nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
+29
Rush
Highway
Jilke
Fearie
Annie24
Happinaz
studiebol
blondje1313
Coco
SarahKey
Lejow
Arwyn
Bruintje Beer
Darius
Happydobby
Parisienne
Sanne
Tania
M@niek
moepie
Snoes
Theezakje13
Ugly Betty
Annemie
Liadan
Paper Crown
Pussycat
Linda
Muppetje
33 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: nav, hoeveel spaargeld minimaal achter de hand?
Maar nou zie ik eigenlijk bij veel mensen staan voor als er ontslagem vallen. Maar als je gewoon in loondienst bent dan heb je gewoon recht op ww, ok het is geem vetpot maar je kunt er van rondkomen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
M@niek schreef:Maar nou zie ik eigenlijk bij veel mensen staan voor als er ontslagem vallen. Maar als je gewoon in loondienst bent dan heb je gewoon recht op ww, ok het is geem vetpot maar je kunt er van rondkomen.
Ja maar wij gingen er ruim 600 euro en een auto op achteruit en dat hakt er best wel in vind ik. We redden het wel maar naast de vaste lasten en boodschappen bleef er nog maar weinig over. Dan is het toch wel fijn als je van je spaargeld de extra dingen nog kan een beetje kan kopen. Ik was toen ook nog zwanger dus er moesten ook nog spullen voor de baby komen enz.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Nu zo'n 2500 euro. We sparen ook voor een koophuis. We willen ongeveer 70000 sparen, dus nog een heel eind dan!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
70.000???
Of een 0 teveel?
Of een 0 teveel?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Slakje schreef:Nu zo'n 2500 euro. We sparen ook voor een koophuis. We willen ongeveer 70000 sparen, dus nog een heel eind dan!
Nou veel succes dan!
Gast- Gast
Wij willen ook minimaal 3000 erop hebben, alleen is dit niet gelukt.
Steeds dat er wel wat kapot gaat, nu de auto en dat was ook 1000 euro .
Wat financiële tegenvallers, we kunnen het altijd wel netjes betalen maar momenteel is spaargeld helemaal op.
Daar word ik soms ook onrustig van, maar goed, we doen ons best.
Steeds dat er wel wat kapot gaat, nu de auto en dat was ook 1000 euro .
Wat financiële tegenvallers, we kunnen het altijd wel netjes betalen maar momenteel is spaargeld helemaal op.
Daar word ik soms ook onrustig van, maar goed, we doen ons best.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Registratiedatum : 18-11-10
Na zoveel maanden word het toch steeds minder?M@niek schreef:Maar nou zie ik eigenlijk bij veel mensen staan voor als er ontslagem vallen. Maar als je gewoon in loondienst bent dan heb je gewoon recht op ww, ok het is geem vetpot maar je kunt er van rondkomen.
Zou niet lekker slapen als ik thuis kwam te zitten en we zouden geen spaargeld hebben.
20000 op je spaarrekening komt bijvoorbeeld erg goed van pas als je de kosten koper van je woning niet meer mee mag financieren met je hypotheek.
Gast- Gast
Nee, geen 0 teveel. We willen het bedrag dat nodig is buiten de kost van het huis zelf, zelf kunnen betalen zonder dat de hypotheek daarvoor nodig is. Verder willen we dan ook nieuwe meubels aankopen (nu is alles wat we hebben tweedehands). Dus dan is zo'n bedrag wel nodig. Normaal zouden we dat over een jaar of 5-6 kunnen bij elkaar hebben.
Slakje- Ratel
Slakje schreef:Nee, geen 0 teveel. We willen het bedrag dat nodig is buiten de kost van het huis zelf, zelf kunnen betalen zonder dat de hypotheek daarvoor nodig is. Verder willen we dan ook nieuwe meubels aankopen (nu is alles wat we hebben tweedehands). Dus dan is zo'n bedrag wel nodig. Normaal zouden we dat over een jaar of 5-6 kunnen bij elkaar hebben.
Dan kunnen jullie behoorlijk wat sparen dan elke maand. Als je dat dan over 5 jaar bij elkaar wilt hebben dan spaar je meer dan 1000 euro per maand! Das best veel.
M@niek- Ratel
Ja, als ik blijf werken en mijn vriend ook gaat werken (het bedrijf waar hij in september begint is een chemisch bedrijf + ploegensysteem, betaalt gewoon echt supergoed) dan willen we mijn loon volledig opzij zetten en van het zijne leven. Uiteindelijk houden we dan nog meer over dan met wat we nu binnenkrijgen.
Slakje- Ratel
Slakje schreef:Ja, als ik blijf werken en mijn vriend ook gaat werken (het bedrijf waar hij in september begint is een chemisch bedrijf + ploegensysteem, betaalt gewoon echt supergoed) dan willen we mijn loon volledig opzij zetten en van het zijne leven. Uiteindelijk houden we dan nog meer over dan met wat we nu binnenkrijgen.
Wel fijn dat je zoveel kan sparen! Nou nog volhouden haha. Ik zou het denk niet kunnen.
M@niek- Ratel
Wat een bedragen lees is hier Ik mag blij zijn als er op dit moment 500 op de spaarrekening staat. Maargoed we hebben ook net een huis gekocht, een maand dubbele maandlasten gehad, een APK van 2000 euro moeten betalen en nieuwe gordijnen moeten kopen. Normaal wil ik graag minimaal 1.000 -2.500 op de spaarrekening, voor onverwachte kosten. Ik zou niet weten waarom ik bedragen van 10.000 euro ofzo zou moeten hebben. Is wel fijn natuurlijk, maar echt nodig vind ik het niet. Als de auto kapot is, dan hoef ik toch niet meteen de meest luxe , dure auto te kopen. Dan koop ik gewoon weer een 2e handsje van 1500 euro bij wijze van. En ook een kapotte wasmachine of droger o.i.d. kost geen 10.000 euro naar mijn weten .
Ik persoonlijk zie er dus niet de meerwaarde van in. Als wij besluiten iets nieuws te kopen, moeten we er gewoon even voor sparen, en dat vinden wij prima. Per maand kunnen we zo'n 250 euro voor onzelf sparen en we sparen 15 euro per maand voor D.
Ik persoonlijk zie er dus niet de meerwaarde van in. Als wij besluiten iets nieuws te kopen, moeten we er gewoon even voor sparen, en dat vinden wij prima. Per maand kunnen we zo'n 250 euro voor onzelf sparen en we sparen 15 euro per maand voor D.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Hoeveel minimaal op spaarrekening?
» Hoeveel minimaal drinken
» Hoeveel voedingen minimaal?
» Hoeveel minimaal drinken baby 5 maanden? Over op 3 flessen?
» Hoeveel spaargeld bij huis kopen?
» Hoeveel minimaal drinken
» Hoeveel voedingen minimaal?
» Hoeveel minimaal drinken baby 5 maanden? Over op 3 flessen?
» Hoeveel spaargeld bij huis kopen?
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: