Harige jack russel, wat te doen?
+4
Minx
Jerry
Ayla
Fearie
8 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Harige jack russel, wat te doen?
Wij hebben 2 jack russels, 1 lang harig en de ander kortharig. Nu haart die kortharige hond zo erg dat ik wel 2 dagen op een dag kan stofzuigen. Zeker nu D begint te kruipen is dat niet fijn meer, want die neemt een hele hond mee op zijn kleding.
Nu zijn mijn vriend dat een bezoekje aan de trimsalon zou kunnen helpen. Ik vraag me af of dat klopt, gaat dat die extreme verharing tegen of maakt het het in ieder geval minder?
Iemand nog andere tips?
Nu zijn mijn vriend dat een bezoekje aan de trimsalon zou kunnen helpen. Ik vraag me af of dat klopt, gaat dat die extreme verharing tegen of maakt het het in ieder geval minder?
Iemand nog andere tips?
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Harige jack russel, wat te doen?
Het is de rui-tijd. Dat heb ik hier ook.
Zou een keer bij trimsalon kunnen vragen, misschien dat ze m daar een keer goed uit kunnen borstelen?
Zelf kun je m 1x heel goed wassen en 1x per week borstelen. Meer doe je er niet aan.
Ojawel! En goed voer! Dat scheel hier balen haar.
Zou een keer bij trimsalon kunnen vragen, misschien dat ze m daar een keer goed uit kunnen borstelen?
Zelf kun je m 1x heel goed wassen en 1x per week borstelen. Meer doe je er niet aan.
Ojawel! En goed voer! Dat scheel hier balen haar.
Gast- Gast
En dagelijks een scheutje zonnebloemolie door zijn/haar voer.
En borstelen met een speciale kam/trekker (met van die rare driehoekige tandjes) voor kortharige hondjes.
En borstelen met een speciale kam/trekker (met van die rare driehoekige tandjes) voor kortharige hondjes.
Gast- Gast
In ieder geval zeker niet dagelijks gaan borstelen, dan wordt het alleen erger. Een keer naar de trimsalon kán helpen, dan wassen ze hem en blazen hem uit, dat gaat zo hard dat de meeste (zo niet alle) losse haren eruit worden geblazen. Alleen hier werkte het niet voor de hond, ja 2 dagen, daarna was het weer net zo erg. Je kan hem ook zelf wassen, in de shampoo zetten, 10 minuten laten staan, goed uitspoelen en er komen al veel haren mee. En of het werkt om zonnebloemolie door het voer te doen weet ik niet... Denk dat ik dat ook ga proberen
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Ik kreeg die zonnebloemolie tip van een mevrouw die ik tegenkwam tijdens het wandelen, en ik had echt zoiets van: 'ja ja, tuurlijk'. Maar aangezien ik zo gek werd van alle haren dat ik op een gegeven moment vrijwel alles wilde proberen, gewoon toch maar gaan doen (ik bedoel, kwaad kan het niet, je giet geen halve liter over het eten, gewoon een theelepel) en hier was het verschil echt enorm. De vacht werd mooier en ook behoorlijk minder haarverlies. Natuurlijk is de rui-periode wel een rotperiode, ik denk niet dat je die periode helemaal kunt compenseren.
Gast- Gast
En doe je dat dan over de brokken of geef je vlees? Hier krijgen ze alleen brokken, omdat van vlees gaan ze scheten laten en dus erg hard stinken
Welke brokken gebruiken jullie? Hier gewoon de Aldi brokken, dus daar zou het ook aan kunnen liggen?
Welke brokken gebruiken jullie? Hier gewoon de Aldi brokken, dus daar zou het ook aan kunnen liggen?
Fearie- Ratel
Brokken.
Maar geen aldi brokken, hoewel ik allerlei soorten heb gegeven. Ik ben niet zo merkvast. Als ik te lang hetzelfde geef, wordt het niet meer gegeven.
Ik heb zo'n mix met allerlei kleurtjes en vormen...
Maar geen aldi brokken, hoewel ik allerlei soorten heb gegeven. Ik ben niet zo merkvast. Als ik te lang hetzelfde geef, wordt het niet meer gegeven.
Gast- Gast
Aldi heeft kwalitatief wel goed voor hoor, doet niet onder voor bonzo oid. Wij geven dan Bonzo, iets anders eet meneer niet.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Fearie schreef:En doe je dat dan over de brokken of geef je vlees? Hier krijgen ze alleen brokken, omdat van vlees gaan ze scheten laten en dus erg hard stinken
Van goed vlees gaan ze echt geen scheten laten.
En idd, van Aldi brokken gaan ze nog meer ruien, heel slecht voer.
Gast- Gast
Ayla schreef:Aldi heeft kwalitatief wel goed voor hoor, doet niet onder voor bonzo oid. Wij geven dan Bonzo, iets anders eet meneer niet.
Kwalitatief goed voer?
Als er iets slecht is.. En Bonzo, Pedigree, Eukanuba en al die andere rotzooi valt er ook onder.
Gast- Gast
PinkCoelho schreef:Brokken.
Kleurtjes Troep dus.
Als jullie brokken willen geven kijk dan eens naar bv het merk Farmfood, niet duur en erg goed. Zonder kleur/smaakstoffen en echt natuurlijk.
Maar t beste is toch versvlees, en dan bedoel ik geen pedigree/bonzo nat/blikvoer.
Gast- Gast
PrinsesBo blaas je altijd zo hoog van de toren of alleen maar over dit soort dingen?
Mijn hond at voer met verschillende vormen en kleuren, want anders at hij niets, niets. Van Farmfood ging hij kotsen, en datzelfde geldt voor de hond van mijn ouders.
Ik vind het echt vervelend dat jij mensen die wellicht wat goedkoper voer kopen bijna neerzet alsof ze niet goed voor hun hond zorgen.
Mijn hond at voer met verschillende vormen en kleuren, want anders at hij niets, niets. Van Farmfood ging hij kotsen, en datzelfde geldt voor de hond van mijn ouders.
Ik vind het echt vervelend dat jij mensen die wellicht wat goedkoper voer kopen bijna neerzet alsof ze niet goed voor hun hond zorgen.
Gast- Gast
Ik zeg nergens dat je niet goed voor je hond zorgt.
Alleen jij verkondigt iets als goed voer, wat het dus totaal niet is.
Waarschijnlijk moet je je dus beter in gaan lezen, of niks meer zeggen
Alleen jij verkondigt iets als goed voer, wat het dus totaal niet is.
Waarschijnlijk moet je je dus beter in gaan lezen, of niks meer zeggen
Gast- Gast
Ik denk dat jij beter zelf kunt leren lezen want ik heb nergens geschreven 'goed voer'.
Gast- Gast
PinkCoelho schreef:Ik denk dat jij beter zelf kunt leren lezen want ik heb nergens geschreven 'goed voer'.
Ohnee, jij was het van de kleurtjes. Dat vind jij goed voer neem ik aan? Anders geef je t niet, toch?
Gast- Gast
Nee. Ik geef mijn hond voer wat hij op eet, aangezien mijn hond zoveel ondergewicht heeft gehad dat als hij alleen nog kaviaar wilde eten, ik dat voor hem ging kopen.
Gast- Gast
Dat is niet fijn, maar dan juist mijn advies: vers vlees, werkt echt!
Daardoor is mijn hond van een magere spriet naar een ietwat bollig hondje gegaan..
Mn hond at ook bijna niks. Als ze nu dr eten voorgeschoteld krijgt heeft ze nergens anders oog meer voor
Daardoor is mijn hond van een magere spriet naar een ietwat bollig hondje gegaan..
Mn hond at ook bijna niks. Als ze nu dr eten voorgeschoteld krijgt heeft ze nergens anders oog meer voor
Gast- Gast
En dan nog ff een vraag, hebben jullie de hele dag een bak brokken staan of bijv alleen 'sochtends of 's avonds. Een van de 2 begint namelijk erg dik te worden en moet een beetje gewicht kwijt.
Fearie- Ratel
Mijn hond mag dus absoluut geen vers vlees.
Maar goed, dan nog blijf ik erbij dat jouw reacties als onprettig kunnen worden ervaren. Niet iedereen geeft hetzelfde voer, en natuurlijk zijn er soorten die mega fantastisch geweldig zijn, maar ook niet voor elke hond. En persoonlijk vind ik jouw reacties overkomen alsof je 'iets niet goed doet' als je bv Bonzo zou geven. En dat jíj dat zelf niet zou doen is prima, ik ben ervan overtuigd dat jij naar jouw beste kunnen voor je hond zorgt. Maar datzelfde geldt wel voor anderen ook, ook al doen ze niet wat jij doet.
Maar goed, dan nog blijf ik erbij dat jouw reacties als onprettig kunnen worden ervaren. Niet iedereen geeft hetzelfde voer, en natuurlijk zijn er soorten die mega fantastisch geweldig zijn, maar ook niet voor elke hond. En persoonlijk vind ik jouw reacties overkomen alsof je 'iets niet goed doet' als je bv Bonzo zou geven. En dat jíj dat zelf niet zou doen is prima, ik ben ervan overtuigd dat jij naar jouw beste kunnen voor je hond zorgt. Maar datzelfde geldt wel voor anderen ook, ook al doen ze niet wat jij doet.
Gast- Gast
www.furminator.com is all I have to say
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Fearie schreef:En dan nog ff een vraag, hebben jullie de hele dag een bak brokken staan of bijv alleen 'sochtends of 's avonds. Een van de 2 begint namelijk erg dik te worden en moet een beetje gewicht kwijt.
Ik geef tweemaal daags een vaste portie. Mijn hond heeft structuur en ritme nodig en echt twee maal per dag eten. Ik laat het ook een vast aantal minuten staan, daarna zet ik het weg.
Gast- Gast
Ik vind dat je overdrijft..
En hoezo mijn hond nag geen vers vlees, wat een flauwekul. Waarom zou ie dan wel brokken mogen?
En hoezo mijn hond nag geen vers vlees, wat een flauwekul. Waarom zou ie dan wel brokken mogen?
Gast- Gast
Faerie, ik zou de brokken weghalen.
En anders apart voeren, of doe je dat al?
De 'dikkere' wat minder voer geven kan ook.
En anders apart voeren, of doe je dat al?
De 'dikkere' wat minder voer geven kan ook.
Gast- Gast
Die furminator heb ik, gebruik hem alleen heel erg vaak. Misschien toch maar eens wat vaker doen
Fearie- Ratel
Hoewel ik niet vind dat ik jou enige uitleg verschuldigd ben, mijn hond heeft een bepaalde bacterie in maag/darmstelsel en kan het verse vlees niet goed verwerken.
Dat is ook de reden dat hij er indertijd erg slecht aan toe was, en bij periodes nog steeds. Vergelijk het maar met gluntenintollerantie bij mensen, of met de ziekte van Crohn.
Dat is ook de reden dat hij er indertijd erg slecht aan toe was, en bij periodes nog steeds. Vergelijk het maar met gluntenintollerantie bij mensen, of met de ziekte van Crohn.
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Harige huizen
» Snack a jack is jarig!
» Harige schimmel?
» Iedereen is gek op Jack
» Schoonmaak-tip voor harige-dierenvrienden
» Snack a jack is jarig!
» Harige schimmel?
» Iedereen is gek op Jack
» Schoonmaak-tip voor harige-dierenvrienden