Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

meer uren werken?

3 plaatsers

Ga naar beneden

meer uren werken? Empty meer uren werken?

Bericht  jena do 14 jun 2012 - 21:55

Vanochtend kreeg ik een email van mijn baas met het verhaal dat ze een oplossing voor de wachtlijst op ons werk aan het zoeken was. Het is al lange tijd bekend dat we enorme wachtlijsten hebben die maar niet korter worden. Iedereen werkt zich uit de naad, maar helaas zonder al te veel resultaat. Nu heeft ze mij en 1 andere collega gemaild of wij toevallig tijdelijk meer uren kunnen gaan maken.

Ik denk dat ze alleen ons heeft gemaild omdat wij geen kinderen hebben en dus gemakkelijker meer zouden kunnen werken. Maar toevallig zijn wij ook de enige twee zonder vast contract....
En dit is nu onder andere mijn dilemma;
Aan de ene kant wil ik heel graag helpen door meer te gaan werken, ik voel me verantwoordelijk voor onze patienten EN denk ook stiekem wel een beetje dat als ik het niet zou doen en de andere collega wel, ik mogelijk (kleine kans) een achterstand zal hebben wat betreft het krijgen van een vast contract.
Aan de andere kant zijn er ook (naar mijn idee goede) redenen om het niet te doen: het werk is stressvol, ik (en meerdere collega's met mij) lopen nu al op hun tandvlees en ik heb echt mijn rust wel nodig om bij te komen EN ik werk vaak al veel meer (doe veel werk thuis om het af te krijgen) dan de 36 uur die ik betaald krijg. Dit weet mijn baas niet en ik denk dat zij ervan uit gaat dat als ik 4 tot 8 uur meer ga werken er enorm veel meer werk verzet gaat worden. Dit is dus niet zo, want die uren die ik nu (gratis) thuis doe, doe ik dan betaald en zal de wachtlijst dus niet veel helpen.

Pfff, wat zouden jullie doen?
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer uren werken? Empty Re: meer uren werken?

Bericht  Atelier Madame do 14 jun 2012 - 21:58

Ik zou ten eerste aangeven dat je nu ook al regelmatig overwerkt. Het slaat natuurlijk nergens op dat jij je uit de naad werkt en ondertussen hier niets voor terug krijgt. Daarbij dan aangeven dat je best over wil werken voor een periode, maar dat dat op dit moment dus niet helpt voor de wachtlijsten.

Vind het trouwens raar dat ze collegas met kinderen wss niet heeft gemaild, mss wilen die juist ook wel een dagje extra!?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer uren werken? Empty Re: meer uren werken?

Bericht  Minx do 14 jun 2012 - 22:02

zeker aangeven dat je nu al veel doet onbetaald! Ik zou denk ik eerder even bellen dan het via de mail doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer uren werken? Empty Re: meer uren werken?

Bericht  jena do 14 jun 2012 - 22:48

Tja en daar komt dan weer de onzekere muts in mij naar boven.
Als ik nu aangeef dat ik al regelmatig onbetaald thuis zit te werken, valt naar mijn gevoel mijn hele decorum meer uren werken? 2474380249
Dan komen ze er dus achter dat ik in mijn 36 uur niet zoveel doe als dat ze denken dat ik doe, maar dat ik dus nog extra tijd 'nodig heb' om alles af te krijgen... Dan kom ik toch over als een sukkel? meer uren werken? 878948377

Ik heb overigens aangegeven dat ik er even over ga nadenken en dat ik er volgende week persoonlijk op terug kom.
Zat haast al te denken om die andere collega (aan wie het dus ook is gevraagd) te benaderen en af te spreken om allebei wel of niet extra te gaan werken zodat onze 'kansen' weer gelijk liggen. Maar dat is waarschijnlijk geen goed idee, he?
jena
jena
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

meer uren werken? Empty Re: meer uren werken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum