Opticien vraag.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Opticien vraag.
Ik ben m'n bril kwijt... En niet alleen m'n bril; ook m'n recept ding, dus ik vermoed dat m'n oogsterkte -0,75 is, maar ik weet 't niet zeker. Ik heb allerlei papieren meegekregen, maar toen ik mijn bril ging halen, heb ik die papieren moeten laten zien en volgens mij heb ik ze toen niet weer mee teruggekregen. Tenminste, ik kan gewoon níks van de opticien vinden, hier en k heb nu alle dossiermappen, doosjes etc overhoop gehaald.
Blabla lang verhaal, waar 't op neer komt; DA (als in; de drogist, niet de dierenarts) heeft tegenwoordig ook een brillenservice en waar ik mijn bril voor gebruik, is een DA-bril goed genoeg. (Ik hoef geen dure bril of fancy montuur bedoel ik) Maaaaar. Ik moet dan wel de sterkte weten! Kan ik die gewoon telefonisch opvragen of zo bij mijn opticien? Of geven ze die niet een tweede keer af of zo.. (Angst om klanten te verdienen? Of denk ik nu te moeilijk en veel te ver door....)
Blabla lang verhaal, waar 't op neer komt; DA (als in; de drogist, niet de dierenarts) heeft tegenwoordig ook een brillenservice en waar ik mijn bril voor gebruik, is een DA-bril goed genoeg. (Ik hoef geen dure bril of fancy montuur bedoel ik) Maaaaar. Ik moet dan wel de sterkte weten! Kan ik die gewoon telefonisch opvragen of zo bij mijn opticien? Of geven ze die niet een tweede keer af of zo.. (Angst om klanten te verdienen? Of denk ik nu te moeilijk en veel te ver door....)
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Re: Opticien vraag.
Goeie vraag!
Maar je kunt het ook gewoon weer opnieuw opmeten En dan zeggen dat je nog niet echt een montuur hebt kunnen vinden... Ik heb dat toen wel een keer gedaan, meten bij de een en kopen bij de ander, maar dat was niet omdat ik alleen het recept nodig had hoor!
Maar je kunt het ook gewoon weer opnieuw opmeten En dan zeggen dat je nog niet echt een montuur hebt kunnen vinden... Ik heb dat toen wel een keer gedaan, meten bij de een en kopen bij de ander, maar dat was niet omdat ik alleen het recept nodig had hoor!
Gast- Gast
Hoe lang is het geleden dat je ogen zijn gemeten? anders is het verstandig om eerst een nieuwe meting te laten doen.
Het recept/de meeting kan je gewoon opvragen bij je opticien (Sferische sterkte, eventuele cylinder en de daarbij behorende as-richting)
Ik weet niet of de DA verder ook nog wat nameet of dat ze het gewoon overnemen, anders is het verstandig om je PD/pupil distantie op te vragen die hebben ze ook nodig om de glazen goed in te kunnen slijpen.
Het recept/de meeting kan je gewoon opvragen bij je opticien (Sferische sterkte, eventuele cylinder en de daarbij behorende as-richting)
Ik weet niet of de DA verder ook nog wat nameet of dat ze het gewoon overnemen, anders is het verstandig om je PD/pupil distantie op te vragen die hebben ze ook nodig om de glazen goed in te kunnen slijpen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Wow okee ik heb maar één ding daarvan begrepen;
Een paar maanden geleden zijn mijn ogen voor 't laatst gemeten.
De rest begrijp ik amper haha, maar ik ga 't opvragen en dan even bij de DA me beter laten informeren Thanks!
De rest begrijp ik amper haha, maar ik ga 't opvragen en dan even bij de DA me beter laten informeren Thanks!
Bazinga- Ratel
als je nog wat wil weten dan moet je maar ff een pm sturen.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Oh cool! I'll keep it in mind Thanks!
Bazinga- Ratel
Ik werk als opticien en bij ons kunnen mensen gewoon hun sterkte op vragen, daar heedt de klant ook gewoon recht op vind ik, maar toch zijn er opticiens die er wel moeilijk over doen. Ik weet natuurlijk niet welke je zit. Bij de da doen ze trouwens geen oogmetingen.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Specsavers.. Was er al niet echt tevreden over, maar omdat ik m'n bril echt heel weinig droeg, maakte 't me niet zoveel uit. Als ze me niet gewoon de gegevens willen.. geven, dan ga ik wel naar een andere, weet alleen nog niet welke
Ik weet dat DA geen metingen doen, daarom moet ik ook de sterkte weten!
Ik weet dat DA geen metingen doen, daarom moet ik ook de sterkte weten!
Bazinga- Ratel
Ik snap hem. Ben je er al achter intussen?
Puggle- Ratel
Ja! Opticien heeft gewoon netjes voorgelezen wat er in de computer stond, ik heb 't overgenomen en heb m'n bril bij de DA besteld Dank voor 't meedenken!
Bazinga- Ratel
Mooi dat komt dan vast helemaal goed!
Puggle- Ratel
Vast wel En ik moest maar 39 euro betalen, dus 't is ook niet einde van de wereld...
Bazinga- Ratel
Jop schreef:Wow okee ik heb maar één ding daarvan begrepen;
Door al die afkortingen op dit forum begreep ik DA steeds als 'dierenarts' en ik snapte dus even niks van je verhaal . Maar inmiddels begrijp ik het weer hoor, fijn ook dat de opticien het gewoon wilde vertellen!
Edit: Ik zie nu pas de waarschuwing in de opening, wat dom, whaha
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Soortgelijke onderwerpen
» opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen.
» opticien, waar wel of niet heen te gaan
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» H&M vraag
» pin vraag
» opticien, waar wel of niet heen te gaan
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» H&M vraag
» pin vraag
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: