Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wakker zijn

+6
Supertalentje
Aimee
Tania
Stuiterbal
SarahKey
_Lana_
10 plaatsers

Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Wakker zijn

Bericht  _Lana_ zo 17 jun 2012 - 1:28

Hi,

Ik ben even benieuwd hoeveel jullie kindjes slapen / sliepen rond de 3 á 4 maanden?
Onze kindjes zijn nu bijna 5 maanden en we mogen 7 weken corrigeren, dus dan zouden ze rond de 3 maanden zijn.
Maar ik merk dat ze nog zoveel slapen.
Ik vind het prima hoor, want ze zullen het wel nodig hebben. Maar ik vraag me toch af of andere kindjes ook zoveel slapen?

Ze worden hier om 7.00 wakker ( gemaakt ) en krijgen een voeding. Dan gaan ze rond 8 uur weer naar bed en slapen tot 11.00 ongeveer. Dan krijgen ze weer een voeding en 'spelen' en knuffelen we wat. Dan zijn ze rond kwart over 12/half 1 weer moe en gaan ze weer naar bed. Tot ongeveer half 3/3 uur. Dan zijn ze wakker tot 16.00 en gaan ze weer naar bed. Dan slapen ze meestal nog maar 3 kwartier. Dus van kwart voor 5 tot kwart voor 7 zijn ze weer wakker.
Soms slapen ze tussendoor dan nog wel een half uurtje, maar vaak ook niet. Dan gaan ze naar bed, tot de volgende ochtend ( alleen nog een voeding rond 22.00 uur ).

Ik vraag me dus af hoelang jullie kindjes wakker waren rond de voeding enz.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  _Lana_ zo 17 jun 2012 - 1:29

Oja dit is ongeveer hè. Soms zijn ze wel eens wat langer wakker en soms korter. Dit is een beetje gemiddeld genomen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 1:32

T is ook zo'n 1 a 1.5 uur wakker rond de voedingen. Savonds is ze een keer wat langer wakker, van half zeven tot een uur of negen. Komt dus denk ik aardig overeen met hoe het bij jullie gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  _Lana_ zo 17 jun 2012 - 1:34

Tiramisu schreef:T is ook zo'n 1 a 1.5 uur wakker rond de voedingen. Savonds is ze een keer wat langer wakker, van half zeven tot een uur of negen. Komt dus denk ik aardig overeen met hoe het bij jullie gaat.

Dat komt inderdaad aardig overeen. Toch wel fijn om te lezen.
Al bepalen de kindjes hun ritme helemaal zelf hoor, dus ze hebben het wel nodig. Maar ik hoor ook vaak van mensen met kindjes die heel vaak wakker zijn. Dus ik vraag me dan toch een beetje af hoe het bij andere mensen/kindjes gaat.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  SarahKey zo 17 jun 2012 - 4:34

Siem was altijd heel veel wakker. Sliep 's ochtends, 's avonds en 's nachts dan. Maar na 11:00 tot een uur of 19:00 was hij altijd wakker. Soms evebn een hazeslaap van een half uur.

Maar sinds een week, 1,5 week slaapt hij gewoon twee keer op een dag in zijn eigen bed!
Dit is nu een beetje zijn ritme:
Tussen 6 uur en half 7 word hij meestal wakker, bij ons in bed, voorlezen etc
7 uur fles
slapen tot een uur of 10/half 11
spelen/boodschappen doen
11 uur fles
Slapen en meestal slaapt hij dan 2,5 a 3 uur
15:00 fles
met papa spelen, in de box spelen, jengelen want papa en mama eten dan en dat vind hij ongezellig Laughing
in bad of wassen en dan
19:00 uur laatste fles.
Slapen tot de volgende ochtend.



SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Stuiterbal zo 17 jun 2012 - 4:57

Mijn zoontje sliep op die leeftijd ook heel erg veel.
Ik moest hem standaard wakker maken voor een voeding en hij was hooguit een uurtje tussen door wakker. Dit heeft hij best lang gehad zelfs. Met 1 jaar zat hij nog op 3 slaapjes op een dag. En met 1,5 is hij naar 2 slaapjes gegaan en met 2 jaar 1 slaap maar dan wel met regelmaat een middag dut van 3 uur.

Nu met bijna 3 jaar slaapt hij gemiddeld 1,5 tot 2 uur tussen de middag.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Tania zo 17 jun 2012 - 5:03

M. wordt rond 8.30 wakker, dan krijgt ze de fles en gaat ze tussen 9.30 en 10.00 weer naar bed tot 12.30/13.00. Dan rond 14.30/15.00 weer en dan slaapt ze ongeveer een uurtje. Daarna wisselt het. Soms gaat ze nog een uurtje naar bed, soms valt ze in de box in slaap voor een half uurtje. Rond 20.00/20.30 valt ze weer in slaap op de bank en dan slaapt ze tot d'r fles om 22.30 en daarna gaat ze naar bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Aimee zo 17 jun 2012 - 5:04

Mijn zoontje slaapt ook nog heel veel(of slaapt eindelijk heel veel Wink )
Zijn ritme op een gemiddelde dag (kan wat verschillen, want hij krijgt voeding op verzoek)

Hij wordt rond 7.00 wakker en krijgt dan een voeding
tussen 8.30-9.00 gaat hij weer naar bed en slaapt dan vaak maar een half uurtje/drie kwartier
Rond 10.00 komt hij dan weer voor een voeding, gaat daarna nog even spelen
Ongeveer 11.00 gaat hij weer naar bed, slaapt dan vaak zo 1,5 a 2 uur
Dan rond 13.00 weer een voeding
Rond 14.00 weer naar bed, slaapt dan een half uurtje/drie kwartier
Ergens rond 16.00 weer een voeding, daarna vaak slapen
Tussen 17.00 en 19.00 is hij wakker
Dan als hij moe word; in bad, voeding en naar bed (en dan wordt hij nog meerdere keren wakker 's avonds en 's nachts)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Supertalentje zo 17 jun 2012 - 7:18

Met drie maanden sliep mijn zoon ook nog meer dan wat ik hier las. Hij was ongeveer een uur wakker vanaf de voeding (dus eten, schone luier, spelen was ongeveer een uur) en dan begon hij in zn oogjes te wrijven en ging hij naar bed. Over het algemeen gaat het hier geleidelijk het minder slapen, op den duur bleef hij 5 kwartier wakker en nu anderhalf tot 2 uur na een voeding. Zolang ze het nodig hebben zou ik ze lekker laten slapen!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  *Lookie* zo 17 jun 2012 - 7:39

Mijn zoontje was met 3, 4 maanden steeds ongeveer 2 uren wakker tussen de voedingen. Dan was het dus ongeveer zo: 7.30 wakker, voeding, daarna meteen weer even slapen tot ong 9.00, 9.30, rond 10.30 voeding en weer slapen tot ong 14.00, 14.30, dan wat langer wakker tot ong 17.00, 17.30. Uurtje slapen en rond 20.30/ 21.00 ging hij dan naar bed.

Inmiddels slaapt hij overdag minder, vaak ook minder lang (vooral het middagdutje is wat korter meestal), hij gaat 's avonds nu wel veel eerder naar bed, en 's morgens vaak ook iets eerder wakker.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  _Lana_ ma 18 jun 2012 - 8:35

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
Volgens mij is het allemaal wel vergelijkbaar. Dat vind ik toch wel een fijn idee.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Twellie ma 18 jun 2012 - 10:00

Aimee schreef:Mijn zoontje slaapt ook nog heel veel(of slaapt eindelijk heel veel Wink )
Zijn ritme op een gemiddelde dag (kan wat verschillen, want hij krijgt voeding op verzoek)

Hij wordt rond 7.00 wakker en krijgt dan een voeding
tussen 8.30-9.00 gaat hij weer naar bed en slaapt dan vaak maar een half uurtje/drie kwartier
Rond 10.00 komt hij dan weer voor een voeding, gaat daarna nog even spelen
Ongeveer 11.00 gaat hij weer naar bed, slaapt dan vaak zo 1,5 a 2 uur
Dan rond 13.00 weer een voeding
Rond 14.00 weer naar bed, slaapt dan een half uurtje/drie kwartier
Ergens rond 16.00 weer een voeding, daarna vaak slapen
Tussen 17.00 en 19.00 is hij wakker
Dan als hij moe word; in bad, voeding en naar bed (en dan wordt hij nog meerdere keren wakker 's avonds en 's nachts)

Hier hetzelfde, alleen wordt ze meestal maar één keer per nacht wakker en soms twee keer.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  _Lana_ ma 18 jun 2012 - 19:17

Tuinstoel schreef:
Aimee schreef:Mijn zoontje slaapt ook nog heel veel(of slaapt eindelijk heel veel Wink )
Zijn ritme op een gemiddelde dag (kan wat verschillen, want hij krijgt voeding op verzoek)

Hij wordt rond 7.00 wakker en krijgt dan een voeding
tussen 8.30-9.00 gaat hij weer naar bed en slaapt dan vaak maar een half uurtje/drie kwartier
Rond 10.00 komt hij dan weer voor een voeding, gaat daarna nog even spelen
Ongeveer 11.00 gaat hij weer naar bed, slaapt dan vaak zo 1,5 a 2 uur
Dan rond 13.00 weer een voeding
Rond 14.00 weer naar bed, slaapt dan een half uurtje/drie kwartier
Ergens rond 16.00 weer een voeding, daarna vaak slapen
Tussen 17.00 en 19.00 is hij wakker
Dan als hij moe word; in bad, voeding en naar bed (en dan wordt hij nog meerdere keren wakker 's avonds en 's nachts)

Hier hetzelfde, alleen wordt ze meestal maar één keer per nacht wakker en soms twee keer.

Hoe oud is jouw dochter Tuinstoel?
Krijgt ze om de 3 uur voeding?

En geven jullie BV?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Ayla ma 18 jun 2012 - 19:35

Hier sliep ze met 4 maanden 3-4x per dag ongeveer een uur. Vaak een uurtje na de fles nog een uur, en daarna altijd verschillend. Het begint nu een beetje te veranderen, ze is 's morgens langer wakker en slaapt daarna ook wat langer (1,5 uur) 's middags weet ik het niet, ze slaapt als ze moe is en ik hou het totaal niet bij.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Printje ma 18 jun 2012 - 20:22

R sliep toen heel erg weinig. Af en toe een hazenslaapje en daar bleef het bij, pas toen hij ouder was sliep hij beter.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wakker zijn Empty Re: Wakker zijn

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum