Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Help, afgebroken tandje

+4
Darius
Ezzer
meisjesmama
Fiwen
8 plaatsers

Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Help, afgebroken tandje

Bericht  Fiwen ma 18 jun 2012 - 5:47

J.uul heeft vandaag bij mijn schoonouders een flinke hoek van haar rechter voortandje afgebroken. Je ziet het heel goed en er zit een behoorlijk scherp puntje aan nu. Woensdag moeten we sowieso voor controle naar de tandarts dus ik heb even gebeld en ze hebben haar erbij gezet maar ik weet bijna zeker dat ze nog niet eens in die stoel wil liggen, laat staan dat de tandarts naar haar tandje mag kijken en er iets aan mag doen...
Hoe zouden jullie dit aanpakken en zouden jullie er überhaupt iets aan laten doen?

Ik vind het zo sonde en kon net wel janken terwijl mijn schoonouders er heel laconiek over deden 'ach kan gebeuren, gelukkig is het maar haar melkgebit'. Ja natuurlijk ben ik daar ook blij om maar ze moet waarschijnlijk nog minimaal een jaar of 4 met dit gebit doen! (ze wordt in augustus 2)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  meisjesmama ma 18 jun 2012 - 5:51

Het is ook zonde en goed dat je de tandarts er voor belt. Hier is het tandje ook wat donkerder geworden. Belangrijkste is dat de tand er onder niet beschadigd is. Maar die kans is klein aangezien ze nog jong is.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 5:52

Volgens mij doen ze daar helemaal niks aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Fiwen ma 18 jun 2012 - 6:07

Snoepy87 schreef:Volgens mij doen ze daar helemaal niks aan.

Ook niet als er een scherp puntje aan zit? Ben bang dat als ze nog een keer valt of stoot ze veel sneller een tand door haar lip heeft.
We zullen het woensdag wel horen van de tandarts, baal er in ieder geval enorm van en ben ook wel een beetje pissig dat mijn schoonouders zo laconiek reageerde.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Ezzer ma 18 jun 2012 - 7:17

Misschien dat ze het scherpe randje er afslijpen. Maar verder kunnen ze niks doen volgens mij
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Darius ma 18 jun 2012 - 7:34

O, ik kan zo met je meejanken, ik zou er ook enorm van balen! Ik hoop dat de tandarts er wat aan kan doen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Pussycat ma 18 jun 2012 - 7:38

Darius schreef:O, ik kan zo met je meejanken, ik zou er ook enorm van balen! Ik hoop dat de tandarts er wat aan kan doen!

Nou inderdaad. Daar ben ik ook altijd zo bang voor altijd als ze valt kijk in gelijk in d'r mondje Embarassed
Je schoonouders kunnen er vast niks aan doen, maar dat ze zo laconiek reageren zou mij ook ontzettend pissig maken.
Hopelijk kan je tandarts er wat mee.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Fiwen ma 18 jun 2012 - 8:14

Ik weet heel zeker dat dit echt een ongelukje was. En ik verwijt ze ook helemaal niks. Zoiets gebeurt gewoon en dat is niemands schuld maar ze leken gewoon echt niet te begrijpen dat ik het erg vind en dat ik meteen de tandarts had gebeld en dat vond ik zo vervelend. Voelde me een vreselijke aanstelster en een overbezorgde moeder. Manlief leek het ook niet te snappen tot ik hem vertelde dat ze hier dus nog 5 jaar mee rond blijft lopen en dat er natuurlijk een kans is dat haar tandje gaat verkleuren. Toen baalde hij ook wel flink.
We hopen gewoon dat haar tandje mooi wit blijft en dat haar blijvende tand niet beschadigd is. Meer kunnen we er nu toch niet aan doen.
Was ook vooral even flink boos en verdrietig toen ik dit topic opende en moest het rven kwijt maar het is weer een beetje gezakt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Evalynn ma 18 jun 2012 - 11:04

Heel vervelend, maar meer dan het tandje wat minder scherp slijpen zal de tandarts niet doen...

Mijn kleine zusje heeft ook op haar derde een van haar voortanden uit gevallen met het spelen op straat. Tandarts wilde deze ook niet terug zetten, terwijl we hem speciaal meegenomen hadden. Mensen vonden het altijd heel guitig staan, maar mijn ouders vonden het verschrikkelijk.
Evalynn
Evalynn
Prater
Prater

Aantal berichten : 807
Punten : 864
Registratiedatum : 18-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 20:41

Ik denk inderdaad ook dat de tandarts het misschien wat bijslijpt maar meer doen ze er niet aan omdat ze nog zo klein is en het het melkgebit is.

M`n neefje is enkele maanden geleden op de vensterbank gevallen met z`n gebit en van z`n voortanden is allebei een stuk af. Hier werd ook niks aan gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Makamba ma 18 jun 2012 - 20:57

Mijn dochter is met die leeftijd ook gevallen en had ook een hoek van haar tandje af! Heb er ook heel erg mee gezeten terwijl er mensen om me heen waren die zeiden 'ach kan gebeuren'. De tandarts heeft er verder niets aan gedaan en haar tandje was eerst een beetje grijzig, maar dit is gelukkig ook weer weggetrokken.

In ieder geval goed dat je de tandarts er even naar laat kijken.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Jade ma 18 jun 2012 - 21:30

Ik ben vroeger ook gevallen op mijn voortanden! Van beide een hoekje af! De tandarts heeft er een nieuw hoekje onder gemaakt.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Help, afgebroken tandje Empty Re: Help, afgebroken tandje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum