Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Camera advies gevraagd

4 plaatsers

Ga naar beneden

Camera advies gevraagd Empty Camera advies gevraagd

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 8:06

Ik zie de bomen door het bos niet meer, en ik heb al wel wat topics gelezen hier over camera's, maar heb nog niet echt gevonden wat ik wil weten. En aangezien ik weet dat er hier wat meiden zitten die er verstand van hebben, plaats ik mijn vraag toch maar even.

Ik had een spiegelreflexcamera op het oog, maar die is niet meer leverbaar waar ik hem besteld had. Geeft op zich niet, ik keek maar even verder. Ergens anders is hij er nog wel.

Maar nu sprak ik mijn vader, die er een beetje verstand van heeft. Hij denkt dat ik waar ik hem voor gebruik ook een goede compactcamera kan nemen.

Wat ik graag zou willen: Duidelijke foto's maken (ligt natuurlijk ook aan jezelf), voor privégebruik (ben geen echte hobbyfotograaf en maak met name foto's van mijn lieve meisje), makkelijk in gebruik en niet op batterijen maar een accu. Wat voor soort camera is dan het beste? Een wat betere compact, of een simpele spiegelreflex? En wat zijn van het type dat ik het beste kan nemen voorbeelden van goede camera's?

Echt, er is zoveel keuze dat ik even niet meer weet wat verstandig is laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Camera advies gevraagd Empty Re: Camera advies gevraagd

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 8:14

Ik denk dat je gewoon beter naar je vader kan luisteren. Hij heeft er een beetje verstand van en kent jou.
Ik kan je 100 adviezen geven, maar ik heb geen idee wie je bent, wat je doet en hoe je in de praktijk gaat fotograferen.
Meer adviezen kunnen je alleen maar in de war brengen.

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 8:17

Ik neig er ook naar om naar mijn vader te luisteren smile Al zei hij dus dat de simpele spiegelreflexcamera's waar ik mee aan kwam ook wel goed zouden zijn.. Vandaar dat ik nog steeds twijfel.

Eigenlijk vind ik het belangrijkste dat de camera een accu heeft (ik ben iemand die losse batterijen kwijtmaakt laughcry ) en dat ik er goede foto's mee kan maken van mijn dochtertje
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 8:21

Bijna alle camera's gaan op accu's, dus dat is het probleem niet.
Ik denk dat je gewoon naar de winkel moet gaan en gaat kijken wat de beste camera is voor het budget dat jij in je hoofd heb.

Mensen laten zich altijd lekker maken door bepaalde dingen die ze niet gebruiken. Megapixels - onbelangrijk. Touch screen - onbelangrijk.
Kijk gewoon naar een camera waarvan jij denkt dat je die wel gaat snappen.

Gast
Gast

Bericht  Marin wo 20 jun 2012 - 8:21

PapillonRose schreef:

Eigenlijk vind ik het belangrijkste dat de camera een accu heeft (ik ben iemand die losse batterijen kwijtmaakt laughcry ) en dat ik er goede foto's mee kan maken van mijn dochtertje

Dan heb je daar echt genoeg keuze uit verschillende compact camera's. Ik kan je eentje van de Ixus serie aanraden, deze bijvoorbeeld:

http://www.kamera-express.nl/product/canon-digital-ixus-125-hs-zilver/

http://www.kamera-express.nl/product/canon-digital-ixus-230-hs-zilver/

Maar dat is ook maar gebaseerd op persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 8:29

Ok, valt me dat weer mee van de accu's. Ik heb tot nu toe altijd camera's op oplaadbare batterijen gehad, en ik maak ze constant kwijt laughcry Dus nu bij voorkeur een andere optie smile

Bedankt Marin, Canon Ixus zag ik oa al voorbij komen en die ga ik in elk geval vast onthouden. Ik heb normaal niet zo'n last van keuzestress, maar nu toch wel laughcry

Als ik puur op mn gegoogle af zou moeten gaan lijkt me een sony cybershot DSC-W630 me ook wel wat, maar ik vrees dat ik me vooral laat afleiden door de mooie roze variant Embarassed
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 8:31

persoonlijk vond ik Sony Cybershot niks, dat kwam omdat ik het een trage camera vond en 'm niet fijn vond ik gebruik (ook ik heb me laten verleiden door de roze kleur destijds). Hier hebben we ook een Ixus, een heul oude inmiddels. maar de foto's zijn nog steeds geweldig en het is een heerlijke camera!

Gast
Gast

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 8:34

Oja, dat is ook nog wel een belangrijke, ik wil liever geen trage camera. Heb er ooit eens een gehad die zo ontzettend traag was, dan was je fotomoment al lang en breed voorbij en dan maakte hij een foto laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 8:35

ja, dat had ik dus toen (maar dan spreken we over 2009) bij die Sony. Misschien zijn ze nu wel 100x beter geworden, geen idee! Is je Engels een beetje goed? dan zou je ook reviews kunnen bekijken op dpreview.com Daar wordt volgens mij ook geschreven over compact camera's!

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 8:40

Ik ben wel heel blij met mijn digitale spiegelreflexcamera, ik vind de foto's ook echt heel mooi, maar ik benut ook nog lang niet alle functies.

Als compactcamera heb ik de Panasonic DMC-TZ10, daar maak ik ook heel mooie foto's mee, inmiddels is er al de Panasonic DMC-TZ30, ik denk dat die ook heel goed is, mocht je toch voor een compactcamera gaan. Ik ken meerdere zeer tevreden mensen met een soortgelijke camera, zij hebben zelfs nog oudere modellen dan die ik heb.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 8:41

PapillonRose schreef:Oja, dat is ook nog wel een belangrijke, ik wil liever geen trage camera. Heb er ooit eens een gehad die zo ontzettend traag was, dan was je fotomoment al lang en breed voorbij en dan maakte hij een foto Camera advies gevraagd 394967

Dat vind ik bij mijn Nikon zo fijn, die is supersnel en je kunt er ook heel snel meer achter elkaar maken, dat is zo handig als je je kinderen aan het fotograferen bent terwijl ze aan het spelen zijn. Ik maak soms echt honderden foto's op een middag en dan zoek ik de mooiste uit om te bewaren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 8:44

Welke Nikon heb je Susan? Heb er een spiegelreflex van gezien waar ik over twijfel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 23:50

Ik ga van de week dan toch maar eens een goede winkel opzoeken (dat zal wel in Rotterdam worden denk ik). Zit nu te twijfelen tussen de Nikon d3100 of een compactcamera (een van de weet ik veel hoeveel laughcry ).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 23:56

PapillonRose schreef:Welke Nikon heb je Susan? Heb er een spiegelreflex van gezien waar ik over twijfel.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Nikon D5100, maar volgens mij is de Nikon D3100 ook heel goed, daar heb ik ook meerdere reviews van gelezen. Ik heb veel aan deze site gehad: http://www.dpreview.com/
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 21 jun 2012 - 0:22

Ik wilde ook een spiegelreflescamera kopen maar mijn man vond dat echt niks voor mij. Hij heeft er wel verstand van dus ik heb hem wat laten zoeken wat volgens hem dan wel geschikt was. Ik wilde vooral echt mooie foto's van de kindjes kunnen maken. Nu heb ik deze gekocht en daar heb ik echt al hele mooie foto's mee gemaakt.

http://www.bol.com/nl/p/nikon-coolpix-p510-zwart/9000000012082769/

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud