Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Harige jack russel, wat te doen?

+4
Minx
Jerry
Ayla
Fearie
8 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Harige jack russel, wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Harige jack russel, wat te doen?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:09

Sorella, fijn dat jij reageert.
Jij kan t wat mooier/beter brengen dan mij. thumbup

En pinkcoelho, ik zal voort overal ik vind voor gaan zetten... Tevreden?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Harige jack russel, wat te doen? - Pagina 3 Empty Re: Harige jack russel, wat te doen?

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:29

Ben ik de enige die jouw reacties onprettig vond PrinsesBo, nee....
Meerdere mensen vonden jouw manier van reageren negatief. Vind je het zó moeilijk om ergens op aangesproken te worden? Mij maakt het niet uit hoor, maar ik zou zelf gewoon niet zo over willen komen, lijkt mij helemaal niet fijn als ik n ander het gevoel geef dat ze niet goed genoeg is, niet goed genoeg voor haar huisdier zorgt...

Gast
Gast

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:30

PinkCoelho schreef:Ik vind Hadewijch trouwens een hele leuke naam.

Dankjewel smile.

PrinsesBo: Ze zegt niet dat je dat moet doen, maar ook dit staat er weer een beetje defensief. Dat is toch niet nodig? Ik weet dat jij ook prima je mening kunt geven, zonder het op deze manier te doen. Natuurlijk hoeft niet overal 'ik vind' voor, maar je ziet zelf toch ook dat je toon wel erg aanvallend was?

Ik lees altijd in alles hoe gek jij op je hond bent en dat vind ik hartstikke mooi en ik denk zeker dat alle honden bij jou een ontzettend mooi, gelukkig en gezond leven zouden hebben, maar je kunt niet iedereen veranderen. Adviseren kan wel, maar dat gaat beter wanneer iemand niet gevoel heeft dat hij bijna een verstandelijke beperking heeft wanneer hij het anders doet. Als iemand zou doen of ik dom ben of het niet goed met mijn dier voorheb, voel ik zelf minder de neiging om zo'n mening serieus te nemen. Zonde, want je weet er hartstikke veel van, dus het is wel nuttig wat je zegt en al helemaal de moeite waard om serieus te nemen.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:50

Ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat mensen slecht voor hun hond zorgen. Als ze ze dit voer geven. Maar er zijn gewoon betere opties. Het was niet belerend bedoeld, zoals ik al meermalen zei, maar anderen zien dit zo. Daar kan ik dan helaas weinig aandoen.

En nee ik vind jullie geen slechte baasjes. Ik probeer gewoon advies te geven. Misschien soms te offensief, maar ik bedoel t niet slecht. En ik wil al helemaal geen fv/bv discussie gaan voeren.
Vind alleen wel dat sommige hier ook kunnen overdrijven.

Sorry voor het onduidelijke verhaal maar typ dit vanaf mn telefoon Wink

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 23:51

Thnx voor je lieve reactie, Hadewijch!
En ik snap wat je bedoeld.

Gast
Gast

Bericht  June zo 10 jun 2012 - 23:53

PrinsesBo schreef:Thnx voor je lieve reactie, Hadewijch!
En ik snap wat je bedoeld.

Top en je laatste reactie maakt ook een hoop duidelijk smile.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  dyingbride ma 11 jun 2012 - 8:30

Sinds een aantal weken geven wij onze Beagle HappyDog africa, dit is een brok zonder granen en speciaal voor de gevoelige hond (die van ons heeft snel jeuk en wordt dof van bepaalde vaak goedkopere brokken). Wij zijn tot nu toe heel tevreden, hij poept veel minder en het ziet er goed uit, hij glanst en heeft al veel minder jeuk. Daarnaast, erg belangrijk, hij vindt het lekker.

Hiervoor meerdere soorten geprobeerd, heeft vaak periodes gehad dat hij het voer niet meer wilde eten of hij werd heel dof of ging heel veel poepen.

Na een keer een opmerking van PrincesBo gestopt met eukanuba sensitive (waren we op aanraden mee begonnen), wist niet dat eukanuba een slechte naam had ivm dierproeven volgens mij.

Wij zijn dus tot nu toe erg te spreken over HappyDog, maar het verharen blijft, ondanks de furminator, schapenvet e.d. we hebben ons er hier thuis maar bij neergelegd, gewoon vaak stofzuigen...
dyingbride
dyingbride
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 63
Punten : 69
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 12:53

Ik ben toch maar even de achterkant van de zak Beneful gaan lezen die Nero krijgt. Zit 30% vlees in, dat valt nog wel mee toch? Ik had ook een kuipje lam pate van de AH staan, dit krijgt ie heel af en toe, en daar zit dus maar 4% echt lam in. En voor de rest is het niet bepaald duidelijk laughcry

Nero is ook een hele moeilijke eter, een tijdlang at ie alleen maar Frolic bijv...

Soms pak ik wel Rodi of Renske voer voor hem, is dat goed voer eigenlijk? De chihuahua van mijn zusje krijgt voer uit van die 'worsten' gevuld met vlees, maar daar wordt Nero ook niet bepaald wild van haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 18:13

Dyingbride: mooie overstap heb je gemaakt joh! Dat met minder verharen wordt als het goed is in de loop van de tijd minder, hoe langer ze het voer krijgen.

Leaf: Rodi en Renske is goed voer. Vooral Renske is super. In de supermarkt ligt in het vriesvak bv ook Smuldier. Vinden ze vaak ook lekker.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 18:16

Wat ik nog wilde zeggen is dat honden vaak de brokken van bv Beneful, Frolic, Bonzo enzovoorts 'lekker' vinden, omdat er veel geur- kleur- en smaakstoffen inzitten en erg veel zout. Wij eten (meeastal Wink ) ook liever een grote bak gekleurde m&ms dan een bak sla.
Alleen wij eten m&ms ook als tussendoortje en niet als hoofdgerecht Yes

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 18:41

Rodi ligt hier gewoon bij de Appie en heb ik vaak in de vriezer liggen. Fijn dat dat goed voer is! Nero is natuurlijk al 12 en vanwege zijn tanden is het wel goed om brokken te geven ipv natvoer, dus zal eens op zoek gaan naar goede brokken voor hem. Ik hoop dat er anders wat proefpakketjes oid bestaan want anders wordt t een dure grap met zijn kieskeurigheid...Ik vind m heel lief maar om nou met zakken voer te blijven zitten vind ik wat minder Wink

Gast
Gast

Bericht  Ayla ma 11 jun 2012 - 20:32

Ik ga zo dadelijk ook even kijken voor andere brokken... Raad ik frolic af aan mensen omdat er teveel zout in zit, geef ik mijn eigen hond ook brokken met teveel zout Rolling Eyes.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:44

_Leaf_ schreef:Rodi ligt hier gewoon bij de Appie en heb ik vaak in de vriezer liggen. Fijn dat dat goed voer is! Nero is natuurlijk al 12 en vanwege zijn tanden is het wel goed om brokken te geven ipv natvoer, dus zal eens op zoek gaan naar goede brokken voor hem. Ik hoop dat er anders wat proefpakketjes oid bestaan want anders wordt t een dure grap met zijn kieskeurigheid...Ik vind m heel lief maar om nou met zakken voer te blijven zitten vind ik wat minder Wink

Of www.farmfood.NL kun je een proefverpakking van een kilo gratis aanvragen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 22:44

Ayla schreef:Ik ga zo dadelijk ook even kijken voor andere brokken... Raad ik frolic af aan mensen omdat er teveel zout in zit, geef ik mijn eigen hond ook brokken met teveel zout Rolling Eyes.

Haha!
Maar geeft toch niks? Al doende leert men.

Gast
Gast

Bericht  Sorella di 12 jun 2012 - 3:54

Ayla, wat goed dat je voor iets anders gaat kijken! Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.

Leaf, bij elke dierenwinkel hebben ze proefmonsters hoor! En wat PB ook zegt, vaak kan je online ook wel wat bestellen bij de fabrikant. Sommige merken hebben een 'niet goed, geld terug' garantie! Als er nog meer dan 2/3 voer in de zak zit en je hond eet het niet krijg je je geld terug
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: