voorstellen dat als je zo elke week naar een diertje gaat dat de angst op een gegeven moment ook wel minder wordt.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:30

Al gedaan Snoopy, maar heeft weinig effect, ik laat dus wel eens een hond uit van een kennis, we zijn weleens op bezoek bij mensen met dieren, gaan naar de kinderboerderij, en ze hoeven van mij dan niets, maar ze worden al bang als ík een hamster oppak smile Ookal zitten ze zelf aan de andere kant van de kamer.

Het is gewoon steeds te weinig tijd. En als je zelf een beest in huis hebt, dan wennen ze er denk ik sneller aan. Niet dat ze er meteen mee moeten knuffelen of zo'n beest moeten voeren, maar als ze alleen maar zien dat er niets gebeurt als een ander ermee bezig is, dan helpt dat vast wel iets.

(daarnaast vind ik een huisdier ook gewoon leuk hoor, het is dus niet alleen hier om, anders zou ik er niet aan beginnen, ik heb altijd hamsters en vogels gehad als kind, dat vond ik heel leuk)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:32

En een Gerbil?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Highway zo 23 jan 2011 - 0:38

konijnen kun je goed tam krijgen en zijn prima toegankelijk voor kinderen. Vooral als je een jonkie neemt bijv bij een goede fokker vandaan; zijn ze vaak al handtam gemaakt als je ze krijgt. Als je dit doorzet worden het echt leuke konijnen. Ik heb de mijne inmiddels 3 jaar en het is net een kat; hij loopt altijd los want hij plast en poept alleen in zijn kooitje en komt 's avonds lekker op de bank bij je zitten en naar je toe rennen als je binnen komt. Mijn neefje (en andere kindjes die we weleens op bezoek krijgen) vinden hem echt heel leuk en friemelen lekker aan hem.

edit: zie nu dat het topic al pagina's lang is en dat er allang tips zijn gegeven over konijntjes :P Maar ik denk dat echt een fijn beestje is; ook voor kinderen. Ze kunnen overigens wel oud worden..
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 0:56

Ik denk dat konijnen veel meer knuffelbaar zijn dan hamsters hoor. Ik ken eigenlijk alleen maar hamsters die of de hele tijd slapen, of met hun tanden overal in hangen, ook in vingers. Ik heb zelf al van kleins af aan konijnen en ik ken heel veel mensen met konijnen, en daar zit er niet een bij die niet van aaien houdt. Ik ben nog nooit gebeten door een van mijn eigen konijnen en ik kan alles met ze doen. Hamsters bijten veel sneller.
Zoals ik al zei, je kan een keer gaan kijken bij een konijnenopvang, die kunnen je precies vertellen welk beest aan je wensen voldoet en welke geschikt is voor kinderen. Als je voor een iets ouder konijn gaat, zit je er ook geen tien jaar aan vast en is het karakter al bekend. Een vriendin van me heeft laatst zo'n ontzettend lief konijntje uit de opvang gehaald. Dat beest is superfluffy en wil het liefst de hele dag knuffelen, perfect voor kinderen. Dan snap ik echt niet waarom zo'n beest weggedaan is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:05

Ik zou met kleine kinderen dus juist weer geen konijnen doen, omdat konijnen er eigenlijk helemaal niet van houden om opgepakt te worden. Maar, dat is mijn perceptie. Daarbij kan je konijnen beter met z'n tweetjes houden omdat het sociale dieren zijn. Maar, dat is ieder voor zich hoor. Konijnen kunnen erg fel zijn -zeker als ze de hele dag in een kooi(tje) zitten- en flink krabben/bijten.

Dan zou ik in het geval van Lilith voor een cavia of hamster gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:05

Ik heb al ontzettend veel hamsters gehad, maar ben echt nog nooit gebeten. Kinderen vinden mijn hamsters ook altijd leuk, zelfs als ze bang zijn en hem niet willen aanraken, dan vinden ze het gewoon nog leuk om naar hem te kijken in zijn kooit. Hoe hij klimt of speelt etc. En het 'voordeel' voor Lilith is dat ze niet zo ontzettend lang leven :P

Weet niet meer wie het vroeg, maar ik vind een konijn gewoon geen kinderbeest. Zoveel konijnen gaan trappelen als je ze in of uit hun kooi wil pakken bijvoorbeeld, dat vind ik voor kinderen erg eng en onvoorspelbaar. Daarnaast zijn ze redelijk aan de maat en vind ik ze saai om naar te kijken in hun kooi. Ja, ze zijn zacht, maar dat is een kussentje ook. Een konijn los door huis laten lopen vind ik met twee panische kinderen ook geen optie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 1:26

Tja, ik denk dat je sowieso moet realiseren en aan je kinderen uitleggen dat beestjes af en toe bijten. Wanneer ze zelf bang zijn, zich in het nauw gedreven voelen of weet ik veel wat voor reden. Ik denk niet dat je een wonderkonijn of -hamster gaat vinden die nooit bijt. Vaak vinden ze dat aaien wel even leuk, maar is het daarna wel weer klaar. Denk dat daar niet echt veel verschil in zit tussen een konijn en een hamster. Ik denk wel dat konijnen aaibaarder zijn voor kinderen omdat ze groter zijn. Die kunnen ze echt zelf makkelijk aaien en zelfs even op schoot houden. Een hamster is dan toch minder praktisch daar in.

Dus dan zou ik gaan voor of een konijn, of toch een soort klein hondje waar je man niet allergisch voor is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:07

Neem gewoon zo'n kale kat, heeft een collega van me ook, hilarisch! Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:30

Een sfinx is best wel veel werk. Je moet ze altijd extra warm houden want dat kunnen ze niet zelf en ze scheiden een soort van donkere vloeistof af. Ze zijn niet echt onderhoudsvrij, wat veel mesnen wel denken. Wel zijn ze vaak ontzéttend knuffelig en lief! En als je er eenmaal een geaaid hebt (ik ben het bewijs) ook totaal niet meer eng! Het enige wat ik niet zo leuk aan ze vind is dat je hun eh poepgat gewoon heel goed ziet zitten :P Maar daar moet je dan gewoon maar even niet naar kijken hahaha. Mijn hamster bijt trouwens ook af en toe, dat is met alle knaagdieren zo. Ze denkt dat mijn vinger een lekker hapje is, het is geen gemeen gedrag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:35

Naaktkatten zijn inderdaad katten die heel veel verzorging nodig hebben (en ook niet heel leuk voor kinderen, denk ik)..

Konijnen zijn wel echt leuk en schildpadden ook trouwens, wij hadden vroeger schildpadden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 4:37

Haha mn collega zei idd ook dat die van haar erg knuffelig is en de hele tijd op dr schouder wil liggen.. Mijn kat heeft er trouwens ook een handje van om met zn kont richting mn hoofd te gaan staan/liggen, dus of dat nou verschil maakt qua uitzicht is nog maar de vraag Very Happy

Edit: Dwab, waarom niet geschikt voor kinderen? Mn collega heeft 2 kinderen van 3 en 5 geloof ik, maar die vinden dr geweldig. En de klasgenootjes ook, die willen allemaal naar de naakte kat kijken :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 4 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum