Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel minimaal drinken

2 plaatsers

Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Novalee zo 11 dec 2011 - 10:51

Hoeveel moet N. nu ongeveer drinken? 15 November ben ik voor het laatst met haar bij het CB geweest. Toen woog ze 5890 gram. Ik geloof dat ze zo'n 100 gram per week aan moet komen dus dan zou ze nu ruim 6200 gram zijn. Volgens het pak flesvoeding (Nutramigen) mag ze met dat gewicht 4 of 5 flesjes van 180+6, maar dat is het maximale neem ik aan. Wat is dan ongeveer de ondergrens? Ik weet dat ze wel eens zeggen tussen de 120 en 150ml per kilo maar die verhouding klopt maar tot een bepaald gewicht natuurlijk.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Re: Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 11:14

Volgens mij is 5 de max en 4 het minimale. Maar het is een gemiddelde, sommige kindjes doen het prima op minder. Is er geen weegspreekuur bij jullie cb?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Re: Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Novalee zo 11 dec 2011 - 11:34

Ja, dat is er wel maar pas op donderdag. Ik vroeg het me nu al af dus ik denk vraag het hier smile

N. drinkt de laatste dagen namelijk wat minder. Vandaag heeft ze pas 610 ml op. Ze slaapt nu en we maken haar zo nog wakker voor een voeding. We bieden haar dan 220 ml BV aan maar ik verwacht niet dat ze die op zal drinken. Ze zal dus hoogstwaarschijnlijk niet aan de 800 ml komen vandaag. De afgelopen dagen heb ik het niet precies bijgehouden (ze krijgt in principe op verzoek) maar ik denk dat ze toen ook onder de 800 heeft gezeten.

Ik maak me ook niet echt zorgen ofzo. Ze plast en poept goed en is gewoon vrolijk enzo. Maar ik ben van haar niet gewend dat ze veel van haar flessen laat staan, normaal gaan haar flessen zo goed als leeg vandaar.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Re: Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Gast zo 11 dec 2011 - 11:41

Ik denk niet dat je, je zorgen hoeft te maken. Rond de 16 weken hebben de meeste baby's volgens mij een dipje en ze krijgt ook borstvoeding en dat is sowieso beter op haar behoeften afgestemd.
Ze plast goed dus vocht krijgt ze voldoende binnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Re: Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Happydobby zo 11 dec 2011 - 20:55

Klinkt als de 4,5maanden sprong. Dan drinken ze even wat minder.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel minimaal drinken Empty Re: Hoeveel minimaal drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum