Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen.

+2
May
Poubelle
6 plaatsers

Ga naar beneden

opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen. Empty opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen.

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 2:04

Ik ben al een aantal keren bij verschillende opticiens geweest (+ de huisarts) omdat ik last heb van mij ogen.

Bij computeren, lezen, ondertiteling tv zie ik alles na een tijdje een beetje schimmen. En overdag en op mijn werk moet ik veel lezen en wordt ik telkens wat dizzy en krijg hoofdpijn en voel me dan echt helemaal NIET lekker een beetje ziekig zelfs!!
Ondanks dat ze me niet geloofde heb ik toch een bril laten aanmeten. Ze geloven mij niet omdat mijn sterkte bij allebei mijn ogen -0,25 cilinder heeft en 1 oog 0 en -0,25 bij het andere gewoon erg minimaal dus.

Dus een goedkoop test brilletje laten aanmeten en het helpt gewoon echt ik merk dat ik scherp zie bij het lezen enz en dat ik niet meer dizzy wordt en een raar zweverig gevoel krijg.

Nu wilde ik graag lenzen voor overdag omdat ik nog geen bril op mijn hoofd wil niet omdat ik het stom bij anderen vind maar wil het gewoon 'nog' niet dus lenzen leek mij ideaal.

Ze willen me dus bij de hans anders en specsevers geen lenzen geven omdat volgens hun de sterkte zo minimaal is.

Het komt echt over alsof ze mij gewoon niet geloven want telkens herhalen ze nou het lijkt mij niet dat, dit kan want je afwijkende sterkte is zo minimaal ik zou gewoon een bril nemen als je er last van hebt al lijkt het mij onwaarschijnlijk. Het kwam in ieder geval echt heel ongeloofwaardig over elke keer.

Kreeg ook een keer te horen dan lenzen er in die sterkte met cilinder niet zijn en bij de andere wel maar het leek hun onwaarschijnlijk.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

groetjes.

Laatst aangepast door Hailey_ op za 12 mei 2012 - 2:12; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen. Empty Re: opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen.

Bericht  Poubelle za 12 mei 2012 - 2:06

Het gaat niet om het geloven maar dat zij iets meten wat zo minimaal is dat zij het niet nodig vinden.
Maar er zijn toch wel meer opticiens? Ik zou gewoon doorzetten, echt weigeren kunnen ze niet toch.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen. Empty Re: opticien gelooft niet dat ik last heb van mijn ogen.

Bericht  Gast za 12 mei 2012 - 2:08

nee ze geloofde mij echt niet dat ik hier klachten van had want dat was zeer onwaarschijnlijk. Ze wilde niet eens een bril geven.

Ik ben toen vervolgens ook naar de huisarts geweest maar er was niks aan de hand. Daarna heb ik een goedkoop aangemeten bril gekocht.

Gast
Gast

Bericht  May za 12 mei 2012 - 2:17

Ik ben meteen bij de oogarts terecht gekomen vanuit de schoolarts destijds. Maar mijn sterkte was ook minimaal icm een prisma, en de oogarts heeft toen wel een bril voorgeschreven. Maar bij de opticien vonden ze dat ook raar, maar goed de oogarts had het voorgeschreven en die heeft er meer verstand van dan hun. Inmiddels zijn mijn ogen verslechterd en heb ik nu zo'n 2 jaar een hogere sterkte en is de prisma er weer uit omdat die overgecorrigeerd heeft.
Dus anders gewoon eens een verwijzing naar de oogarts vragen aan je huisarts.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  RYW za 12 mei 2012 - 2:18

Een kennis van mij heeft dat ook gehad, en die is inderdaad door de oogarts verder geholpen inderdaad.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Arwyn za 12 mei 2012 - 2:24

Sowieso zou ik persoonlijk naar een andere opticien gaan.
Mijn moeder bijvoorbeeld heeft ogen die bij Hans Anders en dergelijk gewoon niet goed opgemeten kunnen worden. Zij gaat altijd naar Eyewish en dat bevalt haar prima.

Ik herken het wel een beetje trouwens. Ik heb ook regelmatig last van mijn ogen en ben er ook wel eens voor naar de opticien geweest, maar ik heb ook een heel minimale afwijking waar ze dus geen bril voor willen geven. Ik heb ook erg last van droge ogen, dat is helemaal vervelend.. Moet er nog steeds eens voor langs de huisarts, maar denk dat die er niet veel aan kan doen.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gizmo za 12 mei 2012 - 3:40

Maak een afspraak bij een optometrist, die werken bij veel opticiens ook in Nederland.
Is net een tussenstap tussen opticien en oogarts, waar je tegenwoordig niet meer snel naar wordt doorverwezen.

Toevallig heb ik ook oogproblemen, met wazig en onscherp zien, en vermoeidheid. Dit terwijl ik half jaar terug nieuwe bril heb gekocht met hogere sterkte. Vanochtend bij de optometrist geweest, uitgebreid onderzoek gehad.
Blijkt dat mn linkeroog wegtrekt naar buiten toe, waardoor ik onscherp ga zien (even kort gezegd). En dat kost een hoop energie. Heb oefeningen mee en krijg een doorverwijzing voor de oogarts. Daarmee moet ik eerst naar de huisarts en dan naar de oogarts.

Onderzoek bij de optometrist kostte mij €70,-, je bent er ongeveer een uur. Kost wel even wat, maar ben erg blij dat ik nu weet wat de oorzaak is. (Na vele bloedtesten bij de huisarts waar niks uit kwam...)
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gigi_ za 12 mei 2012 - 4:46

Cilinder van -0.25 is inderdaad niet in lenzen te krijgen dus lenzen is geen optie voor je helaas.
Gigi_
Gigi_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 447
Punten : 505
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: