Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+46
Susanne84
Filoria
boekenwurm83
vlinder-2011
Weegschaal
Le Chat Noir
Paper Crown
Lindsya
slaatje
Snoes
Samantha
Annie24
Twellie
Triesje1983
Lousanne
ExpressoB
Diese
MiKa
Caresses
Alex
sharky
Jazzlyn
Limburg85
Flower_L
Travelgurly
Jella
koNijntje
Happydobby
Muis
bolus26
liesje
Jade
Puzzle
Clapperdie
Lavendel
Puggle
Jasmine
Didi
Amber-
holaagirl
L!ND@
Lejow
Creabea_28
Muppetje
_Lana_
Luthien
50 plaatsers

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 30 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  vlinder-2011 ma 26 nov 2012 - 0:50

hallo dames,

Ik weet niet of ik hier helemaal op mijn plek ben aangezien veel van jullie al langer bezig zijn om zwanger te worden maar hoop het wel.

Wij zijn vanaf juli 2012 bezig om zwanger te worden maar mijn man heeft weinig tot geen mannelijk hormoon (is maar 2) en spuit hiervoor 3x per week pregnyl maar helaas gaan de waarden maar niet omhoog. Zelf moet ik donderdag naar de gyneacoloog omdat ik steeds ontzettend lang en hevig ongesteld ben en bijna nooit een positieve ovulatietest heb. De internist waar mijn man zit zegt dat we gewoon moeten zien dat de waarden omhoog gaan maar verdere stappen wil hij het niet over hebben.

Heeft 1 van jullie mannen ook een laag mannelijk hormoon, en wat voor traject zijn jullie in? Ik wil zo graag verder kijken maar helaas werkt de internist niet echt mee.
vlinder-2011
vlinder-2011
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 30 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Lindsya ma 26 nov 2012 - 4:47

Hallo meiden,

De punctie viel dit keer erg mee. Ik had een rust gevend pilletje gehad dus ik was al aardig van de wereld toen ik aan kwam en ik had twee zetpillen gezet die moest helpen tegen de pijn. Ik was echt blij dat het dit keer mee viel. Daarna gelijk door gereden naar een ander ziekenhus in een andere stad. Daar heeft mijn man zijn bijdragen geleverd en toen moesten we even wachten. Er waren 19 eicellen, ze vonden het een mooie oogst en mijn man zijn zaad was ook goed dus nu is het afwachten op bevruchting. Donderdag horen we het en als er een bevruchting is dan wordt het donderdag ook terug geplaats dus even afwachten.

Snoes, dit keer viel die gelukkig erg mee. Ik heb nu wel een beetje last maar ik heb een beetje teveel gedaan weer, nu maar even rusten.

Vlinder-2011, welkom, ik heb geen ervaring met weinig tot geen mannelijke hormonen bij een man. Hormonenspuiten weet ik wel wat van want dat heb ik zelf ook gebruikt en over een behandeling ook dus als je daar vragen over heb dan kan je die altijd stellen.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Weegschaal ma 26 nov 2012 - 9:18

@ Samantha; Echt balen zeg Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 30 699888

@ Triesje; Wat fijn dat je nu echt bent begonnen! Krijg je ook controle echo's?

@ LCN; Was de pregnyl te krijgen?

@ Lindsya; Fijn dat het meeviel! En spannend donderdag!

@ Vlinder-2011; Er staat geen tijd voor! En makkelijk zwanger worden is het voor jullie ook niet.

Ik ben nog niet ongesteld geworden, dus het lijkt er weer op... Ga morgenochtend testen. Mijn vakantie was echt super!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Weegschaal ma 26 nov 2012 - 21:54

En de test blijft... wit Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 30 1270000679
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya ma 26 nov 2012 - 23:07

Weegschaal, verdorie, heb je nog niet te vroeg getest? Balen meis. Leuk dat je vakantie leuk was.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Triesje1983 di 27 nov 2012 - 6:16

@ Snoes: dankjewel meid! Ik ben ook nog steeds heel erg blij dat het hardlopen nog steeds goed gaat...

@ Vlinder-2011: van harte welkom hier. Ik kan je helaas niet helpen hierin.

@ Lindsya: wat fijn dat de punctie meeviel. Op naar goed nieuws donderdag Very Happy.

@ Weegschaal: jazeker! Ik heb vandaag de 1e echo gehad en moet donderdag weerkomen Very Happy.
He bah, wat balen dat je test wit blijft. Misschien toch te vroeg getest nog?

Hier vanmorgen om 10.45 uur de 1e echo gehad na de Clomid... En ik heb 3 eitjes die meedoen!!!
1 van 16 mm, 1 van 12+ mm en 1 van 10 mm in mijn rechter eierstok, links is rustig. Ik ben zooo blij. Mijn man is vandaag dus speciaal voor het klussen thuisgekomen hihihihi.
Donderdag weer een echo, dus ben enorm benieuwd hoe het er dan voor staat.
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Le Chat Noir di 27 nov 2012 - 10:43

@Lindsya: Wow wat goed 19 eicellen! Nu hopen op goede bevruchtingen! Fijn dat de punctie te doen was..pff heb je dat weer gehad!

@Vlinder-2011: Mijn man is wel sterk verminderd vruchtbaar, maar zijn hormoonwaarden zijn verder nooit bepaald omdat ze er vanuit gingen dat het gewoon in de aanleg niet goed is gegaan, of toch iets te maken heeft met te laat/verkeerd ingedaalde balletjes als kind wat toen gemist is ofzo. Zie/merk je uiterlijk aan je man ook iets van een testosterontekort? Bijvoorbeeld heel weinig beharing? Wat vervelend dat de waarden niet omhoog gaan... Maakt hij wel zaadcellen aan of is dat nog niet getest?

@Triesje: Wat goed, 3 eitjes in wording. Goed bezig!

@Weegschaal: Jammer dat het niet gelukt is..voor jou ligt de moeilijkheid natuurlijk in een later stadium, maar goed dan nog is in 1 keer raak ook wel weer heel uniek. Hoop dat t gauw gaat lukken!!

@all: Ik heb pas morgen nieuws, dan heb ik weer een echo, hopelijk is er al een eitje lekker gegroeid en hoef ik alleen vrijdag nog even heen.....dan pregnyl zetten en hopen dat t embryo goed ontdooit. Maar dat is even het ideaalplaatje, hopelijk komt het uit.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Le Chat Noir wo 28 nov 2012 - 0:04

Eitje was nog maar 10 mm (als het klopt, want gyn kreeg het maar slecht in beeld). Bms was ook al 10 mm, dus dat is wel weer mooi. Misschien valt het vrijdag mee en is het eitje toch groter dan nu leek. Vrijdag dus weer retour.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Triesje1983 wo 28 nov 2012 - 0:14

@ LCN: thanks meid! Voor jou ook even spannend dus... Ik mag morgen weer... ben zelf ook enorm benieuwd...
Mijn duimen blijven in iedergeval voor jou ook heel erg hard draaien... Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 30 699888
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Samantha wo 28 nov 2012 - 1:54

Ook weer even een teken van leven van mij.
Ik ben al dagen hondsberoerd. Hoest de longen uit mijn lijf en ben snotverkouden. Ben weer begonnen met spuiten vorige week donderdag. Morgen heb ik weer mijn eerste echo.

Kreeg van de week nog een mailtje van mijn arts. Als er weer een eitje gaat springen krijg ik ook "mutsenbollen" om mijn progesteron hoger te maken en houden. Dit gedurende 12 dagen na de eisprong.

Nu duik ik nog even mijn bed in om dadelijk weer te gaan werken.
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Weegschaal wo 28 nov 2012 - 6:19

@ Triesje; Wat een goed nieuws! Spannend weer morgen.

@ LCN; Wat een dik bms zeg, zou dat misschien toch niet passen bij een wat groter eitje? Spannend weer vrijdag.
Ik ben heel erg 'verwend' de afgelopen keren, door iedere keer gelijk in de eerste ronde zwanger te worden. Dus ik ben gelijk bestraft door mijn arrogantie te denken gelijk weer zwanger te zijn Wink Als het nu weer zo was geweest was dit voor ons een bevestiging van de theorie over te makkelijk innestelbaar bms. Dit houdt in dat het uiteindelijk wel goed gaat, maar er misschien heel wat pogingen voor nodig zijn.
Ik las trouwens dat tarwekiemoliecapsules kunnen zorgen voor een verlengde cyclus. Heb jij hier ervaring mee of herken je dit?

@ Samantha; Spannend morgen! Als ik een volgende keer zwanger ben krijg ik ook mutsenbollen Very Happy. Heb dan 50% kans op een placebo en moet ze juist vanaf een positieve test gebruiken. Beterschap!
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Lindsya wo 28 nov 2012 - 8:20

Goedeavond,

Samantha, beterschap, balen dat je moet werken als je zo ziek ben. Wat spuit je? Want dan heb ik even gemist. Succes morgen bij de echo.

LCN, hopelijk is het vrijdag gegroeid. Ik ga duimen dat het embryo goed ontdooi. Hoeveel embryo's heb je nu nog over? Succes vrijdag.

Morgen tussen 9.00 uur en 10.30 wordt ik gebeld of er een bevruchting is en als het zo is dan is gelijk de terug plaatsing. Ik vind het zo spannend. Ik hoop dat ik een beetje kan slapen. Ik heb nog wel een beetje trekkingen in mijn buik bij mijn eierstokken, ik weet niet of ik de vorige keer ook zo last ervan had. Hopelijk heeft het geen invloed op de terug plaatsing als die plaats gaat vinden.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jasmine wo 28 nov 2012 - 8:23

Lindsya: ik duim voor je!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Lindsya wo 28 nov 2012 - 8:24

Jasmine schreef:Lindsya: ik duim voor je!

Dank je wel Very Happy
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir wo 28 nov 2012 - 19:29

Heeeel veel succes Lindsya!! Ik had ook altijd nog napijn vd punctie. Zal wel niet uitmaken. Zolang je maar geen bloedverlies hebt.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Susanne84 wo 28 nov 2012 - 20:55

Hej meiden,

Ik lees hier al jaren mee, post zelden iets. Maar nu dan dus toch.
Mijn vriend en ik zijn al ongeveer 3 jaar aan het proberen voor een kindje. We hadden steeds de hoop dat het toch nog wel spontaan zou lukken (want, zo op het oog iig, niks mis, geen medische achtergrond, goeie cyclus etc).

Uiteindelijk vorige week toch naar de huisarts gegaan, arts heeft vriend meteen potje meegegeven voor spermaonderzoek. Gisteren kregen we de uitslag.. er zijn gewoon helemaal geen spermacellen gevonden. 0!
De huisarts bracht het als "er zijn geen verdere mogelijkheden meer, ga maar nadenken over adoptie". pale

Maar... nu lees ik op internet dat er misschien toch nog wel mogelijkheden zijn en dat je mogelijk dmv een operatie/ingreep spermacellen rechtstreeks uit de teelbal kan halen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Als dat zou lukken dan zouden we daarna een ISCI traject kunnen doen. Ik zie veel verhalen over Dusseldorf, kent iemand van jullie dat?

En meer in z'n algemeen: hoe combineren jullie dit soort trajecten / behandelingen etc met je werk? Op mijn werk weet nu niemand dat we hier mee bezig zijn en het liefst zou ik dat zou willen houden, of is dat ondoenbaar?
Zeker bij een behandeling in Dusseldorf kan dat niet 'even gauw tussendoor', dus zul je dagen vrij moeten nemen. Dat zou op zich nog wel kunnen, alleen weet je van te voren niet helemaal precies welke dagen? Afhankelijk van de echo's etc? Wie kan me hier een beetje in helpen? Ik weet dat heel veel stellen dit doen, dus dat het te regelen moet zijn, maar juist ook dit praktische aspect maakt me redelijk wanhopig.

Alvast ontzettend bedankt!!

Susanne84
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 93
Punten : 97
Registratiedatum : 25-02-11

Bericht  Lindsya wo 28 nov 2012 - 21:55

De terug plaatsing is om 11.20 Very Happy Ik weet nog niet hoeveel embryo's we in totaal hebben maar ze kon alleen zeggen dat we een TP hebben. Ik hoor dadelijk in het ziekenhuis hoeveel embryo's we er hebben. Ik reageer straks nog.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Amber- wo 28 nov 2012 - 21:59

Succes lindsya!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Jasmine wo 28 nov 2012 - 22:26

:cheering: Succes Lindsya!
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Snoes wo 28 nov 2012 - 22:36

Lindsya, succes meid!

Susanne, wat een naar nieuws. Ik heb er verder helemaal geen ervaring mee (bij ons was ik het 'probleem') maar wil je wel veel sterkte wensen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Muppetje wo 28 nov 2012 - 23:09

Succes Lindsya!!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Le Chat Noir wo 28 nov 2012 - 23:28

@Lindsya: Succes, wat fijn!

@Weegschaal: Ben je al ongesteld geworden? Je hebt gelijk dat het bms al dik is, dus ik heb zelf nu het gevoel dat hij het hele eitje niet goed in beeld heeft gekregen gister. Omdat mijn eierstokken gekanteld liggen is dat soms lastig. Hij moest deze keer echt keihard drukken. Ik merk ook aan mijn lichaam dat ik in mijn vruchtbare periode zit...dus hopelijk is er morgen meer te zien..

@Triesje: hoe was de echo?

@Susanne: Jeetje 3 jaar en dan dacht ik dat ik zo'n beetje het langste bezig was met 2,5 jaar. In tegenstelling tot jullie zaten wij na een jaar al bij de gyn en nu dus traject van anderhalf jaar ziekenhuis in en uit achter de rug. Bij mijn man zijn wel levende spermacellen gevonden, maar onder de 1 miljoen, heel weinig, dus dan wordt het ICSI. Als de laatste terugplaatsing(en) mislukt/mislukken gaan wij naar Dusseldorf. Dus daar heb ik me al aardig in verdiept.

Ik weet nog dat ik ook erg met het praktische aspect zat van alles. Ik vind het nog steeds wel lastig combineren met werken, maar ik werk wel parttime dus dat scheelt. Tijdens de icsi behandelingen heb ik de ene keer 2 weken vrij genomen en de andere keer 1 week vrij en 1 week ziek. Dat ik vrij nam was ook meer voor mezelf, om meer rust te hebben, omdat ik vaak voor echo's moest en even geen drukte wilde hebben van werk. Tijdens cryo terugplaatsingen heb ik dat niet gedaan. Ik werk op 1 uur afstand van ziekenhuis, het is gemakkelijker als je dichtbij werkt, kun je even heen en weer. Ik ben nu vaak een stuk later helaas. In principe is het redelijk te plannen, vooral als je een regelmatig cyclus hebt en/of eerst aan de pil gaat.

Als we naar Dusseldorf gaan wil ik misschien hier in de buurt de echo's laten maken bij een kliniek waarvan ik weet dat ze dat doen en dan rondom de punctie vrij nemen of ziek melden, mogelijk paar daagjes in Dusseldorf blijven (is 2 u 45 min rijden).
Ik zou gewoon vanaf de start in ieder geval open zijn naar je werkgever/manager en samen naar een oplossing zoeken. Laat het maar over je heenkomen hoe t verder loopt. Collega's heb ik het ook pas verteld toen het niet anders kon. Ik had zelf in het begin ook heel erg het gevoel dat ik het niet wilde vertellen, maar daar wen je op den duur ook wel weer aan.

Verder moet het sowieso een hele schok zijn dit nieuws. Wij hebben het tenminste echt moeten verwerken, je wereld staat even op zijn kop. Dus neem daar ook even de tijd voor hoor! Als je erover wilt praten/meer kwijt wil/wil vragen, stuur maar een priveberichtje. Ik weet hoe het voelt!
De boodschap van je huisarts is echt te kort door de bocht. Er is tegenwoordig veel mogelijk met TESE/PESE. Ik heb hier al veel succesverhalen over gehoord/gelezen, dus verlies niet de moed! Oh en nog iets; gyneacologen vinden zaadonderzoeken via huisarts vaak niet zo goed, dus het zal sowieso nog (een aantal maal) onderzocht moeten worden voor je echte conclusies kunt trekken.
Als je naar Dusseldorf gaat, doen ze de TESE operatie in Mullheim en als er voldoende zaad is gevonden volg jij de icsi behandeling hetzelfde als een andere vrouw.
Maar ik dacht toch dat het in Nederland ook op sommige plaatsen werd gedaan.
Waar ergens in Nld wonen jullie? En ben je nu verwezen naar de gyneacoloog in de buurt?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Snoes do 29 nov 2012 - 2:24

Wat ik me net nog afvroeg: Weet iemand hoe het nu met Luthien is?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Creabea_28 do 29 nov 2012 - 3:09

Lindsya: succes meis, ik duim voor je!!

Lcn: hoop dat er vrijdag meer te zien is op de echo. Wel mooi dik bms zeg. Zou idd heel goed kunnen dat het eitje groter is dan ze konden zien. Mijn duimen draaien weer overuren voor jullie!! Laat je even weten hoe het vrijdag was en wanneer je evt TP hebt?

Triesje: klinkt goed allemaal, hoe was je echo vandaag?

Weegschaal: balen dat de test negatief was! Ben je inmiddels ongesteld of nog niet? Ik heb ook 2 maanden tarwekiemcapsules gebruikt en bij mij zorgden ze inderdaad voor een iets langere cyclus (scheelde zo'n 2 of 3 dagen)

Luthien: ben net als Snoes ook erg benieuwd hoe het met jou is?

Vlinder2011: ik heb er geen ervaring mee, maar weet nog dat bij 1 van de stellen van het tv programma Babyboom, de man ook weinig tot geen mannelijke hormonen aanmaakte. Cindy en Luc heetten ze, volgens mij. Zij zijn uiteindelijk wel zwanger geraakt las ik. Misschien dat je op internet hun verhaal kan vinden?
Wel vervelend dat de internist nog niet echt mee wil werken.

Samantha: beterschap! Balen dat de afgelopen ronde negatief resultaat gaf, veel geluk in de volgende ronde! Hopelijk zorgen de 'mutsenbollen' voor een goed resultaat.

Susanne84: jeetje wat een heftig verhaal! Ik zou eerst eens wat testen laten afnemen in het ziekenhuis. Bij de huisarts hebben ze vaak te weinig kennis en oppervlakkige tests. Mijn man zijn uitslagen bij de huisarts waren slechter dan die in het ziekenhuis. In het ziekenhuis kunnen ze vaak veel specifieker en gespecialiseerder kijken. Gelukkig zijn ze tegenwoordig al heel ver in wat ze kunnen, zeker in bijvoorbeeld Dusseldorf met TESE/PESA. Neem in ieder geval de tijd om bij te komen van de schok, want zo'n uitslag heeft een flinke impact, weet ik uit ervaring. Heel veel sterkte toegewenst!

Meiden, even een hug voor jullie allemaal!

Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616

Bericht  Lindsya do 29 nov 2012 - 3:48

Goedemiddag,

We hadden 5 emrbyo's totaal en er is er één terug geplaats. Nu gaan ze kijken of de overige vier overleven tot morgen dan gaan die de vriezer in morgen. Daar krijgen we schriftelijk bericht van of het gelukt is. Nu is het afwachten, ik mag 10 december testen en moet nu 6 ballen per dag zetten.

Suzanne, ik heb geen ervaring mee. Ik vind de uitspraak van je huisarts wel erg kort door de bocht. Misschien kan jezelf een contact opnemen met arts om alles uit te leggen en misschien kunnen hun je toch helpen via een behandeling. Ik werk zelf niet dus voor mij is het zelf makkelijk om naar de afspraken en echo's te gaan. Mijn man is eigen baas dus hij kan het goed regelen voor de afspraken.

Creabea, leuk dat je een meisje krijgt, gefeliciteerd. Is de babykamer alles al klaar?

Dank je wel meiden voor het succes wensen.

Groetjes
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 30 van 40 Vorige  1 ... 16 ... 29, 30, 31 ... 35 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: