Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geschikt huisdier

+28
Blond
TGR
Cow
Guus
Highway
Snoopy
Lynn_
Sneeuwvlok
Susan
Lenthe
loura
tralala
Olijfje
Mamsie
Liadan
Cheesegirl
Tinkie
Zwerver
M_as
Gizmo
TukTuk
Lejow
Caro
Caroow
Monnie
Zwoesj
Rovine
Zora
32 plaatsers

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 6 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Pannetoet ma 24 jan 2011 - 1:23

Ik heb ook niet alles gelezen maar een rat is een leuk, lief en tam huisdier Very Happy Vissen zou ook kunnen maar daar kun je niks mee dus ik denk dat die afvallen?! Misschien een fret? Die kun je ook heel tam en lief maken maar daar moet je wel veel tijd insteken en geduld voor hebben anders worden het krengen.. een kortharig hondje dan? Kan je man daar wel tegen omdat die vaak niet zo heel veel verharen..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 6 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gast ma 24 jan 2011 - 1:31

Lilith schreef:Omdat mijn kinderen echt panisch zijn voor alle beesten wil ik eigenlijk graag een huisdier nemen, zodat ze er een beetje aan kunnen wennen. Maar wát voor huisdier weet ik nog niet.

Hond of kat valt af, daar is mijn man allergisch voor.
Hamsters slapen overdag en zijn 's nachts wakker, dat is niet erg handig, qua kinderen.a
Cavia's vind ik ernstig neurotisch, dat wordt hem dus niet Very Happy
Een konijn is een optie, misschien, maar ik weet níets van konijnen. En een rat is misschien ook een optie (iets handzamer dan muizen of hamsters, en beter tam te krijgen).

Wat is er verder nog aan huisdieren? We wonen op een flat, dus we hebben niet belachelijk veel ruimte, en weinig buitenruimte (wel een flink balkon). En wat is het meest geschikt qua kinderen? Iemand ervaring met hamsters/cavia's/konijnen/ratten? Of andere beesten?


Ik kan het nergens meer terugvinden, maar ik had ook iets geplaatst dus nog maar een poging wagen.

Kijk eens op dierenasiels.com, ook voor knaagdieren, vogels etc. Die verdienen ook een kans en de site staat er vol mee. Koop geen dier in een winkel aub.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 6 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Sweety ma 24 jan 2011 - 1:46

Mijn vriendin heeft 2 franse hangoor konijnen. Ze staan in de tuin en ze laat ze vaak los lopen ook in de woonkamer. Het zijn lieve beesten en ze worden wel groot. Ik zou ook voor konijnen gaan bij kleine kinderen.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 6 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  nijntje4 ma 24 jan 2011 - 11:26

Brennuss schreef:Dat hamster overdag de hele dag slapen valt op zich wel mee hoor. Een hamster vind ik wel heel leuk, maar dan zou ik voor een goudhamster gaan. Die zijn groter. Konijnen moet je eigenlijk per twee houden als je er niet zoveel tijd voor hebt (konijntje die thuis worden gehouden, en vaak buiten staan worden ongeveer 3 terwijl ze in het wild wel 10 kunnen worden).

Ik zou geen hamster nemen voor kleine kinderen. Hamsters slapen echt wel de hele dag en zeker als ze wat ouder worden. Ze zijn niet zo knuffelig omdat ze vrij snel zijn en soms wat onvoorspelbaar. Je kan ze overdag wel wakker maken maar je verstoort dan hun hele ritme omdat "ze dan maar wakker moeten zijn wanneer het uitkomt". Dat lijkt me niet zo fijn.

Konijnen worden niet maar een jaar of 3, die kunnen makkelijk 10 jaar oud worden bij goede verzorging. Konijnen worden vaak onderschat. Het zijn absoluut geen makkelijke huisdieren die sowieso geschikt voor kinderen zouden zijn. Als ze ziek zijn vergt het vaak een goede verzorging door een konijnkundige dierenarts (zo kunnen ze last krijgen van gas of verstopping, daardoor niet eten en dan ben je bij een konijn al snel verder van huis). Daarbij vinden ze het niet fijn om opgepakt te worden.

Ik wil hiermee niet aangeven dat het niet zou kunnen, maar ik ben altijd voorzichtig als mensen zeggen dat konijnen zo lekker makkelijk zijn, stop maar in een hokje, kind ernaast en klaar. Zeker als je kinderen bang zijn zou ik eerst eens bij anderen mensen kijken die dieren hebben en ze daar een beetje aan laten wennen voordat je straks een huisdier hebt en het ontzettend tegenvalt.
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geschikt huisdier - Pagina 6 Empty Re: Geschikt huisdier

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 6 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum