Harige jack russel, wat te doen?
+4
Minx
Jerry
Ayla
Fearie
8 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Harige jack russel, wat te doen?
Fearie schreef:Die furminator heb ik, gebruik hem alleen heel erg vaak. Misschien toch maar eens wat vaker doen
Maximaal 1x per 2 weken gebruiken in de ruiperiode, niet vaker is het advies.
Maar werkt goed!
Gast- Gast
Dan snap ik niet waarom hij brokken wel kan verteren..
Maar goed, jij zal t wel weten.
Maar goed, jij zal t wel weten.
Gast- Gast
Of wellicht heb ík mijn hond wel naar de veterinaire kliniek in Honseleredijk gebracht waar échte deskundigen zitten en kom ik dar nog steeds regelmatig omdat daar mensen zijn die dit voor mij en met mij hebben uitgezocht?
Gast- Gast
In de meeste dierenartsen heb ik geen vertrouwen als t op voeren aankomt.
Maar is t dan juist voor zn maag en darmen ook niet heel belastend om steeds aan weer nieuw voer te wennen? Raakt ie daarvan niet aan de diarree ofzo?
Maar is t dan juist voor zn maag en darmen ook niet heel belastend om steeds aan weer nieuw voer te wennen? Raakt ie daarvan niet aan de diarree ofzo?
Gast- Gast
Ik geef schapenvet tegen de rui. Ideaal.
Laatst aangepast door Francaise op za 9 jun 2012 - 23:09; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Francaise schreef:Ik geef schapevet tegen de rui. Ideaal.
Hee Frans is er weer!
Dat werkt idd ook goed, gewoon wat over de brokken kiepen.
Gast- Gast
Vloeibaar of in blokjes? Mijn buurvrouw geeft het in blokjes, snoepjesidee.
Nu staat er de hele dag door een bak voer op de grond, maar ik wil dus kijken of ik nu 1x/2x per dag kan laten eten. En dan ook maar een bepaald gewicht aan brokken per dag/keer.
Nu staat er de hele dag door een bak voer op de grond, maar ik wil dus kijken of ik nu 1x/2x per dag kan laten eten. En dan ook maar een bepaald gewicht aan brokken per dag/keer.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Ja vers vlees is ook bijna gratis, kan iedereen betalen... Hoewel ik weet dat vers vlees ook goed is geef ik het niet omdat het simpelweg te duur is, net als royal canin, dat geld heb ik er niet voor over. We hebben dan ook geen jack russeltje maar een hond die bijna een kg voer per dag eet.
PrinsesBo waar werk je of wat voor opleiding heb je gedaan dat je er zoveel van weet?
PrinsesBo waar werk je of wat voor opleiding heb je gedaan dat je er zoveel van weet?
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Fearie schreef:Vloeibaar of in blokjes? Mijn buurvrouw geeft het in blokjes, snoepjesidee.
Ik weet niet of je hond een makkelijke eter is?
Ikzelf zou voor vloeibaar gaan, dat eten ze toch makkelijker op.
Gast- Gast
Ayla schreef:Ja vers vlees is ook bijna gratis, kan iedereen betalen... Hoewel ik weet dat vers vlees ook goed is geef ik het niet omdat het simpelweg te duur is, net als royal canin, dat geld heb ik er niet voor over. We hebben dan ook geen jack russeltje maar een hond die bijna een kg voer per dag eet.
Ik ben voor mijn hond minder geld kwijt aan vlees dan aan bv royal canin.
Ook omdat ze van vlees gewoon veel minder nodig hebben. Maar als je dat niet wilt, is een goede brok ook prima hoor. Daar staat iedereen vrij in.
Ik werk niet in deze sector Heb gewoon heel veel onderzoeken, ervaringen gelezen en zelf ervaring met voeren en verschillende visies mbt verzorgng vd hond.
Gast- Gast
Gelukkig is mijn hondje 12 geworden op blijkbaar verkeerde brokken (want gekleurd) en kliekjes. En hij loopt nog vrolijk rond, het eind is nog niet in zicht.
Krijg een beetje het fv/bv gevoel hier, qua reacties. Ik vind je echt heel fel reageren PB.
Krijg een beetje het fv/bv gevoel hier, qua reacties. Ik vind je echt heel fel reageren PB.
Gast- Gast
_Leaf_ schreef:Gelukkig is mijn hondje 12 geworden op blijkbaar verkeerde brokken (want gekleurd) en kliekjes. En hij loopt nog vrolijk rond, het eind is nog niet in zicht.
Beetje late reactie van je.
Zoals ik al zei deel ik die mening niet en vind ik dat jij overdrijft.
Stinkt je hond niet als een malle uit zn bek?
Gast- Gast
mijn schoonzus heeft haar jack wel eens geschoren schijnt voor de haren erg prettig te zijn. Ze had er dan een maand of 3 minder last van.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Fairytale schreef:mijn schoonzus heeft haar jack wel eens geschoren schijnt voor de haren erg prettig te zijn. Ze had er dan een maand of 3 minder last van.
Voor de hond is dat niet zo prettig, daar heeft een jack nl het haar niet voor.
Als de haren weer terugkomen jeukt dat ontzettend en vaak komt er een herl ander soort vacht, stugger, voor terug.
Gast- Gast
Wij trimmen onze Jack ook regelmatig en omdat hij dus veel kortere haren heeft na het trimmen, verhaard hij al minder omdat de haren korter zijn maar zijn huid heeft ook veel meer adem dus hij is ook minder in de rui. Het werd door de dierenarts afgeraden en door een jackrussel liefhebber aangeraden, we hebben zelf een trimmer gekocht en wij vinden het ideaal.
En PrinsesBo, ik vind je echt irritant reageren.
En PrinsesBo, ik vind je echt irritant reageren.
Gast- Gast
PrincesBo, zou je het fijn vinden als ik een topic voor je zou openen over dit onderwerp? Dan kun je je helemaal laten gaan zoals die moeders doen in topics over borstvoeding vs. kunstvoeding.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik ben het met PrinsesBo eens.
Ik heb niet eerder in dit topic gereageerd omdat ik net zoals PB nogal fel uit de hoek kan komen als het over voeding gaat
Voor mijn werk en omdat ik het zelf heel interessant vind heb ik veel over voeding van honden en katten geleerd. Veel gelezen, cursussen gevolgd en ervaring op mijn werk opgedaan.
Het is een feit dat honden veel beter op vlees reageren dan op brokken op basis van granen. Een hond is een vleeseter en kan met zijn korte darmstelsel geen dingen als graan en maïs verteren. Tuurlijk zijn er ook brokken die wel goed zijn en als je echt geen vers wil geven zijn de goede brokken een prima vervanging.
Geef je hem merken die op basis van granen zijn is de kans dat hij hier een (allergische) reactie op krijgt heel groot. Het hoeft niet, sommige honden kunnen er beter tegen dan de andere. Net zoals sommige mensen hun hele leven als een ketter roken en heel oud worden. Toch krijgen de meeste mensen in meer of mindere mate last van het feit dat ze zoveel roken. Net zoals dat bij honden het geval is.
Je kan eventueel eens kijken op je verpakking van het voer dat je geeft. Het eerste ingrediënt wat er op staat is het ingrediënt wat er het meeste inzit. Bij een kwalitatief minder voer is dat granen gevolgd door vlees waarachter min. 4% vlees staat. Die 4% vlees is nogal een instinker, ten eerste is 4% belachelijk weinig, ten tweede is dat vlees wat nog niet gedroogd en verwerkt is. Als dat eenmaal is gebeurd blijft er nog minder over dan 4%.
In echt goede voeren zit er daarom ook gedroogd vlees, dit is ontdaan van vet en vocht zodat er een geconcentreerde vorm van eiwitten overblijft.
Veel honden krijgen dus last van de minder goede voeren, denk dan aan het overmatig verharen, jeuk, schurftige plekken, stinken uit de bek en vacht, een droge, schilferige huid en stinkende en veel ontlasting.
In dit soort voeren zitten ook heel veel geur, kleur- en smaakstoffen, een hond eet op geur dus het is logisch dat ze dit heel lekker vinden omdat het voor hun lekker ruikt! Maar het is dus niet zo goed.
Ik snap ook helemaal als je RC te duur vindt, het is wel zo dat ze van een goed voer minder nodig hebben dus doe je er langer mee maar het is natuurlijk een flink bedrag om in 1x neer te leggen. Maar er zijn ook merken die ook erg goed zijn en minder duur. Nutram, Prins, Biofood, Farmfood, Smolke, Carocroc en Fokker is het eerste wat zo in mij opkomt. En je kan natuurlijk zelf op de verpakking kijken wat de ingrediënten zijn.
Zo, de juffen-modus gaat weer uit
Ik heb niet eerder in dit topic gereageerd omdat ik net zoals PB nogal fel uit de hoek kan komen als het over voeding gaat
Voor mijn werk en omdat ik het zelf heel interessant vind heb ik veel over voeding van honden en katten geleerd. Veel gelezen, cursussen gevolgd en ervaring op mijn werk opgedaan.
Het is een feit dat honden veel beter op vlees reageren dan op brokken op basis van granen. Een hond is een vleeseter en kan met zijn korte darmstelsel geen dingen als graan en maïs verteren. Tuurlijk zijn er ook brokken die wel goed zijn en als je echt geen vers wil geven zijn de goede brokken een prima vervanging.
Geef je hem merken die op basis van granen zijn is de kans dat hij hier een (allergische) reactie op krijgt heel groot. Het hoeft niet, sommige honden kunnen er beter tegen dan de andere. Net zoals sommige mensen hun hele leven als een ketter roken en heel oud worden. Toch krijgen de meeste mensen in meer of mindere mate last van het feit dat ze zoveel roken. Net zoals dat bij honden het geval is.
Je kan eventueel eens kijken op je verpakking van het voer dat je geeft. Het eerste ingrediënt wat er op staat is het ingrediënt wat er het meeste inzit. Bij een kwalitatief minder voer is dat granen gevolgd door vlees waarachter min. 4% vlees staat. Die 4% vlees is nogal een instinker, ten eerste is 4% belachelijk weinig, ten tweede is dat vlees wat nog niet gedroogd en verwerkt is. Als dat eenmaal is gebeurd blijft er nog minder over dan 4%.
In echt goede voeren zit er daarom ook gedroogd vlees, dit is ontdaan van vet en vocht zodat er een geconcentreerde vorm van eiwitten overblijft.
Veel honden krijgen dus last van de minder goede voeren, denk dan aan het overmatig verharen, jeuk, schurftige plekken, stinken uit de bek en vacht, een droge, schilferige huid en stinkende en veel ontlasting.
In dit soort voeren zitten ook heel veel geur, kleur- en smaakstoffen, een hond eet op geur dus het is logisch dat ze dit heel lekker vinden omdat het voor hun lekker ruikt! Maar het is dus niet zo goed.
Ik snap ook helemaal als je RC te duur vindt, het is wel zo dat ze van een goed voer minder nodig hebben dus doe je er langer mee maar het is natuurlijk een flink bedrag om in 1x neer te leggen. Maar er zijn ook merken die ook erg goed zijn en minder duur. Nutram, Prins, Biofood, Farmfood, Smolke, Carocroc en Fokker is het eerste wat zo in mij opkomt. En je kan natuurlijk zelf op de verpakking kijken wat de ingrediënten zijn.
Zo, de juffen-modus gaat weer uit
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ik vind je geen juf hoor, Sorella. Alles rondom dieren leg je altijd erg geduldig, duidelijk, vriendelijk en goed uit. Je kennis en passie komen duidelijk naar voren, maar het maakt niet dat je een juffrouw bent .
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Dank je wel! Ik heb altijd het idee dat ik heel belerend ben waarom ik dus vaak in dit soort topics niet reageer. Dus ik ben heel blij met jouw reactie/compliment
Sorella- Kletskop
Sorella schreef:Dank je wel! Ik heb altijd het idee dat ik heel belerend ben waarom ik dus vaak in dit soort topics niet reageer. Dus ik ben heel blij met jouw reactie/compliment
Je hebt er gewoon verstand van, dat is toch juist fijn bij dit soort topics .
June- Kletskop
Het gaat heel erg om verwoording....
Als je advies geeft, op een vriendelijke manier, en gewoon 'ik vind' schrijft, in plaats van 'het is slecht......' , dan komt dat al heel anders over.
En ik heb overigens wel royal canin in huis, zou mijn laatste geld nog aan mijn hond geven, maar dan moet meneer het wel willen eten.
Ik vind jouw advies, Sorella, heel prettig overkomen, want jij laat de ander in zijn waarde...
Als je advies geeft, op een vriendelijke manier, en gewoon 'ik vind' schrijft, in plaats van 'het is slecht......' , dan komt dat al heel anders over.
En ik heb overigens wel royal canin in huis, zou mijn laatste geld nog aan mijn hond geven, maar dan moet meneer het wel willen eten.
Ik vind jouw advies, Sorella, heel prettig overkomen, want jij laat de ander in zijn waarde...
Gast- Gast
PinkCoelho schreef:Het gaat heel erg om verwoording....
Eens, het zit hem ook in de verwoording. Reacties vol verwijten en hoog van de toren blazend zijn gewoon niet prettig om te lezen. Het is zo defensief en het werkt al helemaal niet overtuigend.
June- Kletskop
Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ik verkoopster ben, ik heb een hoop verkooptrainingen gedaan!
Ik ben gewend om advies te geven en ik wil heel graag dat iemand goed voer aan z'n hond geeft waarbij het me trouwens niet uitmaakt of ze het bij mij in de winkel kopen of ergens anders. Het liefst natuurlijk in mijn winkel omdat ik dan voor een klant erbij heb gezorgd maar het gaat mij in de eerste plaats om het dier. Ik moet het ook wel vriendelijk brengen anders loopt de klant natuurlijk weg!
Ik ben gewend om advies te geven en ik wil heel graag dat iemand goed voer aan z'n hond geeft waarbij het me trouwens niet uitmaakt of ze het bij mij in de winkel kopen of ergens anders. Het liefst natuurlijk in mijn winkel omdat ik dan voor een klant erbij heb gezorgd maar het gaat mij in de eerste plaats om het dier. Ik moet het ook wel vriendelijk brengen anders loopt de klant natuurlijk weg!
Sorella- Kletskop
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Harige huizen
» Snack a jack is jarig!
» Harige schimmel?
» Iedereen is gek op Jack
» Schoonmaak-tip voor harige-dierenvrienden
» Snack a jack is jarig!