Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschikt huisdier

+28
Blond
TGR
Cow
Guus
Highway
Snoopy
Lynn_
Sneeuwvlok
Susan
Lenthe
loura
tralala
Olijfje
Mamsie
Liadan
Cheesegirl
Tinkie
Zwerver
M_as
Gizmo
TukTuk
Lejow
Caro
Caroow
Monnie
Zwoesj
Rovine
Zora
32 plaatsers

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:26

Omdat mijn kinderen echt panisch zijn voor alle beesten wil ik eigenlijk graag een huisdier nemen, zodat ze er een beetje aan kunnen wennen. Maar wát voor huisdier weet ik nog niet.

Hond of kat valt af, daar is mijn man allergisch voor.
Hamsters slapen overdag en zijn 's nachts wakker, dat is niet erg handig, qua kinderen.a
Cavia's vind ik ernstig neurotisch, dat wordt hem dus niet Very Happy
Een konijn is een optie, misschien, maar ik weet níets van konijnen. En een rat is misschien ook een optie (iets handzamer dan muizen of hamsters, en beter tam te krijgen).

Wat is er verder nog aan huisdieren? We wonen op een flat, dus we hebben niet belachelijk veel ruimte, en weinig buitenruimte (wel een flink balkon). En wat is het meest geschikt qua kinderen? Iemand ervaring met hamsters/cavia's/konijnen/ratten? Of andere beesten?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zora za 22 jan 2011 - 7:31

Vissen? Schildpad? Vogelspinnen?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Rovine za 22 jan 2011 - 7:32

Ratten zijn erg leuk de eerste anderhalf jaar, daarna begint er vaak allerlei gezondheidsellende. Ik heb er 3 gehad, maar geen nieuwe meer genomen omdat ik die constante zorgen om een ziek beestje niet zo trok. Ze ruiken wel erg sterk, ik vond het geen probleem, maar dat kan wel een issue zijn.
Ze zijn wel stukken leuker dan een cavia of hamster -vind ik- doordat ze me ook echt leken te herkennen en allemaal een eigen karaktertje hadden. En erg gezellig als ik thuiskwam en ze zich alledrie verdrongen in een hoekje om bij me te komen. Ratten houd je trouwens liever niet alleen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:35

Het ligt er (voor zover ik weet) heel erg aan waar je je ratten vandaan haalt. Bij de dierenwinkel kun je er van op aan dat ze snel ziek worden. Bij een fokker valt het vaak wel mee. (ik ken veel mensen met ratten).

Vogelspinnen en schildpadden lijken me niet erg geschikt voor kinderen van 3 en 4, maar bedankt voor je serieuze reactie Zora.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 7:36

Waar is je man precies allergisch voor bij katten? Want als het de haren zijn, je hebt ook een ras waar de kat niet bij verhaard. Ik weet dat mijn vriendin zo'n beestje heeft omdat 1 van haar kinderen niet tegen de haren kan
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:37

Ratten zijn erg leuk en lief en kunnen goed met kinderen, alleen worden de ratten van tegenwoordig helaas niet meer zo oud (door de labratten). Je kunt er dus sowieso vanuit gaan dat je na 1.5-2 jaar een heel ziek diertje hebt met bulten, tumor dit, gezwel dat en dood zal gaan daaraan. Dat lijkt mij voor je kinderen erg naar (zeker na zo'n korte tijd).

Ik vind konijnen nooit zo geschikt voor kinderen, maar denk dat veel mensen daar anders over denken. De meeste mensen die in de winkel kwamen voor een huisdier en kinderen hadden, verlieten met een konijn de zaak haha. Cavia's vind ik meer kinderdieren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zora za 22 jan 2011 - 7:37

Lilith schreef:Het ligt er (voor zover ik weet) heel erg aan waar je je ratten vandaan haalt. Bij de dierenwinkel kun je er van op aan dat ze snel ziek worden. Bij een fokker valt het vaak wel mee. (ik ken veel mensen met ratten).

Vogelspinnen en schildpadden lijken me niet erg geschikt voor kinderen van 3 en 4, maar bedankt voor je serieuze reactie Zora.

Nou nou, is het zo erg? Ik was serieus over de vissen en de schildpadden.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Monnie za 22 jan 2011 - 7:41

Ik zou voor een konijn gaan. Die beestjes willen vaak ook wel graag geknuffeld worden, leuk voor kinderen. Ik heb zelf ook een konijn gehad, was altijd een lief beest. Wat ik wel altijd vreselijk vond was het hok schoonmaken, maar goed dat hoort erbij Wink

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:44

Mijn Russische dwerghamster is wel overdag een paar keer wakker. Als er mensen thuis zijn, slapen ze minder overdag smile Ze is meestal 's ochtends, 's middags en 's avonds een keer wakker (en 's nachts dus :P). En wat denk je anders van een cavia? Geen cavia dus. En een konijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:45

Zwoesj schreef:Waar is je man precies allergisch voor bij katten? Want als het de haren zijn, je hebt ook een ras waar de kat niet bij verhaard. Ik weet dat mijn vriendin zo'n beestje heeft omdat 1 van haar kinderen niet tegen de haren kan
Huisschilfers en haren, dus een naaktkat is ook geen oplossing smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:45

Zora schreef:
Lilith schreef:Het ligt er (voor zover ik weet) heel erg aan waar je je ratten vandaan haalt. Bij de dierenwinkel kun je er van op aan dat ze snel ziek worden. Bij een fokker valt het vaak wel mee. (ik ken veel mensen met ratten).

Vogelspinnen en schildpadden lijken me niet erg geschikt voor kinderen van 3 en 4, maar bedankt voor je serieuze reactie Zora.

Nou nou, is het zo erg? Ik was serieus over de vissen en de schildpadden.
Ik bedank je toch vriendelijk? Ook bloedserieus.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Rovine za 22 jan 2011 - 7:46

Lilith schreef:Het ligt er (voor zover ik weet) heel erg aan waar je je ratten vandaan haalt. Bij de dierenwinkel kun je er van op aan dat ze snel ziek worden. Bij een fokker valt het vaak wel mee. (ik ken veel mensen met ratten).

De mijne kwamen ook niet uit de dierenwinkel. smile

2 ervan zijn wel erg oud geworden (ruim 3), maar vanaf het moment dat ze anderhalf jaar waren had ik er altijd wel eentje die iets had. En alledrie op een erg nare manier overleden.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 7:48

Lilith schreef:
Zwoesj schreef:Waar is je man precies allergisch voor bij katten? Want als het de haren zijn, je hebt ook een ras waar de kat niet bij verhaard. Ik weet dat mijn vriendin zo'n beestje heeft omdat 1 van haar kinderen niet tegen de haren kan
Huisschilfers en haren, dus een naaktkat is ook geen oplossing smile

Haha daar doelde ik nog niet eens op eigenlijk smile
En als je een goeie kunt vinden, wat denk je van een fredje? Ik vind dat geweldige beesten, maar dan moet je wel goed opletten dat je een tamme, niet valse neemt. Als je een lieve hebt zijn ze echt onwijs schattig, houden van knuffelen en kunnen enorme gezeldschapsdieren zijn
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zora za 22 jan 2011 - 7:50

Lilith schreef:
Zora schreef:
Lilith schreef:Het ligt er (voor zover ik weet) heel erg aan waar je je ratten vandaan haalt. Bij de dierenwinkel kun je er van op aan dat ze snel ziek worden. Bij een fokker valt het vaak wel mee. (ik ken veel mensen met ratten).

Vogelspinnen en schildpadden lijken me niet erg geschikt voor kinderen van 3 en 4, maar bedankt voor je serieuze reactie Zora.

Nou nou, is het zo erg? Ik was serieus over de vissen en de schildpadden.
Ik bedank je toch vriendelijk? Ook bloedserieus.

Hmm nouja, het 'klinkt' toch wat anders... Anyway, een vis is toch best een lowkey-huisdier? Weinig gedoe, wel mooi en leuk voor de kids misschien. Alleen laag knuffelgehalte.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:51

Haha dat heet een freT Wink Ik zag er vanmiddag iemand mee (met 2) in de supermarkt :shock: Vond ik toch een beetje apart.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 7:53

Darcy schreef:Haha dat heet een freT Wink Ik zag er vanmiddag iemand mee (met 2) in de supermarkt :shock: Vond ik toch een beetje apart.

Oepsie! Je hebt gelijk, dankje voor de verbetering!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:53

Zwoesj schreef:
Lilith schreef:
Zwoesj schreef:Waar is je man precies allergisch voor bij katten? Want als het de haren zijn, je hebt ook een ras waar de kat niet bij verhaard. Ik weet dat mijn vriendin zo'n beestje heeft omdat 1 van haar kinderen niet tegen de haren kan
Huisschilfers en haren, dus een naaktkat is ook geen oplossing smile

Haha daar doelde ik nog niet eens op eigenlijk smile
En als je een goeie kunt vinden, wat denk je van een fredje? Ik vind dat geweldige beesten, maar dan moet je wel goed opletten dat je een tamme, niet valse neemt. Als je een lieve hebt zijn ze echt onwijs schattig, houden van knuffelen en kunnen enorme gezeldschapsdieren zijn
Fretten zijn leuk, maar niet geschikt voor kinderen, ze zijn vaak erg onvoorspelbaar, voor zover ik weet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:54

Je zou 'm natuurlijk wel Fred kunnen noemen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Caroow za 22 jan 2011 - 7:55

Ik vond als kind mijn hamster wel een erg leuk huisdier. Relatief weinig verzorging en toch knuffelig.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:55

Vissen vind ik niet zo'n goed idee, want mijn doel is nou juist dat mijn kinderen leren dat dieren niet eng zijn. Ik wil wel eens over straat kunnen zonder hysterisch gedoe over poezen en honden, dus ik vond dat ze maar eens moesten wennen aan beestjes. Ik heb niet zo'n zin in een huisdier waar ik 15 jaar verantwoordelijk voor ben, en ik vind beestjes binnen al snel zielig. Kunnen konijnen goed binnen zijn?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:56

Darcy schreef:Je zou 'm natuurlijk wel Fred kunnen noemen Very Happy
Echt niet, voor je het weet draagt hij afritsbroeken en verhuist naar een twee onder 1 kap, of erger nog: hij blijft 29 jaar thuis wonen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 7:57

Fred de Fret :P Prachtig! Vernoemd naar onze Fred hier.

Ehmz.. Ik zit op de website van huisdierprijzen.nl... Sinds wanneer kun je een egel als huisdier houden? scratch
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:58

Dat hamster overdag de hele dag slapen valt op zich wel mee hoor. Een hamster vind ik wel heel leuk, maar dan zou ik voor een goudhamster gaan. Die zijn groter. Konijnen moet je eigenlijk per twee houden als je er niet zoveel tijd voor hebt (konijntje die thuis worden gehouden, en vaak buiten staan worden ongeveer 3 terwijl ze in het wild wel 10 kunnen worden). En het schoonmaken van een kooi, die toch wel redelijk groot moet zijn, is echt hell. Hamsterkooi is echt veel makkelijker, en jij bent toch degene die het moet gaan schoonmaken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 7:59

Lilith schreef:
Darcy schreef:Je zou 'm natuurlijk wel Fred kunnen noemen Very Happy
Echt niet, voor je het weet draagt hij afritsbroeken en verhuist naar een twee onder 1 kap, of erger nog: hij blijft 29 jaar thuis wonen.

MWahahahahahhaha! :P

Konijnen kunnen naar mijn weten erg goed binnen zijn hoor!
Juist alleen maar leuk.
Kunnen ze nog een keer los rond huppelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 8:00

Ik heb hamsters gehad toen ik jong was, maar ik vond juist dat je ze niet erg goed tam kreeg. Lag dat aan mij? Ik had een albinohamster, niet zo'n kleintje. En ik heb ook een goudhamster gehad. En zo'n klein kooitje vind ik zielig, dus dat moet dan een grote kooi worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 6 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum