Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Enkele vraagjes.

+2
Wennes
Slakje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Enkele vraagjes.

Bericht  Slakje ma 11 jun 2012 - 19:14

1. Louise weegt ondertussen 7kg300. Ze is 5 maand en meet ongeveer 63 cm. Stilaan beginnen haar kleertjes (62-68) toch wel wat strak te zitten, vooral aan haar pamperdeel en de beentjes. Maar ik twijfel nog een beetje of ik al grotere kleertjes moet gaan kopen. Als ze begint te kruipen, dan gaat ze waarschijnlijk wel wat magerder worden en misschien terug in 68 passen? Of niet? (Ik maak me geen zorgen om haar gewicht, voor de duidelijkheid)

2. Plots wordt ze 's nachts verschrikkelijk veel wakker (lees: ik ben deze ochtend om 6u kunnen gaan slapen), terwijl zij anders altijd doorslaapt van 8 tot 8 en enkel wakker wordt voor haar tutje. Ze had ook opnieuw een kleine fles nodig. Is dit een sprongetje? Ze heeft verder 's nachts nooit last gehad van haar sprongetjes, juist wat overdag.

3. Ze heeft nogal een plat hoofdje en moet van de dokter minstens 4u per dag op haar buikje liggen. Laat dat nu net niet haar ding zijn. Ze begint binnen de 5 minuten te huilen (ookal spelen we met haar), tenzij ze probeert vooruit te gaan, maar dan heeft ze na een kwartier ook genoeg. Als ze niet huilt, dan draait ze zich op haar rug. Wat kan ik doen?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  Wennes ma 11 jun 2012 - 19:23

1. ik zou er niet vanuit gaan dat als ze gaat kruipen dat ze gelijk iets magerder wordt. Dat wordt dus shoppen voor een maatje groter.

2. Lekker dat ze al zo goed doorsliep. Het kan idd een sprongetje zijn. Ik zou me er niet te druk over maken en gewoon de nachten door zien te komen (je zal het wel weten, maar niet alle kinderen slapen al zo snel door. Onze zoon B heeft tot 15 maanden geen nacht doorgeslapen)

3. Je moet haar zien te trainen dat ze op haar buik blijft liggen, want dit is niet wat ze ineens 4 uur moeten kunnen. Wat ook kan helpen is een opgerolde handdoek onder haar borst leggen met haar armpjes erover heen. Dat is iets minder vermoeiend voor haar. Kijk ook wanneer dat je haar op haar buik legt. Als je het doet als ze al moe is dan rolt ze vanzelf terug op haar rug, maar als ze net wakker is heeft ze misschien genoeg energie om ervoor te gaan. Het helpt ook voor haar hoofdje als je haar rechtop op schoot houdt, dus niet met haar hoofdje tegen jou aan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  Happydobby ma 11 jun 2012 - 19:42

Slakje schreef:1. Louise weegt ondertussen 7kg300. Ze is 5 maand en meet ongeveer 63 cm. Stilaan beginnen haar kleertjes (62-68) toch wel wat strak te zitten, vooral aan haar pamperdeel en de beentjes. Maar ik twijfel nog een beetje of ik al grotere kleertjes moet gaan kopen. Als ze begint te kruipen, dan gaat ze waarschijnlijk wel wat magerder worden en misschien terug in 68 passen? Of niet? (Ik maak me geen zorgen om haar gewicht, voor de duidelijkheid) Je moet wel steeds nieuwe kopen, je kindje word langer, mijn zoontje is erg slank maar zit met zijn 8 kilo toch echt in maat 80.

2. Plots wordt ze 's nachts verschrikkelijk veel wakker (lees: ik ben deze ochtend om 6u kunnen gaan slapen), terwijl zij anders altijd doorslaapt van 8 tot 8 en enkel wakker wordt voor haar tutje. Ze had ook opnieuw een kleine fles nodig. Is dit een sprongetje? Ze heeft verder 's nachts nooit last gehad van haar sprongetjes, juist wat overdag. De 4 en halve maand sprong, daar moet je even doorheen.

3. Ze heeft nogal een plat hoofdje en moet van de dokter minstens 4u per dag op haar buikje liggen. Laat dat nu net niet haar ding zijn. Ze begint binnen de 5 minuten te huilen (ookal spelen we met haar), tenzij ze probeert vooruit te gaan, maar dan heeft ze na een kwartier ook genoeg. Als ze niet huilt, dan draait ze zich op haar rug. Wat kan ik doen?
Zodra ze slaapt het hoofdje naar rechtst leggen, bij het volgende slaapje naar links, en als ze wakker is zoveel mogelijk op haar buik. (maar wel zolang ze het leuk vind.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  SarahKey ma 11 jun 2012 - 19:45

1. Ik zou ook alvast maat 74 in huis halen. Is altijd handig om een maat groter alvast te hebben zodat het klaar ligt als je het nodig hebt.

2. Oh jee lees dat dit idd een sprong is, staat mij nog te wachten Laughing

3. Wat hier hielp, naar de ostheopaat en fysio. Als het hoofdje al erg is afgeplat zou ik toch hulp gaan zoeken. Dan kun je misschien een helmpje voorkomen. Bij de fysio krijg je ook (andere) oefeningen voor L.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  MissD ma 11 jun 2012 - 20:05

SarahKey schreef:1. Ik zou ook alvast maat 74 in huis halen. Is altijd handig om een maat groter alvast te hebben zodat het klaar ligt als je het nodig hebt.

2. Oh jee lees dat dit idd een sprong is, staat mij nog te wachten Laughing

3. Wat hier hielp, naar de ostheopaat en fysio. Als het hoofdje al erg is afgeplat zou ik toch hulp gaan zoeken. Dan kun je misschien een helmpje voorkomen. Bij de fysio krijg je ook (andere) oefeningen voor L.

Eens met alle bovenstaande... Hier ben ik voor T. haar hoofdje ook naar fysio en osteopaat geweest. Nu moeten we de 21e naar de kinderarts en kinderfysio en dan gaan ze kijken of een helmpje nodig is.

T. leg ik overdag op haar zij om te slapen, met een handdoek achter haar ruggetje... na een tijdje gaat ze vanzelf weer op haar rug liggen. Buikligging niet forceren want dan gaat ze het steeds minder leuk vinden en als iets heel vervelends zien waardoor ze het ook niet meer wil.

En 4uur op een dag op haar buik liggen vind ik behoorlijk veel! Dat komt vanzelf wel als ze gaat kruipen of vanzelf op haar buikje rolt maar anders zou ik me daar niet zo aan houden. Het moet wel prettig blijven voor je dochter.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  Jazzlyn ma 11 jun 2012 - 20:27

Wennes schreef:1. ik zou er niet vanuit gaan dat als ze gaat kruipen dat ze gelijk iets magerder wordt. Dat wordt dus shoppen voor een maatje groter.

2. Lekker dat ze al zo goed doorsliep. Het kan idd een sprongetje zijn. Ik zou me er niet te druk over maken en gewoon de nachten door zien te komen (je zal het wel weten, maar niet alle kinderen slapen al zo snel door. Onze zoon B heeft tot 15 maanden geen nacht doorgeslapen)

3. Je moet haar zien te trainen dat ze op haar buik blijft liggen, want dit is niet wat ze ineens 4 uur moeten kunnen. Wat ook kan helpen is een opgerolde handdoek onder haar borst leggen met haar armpjes erover heen. Dat is iets minder vermoeiend voor haar. Kijk ook wanneer dat je haar op haar buik legt. Als je het doet als ze al moe is dan rolt ze vanzelf terug op haar rug, maar als ze net wakker is heeft ze misschien genoeg energie om ervoor te gaan. Het helpt ook voor haar hoofdje als je haar rechtop op schoot houdt, dus niet met haar hoofdje tegen jou aan.

+1

L. is 2 jaar geweest en de nachten die hij heeft doorgeslapen zijn op 1 hand te tellen Enkele vraagjes. 1270000679
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 20:44

1. Zou grotere kleding kopen. Hier kruipen ze nog niet met 11 maanden, maar tijgeren wel, compenseren dat echter met meer eten, heb niet het idee dat ze er magerder op zijn geworden. En in de lengte heb je een maat groter straks ook nodig.
(Hier zitten ze in 74 en zijn geschat rond de 74 cm en 10 kg)

2. Grote kans dat het een sprongetje is. Tot de opname sliepen ze hier nooit langer als een uurtje achter elkaar, dus kan er verder weinig over zeggen.

3. Hier had de 1 ook een afplatting, hebben fysio gekregen. Maar nu ze ouder zijn slapen ze op hun buik en tijgeren rond, dus trekt het al een heel eind bij.
We hebben aan de 'slechte' kant een projector gehangen, dan draaiden ze voor het slapen gaan automatisch naar die kant om te kijken en vielen ze vaak ook zo in slaap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Enkele vraagjes. Empty Re: Enkele vraagjes.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum