Er is wéér over mij geklaagd.
+8
Penny Blossom
Pompoen
Rovine
Minx
Bacio
Ella
Marin
Curious
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Er is wéér over mij geklaagd.
Een tijd terug kreeg ik een brief van de woningbouw waarin stond dat er door buren over mij was geklaagd. Het zou gaan om lawaai 's avonds laat en 's nachts, zoals ruzie, harde muziek, schreeuwen, met meubels/deuren gooien e.d.
Ik heb de woningbouw toen gemaild dat dit lawaai niet van mij komt en ik heb uitgelegd waarom dat ook helemaal niet kan. Ik woon alleen, werk fulltime, ben overdag dus sowieso niet thuis, 's avonds maar af en toe en 's nachts slaap ik. Ik kreeg een mail terug dat ze het zouden doorgeven en dat ze die informatie in het dossier zouden opnemen.
Ik heb het er toen met een buurvrouw en mijn naaste buurman over gehad en die reageerden heel verbaasd. De buurman zei dat hij nooit last van me had en dat het ergens anders vandaan kwam.
Nu luisterde ik net m'n voicemail af en had een meneer van de woningbouw ingesproken dat er door mijn onderburen over me is geklaagd en of ik hem na het weekend daar even over wil bellen. Ik snap niet waarom die mensen dan niet even zelf bij mij aanbellen als ze ergens last van hebben. Dan merken ze gelijk dat ik geen overlast veroorzaak.
Ik ben nota bene laatst nog door iemand uit de flat gevraagd of ik bij de bewonerscommissie wil, omdat ze graag wat betrouwbare leden willen!
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet. Bij die mensen aanbellen of eerst even die meneer van de woningbouw bellen en daarna eventueel nog bij die mensen langsgaan? Ik weet niet wie er onder me woont. Als het van die tokkies zijn, wil ik er eigenlijk niet heen. Heb geen zin in ruzie.
Ik heb de woningbouw toen gemaild dat dit lawaai niet van mij komt en ik heb uitgelegd waarom dat ook helemaal niet kan. Ik woon alleen, werk fulltime, ben overdag dus sowieso niet thuis, 's avonds maar af en toe en 's nachts slaap ik. Ik kreeg een mail terug dat ze het zouden doorgeven en dat ze die informatie in het dossier zouden opnemen.
Ik heb het er toen met een buurvrouw en mijn naaste buurman over gehad en die reageerden heel verbaasd. De buurman zei dat hij nooit last van me had en dat het ergens anders vandaan kwam.
Nu luisterde ik net m'n voicemail af en had een meneer van de woningbouw ingesproken dat er door mijn onderburen over me is geklaagd en of ik hem na het weekend daar even over wil bellen. Ik snap niet waarom die mensen dan niet even zelf bij mij aanbellen als ze ergens last van hebben. Dan merken ze gelijk dat ik geen overlast veroorzaak.
Ik ben nota bene laatst nog door iemand uit de flat gevraagd of ik bij de bewonerscommissie wil, omdat ze graag wat betrouwbare leden willen!
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet. Bij die mensen aanbellen of eerst even die meneer van de woningbouw bellen en daarna eventueel nog bij die mensen langsgaan? Ik weet niet wie er onder me woont. Als het van die tokkies zijn, wil ik er eigenlijk niet heen. Heb geen zin in ruzie.
Gast- Gast
Re: Er is wéér over mij geklaagd.
Dat is vervelend zeg, ik zou denk ik toch eens naar je onderburen gaan of eventueel een brief schrijven. Zelfs als het tokkies zijn, vaak zijn die in 'real life' minder heftig reageren als je denkt, en zeker als je als ' meisje alleen' daar rustig aan de deur komt..
Is dit overigens bij het appartement waar je weg gaat (je laminaat verkopen gaat?) of blijf je hier wonen?
Succes in ieder geval.
Is dit overigens bij het appartement waar je weg gaat (je laminaat verkopen gaat?) of blijf je hier wonen?
Succes in ieder geval.
Curious- Kletskop
- Aantal berichten : 1541
Punten : 1742
Registratiedatum : 24-02-11
Wat apart dat je direct bericht krijgt van de woningbouw. Hier is het zo, dat de persoon die last heeft dit altijd eerst moet bespreken met de buren.. Ik zou die meneer na het weekend even op bellen om te horen wat hij te zeggen heeft. Wat je zelf ook als zegt, je woont alleen en je werkt overdag dus ik denk dat het gewoon om een misverstand gaat.
Gast- Gast
Curious: Nee, hier woon ik sinds september. Ik woon hier verder prima, hoor zelf ook wel eens lawaai van anderen, maar sowieso niet van mijn directe buren en niet in die mate dat het ontzettend storend is.
Joan: De vorige keer was het een brief waarin alle klachten opgesomd waren. Ik kon er toen alleen maar om lachen, omdat er klachten in werden genoemd die sowieso niet door mij veroorzaakt kunnen worden. Ik sta echt niet midden in de nacht tegen mezelf te schreeuwen , maar nu ik er weer over word gebeld, begin ik het wel vervelend te vinden, want zo wordt het ook mijn probleem.
Joan: De vorige keer was het een brief waarin alle klachten opgesomd waren. Ik kon er toen alleen maar om lachen, omdat er klachten in werden genoemd die sowieso niet door mij veroorzaakt kunnen worden. Ik sta echt niet midden in de nacht tegen mezelf te schreeuwen , maar nu ik er weer over word gebeld, begin ik het wel vervelend te vinden, want zo wordt het ook mijn probleem.
Gast- Gast
Wat gek! Je zou toch zeggen dat als die mensen onder je er last van hebben, het geluid toch ergens vandaan moet komen, dus naast jou ofzo. Maar als je dat ook niet hoort... Typisch.
Ik zou denk ik wel even langs gaan, want dan zien ze direct dat jij gewoon een normaal, rustig meisje bent. Vraag ook waar zij het geluid echt vandaan horen komen. Dan daarna de woningbouw benaderen en zeggen dat je ze gesproken hebt en dat jij deze persoon niet bent.
Ik zou denk ik wel even langs gaan, want dan zien ze direct dat jij gewoon een normaal, rustig meisje bent. Vraag ook waar zij het geluid echt vandaan horen komen. Dan daarna de woningbouw benaderen en zeggen dat je ze gesproken hebt en dat jij deze persoon niet bent.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik zou zelf naar de buren alvast gaan, maar dat is omdat ik dit soort dingen graag snel afgehandeld wil hebben en niet wil dat het een weekend door mijn hoofd spookt.
Maar ik denk ook dat als jij langskomt, je al veel irritaties weg kan nemen. Nu ben je 'die vervelende bovenbuurvrouw' maar dan hebben ze een gezicht erbij. Je creëert dan een gesprek waarmee misschien daarna alles opgelost is. En anders gaat het maar via de woningbouw en als ze de volgende keer weer ergens last van hebben, krijg je weer bericht van de woningbouw wat alleen maar meer ergernissen geeft aan beide kanten.
Maar ik denk ook dat als jij langskomt, je al veel irritaties weg kan nemen. Nu ben je 'die vervelende bovenbuurvrouw' maar dan hebben ze een gezicht erbij. Je creëert dan een gesprek waarmee misschien daarna alles opgelost is. En anders gaat het maar via de woningbouw en als ze de volgende keer weer ergens last van hebben, krijg je weer bericht van de woningbouw wat alleen maar meer ergernissen geeft aan beide kanten.
Gast- Gast
Wat raar joh. Ik zou eerst even het contact afwachten met de meneer van de woningbouw. dan weet je waarschijnlijk waar ze precies over geklaagd hebben en dan zou ik zeker even bij die mensen langslopen
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou bij de onderburen langsgaan en aangeven dat t om een misverstand gaat. Ik vind t erg vreemd dat ze niet gewoon even bij jou hebben aangebeld. Als jij het nu ook via de woningbouw gaat spelen, wordt t een kinderachtig welles nietes spelletje. En dat terwijl jullie elkaar nog nooit hebben ontmoet!
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ik zou denk ik even langs gaan en alles uitleggen. Wel eerst even het gesprek van de woningbouw afwachten. Desnoods met bemiddeling van hun erbij. De kans is namelijk aanwezig dat ze je toch niet geloven.
Ik weet hoe vervelend het is.
Ik weet hoe vervelend het is.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik zou even de reactie van de woningbouw afwachten en daarna naar de onderburen stappen. Vind het raar dat ze niet eerst naar jou toe zijn gekomen trouwens. Bij de onderburen zou ik aangeven dat jij de klachten niet veroorzaakt + argumenten erbij, maar dat je het wel vervelend voor ze vind dat ze blijkbaar toch van iemand hier in de flat last hebben. En dat als er nog iets is, ze gerust bij je kunnen aanbellen.
Ik ben altijd erg vriendelijk in dit soort dingen, daarmee voorkom je de meeste problemen. Ruzie met (onder)buren wil je echt niet hebben, kost zo veel energie.
Ik ben altijd erg vriendelijk in dit soort dingen, daarmee voorkom je de meeste problemen. Ruzie met (onder)buren wil je echt niet hebben, kost zo veel energie.
Gast- Gast
De vorige keer kreeg ik niet te horen wie er had geklaagd, maar toen zou de woningbouw wel aan die persoon/personen doorgeven dat het niet aan mij lag en waarom dat überhaupt niet kan. Ik vraag maandag wel even of het slim is om zelf even langs te gaan.
Gast- Gast
Je hebt ook mensen die om een scheet al bij je aan de deur komen of het niet wat zachter kan. Zulke mensen hebben wij in het appartementencomplex ook. Echt van die zeikerds die zich overal aan ergeren. Nou ga dan niet in een appartement wonen want je kan daar niet verwachten dat muisstil wonen is. Dan moeten ze maar in een bejaardeflat gaan wonen !
Ik zou maandag eerst bellen om wat voor klachten het gaat en dan pas bij hun langs gaan om de situatie uit te leggen ed
Ik zou maandag eerst bellen om wat voor klachten het gaat en dan pas bij hun langs gaan om de situatie uit te leggen ed
Laatst aangepast door Razz_ op za 16 jun 2012 - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Denk dat de woningbouw er weinig mee kan, zolang er geen bewijzen zijn dat je daadwerkelijk voor veel overlast zorgt.
Maar misschien kun je aan de woningbouwman vragen of je buren voortaan de politie kunnen bellen als ze die overlast weer horen, zodat ze je op "heterdaad" kunnen betrappen. Dan kunnen die ook zien dat jij het niet bent.
Zou zelf ook nog eventjes niet langsgaan, eerst even afwachten wat er uit dat telefoongesprek komt.
Maar misschien kun je aan de woningbouwman vragen of je buren voortaan de politie kunnen bellen als ze die overlast weer horen, zodat ze je op "heterdaad" kunnen betrappen. Dan kunnen die ook zien dat jij het niet bent.
Zou zelf ook nog eventjes niet langsgaan, eerst even afwachten wat er uit dat telefoongesprek komt.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Heb je nog contact gelegd met de woningbouw? Vind het maar een rare situatie.
Gast- Gast
Ik moet vanochtend terugbellen. De vorige keer reageerde mijn naaste buurman heel verbaasd en als ik overlast zou veroorzaken, zou hij dat toch ook wel merken.
Gast- Gast
Ik heb gebeld en die meneer trok zelf al snel de conclusie dat een echtelijke ruzie niet bij mij vandaan kan komen, maar hij wilde graag weten of ik een idee had waar het dan wel vandaan komt. Hopelijk komen ze erachter, want het lijkt me ook irritant als je vaak last hebt van schreeuwende buren.
Gast- Gast
Als jij het niet hoort is de kans groot dat het de onderburen van die mensen zijn!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Dijn82 schreef:Ik moet vanochtend terugbellen. De vorige keer reageerde mijn naaste buurman heel verbaasd en als ik overlast zou veroorzaken, zou hij dat toch ook wel merken.
Dit hoeft niet zo te zijn. Onze naaste buren horen wij ook niet. Ze zijn met zijn drieën en twee honden. Onze onderburen en bovenburen daarentegen horen we altijd. Of ze radio luisteren, tv kijken, niezen, alles horen we.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Ik hoor mijn onderburen helemaal niet, maar af en toe wel muziek van de buurman van mijn buurman.
Ik heb ook gezegd dat ik denk dat het van een verdieping lager afkomstig is, want rondom mij wonen verder alleen maar alleenstaanden.
Ik heb ook gezegd dat ik denk dat het van een verdieping lager afkomstig is, want rondom mij wonen verder alleen maar alleenstaanden.
Gast- Gast
Gelukkig dat de woningbouw wel aan jouw kant staat!
Ik vraag me alleen af, waarom klagen ze steeds over jou?
Ik vraag me alleen af, waarom klagen ze steeds over jou?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
misschien komt ze heel rebels over
Maar zoals ik begrijp heb je met de 'klager' gesproken... Heeft ie ook iets van excuses aangeboden ofzo? klagen bij de woningbouw vind ik namelijk niet niks en als dat ongegrond is...
Maar zoals ik begrijp heb je met de 'klager' gesproken... Heeft ie ook iets van excuses aangeboden ofzo? klagen bij de woningbouw vind ik namelijk niet niks en als dat ongegrond is...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Wel vervelend dat jij die klachten krijgt terwijl het niet bij jou vandaan komt.
Het is soms heel lastig om te bepalen waar de overlast vandaan komt. Een tijd geleden zette de onderbuurman s avonds om 11 a 12 uur de muziek keihard aan, na 3 avonden was ik het zat en wilde gaan vragen of het wat minder zou kunnen. Maar toen ik daar voor de deur stond hoorde ik helemaal niks, bleek dat het van de buurman uit het volgende portiek kwam terwijl ik toch ervan overtuigd was dat het van beneden kwam.
Hopelijk komen ze er bij jou snel achter bij wie het dan wel vandaan komt
Het is soms heel lastig om te bepalen waar de overlast vandaan komt. Een tijd geleden zette de onderbuurman s avonds om 11 a 12 uur de muziek keihard aan, na 3 avonden was ik het zat en wilde gaan vragen of het wat minder zou kunnen. Maar toen ik daar voor de deur stond hoorde ik helemaal niks, bleek dat het van de buurman uit het volgende portiek kwam terwijl ik toch ervan overtuigd was dat het van beneden kwam.
Hopelijk komen ze er bij jou snel achter bij wie het dan wel vandaan komt
Hoochie- Prater
- Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10
Jerry schreef:misschien komt ze heel rebels over
Nee, ik heb met de meneer van de woningbouw gesproken. Ik snap wel dat je klaagt over geluidsoverlast en dat het lastig is om te bepalen waar het vandaan komt. Volgens mij weten die mensen niet wie ik ben. Ik heb in ieder geval geen idee wie daar wonen.
En zo rebels kom ik volgens mij niet over hoor
Gast- Gast
Die 1e brief die je kreeg is trouwens gewoon een standaard brief.
Wij versturen die ook (werk bij de woningbouw) als er klachten zijn over geluidsoverlast.
Wij versturen die ook (werk bij de woningbouw) als er klachten zijn over geluidsoverlast.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Soortgelijke onderwerpen
» wanneer word het eindelijk weer eens beter weer???
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
» Het weer
» Nu ik weer werk is het weer helemaal mis...
» Hoe is het weer bij jou?
» Heb ik weer
» Het weer
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: