Spel(letjes) familiedag gevraagd
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spel(letjes) familiedag gevraagd
Hallo allemaal,
Ik organiseer onze familiedag (40 mensen in de leeftijd van 16/60, 1 10-jarige en 1 85-jarige) en ben op zoek naar een spel of enkele spelletjes om het programma mee op te leuken. We beginnen met een lunch, dan een sportieve activiteit. Tussen de activiteit en het eten zoek ik nog wat opvulling. Het mag zowel in groepjes als in 1 grote groep en het moet vooral niet te lang duren.
Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld het letterspel van 'De jongens tegen de meisjes' gedaan en dat was erg leuk.
Iemand leuke ideeen?
Alvast bedankt!
Ik organiseer onze familiedag (40 mensen in de leeftijd van 16/60, 1 10-jarige en 1 85-jarige) en ben op zoek naar een spel of enkele spelletjes om het programma mee op te leuken. We beginnen met een lunch, dan een sportieve activiteit. Tussen de activiteit en het eten zoek ik nog wat opvulling. Het mag zowel in groepjes als in 1 grote groep en het moet vooral niet te lang duren.
Vorig jaar hebben we bijvoorbeeld het letterspel van 'De jongens tegen de meisjes' gedaan en dat was erg leuk.
Iemand leuke ideeen?
Alvast bedankt!
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spel(letjes) familiedag gevraagd
Of misschien kun je nu een ander onderdeel van jongens vs meisjes gebruiken, bijv dat ze een liedje moeten uitbeelden ofzo.. Vind ik zelf altijd hilarisch.
Is ook wel makkelijk uit te voeren, je laat degenen die moeten raden naar een i-pod luisteren, of juist degene die uit moet beelden.. Zo kunnen de 'raders' niet horen welk liedje het is.
Of natuurlijk het gouwe ouwe hints?
Is ook wel makkelijk uit te voeren, je laat degenen die moeten raden naar een i-pod luisteren, of juist degene die uit moet beelden.. Zo kunnen de 'raders' niet horen welk liedje het is.
Of natuurlijk het gouwe ouwe hints?
Gast- Gast
Wij hebben vorig jaar ook een familiedag georganiseerd en hebben toen het blote-voetenpad bewandeld. Dat was echt een groot succes! Misschien dat er zoiets bij jullie in de buurt?
Gast- Gast
en party en co maar dat je dan zelf een groot speelbord maakt?
Gast- Gast
Het moordspel
Hints
Hints
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Dit jaar zat ik samen met het nichtje van mijn vriend in het organisatiecomité voor de familiedag van de familie van mijn vriend.
Wij hebben toen een familiequiz gemaakt, zelf de teams ingedeeld en verschillende thema's in de quiz verwerkt, we hadden aardrijskunde/geschiedenis, taal, rekenen, diversen en dat de spelers zelf een vraag mochten verzinnen voor hun teamleden. De finalevraag was een benadervraag over de totale reisafstand naar heel veel familieleden door het hele land.
's Middags hebben we een fotoshoot gedaan in het bos.
Wij hebben toen een familiequiz gemaakt, zelf de teams ingedeeld en verschillende thema's in de quiz verwerkt, we hadden aardrijskunde/geschiedenis, taal, rekenen, diversen en dat de spelers zelf een vraag mochten verzinnen voor hun teamleden. De finalevraag was een benadervraag over de totale reisafstand naar heel veel familieleden door het hele land.
's Middags hebben we een fotoshoot gedaan in het bos.
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Leuke ideetjes allemaal, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor 'Op het matje' van de jongens tegen de meisjes!! Was namelijk echt op zoek naar iets dat geen geld kost, niet teveel voorbereiding nodig heeft en echt maar een half uurtje duurt.
Nu nog even leuke combinaties van lichaamsdelen bedenken
Thanks voor het meedenken
Nu nog even leuke combinaties van lichaamsdelen bedenken
Thanks voor het meedenken
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Een moordspel maken is inderdaad leuk, maar er gaat wel heel veel tijd in zitten als je het een beetje goed wil doen. Ik heb het nu twee keer gedaan, de eerste keer was een groot succes, de tweede keer viel een beetje in het water omdat ik het achteraf gezien te ingewikkeld heb gemaakt met een systeem waarmee je eerst munten kon verdienen en daarna bewijsmateriaal kon kopen en onderling kon ruilen. Ook was het uiteindelijk lastig om de winnaar te bepalen omdat beide teams met een oplossing kwamen die het net niet was - achteraf was het misschien een wat te lastig plot. Het is in elk geval leuk om veel bewijsmateriaal te maken dat erg echt lijkt, zoals brieven met logo's van bedrijven, visitekaartjes, een agenda met een afspraak erin, een mobiele telefoon met een berichtje, een ring met bloedsporen in een plastic zakje, menukaarten van restaurants, facturen, plattegrond, enzovoort. Ik had de eerste keer ook een bord met namen, informatie en foto's van alle betrokkenen, inclusief slachtoffer en dader, dat viel erg in de smaak.
Wat wij ook vaak doen is Inside Information, dat is met twee teams (maar het kan ook wel met meer teams), een persoon uit het team krijgt dan van de spelleider een naam van een persoon, bijvoorbeeld een beroemdheid of iemand die jullie zelf kennen, en dan is het de bedoeling dat je die persoon zo gaat omschrijven dat alleen je eigen teamgenoten weten om wie het gaat. Dat kan dus ook een van je teamgenoten zijn, stel dat je een acteur op je kaartje hebt staan die je laatst nog samen met je zus in een film hebt gezien en je zus zit bij jou in het team, dan ga je dat omschrijven. Als dat niet kan moet je met een algemenere beschrijving komen, maar dan heb je dus kans dat iemand van de tegenpartij het raadt. Iedereen mag maar één keer iets roepen.
Verder doen we nog dingen als uitbeelden, tekenen, quizvragen, opinievraag en nog wel meer.
Wat wij ook vaak doen is Inside Information, dat is met twee teams (maar het kan ook wel met meer teams), een persoon uit het team krijgt dan van de spelleider een naam van een persoon, bijvoorbeeld een beroemdheid of iemand die jullie zelf kennen, en dan is het de bedoeling dat je die persoon zo gaat omschrijven dat alleen je eigen teamgenoten weten om wie het gaat. Dat kan dus ook een van je teamgenoten zijn, stel dat je een acteur op je kaartje hebt staan die je laatst nog samen met je zus in een film hebt gezien en je zus zit bij jou in het team, dan ga je dat omschrijven. Als dat niet kan moet je met een algemenere beschrijving komen, maar dan heb je dus kans dat iemand van de tegenpartij het raadt. Iedereen mag maar één keer iets roepen.
Verder doen we nog dingen als uitbeelden, tekenen, quizvragen, opinievraag en nog wel meer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ja zo'n moordspel is ook leuk, maar ik bedoelde de lama versie
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als simpel spel is Uno leuk om te spelen. Als het iets langer mag zijn vind ik Triviant erg leuk, is altijd een succes bij onze familie.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Oorbel(letjes), ja of nee?
» Familiedag
» Ideeën voor een familiedag?
» Spel: Pim Pam Pet
» Hoe spel ik dit correct?
» Familiedag
» Ideeën voor een familiedag?
» Spel: Pim Pam Pet
» Hoe spel ik dit correct?
Pagina 1 van 1