Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendinnen probleem?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Vriendinnen probleem?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 19:37

Ik heb sinds een aantal weken ruzie met een vriendin. Het is een uit de hand gelopen ruzie over een bepaald onderwerp, namelijk zelfmoord. Ik ben daar ook schuldig aan omdat ik deze ruzie op een laffe manier heb 'uitgevochten' namelijk via de WA want het is via de WA begonnen.

Het kwam er op neer dat ze tegen mij vertelde dat ze bij terug komst van een weekendje bezoek aan haar ouders met de trein ontzettende vertraging heeft gekregen omdat volgens haar weer zo nodig iemand voor de trein moest springen. Reageerde in eerste instantie met vervelend maar vervelende voor betrokkene zelf en de familie. Ze reageerde toen een beetje lacherig "ja voor hem zelf of alle personen die in de trein zaten?" Ook gaf ze aan dat hij maar op een ander manier zelfmoord hadden moeten plegen i.p.v. heel Nederland erbij te betrekken. Uiteindelijk gaf ik daar ook weer een opmerking op die haar schijnbaar niet goed viel en opeens reageerde ze met "goh gaan we het nu over zelfmoord hebben? Ik vind het klote dat ik vertraging heb gehad en ik mag daar best mijn mening over geven!" Heb ook netjes tegen haar gezegd dat ik even geen medelijden maar haar had maar het erger vond van het slachtoffer. Ze reageerde opnieuw heel verontwaardigd dat ik 'weer' aan het opfokken was via de WA en of we het niet over leuke zaken konden hebben?

Ik ben toen behoorlijk uit mijn slof geschoten, sowieso omdat ik al vaker de opmerking van haar heb gekregen dat ik haar op lag te fokken en laatst aan de telefoon nog een heel gesprek met haar gehad om een kwestie waarbij ik schijnbaar geen rekening had gehouden met haar gevoel, maar op dat moment kon ik ook even niet anders omdat ik visite had (zou haar bellen, maar had ik om deze reden niet gedaan)

Via de WA heb ik toen geroepen dat ik dit heel erg egoïstisch vond van haar en dat ze even niet moest zeuren, het ergste ook is dat ze weet van mijn vader en dat ze zelf ook ooit een poging tot heeft gedaan. Na een boel verwijten naar elkaar toe, riep ze ineens dat ze voor niemand ging veranderen, ook niet voor haar vriend en dat er mensen waren die haar wel konden accepteren en ik niet. Ik kreeg toen een keuze voor mijn voeten geworden...Take it or leave it. Ook gaf ze aan dat ik er schijnbaar nu pas achterkwam wie ze was en dat zij wel altijd netjes naar mij heeft geluisterd en dat ik dat niet doe.

Ik heb na de ruzie ook niks meer gehoord van haar en zelf ook niks meer laten horen. Heb haar wel nog op Facebook en ik weet dat ze nog boos op me is. Ik zie regelmatig teksten voorbij komen in de zin van.. "ik ben niet veranderd, mensen zien nu pas wie ik ben of als je deze bitch van je Facebook wilt verwijderen, klik dan hier!" Allemaal quotes in het Engels die zij erg leuk vind. Ik heb nu het idee dat ze mij op deze manier probeert terug te pakken of mij een goed schuldgevoel probeert aan te praten.

Ik weet dat ze iemand is die absoluut niet tegen kritiek kan en als ik een andere mening had dan haar, ' fokte' ik haar op. Ik heb de laatste tijd behoorlijk op mijn tenen gelopen en ook veel klaar gestaan voor haar. Ze zit niet lekker in haar vel en kan soms behoorlijk onredelijk zijn.

Ik ben ook fout geweest maar ik kon even niet anders dan boos worden omdat ze mij even op de ziel trapte over haar zelfmoordkijk. Ik had van haar wel een beetje empathie verwacht.

En ik heb ook geen idee hoe ik dit moet oplossen? Praten, met weer kans op kans op ruzie? Ik weet dat ik verwijten naar mijn hoofd krijg of toch blijven negeren? Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Pompoen ma 18 jun 2012 - 19:52

Klinkt als iets waarbij het zinvol is om de gemoederen een tijdje te laten bekoelen en het klinkt eerlijk gezegd ook niet helemaal als een eerlijke vriendschap. Jij staat voor haar klaar, zij behandeld je zo. Ik weet niet of jij nou echt zo fout bent geweest, waar er twee ruzie maken hebben er twee schuld en ik denk dat dat in haar geval zeker wel op gaat. Jij hebt je misschien laten gaan, maar dat komt omdat het onderwerp je raakte en zij vreemd reageerde. Ik weet niet hoe belangrijk ze voor je is, maar ik zou het eigenlijk nog even laten zitten, het klinkt namelijk alsof je er toch niet uit komt.
Als je het wél wil oplossen zul je dat denk ik toch face to face moeten doen, maar het klinkt een beetje alsof zij wil dat je dan veel water bij de wijn doet en ik weet niet of een vriendschap gebaseerd op dat jij alles maar van haar moet pikken en ondertussen zelf op je tenen lopen nou zo prettig is.
succes!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 19:58

Ik vind haar erg kinderachtig overkomen, alsof het voor haar alleen maar telt dat ze vooral moet kunnen zeggen wat ze wil, zonder enige nuance of zonder rekening te houden met degene tegen wie ze het heeft. De manier waarop ze die ruzie nu aan het uitmelken is zou mij zo irriteren dat ik haar waarschijnlijk daadwerkelijk zou verwijderen (als je dat een te grote stap vindt kun je ook instellen dat je haar berichten niet meer ziet) en er geen energie meer in steken. Ik heb echt niks met mensen die er prat op gaan dat ze een bitch zijn en zich van niemand iets aantrekken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Starla ma 18 jun 2012 - 21:48

Ik moet er bijna om lachen. Jij moet accepteren wie zij is, en zij mag beledigende opmerkingen maken omdat ze 'gewoon' zo is? Wat een kinderachtig gedoe. Als ze dit al opfokken vind. En dan jezelf een bitch noemen, ben er maar trots op??? Ik zou er ook geen energie meer insteken.
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Caresses ma 18 jun 2012 - 21:54

Helemaal eens met Susan.
Mocht jij nog wel willen dat het goed komt dan zou ik wel met haar gaan praten, ook al komt daar misschien weer ruzie van (dat heb je nu toch al).

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:05

Ik kan niet meer doen dan jullie gelijk geven. Ik ben er ook eem beetje klaar mee, alleen ze speelt het zo dat ik uiteindelijk de boeman ben en dat zie ik nu terug op Facebook, iets wat ik best pijnlijk vind, helemaal omdat ik wel een persoon ben die veel voor andere klaar staat, ze weet ook wel dat ze fout is alleen bij haar is het " ja maar jij heb mij ook gekwetst" oftewel ik zit ook fout omdat ik boos ben geworden. Ik merk dat ze veel spiegelt, want wat ze bij mij doet kan ze ook bij haar vriend doen. Ik baal gewoon heel erg dat via een kinderachtige Facebook manier steken onder water krijg. Kan haar er wel op aanspreken maar dan kan ze gaan onkennen en dan ik weet degene die overdrijft en het niet kan laten rusten. Ken haar ondertussen wel goed genoeg dat ik haar tegenreactie wel kan inschatten. Het ia best een lieve meid maar serieus ook een bitch

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Atelier Madame ma 18 jun 2012 - 22:14

Ik vind het echt oprecht heel erg naar dat iemand dat via Facebook oplost Vriendinnen probleem? 878948377 ... krijg er echt een nare bijsmaak van. Los daarvan kunnen mensen natuurlijk verschillende meningen hebben over zaken. In jouw geval is zelfmoord gewoon een verschrikkelijk gevoelig onderwerp. Veel mensen denken daar een stuk ongenuanceerder over omdat ze het niet van dichtbij hebben meegemaakt. In zo'n geval is het gewoon k*t als je een afspraak misloopt omdat bijv iemand voor de trein is gesprongen. Wat ik dan weer niet snap is dat iemand die dan weet van jouw situatie, alsnog zo hard doordrukt met haar mening. Heb je haar daar wel eens op aangesproken? Want volgens mij zit daar de clue of niet?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:39

Ik vermoed dat ze heel slecht met kritiek kan omgaan waardoor zij zich aangevallen voelt, haar eigen opfokt en de bitch gaat uithangen. Dat is mij sowieso wel opgevallen. Normaal kan ik er goed mee handballen en blijf ik rustig en ga haar helpen, geef advies etc. Maar omdat ze nu even bot haar mening gaf schoot ik gewoon uit mijn vel, ik kan best boos worden als mensen die weten hoe het plaatje in elkaar zit, toch een hun onezoute mening geven, helemaal als ik ook nog te horen krijg dat ik mijn verleden van mijn vader ook moest loslaten, want dat heeft zij ook gedaan bij haar poging. Ze weet dat ik bij een psycholoog zit en dat het goed gaat, dat ik het meer los kan laten. Maar waarom dan de reacties op Facebook? Dat snap ik niet. Ik laat haar met rust, ik zie het allemaal wel. Maar ziet zij het nu te zwaar? Ik weet dat ik ook niet netjes ben geweest door zoiets te doen via de WA maar als ik dit uitgesproken had via de tel zelf was ik misschien nog bozer geworden. Embarassed Dit is best kinderachtig en compleet uit de hand gelopen, ik besef wel degelijk dat het ook anders had gekunt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 22:41

Susan schreef:Ik vind haar erg kinderachtig overkomen, alsof het voor haar alleen maar telt dat ze vooral moet kunnen zeggen wat ze wil, zonder enige nuance of zonder rekening te houden met degene tegen wie ze het heeft. De manier waarop ze die ruzie nu aan het uitmelken is zou mij zo irriteren dat ik haar waarschijnlijk daadwerkelijk zou verwijderen (als je dat een te grote stap vindt kun je ook instellen dat je haar berichten niet meer ziet) en er geen energie meer in steken. Ik heb echt niks met mensen die er prat op gaan dat ze een bitch zijn en zich van niemand iets aantrekken.
Hier ben ik het mee eens. Ik vind die opmerkingen van haar echt te ver gaan, zeker gezien de situatie met jouw vader. Ik zou dat niet pikken.
En dat je het via WA hebt 'uitgevochten' tsja, so be it...maar ik vind zeker niet dat jij fout zit in deze situatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnen probleem? Empty Re: Vriendinnen probleem?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum