Werk en auto
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Werk en auto
Eind januari ben ik afgestudeerd. Toen drie en een half maand werkloos thuis gezeten. Sinds een maand heb ik een tijdelijk contract tot en met half juli i.v.m. een project. Naar alle waarschijnlijkheid zal het iets langer duren omdat het hoe het er nu uitziet de deadline van het project niet wordt gehaald. Buiten de vakanties om is het makkelijk te bereiken, 5 minuten lopen vanaf de bushalte. Helaas ben ik wel afhankelijk van 1 buslijn die alleen tijdens de spits rijdt. Stel ik mis de bus of het is vakantie (bus rijdt niet tijdens vakantieperiodes), dan moet ik 20/30 minuten lopen vanaf de bushalte.
Nu twijfel ik ook steeds meer of ik wel of niet een auto moet kopen. Een auto hebben is ten eerste gewoon handig en makkelijk. Daarnaast zijn sommige bedrijfen niet altijd makkelijk te bereiken met het ov. Toen ik werkloos was haakte ik vaak af als het bedrijf in een gat gevestigd is, i.v.m. bereikbaarheid met het ov (vaak afhankelijk van 1 buslijn). Nu speelt de crisis ook mee. Na mijn contract kan het zomaar zijn dat ik weer een aantal maanden werkloos zal zijn. Daarnaast zullen bedrijven ook geen vast contract aanbieden. Kortom er is geen zekerheid.
Het geld (aankoopbedrag) voor een auto is er. De terugkomende lasten heb ik globaal op een rijtje staan. Dus ik weet wat me te verwachten staat.
Hoe denken jullie over de situatie? Wat voor beslissing zouden jullie maken? Wat is verstandig?
Nu twijfel ik ook steeds meer of ik wel of niet een auto moet kopen. Een auto hebben is ten eerste gewoon handig en makkelijk. Daarnaast zijn sommige bedrijfen niet altijd makkelijk te bereiken met het ov. Toen ik werkloos was haakte ik vaak af als het bedrijf in een gat gevestigd is, i.v.m. bereikbaarheid met het ov (vaak afhankelijk van 1 buslijn). Nu speelt de crisis ook mee. Na mijn contract kan het zomaar zijn dat ik weer een aantal maanden werkloos zal zijn. Daarnaast zullen bedrijven ook geen vast contract aanbieden. Kortom er is geen zekerheid.
Het geld (aankoopbedrag) voor een auto is er. De terugkomende lasten heb ik globaal op een rijtje staan. Dus ik weet wat me te verwachten staat.
Hoe denken jullie over de situatie? Wat voor beslissing zouden jullie maken? Wat is verstandig?
Tamago- Fluisteraar
- Aantal berichten : 18
Punten : 30
Registratiedatum : 18-12-11
Re: Werk en auto
Als je niet direct nu een auto nodig hebt zou ik nog even wachten. Je zegt dat je nu nog prima met de bus kan. En als t vakantie is en de bus minder gaat zou je misschien voor die 20/30 minuten lopen een fiets bij de bushalte kunnen zetten? Dan hoef je niet zo ver te lopen.
Ik vind het wel onverstandig om in deze tijd een baan af te wijzen/niet te solliciteren als het niet bereikbaar is met het OV. Je zegt zelf dat je geld hebt voor een auto, dus dan zou ik toch solliciteren en als je een baan krijgt die moeilijk bereikbaar is kun je dan alsnog een auto kopen.
Ik vind het wel onverstandig om in deze tijd een baan af te wijzen/niet te solliciteren als het niet bereikbaar is met het OV. Je zegt zelf dat je geld hebt voor een auto, dus dan zou ik toch solliciteren en als je een baan krijgt die moeilijk bereikbaar is kun je dan alsnog een auto kopen.
Gast- Gast
Re: Werk en auto
Een brommertje geen optie qua afstand? Of een vouwfiets?
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Van 2 auto's naar 1 auto
» peutervermaak in de auto
» auto van de zaak?
» Auto, 3 of 5 deurs
» Van 2 auto's naar 1 auto
» peutervermaak in de auto
» auto van de zaak?
» Auto, 3 of 5 deurs
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: