Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer eerste keer tandarts?

+10
Ayla
Annie24
Flower_L
Darius
Stuiterbal
Makamba
maiadebij
Annemie
Fiwen
Thunder
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer eerste keer tandarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer eerste keer tandarts?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 21:10

Wij zijn 1,5 jaar geleden overgestapt naar een andere tandarts, en na de bevalling toen ik daar voor het eerst kwam hebben we Yenthe ook gelijk aangemeld.

Als we nu gaan, gaat Yenthe gewoon mee en de verwachting is dat ze vanaf 2 jaar geloof ook controles etc zullen gaan uitvoeren.

in aug mag ik zelf weer en dan zullen ze ook wel spelende wijs bij haar even tandjes kijken, om te laten wennen zeg maar.

Fijne tandarts hebben we nu!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer eerste keer tandarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer eerste keer tandarts?

Bericht  Darius zo 10 jun 2012 - 23:15

2CKC2 schreef:Maar Darius als een van je kinderen vergaat van de kiespijn, of julliezelf, hoe doe je dat dan? Je doet of Polen zo om het hoekje is maar dat is niet zo. En je schoonzus zal altijd mee moeten? Wat als ze niet kan?

Wij staan nog steeds ingeschreven bij de tandartsenpraktijk hier in het dorp.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  TukTuk zo 10 jun 2012 - 23:28

Darius schreef:
2CKC2 schreef:Maar Darius als een van je kinderen vergaat van de kiespijn, of julliezelf, hoe doe je dat dan? Je doet of Polen zo om het hoekje is maar dat is niet zo. En je schoonzus zal altijd mee moeten? Wat als ze niet kan?

Word je niet op een gegeven moment uitgeschreven als je al een tijd niet meer geweest bent? Juist vanwege die lange wachtlijsten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Darius zo 10 jun 2012 - 23:30

AngelNyn schreef:
Darius schreef:

Word je niet op een gegeven moment uitgeschreven als je al een tijd niet meer geweest bent? Juist vanwege die lange wachtlijsten?

O, echt waar? Ik neem aan dat je daar wel bericht van krijgt. Ik zal het eens checken, bedankt voor de tip.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk zo 10 jun 2012 - 23:40

Geen idee, iedere tandarts zal daar wel een ander beleid voor hebben.

En denk je trouwens ook niet dat het helemaal eng is voor je kinderen, als ze dan voor het eerst naar een tandarts moeten en dan ook gelijk bij iemand die hun taal niet spreekt?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Paper Crown zo 10 jun 2012 - 23:44

Darius schreef:
AngelNyn schreef:
Darius schreef:

O, echt waar? Ik neem aan dat je daar wel bericht van krijgt. Ik zal het eens checken, bedankt voor de tip.

Een tandarts is trouwens verplicht je te behandelen.Je moet dan wel cash afrekenen. Ik was nog inschreven bij mijn oude tandarts in mijn oude woonplaats toen ik last kreeg van kiespijn, helse pijn! Ik heb toen een tandarts in mijn huidige woonplaats gebeld en mocht gewoon komen, maar moest wel cash afrekenen. Kies trekken, foto's maken en verdovingsspuit was dan €210,- niet normaal!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Novalee zo 10 jun 2012 - 23:57

Darius schreef:Niet.

Ik ben van mening dat er enorme ophef over de tandarts wordt gemaakt, en dat de tandarts op een voetstuk wordt geplaatst. Je betaalt je scheel voor een aanvullende tandartsverzekering, terwijl er naar verhouding te weinig gebruik van wordt gemaakt en de vergoeding is minimaal. Waarom zou ik wel twee keer per jaar mijn gebit laten controleren, terwijl ik niet twee keer per jaar een controle heb bij de huisarts?

Als jij je kind gezond poetsgedrag aanleert, vind ik een controle niet noodzakelijk.

Zo, shoot me. Ben benieuwd wie hier als eerste tegenin gaat. smile
Gewoon geen aanvullende verzekering nemen Wink Heb ik ook niet! Ik heb nooit wat aan m'n tanden, hooguit wat tandsteen. Pas hebben ze wel het draadje achter m'n tanden opnieuw vast moeten zetten en dat was €85,- maar verder ben ik veel goedkoper uit wanneer ik het zelf betaal dan als ik zo'n dure verzekering zou hebben.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius ma 11 jun 2012 - 0:38

Novalee schreef:
Darius schreef:Niet.

Ik ben van mening dat er enorme ophef over de tandarts wordt gemaakt, en dat de tandarts op een voetstuk wordt geplaatst. Je betaalt je scheel voor een aanvullende tandartsverzekering, terwijl er naar verhouding te weinig gebruik van wordt gemaakt en de vergoeding is minimaal. Waarom zou ik wel twee keer per jaar mijn gebit laten controleren, terwijl ik niet twee keer per jaar een controle heb bij de huisarts?

Als jij je kind gezond poetsgedrag aanleert, vind ik een controle niet noodzakelijk.

Zo, shoot me. Ben benieuwd wie hier als eerste tegenin gaat. Wanneer eerste keer tandarts? - Pagina 2 561177
Gewoon geen aanvullende verzekering nemen Wink Heb ik ook niet! Ik heb nooit wat aan m'n tanden, hooguit wat tandsteen. Pas hebben ze wel het draadje achter m'n tanden opnieuw vast moeten zetten en dat was €85,- maar verder ben ik veel goedkoper uit wanneer ik het zelf betaal dan als ik zo'n dure verzekering zou hebben.

Ik heb ook geen aanvullende tandartsverzekering, en ik hoor steeds vaker het advies om hier goed naar te kijken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Darius ma 11 jun 2012 - 0:51

AngelNyn schreef:Geen idee, iedere tandarts zal daar wel een ander beleid voor hebben.

En denk je trouwens ook niet dat het helemaal eng is voor je kinderen, als ze dan voor het eerst naar een tandarts moeten en dan ook gelijk bij iemand die hun taal niet spreekt?

Ik heb toch ook nog niet gezegd dat het zeker is dat we naar Polen gaan? Het valt me op, en daarom vraag ik me af, waarom iedereen toch zo vaak op controle wil bij de tandarts. Waarom ga je dan niet twee keer per jaar op controle bij de huisarts? Vorige maand was ik met Laurens bij de huisarts om z'n oren te checken, ik was bang voor oorontsteking. De huisarts moest daar in zijn oren kijken, en het was huilen en schreeuwen natuurlijk. Dan zou ik toch ook ieder half jaar naar de huisarts moeten met hem, om hem te laten wennen aan de huisarts?

Ik denk dat ik met Laurens pas naar de tandarts ga als hij een jaar of 4 of 5 is. Als hij nu in een ''nee" bui is, dan is het ook nee. Of dat nou met schoenen passen, een ogentest op het CB, de tandarts of de huisarts is. Ik wacht liever nog even, zodat ik hem beter kan uitleggen wat er van hem gevraagd wordt. Ik poets zijn tanden goed, ik controleer zelf zijn gebit (en met van die roze plakverklikkers) en dat vind ik voor NU voldoende.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: