Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vermaken van je baby!

+3
Susan
Mamsie
Bloem86
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vermaken van je baby! Empty Vermaken van je baby!

Bericht  Bloem86 vr 21 jan 2011 - 4:20

Ik vind dat ik mijn dochter soms te kort doe, in de aandacht die ik haar geef!
Ik probeer zoveel mogelijk met haar te knuffelen, spelen op t speelkleed, op de bank, etc.
Maar ik merk dat ik snel afgeleid ben door wat anders.. Ga dan weer bezig met schoonmaken, opruimen, achter de laptop.. dat soort dingen! Haar laat ik dan alleen 'spelen' in de wipstoel, box of speelkleed!

Hoe zit dit bij jullie?! Zijn jullie de hele dag bezig met t vermaken van je kleine? En wat doe je zoal de hele dag met hem/ haar?
Ik merk dat ik dit lastig vind.. Maar voel me ook schuldig tegenover d'r!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vermaken van je baby! Empty Re: Vermaken van je baby!

Bericht  Mamsie vr 21 jan 2011 - 4:22

Als ik daar aan moest beginnen dan zou ik knettergek worden. Ik heb nog 2 kinderen en een huishouden. Nee hoo niet schuldig over voelen. Soms moeten ze gewoon even zichzelf bezig houden. Dat is ook goed voor ze.

Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan vr 21 jan 2011 - 4:24

Niet de hele dag, nee. Ik doe hetzelfde als jij, ook tussendoor opruimen, schoonmaken, af en toe even achter de laptop. Als ik met Yrsa bezig ben dan zing ik liedjes terwijl ze op schoot zit, meestal liedjes waar gebaren bij horen, maar soms ook nieuwe liedjes die ze nog niet kent, of we lezen samen een boekje, of we spelen met de bal, dat soort dingen. Als het mooi weer wordt zijn er meteen weer veel meer mogelijkheden, dan kan ze ook lekker in de zandbak en in het badje in de tuin en ze vindt de driewieler van Ezra super, dus dan kan ze daarop terwijl ik haar help met de duwstang. Of we kunnen naar de speeltuin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 4:29

Dat zou wat zijn als je je kind de hele dag moet vermaken :P

Dat doe ik hier ook niet.
Tussendoor doe ik ook gewoon het huishouden hoor.
en af en toe achter de laptop.

Als ik boven moet poetsen zet ik haar in haar bedje en speelt ze daar.
Af en toe speel ik dan kiekeboe met haar ofzo en na een uurtje gaan we dan weer naar beneden.
Zo wissel ik het heel de dag door wat af.

Meestal spelen we `s ochtends samen een anderhalf uur denk ik en `s middags nog een uurtje.
`s Avonds als papa thuis komt spelen we ook vaak nog 30/45 minuutjes met haar.

Gast
Gast

Bericht  Annemie vr 21 jan 2011 - 7:18

Hier precies hetzelfde hoor, ik vind dat je kindje zich ook alleen moet kunnen vermaken en dat kan onze zoon gelukkig hartstikke goed, hij heeft de grootste schik in de box, dus je doet je kindje echt niet te kort hoor.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 7:50

nee hoor, ik laat haar zichzelf ook regelmatig vermaken op het speelkleed of in de box. Als ze daar plezier heeft en tevreden is laat ik haar lekker spelen en ben ik ondertussen wat anders aan het doen. Soms wil ze graag vermaakt worden en dan knuffel ik met haar of dan speel ik met haar op het speelkleed of de bank.

Gast
Gast

Bericht  Darius vr 21 jan 2011 - 7:58

Hier lag L ook gewoon in de box. Als ik met hem op schoot zat, moet ik eerlijk zeggen dat ik hem nooit heel lang kon vermaken, zeker toen hij nog klein was. Je krijgt dan weinig respons, dus ik vond het ook niet echt leuk. Nu hij ouder is kan ik me wel een hele tijd met hem op de bank vermaken met voorlezen, of gewoon een beetje stoeien, of kletsen. Tis nu gewoon wat leuker vind ik. Neemt niet weg dat ik me zeker het eerste halfjaar daar wel schuldig of rot over voelde hoor.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Julia vr 21 jan 2011 - 8:00

Dit topic had ik zelf ook kunnen openen. Ik heb een dochter van 17 weken ongeveer en ik voel me ook snel schuldig als ik het gevoel heb haar niet voldoende aandacht te geven. Ze is geen meisje wat lang bij me wil liggen/zitten dus ze ligt veel op haar speelkleedje of in de box. Wel ga ik er dan vaak naast zitten om samen met haar te spelen en te brabbelen. Maar ik laat haar ook vaak genoeg eventjes alleen spelen en ga dan ff achter de laptop of doe het huishouden/maak me op. Tussendoor praat ik dan wel ff met haar. En toch voelt het alsof ik continue haar te weinig aandacht geef, dat voelt echt heel naar.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose vr 21 jan 2011 - 8:51

Dit heb ik ook! Ik heb haar vaak bij me en doe dan spelletjes met haar, zing voor haar of we zitten gewoon even gezellig. Maar ik laat haar ook wel eens alleen spelen in de box of op haar speelkleed (soms doen we dat ook samen). Achteraf voel ik me soms ook schuldig omdat ik haar alleen laat spelen en dan zelf even gauw iets in huis doe.
Mijn verstand weet dat het niet erg is, huishouden moet ook gebeuren en ze moeten ook zo nu en dan zelfstandig wat doen. Maar mijn gevoel werkt niet echt mee, bij vlagen kan ik me erg schuldig voelen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: