Vragen muffins/cupcakes/pops invriezen
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vragen muffins/cupcakes/pops invriezen
Ik wil volgende week vrijdag zo'n 40 muffins, cupcakes en cakepops trakteren. Ik heb geen tijd om ze de avond van te voren te bakken. Mijn idee is om het allemaal dit weekend te bakken en dan in te vriezen.
Is dit mogelijk, blijft het lekker?
Hoelang kan je zoiets invriezen? En gaat dat met cakepops goed?
Hoelang van te voren moet ik ze ontdooien?
Bedankt!
Is dit mogelijk, blijft het lekker?
Hoelang kan je zoiets invriezen? En gaat dat met cakepops goed?
Hoelang van te voren moet ik ze ontdooien?
Bedankt!
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Re: Vragen muffins/cupcakes/pops invriezen
Ik heb alleen ervaring met het invriezen van cupcakes maar ik denk dat voor muffins sowieso hetzelfde geldt. Ik denk dat het met cakepops ook moet kunnen maar dat weet ik niet zeker.
Ik vries regelmatig cupcakes in en dat gaat prima! Je kunt ze ook wel 'n paar maanden in de vriezer laten, in een dichtgeknoopt zakje of in een plastic doos die je goed af kunt sluiten.
Ik haal ze meestal de avond van te voren of 's morgens uit, zet ze in de koelkast en dan zijn ze 's avonds goed ontdooit. Laatst had ik ze 's middags uitgehaald en ze voor m'n oma bij haar in de koelkast gezet. Zij heeft ze toen aan het begin van de avond op, denk dat ze toen max. 6 uur uit de vriezer waren.
Veel plezier met bakken!
Ik vries regelmatig cupcakes in en dat gaat prima! Je kunt ze ook wel 'n paar maanden in de vriezer laten, in een dichtgeknoopt zakje of in een plastic doos die je goed af kunt sluiten.
Ik haal ze meestal de avond van te voren of 's morgens uit, zet ze in de koelkast en dan zijn ze 's avonds goed ontdooit. Laatst had ik ze 's middags uitgehaald en ze voor m'n oma bij haar in de koelkast gezet. Zij heeft ze toen aan het begin van de avond op, denk dat ze toen max. 6 uur uit de vriezer waren.
Veel plezier met bakken!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Top, bedankt voor je reactie!
Ik ga ze denk ik wel zonder afdekking in de vriezer zetten, want om elk cakeje een zakje doen, is wel veel werk. Zou voor een paar dagen niet zo erg zijn toch?
Ik ga ze denk ik wel zonder afdekking in de vriezer zetten, want om elk cakeje een zakje doen, is wel veel werk. Zou voor een paar dagen niet zo erg zijn toch?
Gympie- Kletskop
Gympie_ schreef:Top, bedankt voor je reactie!
Dat zou ik niet doen, gewoon boterham zakje eromheen doen.
Gast- Gast
Graag gedaan
Ik zou ze alleen ook niet zonder zakje in de vriezer doen, ik denk dat ze dan toch uitdrogen. Een plastic boterhamzakje kan inderdaad prima. Of een plastic vleeswarendoos? Lege ijsbakken?
Ik zou ze alleen ook niet zonder zakje in de vriezer doen, ik denk dat ze dan toch uitdrogen. Een plastic boterhamzakje kan inderdaad prima. Of een plastic vleeswarendoos? Lege ijsbakken?
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Oke, toch maar wel in zakjes, haha.
Bedankt dames!
Bedankt dames!
Gympie- Kletskop
Je kan ook een grote taartdoos (gewoon zo'n kartonnen) halen, en daar de cupcakes in doen, vervolgens een grote plastictas er omheen en dan in de vriezer.
Tenminste, die tip kreeg ik na een taartenworkshop, neem aan dat het voor cupcakes hetzelfde is.
Of desnoods allemaal los, bij elkaar in een pedaalemmerzak doen, zoveel mogelijk lucht er uit en dan dicht knopen. Maar zeker niet zonder af te dekken in de vriezer, is echt zonde want dan droogt het uit. Merk het al als ik de zak brood niet goed dicht heb gedaan en dan brood uit de vriezer pak, dan is het helemaal uitgedroogd.
Tenminste, die tip kreeg ik na een taartenworkshop, neem aan dat het voor cupcakes hetzelfde is.
Of desnoods allemaal los, bij elkaar in een pedaalemmerzak doen, zoveel mogelijk lucht er uit en dan dicht knopen. Maar zeker niet zonder af te dekken in de vriezer, is echt zonde want dan droogt het uit. Merk het al als ik de zak brood niet goed dicht heb gedaan en dan brood uit de vriezer pak, dan is het helemaal uitgedroogd.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Dringende vragen cupcakes
» Taart/muffins ideeen gezocht!
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» muffins
» bakolie muffins
» Taart/muffins ideeen gezocht!
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» muffins
» bakolie muffins
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: