Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dringende vragen cupcakes

2 plaatsers

Ga naar beneden

Dringende vragen cupcakes Empty Dringende vragen cupcakes

Bericht  Parisienne vr 9 sep 2011 - 22:56

Ik heb vandaag besloten om voor N.'s verjaardag morgen cupcakes te maken. Beetje last minute.. haha! Ik wil het wel enigszins simpel houden. Ik ga muffins maken (gewoon Dr. Oetker muffinmix), heb twee kleuren fondant (roze en lila), wat 'versiering' en ik wil een botercreme maken. Ik heb het nog nooit gedaan, heb dus wat vraagjes:

- Moet ik botercreme smeren onder de fondant? Of 'plakt' de fondant zelf al genoeg op de cakejes?
- Hoe maak ik een lekkere botercreme?
- Kan ik bijvoorbeeld ook iets van een beetje vanillesuiker door de botercreme doen om het een extra vanille-smaakje te geven?
- Als ik vanavond de cupcakes maak, zijn ze morgenmiddag dan nog lekker? En moet ik ze, i.v.m. de botercreme, in de koelkast bewaren of kan het ook gewoon op kamertemperatuur? En in een afgesloten doos of gewoon op een schaal?

Leuke ideeën wat ik voor leuks met deze spullen zou kunnen maken zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dringende vragen cupcakes Empty Re: Dringende vragen cupcakes

Bericht  Lejow vr 9 sep 2011 - 23:53

Parisienne schreef:Ik heb vandaag besloten om voor N.'s verjaardag morgen cupcakes te maken. Beetje last minute.. haha! Ik wil het wel enigszins simpel houden. Ik ga muffins maken (gewoon Dr. Oetker muffinmix), heb twee kleuren fondant (roze en lila), wat 'versiering' en ik wil een botercreme maken. Ik heb het nog nooit gedaan, heb dus wat vraagjes:

- Moet ik botercreme smeren onder de fondant? Of 'plakt' de fondant zelf al genoeg op de cakejes?
Ja, maar kan ook chocopasta zijn, of gewoon een heeeel dun laagje margarine, of jam

- Hoe maak ik een lekkere botercreme?
je kunt 1 op 1 doen, dus 250 gram boter, 250 gram poedersuiker. Hier kun je smaakjes aan toevoegen, chocopasta of saroma

- Kan ik bijvoorbeeld ook iets van een beetje vanillesuiker door de botercreme doen om het een extra vanille-smaakje te geven?
ja

- Als ik vanavond de cupcakes maak, zijn ze morgenmiddag dan nog lekker? En moet ik ze, i.v.m. de botercreme, in de koelkast bewaren of kan het ook gewoon op kamertemperatuur? En in een afgesloten doos of gewoon op een schaal?
Ja hoor dit gaat prima, dan zijn ze zelfs ma of di nog wel lekker! Luchtdicht is het lekkerst, dan drogen ze niet uit. En in de koelkast of kamertemp maakt niet uit.

Leuke ideeën wat ik voor leuks met deze spullen zou kunnen maken zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 10 sep 2011 - 0:48

Nog een tip, om de cupcakes plat te krijgen, kun je er een bakblik/snijplank opleggen.
Voor het uitsteken van de fondant, kun je even met verschillende groote glazen kijken, welke het best op je cupcake past. Ik hou het glas altijd boven de cupcake, zodat ik niet 5x hoef te rollen Wink

Gast
Gast

Bericht  Parisienne za 10 sep 2011 - 3:05

Dank jullie voor de tips! Ik denk dat ik voor iets simpels ga. Ik doe bovenop de muffins een laagje witte chocoladepasta, daarop 'plak' ik de fondant. Heb ook een spuitzak, daarmee maak ik denk ik met wat witte chocoladepasta wat streepjes als versiering e.d.

Heb helaas geen vormpjes om mee uit te steken, dus hoop dat ik zelf wat dingetjes als bloemetjes e.d. kan snijden uit de fondant. Ik print wel wat voorbeeldjes uit, leg ik die erop en snijd ik ze zo uit.

Had gelezen dat als ik de fondant uit ga rollen ik dit op een laagje poedersuiker moet doen? Klopt dat? Is dat zodat het niet blijft plakken ofzo? Maar komt er dan geen wit poederlaagje op de fondant?

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud