Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschikt huisdier

+28
Blond
TGR
Cow
Guus
Highway
Snoopy
Lynn_
Sneeuwvlok
Susan
Lenthe
loura
tralala
Olijfje
Mamsie
Liadan
Cheesegirl
Tinkie
Zwerver
M_as
Gizmo
TukTuk
Lejow
Caro
Caroow
Monnie
Zwoesj
Rovine
Zora
32 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:05

Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Edit: Zwoesj, ik vind dwerghamsters zelf ook leuker maar er zijn genoeg mensen die syren veel leuker vinden, en bovendien zijn ze beter hanteerbaar voor kleine kinderen. Niet dat dwerghamsters niet hanteerbaar zijn, maar ze zijn toch vrij klein.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Cheesegirl za 22 jan 2011 - 9:06

Ik denk opzich dat een konijn best wel een optie is.
Zelf heb ik een konijn gehad en die stond altijd binnen in een hok.
Heb heb gekregen toen hij 6 weken was en hij was goed 'op te voeden'.
Hamster vind ik ook een leuk idee, maar kunnen ze zelf minder mee doen..
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwerver za 22 jan 2011 - 9:07

Darcy schreef:Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Oh ja ik heb geen idee hoor... :shock: Ik heb ze toen gezien in Rotterdam, ontzettend leuk!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Liadan za 22 jan 2011 - 9:08

Lilith schreef:Vissen vind ik niet zo'n goed idee, want mijn doel is nou juist dat mijn kinderen leren dat dieren niet eng zijn. Ik wil wel eens over straat kunnen zonder hysterisch gedoe over poezen en honden, dus ik vond dat ze maar eens moesten wennen aan beestjes. Ik heb niet zo'n zin in een huisdier waar ik 15 jaar verantwoordelijk voor ben, en ik vind beestjes binnen al snel zielig. Kunnen konijnen goed binnen zijn?

Dan zou ik niet voor een konijn gaan, want de gemiddelde leeftijd is geloof ik 8 tot 10 jaar (en het konijntje van vrienden van ons is nu al 13 dus dat kan ook nog). Is wel geen 15 jaar maar je bent er toch heel wat jaren verantwoordelijk voor dus.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:08

wc-eend schreef:
Darcy schreef:Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Oh ja ik heb geen idee hoor... :shock: Ik heb ze toen gezien in Rotterdam, ontzettend leuk!

Ze zijn ook erg leuk hoor, echt een soort woestijndiertjes. Maar ze zijn razendsnel en daarom niet zo leuk voor kinderen :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 9:09

Darcy schreef:
wc-eend schreef:
Darcy schreef:Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Oh ja ik heb geen idee hoor... :shock: Ik heb ze toen gezien in Rotterdam, ontzettend leuk!

Ze zijn ook erg leuk hoor, echt een soort woestijndiertjes. Maar ze zijn razendsnel en daarom niet zo leuk voor kinderen :P

Of juist wel, kunnen ze hamsterraces doen tegen de buurkinderen, dan winnen ze altijd Very Happy
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwerver za 22 jan 2011 - 9:13

Zwoesj schreef:
Darcy schreef:
wc-eend schreef:
Darcy schreef:Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Oh ja ik heb geen idee hoor... :shock: Ik heb ze toen gezien in Rotterdam, ontzettend leuk!

Ze zijn ook erg leuk hoor, echt een soort woestijndiertjes. Maar ze zijn razendsnel en daarom niet zo leuk voor kinderen :P

Of juist wel, kunnen ze hamsterraces doen tegen de buurkinderen, dan winnen ze altijd Very Happy

lol! Laughing Of wie t eerste 't hamstertje heeft gevangen...en dan wel in huis Rolling Eyes
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Zwoesj za 22 jan 2011 - 9:14

wc-eend schreef:
Zwoesj schreef:
Darcy schreef:
wc-eend schreef:
Darcy schreef:Roborovski dwerghamster zou ik zeker niet doen, dat zijn enorm snelle hamsters en zijn meer kijkdiertjes. Zijn het minst knuffelig van alle dwerghamsters.

Oh ja ik heb geen idee hoor... :shock: Ik heb ze toen gezien in Rotterdam, ontzettend leuk!

Ze zijn ook erg leuk hoor, echt een soort woestijndiertjes. Maar ze zijn razendsnel en daarom niet zo leuk voor kinderen :P

Of juist wel, kunnen ze hamsterraces doen tegen de buurkinderen, dan winnen ze altijd Very Happy

lol! Laughing Of wie t eerste 't hamstertje heeft gevangen...en dan wel in huis Rolling Eyes

Okee, duidelijk het wordt de Roborovski dwerghamster :P
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:20

Ik zou gewoon voor zo'n naaktkat gaan...

Geschikt huisdier - Pagina 3 Naaktkat

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 9:52

Alle ratten die je hier kan krijgen, of dat nu bij een dierenwinkel of een fokker is, stammen af van labratten die voorgeprogrammeerd zijn om rond de leeftijd van 2 jaar kanker te krijgen. Ik heb er een aantal gehad en ik ken veel mensen met ratten, en als ze 3,5 jaar oud worden, is dat al vrij zeldzaam. Ze gaan eigenlijk altijd heel naar dood (kanker, hersenbloeding, longontsteking), dat lijkt me voor kinderen niet zo fijn.
Het zijn superleuke en hele slimme beesten, ook voor kinderen, maar ze leven dus niet zo lang en ze stinken best wel. Vooral als je niet zo groot woont, zou ik daar rekening mee houden.

Fretten zijn ook leuk, net puppies Very Happy maar dat zou ik met kleine kinderen toch niet aandurven. Daarnaast stinken ze echt een uur in de wind, zo'n typisch luchtje.

Ik heb al van kleins af aan kanaries, dat vind ik ook hele leuke vogeltjes en die zijn ook redelijk tam te maken, maar voor kleine/bange kinderen is het misschien niks, omdat ze niet knuffelbaar zijn en nogal onverwachts kunnen fladderen.

Een konijn is misschien een betere optie, die stinken niet, maar eigenlijk moeten die met minstens 2 leven. Ik zou dan voor een konijn (of twee) uit de opvang gaan en als het een voedster is het liefst een die al gecastreerd is. Het voordeel daarvan is dat ze je daar precies kunnen vertellen welk konijn goed bij jullie past en je bespaart ook nog eens veel geld met de castratie. Of je moet een ram nemen, dan is dat niet per se noodzakelijk. Dan kan je er ook een kiezen die al een paar jaar oud is, als je er niet 10 jaar aan vast wil zitten, en dan weten ze bij de opvang vaak precies wat voor karakter het beest heeft.

Ik heb ook al sinds jongs af aan konijnen. Nu heb ik Joep en ik heb weinig werk aan hem, hij is zindelijk, maar wil geen plasbakje, dus ik schep een of twee keer per week de hoek waar hij in plast en het hele hok maak ik eens in de twee weken schoon. Dat vind ik echt niet veel werk, je kiept het zaagsel in de groene container, wast de bak af en doet er nieuw zaagsel en hooi in. Ik heb een binnenhok, vind ik veel gezelliger. Hij loopt ook gewoon los door de kamer en is de baas over de kat :P Het is een heel rustig konijn, hij laat zich ook gewoon aaien en optillen door kinderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 10:56

Ik zou voor een konijn gaan. Hadden wij vroeger ook en vond het erg leuk smile. Mijn oom heeft trouwens nog wat konijnen over, mocht je interesse hebben. Ze mogen gratis weg, mits ze een goed tehuisje krijgen natuurlijk smile. Hier een foto van een van zijn konijntjes:

Geschikt huisdier - Pagina 3 Giantrabbit_small

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 11:02

Die past niet in een keer in de oven .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Mamsie za 22 jan 2011 - 11:05

haaha zo'n vlaamse reus had mijn moeder vroeger ook. Echt flinkerds zijn dat!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Olijfje za 22 jan 2011 - 11:19

Een cavia lijkt mij dan toch het meest geschikt. Ik heb er zelf ook eentje, en die is dol op knuffelen. Ik denk dat kinderen daar snel aan wennen!


En geen spot met naaktkatten Youandi Very Happy liefde voor de Devon Rex:

Geschikt huisdier - Pagina 3 Devon_rex
Olijfje
Olijfje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 289
Punten : 296
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 11:29

Ik vind de kat hierboven er net uitzien of mijn neefje van 7 de tondeuse te pakken heeft gekregen en zich uitgeleefd heeft op de kat.

Overigens helpen naaktkatten niets tegen allergieën, ze zijn in elk geval niet allergieproof. Want mensen met een kattenallergie zijn allergisch voor de huidschilfers, niet voor de haren.
Toen we thuiswoonden heb ik echt enorm veel huisdieren gehad, noem het op en we hebben het ooit wel gehad. Van vogelspin tot koe. De gekko's vond ik erg lief en schattig, en mijn vader heeft ooit degoe's gehad, die waren ook erg leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 11:50

Ik denk dat een konijn jouw beste optie is. Die zijn binnen te houden of eventueel op 't balkon buiten. Zijn groot genoeg om te aaien en kunnen los rond hupsen zonder dat ze onder alle kastjes gaan zitten. Hamsters zijn eigenlijk wat te klein om over hun angst voor diertjes heen te komen denk ik. Een konijn kunnen ze echt leren eten geven en aaien en op zondag helpen met het hok verschonen. Dat laatste kan bij een hamster ook natuurlijk, maar ik denk dat als kind zijnde een konijn net even wat meer plezier geeft. Mijn zusje en ik hadden vroeger ook twee konijnen: Ko en Nijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 11:55

Gerbils zijn ook best leuke dieren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 12:55

Grote konijnen hebben vaak wel een zachtaardiger karakter dan kleine rassen, die kunnen nog wel eens fel zijn, vooral Pooltjes! En voor zo'n grote heb je op zich niet eens een kooi nodig, alleen een kattenbak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 14:02

Lilith schreef:Omdat mijn kinderen echt panisch zijn voor alle beesten wil ik eigenlijk graag een huisdier nemen, zodat ze er een beetje aan kunnen wennen. Maar wát voor huisdier weet ik nog niet.

Hond of kat valt af, daar is mijn man allergisch voor.
Hamsters slapen overdag en zijn 's nachts wakker, dat is niet erg handig, qua kinderen.a
Cavia's vind ik ernstig neurotisch, dat wordt hem dus niet Very Happy
Een konijn is een optie, misschien, maar ik weet níets van konijnen. En een rat is misschien ook een optie (iets handzamer dan muizen of hamsters, en beter tam te krijgen).

Wat is er verder nog aan huisdieren? We wonen op een flat, dus we hebben niet belachelijk veel ruimte, en weinig buitenruimte (wel een flink balkon). En wat is het meest geschikt qua kinderen? Iemand ervaring met hamsters/cavia's/konijnen/ratten? Of andere beesten?


Denk eens eraan om een dier via dierenasiels.com aan te schaffen. Naast honden en katten zijn er zoveel knaagdieren, vogels ed die baasjes zoeken. Die verdienen het zo. In een dierenzaak kan je ze beter niet kopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:09

Lilith schreef:Ik heb hamsters gehad toen ik jong was, maar ik vond juist dat je ze niet erg goed tam kreeg. Lag dat aan mij? Ik had een albinohamster, niet zo'n kleintje. En ik heb ook een goudhamster gehad. En zo'n klein kooitje vind ik zielig, dus dat moet dan een grote kooi worden.
Een hamster is wel een optie toch? Zeker als je ze klein koopt dan zijn ze echt goed tam te maken. Ik ben persoonlijk een ware fan van de goudhamsters.
Anders een konijn of toch een cavia?
Dat je er nog niet zo veel over weet is niet erg, er staat zooooveel informatie op Internet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:11

Er is zelfs een hamsterforum!! :P Daar heb ik echt heel veel van geleerd, ik wist ook niets vantevoren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:14

Darcy schreef:Er is zelfs een hamsterforum!! :P Daar heb ik echt heel veel van geleerd, ik wist ook niets vantevoren.
Haha Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:17

Storm schreef:
Darcy schreef:Er is zelfs een hamsterforum!! :P Daar heb ik echt heel veel van geleerd, ik wist ook niets vantevoren.
Haha Very Happy

Ja het klinkt een beetje suf haha, maar goed er zijn ook kattenfora en zo dus ik dacht dat moet er ook zijn voor hamsters. Daar vind je ook veel hobbyfokkers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast za 22 jan 2011 - 22:21

Darcy schreef:
Storm schreef:
Darcy schreef:Er is zelfs een hamsterforum!! :P Daar heb ik echt heel veel van geleerd, ik wist ook niets vantevoren.
Haha Very Happy

Ja het klinkt een beetje suf haha, maar goed er zijn ook kattenfora en zo dus ik dacht dat moet er ook zijn voor hamsters. Daar vind je ook veel hobbyfokkers.
Nee ik moest lachen omdat het er zo schattig stond Very Happy ja er zijn bijna overal fora voor, ook voor konijnen enzo, had je al eens verteld dat daar een hooooop fanatiekelingen zitten hahaha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  tralala za 22 jan 2011 - 22:21

Ik heb zelf een dwergkonijn, maar die zou ik niet aanraden voor kleine kinderen. Ze hebben toch wel een sterk karakter. Zo komt hij zelf als hij geaaid wil worden, maar als hij dit niet wil dan laat hij het merken ook door met zijn poten te 'slaan' of te bijten. Nou weet ik zelf wel hoe ik er mee om moet gaan en laat ik hem ook met rust als hij dat wil, maar bij kinderen ligt het toch anders. Je kan dan beter zo'n groot konijn nemen, die vinden over het algemeen alles wel goed en zijn ook een stuk rustiger. Trouwens mijn konijn is nu ook al vijf jaar, dus dat is toch ook wel een behoorlijke verantwoordelijkheid. Als je namelijk een konijn neemt, moet je er wel heel wat jaren voor zorgen en ook vooral de ruimte te geven om te laten lopen. Ik vind het erg zielig als hij vaak in zo'n kleine kooi zit en er weinig uit mag. Al met al wel een heel leuk huisdier, maar je moet er wel zin in hebben om er voor een lange periode tijd in te steken.
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 3 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum