Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

N.a.v. Namen die bij elkaar passen

+17
Floor
Novalee
sheila123
kwak
RYW
SarahKey
Happydobby
Blond
_Nina
Jade
Mamsie
Flower_L
Sanne
Susan
Tania
koNijntje
Aimee
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Namen die bij elkaar passen

Bericht  sheila123 di 12 jun 2012 - 7:56

PrinsesBo schreef:
sheila123 schreef:
PrinsesBo schreef:
sheila123 schreef:Ons maakte dat geen ruk uit en volgens mij ben ik een van de weinigen hier op het forum met kids die namen hebben die niet echt bij elkaar passen...toch vind ik de combi nu heel leuk en geen seconde spijt van. We kozen wat we op dat moment mooi vonden en gelukkig vinden we dat nog steeds Very Happy

Wel wilde we geen zelfde voorletter dat leek ons irritant met de post en zo N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 253468018

Hoe dan? Wink
Hoe ze heten bedoel je?

Ja sorry.
Mijn oudste dochter heet: J.ordan (op z'n engels uitgesproken) en mijn jongste dochter heet: F.abienne (op z'n frans uitgesproken)
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 Empty Re: N.a.v. Namen die bij elkaar passen

Bericht  sheila123 di 12 jun 2012 - 7:56

Vrij verschillend dus smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 7:59

Nogal verschillend inderdaad!
Maar ik vind ze toch leuk bij elkaar, juist omdat ze zo apart zijn.

Gast
Gast

Bericht  sheila123 di 12 jun 2012 - 8:01

PrinsesBo schreef:Nogal verschillend inderdaad!
Maar ik vind ze toch leuk bij elkaar, juist omdat ze zo apart zijn.
Dank je N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 561177 Dat vonden wij juist ook haha! Mensen hadden niet verwacht dat we bij de 2e voor een 'lieve' gewonere naam zouden gaan. Gelukkig kloppen de namen precies qua karakter haha N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 561177

Laatst aangepast door sheila123 op di 12 jun 2012 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Novalee di 12 jun 2012 - 8:01

Toch vind ik ze wel leuk bij elkaar passen, Sheila!

Voor mij hoeft het niet echt bij elkaar te passen maar ik vind het wel leuk als het een beetje dezelfde stijl/sfeer heeft. Maar ik denk dat dat automatisch wel gebeurt omdat je nou eenmaal een bepaalde smaak qua namen hebt.

Ik zou er wel op letten dat de initialen verschillend zijn, want dat lijkt me heel irritant. Helaas beginnen bijna alle jongensnamen die ik leuk vind met een J en dat is ook de initiaal van m'n vriend Rolling Eyes
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 19:41

sheila123 schreef:Ons maakte dat geen ruk uit en volgens mij ben ik een van de weinigen hier op het forum met kids die namen hebben die niet echt bij elkaar passen...toch vind ik de combi nu heel leuk en geen seconde spijt van. We kozen wat we op dat moment mooi vonden en gelukkig vinden we dat nog steeds Very Happy

Wel wilde we geen zelfde voorletter dat leek ons irritant met de post en zo N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 253468018

Ik vind het juist onwijs leuk dat jullie gewoon puur naar de naam hebben gekeken en niet naar de combinatie met J.

Gast
Gast

Bericht  Floor di 12 jun 2012 - 19:47

wij wilden een naam die je schrijft zoals je spreekt, duidelijk te verstaan is/hollands in combinatie met de achternaam (mijn man heeft daar last van dat mensen het niet verstaan als hij zijn voor en achternaam zegt). Niet dezelfde letter als mijn man en ik al hebben. Uiteindelijk bleek het best lastig te zijn.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 20:22

Zusje schreef:Ik verbaas me er soms wel over dat mensen echt een bepaald aantal lettergrepen enzo willen haha. Mijn zusje en ik hebben dan echt namen die compleet anders zijn. Haar naam is langer en typisch Nederlands, die van mij Engels. Maar we spreken ze al zo lang zo uit dat ze bij elkaar zijn gaan passen I love you.

Ik heb drie nichtjes die heten T.ina, L.isa en A.nita. Geweldig, hoe verzin je het N.a.v. Namen die bij elkaar passen - Pagina 2 394967. Vind het wel grappig, net Kwik, Kwek en Kwak Very Happy.

Hier heb ik me wel schuldig aan gemaakt. Allemaal 2-lettergreep-namen. Anders klonk het voor mijn gevoel niet mooi. Een tic van mij dus.

Ik wilde bijv. niet Tim, dan krijg je met roepen al snel Ti-him. En dat vind ik vervelend. Ligt dus ook puur aan mijzelf.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 21:02

Ik vind dat wel belangrijk. Zo ken ik iemand en hun dochter heet D.estiny en hun zoon J.an laughcry Dat vind ik echt 2 totaal verschillende smaken van namen en echt niet bij elkaar passen. Ik zou zelf ook nooit een Hollandse en de ander een Engelse naam geven

Gast
Gast

Bericht  Darius di 12 jun 2012 - 21:04

Ik let er ook wel op, dat het een beetje bij elkaar past. Maar ik let meer op de beginletter ivm de post.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Jazzlyn di 12 jun 2012 - 21:11

Hier hebben we gezocht naar een mooie naam, maar hij moest van bij L. passen. Gelukkig is onze smaak zo dat het gewoon paste. Wel hebben A. en ik dezelfde voorletter. Maar alleen de eerste..

Ik ben A.A. en ukje is A.R.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast di 12 jun 2012 - 21:15

Wij hebben er wel opgelet, in die zin dat de naam niet begint met een van onze voorletters.

Gast
Gast

Bericht  Aggi di 12 jun 2012 - 22:16

Vind dat ze wel iets bij elkaar moeten passen de namen, onze zoon heeft nu een engelse naam, voor een 2de willen wij wel dat het bij zijn naam past... alhoewel we ook nederlandse namen hebben gevonden die ook goed kunnen.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  kwak di 12 jun 2012 - 23:57

sheila123 schreef:
kwak schreef:de naam van onze dochter is stoer en eigenwijs, persoonlijk zou ik dan nooit voor een lieve, romantische naam kiezen voor een tweede dochter.

Dat hebben wij dus net wel gedaan Wink

hier kan het gewoon niet, een tweede wordt hier echt niet lief en schattig als hij/zij op ons lijkt Wink
dat wordt ook weer een eigenwijs en stoer portret.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Roodkapje wo 13 jun 2012 - 2:37

Nee hoeft niet te passen, maar wij hebben sowieso alleen maar kakkerige/romantische/lieve namen die matchen die we beide mooi vinden. Dus uiteindelijk past het aardig bij elkaar. I. haar naam past niet zo bij de rest, maar toen we de verbastering van die naam ergens zagen waren we om. Ik vind de naam ook beter bij M. passen als bij O. , O. was er toen nog niet, dus sowieso geen rekening mee gehouden.

Wel vonden veel mensen het "raar" dan O. O. heet, terwijl I. haar 2e naam O.livia is.

Nu kiezen we voor een andere voorletter als de andere kindjes. Heel lang getwijfeld voor een meisje voor een naam met dezelfde voorletter, maar uiteindelijk gaf dat juist de doorslag, dat willen we niet.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: