Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Degene die achterop knalt is altijd fout?

+2
Sarah1985
ellibre
6 plaatsers

Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 7:58

Net een ongelukje gehad. Sloeg rechtsaf en degene voor mijn kwam op de baan voor de tegenliggers terecht, schrok van de tegenligger, week uit en remde ineens heel hard en bam, ik raakte m nog net tijdens t maken van de draai naar rechts. Ging niet hard, reden net weg bij t stoplicht namelijk. Gelukkig regende het ook nog ontzettend en moest ik remmen op de gladde rails van de trambaan waardoor ik slipte en de abs aanschoot dus het had erger kunnen zijn maar toch...

Nu ben ik zeker hoe dan ook schuldig? Ik heb wel een getuige, namelijk de tegenligger, die meteen al zei dat het niet mijn schuld was maar toch..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:00

Lijkt me stug dat je in dit verhaal fout bent.
De ander kan blijkbaar niet rijden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:01

Volgens mij niet, zolang er aangetoond kan worden dat diegene voor jou echt iets verkeerd deed. Gelukkig heb je een getuige! Wat zei de automobilist zelf?
En heb jij nergens last van?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  ellibre ma 11 jun 2012 - 8:01

Ik heb wel eens een aanrijding gehad toen ik naast een andere auto rechtsaf de Erasmusbrug op draaide, dat zijn twee rijbanen. Degene die ik raakte reed op de linker rijbaan, ik rechts, en diegene sneed mij volledig af waardoor ik haar niet meer kon ontwijken. Ik raakte haar achterkant, maar zij heeft voor de schade moeten opdraaien, omdat zij van haar rijbaan afgeweken was. Ik denk dat dus niet zozeer de plek waarmee de auto's elkaar geraakt hebben van belang zijn om te bepalen wie er schuld heeft, maar het totaalplaatje van de omstandigheden.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Sarah1985 ma 11 jun 2012 - 8:03

volgens mij niet altijd in dit geval niet denk ik zo.

Ik had eens een kettingbotsing en degene die het veroorzaakt had is doorgereden. Toen werd het wel zo de achterste schuldig.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  M@niek ma 11 jun 2012 - 8:04

Je hebt een getuigen, dat scheelt enorm! Wat zegt de andere bestuurder ervan?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:04

Die vent was ook nog een onwijze hork, begon meteen te zeuren dat ie enorme schade had en dat de boel ontzet was...nou ehhh viel allemaal reuze mee, heb foto's gemaakt. Hij wist nog niet eens hoe ie een schadeformulier moest invullen...

Maar goed, punt is dat de auto alleen WA verzekerd is en het zal vast goedkoper zijn om de schade buiten de verzekering om te regelen ivm noclaim, als t echt mijn schuld is. Dan ben ik wel mijn belastinggeld daaraan kwijt waarvan ik voor het eerst in 3 jaar op vakantie wilde dus ik kan alleen maar even heel hard huilen nu.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gympie ma 11 jun 2012 - 8:06

Sarah1985 schreef:volgens mij niet altijd in dit geval niet denk ik zo.

Ik had eens een kettingbotsing en degene die het veroorzaakt had is doorgereden. Toen werd het wel zo de achterste schuldig.

Huh, dus omdat de schuldige doorreed werd er iemand anders aangewezen als schuldig?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:10

Volgens mij kun je in dit verhaal niet fout zijn. Hij schrikt, wijkt uit en hij kan toch van jou niet verwachten dat je per direct anticipeert op iets waarvan jij niet wist dat het zou gaan gebeuren? Jij wijkt uit, maar raakt hem toch. Heel zuur, maar het lijkt me niet jouw fout. Ik denk dat hij zijn eigen verzekering moet aanspreken. Als hij al allrisk is verzekerd. Want anders is het nog zuurder voor zijn portomonnee.

Laatst had ik ook iemand achterop. Maar ik was zo dom om uit te draaien, met snelheid, uit een parkeerplaats. Hoewel ik al recht op de weg stond, ze me had kunnen zien, raakte ze me. Mijn schuld en ik heb haar schade moeten betalen. Tja helaas, zo is het nu eenmaal geregeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  M@niek ma 11 jun 2012 - 8:21

Het vervelende van dit soort dingen is altijd dat men ervan uit gaat (dus ook al je uitwijkt e.d.) dat je genoeg afstand hebt gehouden. En daar bedoel ik dan de verzekering mee.

Maar goed heb je dingen opgeschreven? zoals het telefoonnummer van de getuigen? dat is echt super belangrijk.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 8:24

Ja de papieren zijn ingevuld, nr van de getuige heb ik ook en ik heb de schade ook op de foto gezet.

Ik ben alleen onwijs geschrokken en ik zie door mijn zwarte panty heen een grote blauwe plek opkomen, hoe dat dan weer gebeurd is, is me een raadsel:P

Hondje van mijn zusje zat ook in de auto en die heeft gelukkig ook niks. Moest ook daarom best wel huilen, t beestje is haar kindje en dan dit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Antibes ma 11 jun 2012 - 8:25

Bah, wat balen zegg! Sad Ik heb er totaaaaaaal geen verstand van overigens.. Maar is Mexico alweer drie jaar geleden? Tjesus wat gaat de tijd snel!
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  PiP ma 11 jun 2012 - 8:44

Ik zou het heel krom vinden als jij schuldig bent, maar moest inderdaad wel denken aan het voldoende afstand houden...

Heb je toevallig ook gezien wat de tegenpartij heeft ingevuld op de achterkant van het schadeformulier?
Of is dit thuis ingevuld?
Onderaan staat namelijk de vraag wie jij denk dat er schuldig is, als daar al staat dat hij/zij zichzelf schuldig vindt, dan sta je helemaal sterk!
Hij kan thuis natuurlijk ook gaan invullen dat jij niet voldoende afstand nam, maar dan heb je gelukkig de getuige nog.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Degene die achterop knalt is altijd fout? Empty Re: Degene die achterop knalt is altijd fout?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum