N.a.v. Namen die bij elkaar passen
+17
Floor
Novalee
sheila123
kwak
RYW
SarahKey
Happydobby
Blond
_Nina
Jade
Mamsie
Flower_L
Sanne
Susan
Tania
koNijntje
Aimee
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: N.a.v. Namen die bij elkaar passen
Mijn oudste dochter heet: J.ordan (op z'n engels uitgesproken) en mijn jongste dochter heet: F.abienne (op z'n frans uitgesproken)PrinsesBo schreef:sheila123 schreef:Hoe ze heten bedoel je?PrinsesBo schreef:sheila123 schreef:Ons maakte dat geen ruk uit en volgens mij ben ik een van de weinigen hier op het forum met kids die namen hebben die niet echt bij elkaar passen...toch vind ik de combi nu heel leuk en geen seconde spijt van. We kozen wat we op dat moment mooi vonden en gelukkig vinden we dat nog steeds
Wel wilde we geen zelfde voorletter dat leek ons irritant met de post en zo
Hoe dan?
Ja sorry.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Vrij verschillend dus
sheila123- Prater
Nogal verschillend inderdaad!
Maar ik vind ze toch leuk bij elkaar, juist omdat ze zo apart zijn.
Gast- Gast
Dank je Dat vonden wij juist ook haha! Mensen hadden niet verwacht dat we bij de 2e voor een 'lieve' gewonere naam zouden gaan. Gelukkig kloppen de namen precies qua karakter hahaPrinsesBo schreef:Nogal verschillend inderdaad!
Laatst aangepast door sheila123 op di 12 jun 2012 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123- Prater
Toch vind ik ze wel leuk bij elkaar passen, Sheila!
Voor mij hoeft het niet echt bij elkaar te passen maar ik vind het wel leuk als het een beetje dezelfde stijl/sfeer heeft. Maar ik denk dat dat automatisch wel gebeurt omdat je nou eenmaal een bepaalde smaak qua namen hebt.
Ik zou er wel op letten dat de initialen verschillend zijn, want dat lijkt me heel irritant. Helaas beginnen bijna alle jongensnamen die ik leuk vind met een J en dat is ook de initiaal van m'n vriend
Voor mij hoeft het niet echt bij elkaar te passen maar ik vind het wel leuk als het een beetje dezelfde stijl/sfeer heeft. Maar ik denk dat dat automatisch wel gebeurt omdat je nou eenmaal een bepaalde smaak qua namen hebt.
Ik zou er wel op letten dat de initialen verschillend zijn, want dat lijkt me heel irritant. Helaas beginnen bijna alle jongensnamen die ik leuk vind met een J en dat is ook de initiaal van m'n vriend
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
sheila123 schreef:Ons maakte dat geen ruk uit en volgens mij ben ik een van de weinigen hier op het forum met kids die namen hebben die niet echt bij elkaar passen...toch vind ik de combi nu heel leuk en geen seconde spijt van. We kozen wat we op dat moment mooi vonden en gelukkig vinden we dat nog steeds
Wel wilde we geen zelfde voorletter dat leek ons irritant met de post en zo
Ik vind het juist onwijs leuk dat jullie gewoon puur naar de naam hebben gekeken en niet naar de combinatie met J.
Gast- Gast
wij wilden een naam die je schrijft zoals je spreekt, duidelijk te verstaan is/hollands in combinatie met de achternaam (mijn man heeft daar last van dat mensen het niet verstaan als hij zijn voor en achternaam zegt). Niet dezelfde letter als mijn man en ik al hebben. Uiteindelijk bleek het best lastig te zijn.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Zusje schreef:Ik verbaas me er soms wel over dat mensen echt een bepaald aantal lettergrepen enzo willen haha. Mijn zusje en ik hebben dan echt namen die compleet anders zijn. Haar naam is langer en typisch Nederlands, die van mij Engels. Maar we spreken ze al zo lang zo uit dat ze bij elkaar zijn gaan passen .
Ik heb drie nichtjes die heten T.ina, L.isa en A.nita. Geweldig, hoe verzin je het . Vind het wel grappig, net Kwik, Kwek en Kwak .
Hier heb ik me wel schuldig aan gemaakt. Allemaal 2-lettergreep-namen. Anders klonk het voor mijn gevoel niet mooi. Een tic van mij dus.
Ik wilde bijv. niet Tim, dan krijg je met roepen al snel Ti-him. En dat vind ik vervelend. Ligt dus ook puur aan mijzelf.
Gast- Gast
Ik vind dat wel belangrijk. Zo ken ik iemand en hun dochter heet D.estiny en hun zoon J.an Dat vind ik echt 2 totaal verschillende smaken van namen en echt niet bij elkaar passen. Ik zou zelf ook nooit een Hollandse en de ander een Engelse naam geven
Gast- Gast
Ik let er ook wel op, dat het een beetje bij elkaar past. Maar ik let meer op de beginletter ivm de post.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Hier hebben we gezocht naar een mooie naam, maar hij moest van bij L. passen. Gelukkig is onze smaak zo dat het gewoon paste. Wel hebben A. en ik dezelfde voorletter. Maar alleen de eerste..
Ik ben A.A. en ukje is A.R.
Ik ben A.A. en ukje is A.R.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Wij hebben er wel opgelet, in die zin dat de naam niet begint met een van onze voorletters.
Gast- Gast
Vind dat ze wel iets bij elkaar moeten passen de namen, onze zoon heeft nu een engelse naam, voor een 2de willen wij wel dat het bij zijn naam past... alhoewel we ook nederlandse namen hebben gevonden die ook goed kunnen.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
sheila123 schreef:Dat hebben wij dus net wel gedaankwak schreef:de naam van onze dochter is stoer en eigenwijs, persoonlijk zou ik dan nooit voor een lieve, romantische naam kiezen voor een tweede dochter.
hier kan het gewoon niet, een tweede wordt hier echt niet lief en schattig als hij/zij op ons lijkt
dat wordt ook weer een eigenwijs en stoer portret.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Nee hoeft niet te passen, maar wij hebben sowieso alleen maar kakkerige/romantische/lieve namen die matchen die we beide mooi vinden. Dus uiteindelijk past het aardig bij elkaar. I. haar naam past niet zo bij de rest, maar toen we de verbastering van die naam ergens zagen waren we om. Ik vind de naam ook beter bij M. passen als bij O. , O. was er toen nog niet, dus sowieso geen rekening mee gehouden.
Wel vonden veel mensen het "raar" dan O. O. heet, terwijl I. haar 2e naam O.livia is.
Nu kiezen we voor een andere voorletter als de andere kindjes. Heel lang getwijfeld voor een meisje voor een naam met dezelfde voorletter, maar uiteindelijk gaf dat juist de doorslag, dat willen we niet.
Wel vonden veel mensen het "raar" dan O. O. heet, terwijl I. haar 2e naam O.livia is.
Nu kiezen we voor een andere voorletter als de andere kindjes. Heel lang getwijfeld voor een meisje voor een naam met dezelfde voorletter, maar uiteindelijk gaf dat juist de doorslag, dat willen we niet.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer passen 2 namen niet bij elkaar?
» 3 bij elkaar passende namen
» Op een huis passen?
» Trouwjurk passen
» Ouders die niet op willen passen
» 3 bij elkaar passende namen
» Op een huis passen?
» Trouwjurk passen
» Ouders die niet op willen passen
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: