Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ideeën voor een familiedag?

+2
aniet
Jordana
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 9:58

Mijn vriend en ik zijn de gelukkigen dat wij dit jaar de familiedag mogen organiseren.
Tot op heden heb ik het volgende bedacht:

High Tea of Brunch.
Wandeling op het Blote voeten pad.
BBQ

Hebben jullie nog tips?

De leeftijdsgroep is van 19 tot 60 (Wel heel kwiek nog hoor haha Wink ).. Dus moet voor verschillende leeftijden geschikt zijn!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Jordana di 8 maa 2011 - 10:03

Wij gaan boerengolf doen en daarna frietjes
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:05

Jordana schreef:Wij gaan boerengolf doen en daarna frietjes

Zoiets hebben we vorig jaar al gedaan, dus dat vind ik zelf geen optie.

Afgelopen jaar hebben we solex gereden, gemidgetgolfd en uit eten geweest. Dat jaar daarvoor hebben we een mooie boottocht gemaakt.

Het gaat trouwens om een groep van ongeveer 16 man.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  aniet di 8 maa 2011 - 10:05

Is er geen middagvoorstelling in een theater?
Boerengolf?
Speurtocht uitzetten?
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:12

De familie dag is trouwens eind juni, het liefst hebben we wel sowieso iets buiten. Ik verwacht mooi weer :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Sarah1985 di 8 maa 2011 - 10:13

wij hadden paar jaar geleden een familie dag, we hebben een hele grote familie. Een oom en tante hebben een grote tuin en daar hebben we eerst spelletjes gedaan. Toen een bqq iedereen had zn eigen vlees en drinken mee. Bij ons in de familie mag niks te duur zijn vandaag dat het zo was
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  aniet di 8 maa 2011 - 10:14

http://www.speurtochten.nl/spe/idee-voor-familiedag.html
misschien is dit iets..
aniet
aniet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1824
Punten : 2165
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:21

Wij gaan naar de dierentuin, daarna een fotospeurtocht op van die fietskarren en daarna hebben we een BBQ.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:45

Paris1985 schreef:wij hadden paar jaar geleden een familie dag, we hebben een hele grote familie. Een oom en tante hebben een grote tuin en daar hebben we eerst spelletjes gedaan. Toen een bqq iedereen had zn eigen vlees en drinken mee. Bij ons in de familie mag niks te duur zijn vandaag dat het zo was

Wat leuk, mss kun je ergens van die ouderwetse spelletjes huren. Of zo'n speurtocht in een stad. Ik weet niet hoe je het noemt sorry haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:47

Ik heb net zitten kijken naar workshops in Groningen. Maar daar vragen ze echt de hoofdprijs voor. Niet leuk, als je maximaal 25eu wilt besteden p.p. De meeste workshops kosten 65 euro! En dan heb je haast niks. Erg jammer.

Ik hoop dat jullie nog een leuk idee hebben!

Had ook nog zitten kijken naar een eiland, maar op het dichtsbijzijnde eiland is niet veel te beleven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:49

Misschien zo'n gps tocht?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 10:55

ZachtCookie schreef:Mijn vriend en ik zijn de gelukkigen dat wij dit jaar de familiedag mogen organiseren.
Tot op heden heb ik het volgende bedacht:

High Tea of Brunch.
Wandeling op het Blote voeten pad.
BBQ

Hebben jullie nog tips?

De leeftijdsgroep is van 19 tot 60 (Wel heel kwiek nog hoor haha Wink ).. Dus moet voor verschillende leeftijden geschikt zijn!


Ik vind familiedagen niet zo leuk Embarassed Niet om de mensen hoor, maar omdat er aan de kant van mijn vriend's familie ( mijn kant van de familie doet dit niet ) echt heel zwaar aan wordt getilt als je niet komt. Je moet wel halfdood zijn willen ze het snappen. Maar oké, dit terzijde. :P

Ik zou iets doen waar de hele groep wat aan heeft: een activiteit, een spel, iets met ( uit ) eten/ buffet aan huis...
Wij hebben ooit eens een wandeling gemaakt en op een heel mooi uitkijkpunt allemaal een schilderij gemaakt van het landschap. De winnaar kreeg een prijsje. BBQ doet het altijd goed, maar dan moet het wel zomer zijn.

Een kookcursus is ook leuk, of een parcours in groepen waar je punten mee kan halen. Soort van survival achtig iets, niet te heavy. De groep met de meeste punten wint dan iets leuks.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 11:15

In welke provincie moet je dit organiseren? Als het ergens in het noorden van Nederland is, ben je wel wat beperkte qua mogelijkheden, vrees ik. Dan zou ik richting Lauwersoog gaan en daar activiteiten ondernemen.

Maar goed, aan mij is het sowieso niet toevertrouwd om zoiets te bedenken, want ik zou alleen maar met alcohol-achtige taferelen aankomen. Zoiets als wijnproeverij, om het zo nog vol te houden dat ik verplicht word op een familiedag te zijn. Ik heb er echt een hekel aan namelijk.

Wat ik wel een keer heb gedaan is een huifkartocht rondom de bossen in Zuidlaren. Dat was nog best wel leuk, want ondertussen stopten we bij een café en na een x-aantal wijntjes had ik het ook wel naar m'n zin. Dusss... misschien moet je niets met mijn tips doen.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 21:43

http://www.kameleonterherne.nl/wat-te-doen/dagje-uit/

Dit hadden wij 2jaar geleden gedaan met familie dag, groot succes!

Verder hebben we o.a gedaan:
- Vlotten gebouwd
- GPS wandeling
- Kasteel bezocht
- Fiets/wandel puzzeltocht
- Boerengolf
- Klootschieten
- Verschillende spellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 21:49

Toevallig heb ik 2 weken geleden een neven en nichtendag gehad smile leeftijden liggen behoorlijk uiteen en we hadden een klein budget dus hadden we uiteindelijk een soort party en co spel gemaakt. We hadden tekenen, uitbeelden, raad de tv-tune, vraag en intervieuw. We wisten niet goed of iedereen het leuk vond maar uiteindelijk vonden ze het superleuk smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  VeryCherry di 8 maa 2011 - 22:07

Is dit niet wat?
http://www.outinaction.nl/home/
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast di 8 maa 2011 - 22:47

Blotevoetenpad is leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Parisienne di 8 maa 2011 - 22:50

Wij hebben een keer een zangworkshop gedaan, was onwijs leuk! Die vrouw kwam op locatie (we waren bij mijn neef in A'dam) en daar kregen we de workshop. Als je een goede band met elkaar hebt en je kan erg met elkaar lachen is dit echt super om te doen! Maar als er een paar 'chagerijnige' mensen bij zitten is het misschien niet zo leuk meer. Het is voor jong en oud: mijn oma vond het geweldig in ieder geval! Waren met zo'n 24 man. Verder nog een rondvaart en hebben gezellig met z'n allen gegeten.

Dit was overigens met de familie dichtbij, oma, ooms, tantes, neven, nichten, aanhang, etc. We hebben nog een familiedag met de broers en zussen van mijn oma en daar alle kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen en zelfs achter-achterkleinkinderen van. Dit is een groep van zo'n 120 man. Dat organiseren is een heel gedoe zeg! Zal daarover ook verder maar niks vertellen, is een heel ander soort dag dan dat jullie gaan hebben, hahah.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:05

Weer wat leuke ideetjes! Ik ga de linkjes even bekijken!

Het handigst is West-Groningen/ Oost- Friesland. In dat streekje zeg maar haha! Opzich is er wel wat te doen, maar je moet enorm je creatieve brein aanspreken. Wil natuurlijk niet al te standaard dingen doen of dingen die al gedaan zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:15

Ga roeien in Friescheveen (in Haren) smile Moet je de sterkste mensen verdelen over de bootjes, zodat oma en kindje niet hoeven te roeien. Kan je een picknickmand meenemen en dan op zo'n eilandje picknicken.

Ideeën voor  een familiedag? 6a013481a95354970c0148c6ddb9c0970c-800wi

En daarna kan je nog gaan bowlen in Eelde bijvoorbeeld, en daar eten. Of iets anders in de buurt bedenken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:26

Het idee is sowieso wel om te BBQ'en. Met een beetje geluk is dit de laatste keer in de tuin van mijn schoonouders (Het huis staat te koop). Wel leuk om het daar dan te doen. Had ook zitten kijken naar Terherne, best goedkoop nog! Maar laatst moeten wij daar toevallig in de buurt zijn, en het is nog best een eind rijden. Om te voorkomen dat we de hele dag aan het heen en weer rijden zijn, wil ik het toch wat dichter bij huis zoeken.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:28

Ja het stomme is dat ik 17 jaar lang in die regio heb gewoond, maar echt nooit in de provincie ben geweest. Ik ken dus echt amper wat daar, maar het schijnt echt heel erg mooi te zijn. En wadlopen/zeehondencreche in pieterburen? Of is dat te ver weg?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:39

Neuh, dat is niet ver weg. Maar vind zelf wadlopen echt niet leuk haha! Het blotevoetenpad daarentegen lijkt me echt heerlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gast wo 9 maa 2011 - 7:45

Haha volgens mij moet je dat gewoon lekker gaan doen! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  rapa nui wo 9 maa 2011 - 8:12

Een collega van me heeft zelf een quiz a la: Ik hou van Holland gemaakt. Vond zijn familie ook wel leuk.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ideeën voor  een familiedag? Empty Re: Ideeën voor een familiedag?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum