Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

+46
Susanne84
Filoria
boekenwurm83
vlinder-2011
Weegschaal
Le Chat Noir
Paper Crown
Lindsya
slaatje
Snoes
Samantha
Annie24
Twellie
Triesje1983
Lousanne
ExpressoB
Diese
MiKa
Caresses
Alex
sharky
Jazzlyn
Limburg85
Flower_L
Travelgurly
Jella
koNijntje
Happydobby
Muis
bolus26
liesje
Jade
Puzzle
Clapperdie
Lavendel
Puggle
Jasmine
Didi
Amber-
holaagirl
L!ND@
Lejow
Creabea_28
Muppetje
_Lana_
Luthien
50 plaatsers

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Le Chat Noir wo 12 sep 2012 - 21:34

Ja precies, voor de intake is wel een wachttijd van 2-3 maand volgens mij, bovendien wil ik dan nog overstappen naar een ander pakket bij de zorgverzekeraar (als dat nog kan), dan krijg je meer vergoedt.... Moeten we nog maar even kritisch naar kijken.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 Empty Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat

Bericht  Gast wo 12 sep 2012 - 23:36

.

Laatst aangepast door Ecrits op do 13 sep 2012 - 0:32; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Creabea_28 wo 12 sep 2012 - 23:44

LCN: heb je al even gesproken, maar ook nog even hier: wat fijn dat het zo'n goed gesprek was en dat jullie nu nog iets anders kunnen proberen. Wie weet wat voor effect het heeft! Mijn duimen draaien.

Ecrits: jeetje wat erg zeg! Kan me voorstellen dat je je verschrikkelijk voelt. Je doet zoveel moeite en uiteindelijk is alles voor niks geweest. Neem rustig de tijd om dit te verwerken, heel veel sterkte! hug

Triesje: wat balen dat je zo lang weer ongesteld bent, maar fijn dat je zo snel terecht kan, hopelijk kunnen ze je helpen.

Lindsya: ik vroeg me af hoe het met jou is? Heb je de mk al een plekje kunnen geven? En gaan jullie door met behandelingen?

Luthien: hoe is het nu met jou?

Filoria: weet niet of je hier nog meeleest, maar hoe is het met jou?

Diese: wat spannend! Het klinkt allemaal veelbelovend, nu hopen op een mooi resultaat! Succes met de wachtweken!

Laatst aangepast door Creabea_28 op do 13 sep 2012 - 0:02; in totaal 1 keer bewerkt
Creabea_28
Creabea_28
Prater
Prater

Aantal berichten : 585
Punten : 616
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snoes do 13 sep 2012 - 0:01

Ecrits: Wat heftig zeg. Ik weet even niet goed wat zeggen, maar wil je wel een dikke knuffel geven hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Paper Crown do 13 sep 2012 - 0:09

Pff Ecrits.. wat een nare uitkomst zeg! Wat een domme fout. Even een knuffel voor je!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Twellie do 13 sep 2012 - 0:27

Ecrits, wat verschrikkelijk naar. Heel veel sterkte toegewenst.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Le Chat Noir do 13 sep 2012 - 5:54

@ ecrits: Kan niet meer lezen wat er gebeurd is (misschien wil je t in een pm vertellen??), maar aan de reacties te zien is het niet goed gegaan. Heel veel sterkte, wat een gigantische teleurstelling en verdriet moet je nu voelen...Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 1371890812
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Triesje1983 do 13 sep 2012 - 7:14

@ Creabea: ik ben geweest en zometeen de update daarover. Hoe is het nu met jou?

@ Ecrits: ik kan 't niet lezen wat je hebt geschreven omdat je het al verwijderd hebt, maar ik wil je wel een hele dikke knuffel geven meis. Je mag me wel een PB sturen hoor, maar alleen als jij dat wilt...

nou ik ben geweest hoor!
Er is een uitstrijkje Ă©n een kweekje afgenomen, omdat ik ook wel af en toe bloedverlies heb na het vrijen. 28 september krijg ik hier de uitslag van. Dit om te kijken of ik een infectie in de BM heb zitten...

Ze heeft dit gedaan, omdat ik ook wel eens bloed na het vrijen...

Daarnaast vermoed ze dat mijn cyclus zo vervelend en apart is, omdat ik geen goede eisprongen heb. Hierdoor kun je Ăłf gewoon heel lang bloeden, Ăłf tussendoor bloedverlies hebben...
Nu heb ik weer een Proverakuur gekregen van haar, die ik op dag 35 (van deze cyclus) moet gaan slikken als ik dan nog niet ongesteld ben. Ben ik niet ongesteld, moet ik eerst een zwangerschapstest doen voor ik aan deze kuur begin.

Verder heeft ze nog een echo gemaakt om te kijken of er een cyste zit en dat is niet het geval. Maar wel een rijpend eitje ;-). Dus ben enorm benieuwd...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Filoria do 13 sep 2012 - 7:21

Creabea_28 schreef:Filoria: weet niet of je hier nog meeleest, maar hoe is het met jou?
Hey Crea, hoe is het met jou? Bijna de 20 weken gehaald al zie ik! Wanneer heb je de 20-weken-echo?
Ik lees zeker mee! Ik merk alleen dat de MMM-termen me allemaal heel weinig zeggen. Ik kan me gewoon geen voorstelling maken van die trajecten waarin veel meiden hier zitten. Ik vind het dan ook moeilijk om gepast te reageren. Maar ik kom wel steeds even kijken hoe het met iedereen gaat.

Met mij gaat het goed trouwens! Ik ben vol goede moed nu. Mocht ik over een paar maanden nog niet zwanger zijn, dan kan ik zo een receptje voor Clomid ophalen bij de gyn. We willen het eerst nog even zonder proberen. Dat is al twee keer goed gegaan, dus waarom geen derde keer?

Triesje: een eitje, whoehoe!

Ecrits, wat jammer dat het niet door ging. Veel sterkte met het verwerken van deze klap. Hoe gaat het verder lichamelijk met je trouwens? Ik las eerder iets over dat je pijn hebt? Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 699888
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Diese do 13 sep 2012 - 9:04

Ecrits...ik heb vanochtend je berichtje nog kunnen lezen, maar nog niet kunnen reageren...maar wat ontzettend rot zeg!! Ik schrijf ook mee op een ander IVF forum, maar heb dit nog nooit gehoord. Ik snap dat je je ontzettend klote voelt, maar ik blijf nog wel hoop voor je houden hoor! Kwaliteit zegt echt niet alles...

Tries.. Fijn, een ei! En fijn dat ze vervolgonderzoek doen toch?

LCN.. Je hebt dus een goed gevoel over het gesprek, super! Zo belangrijk!! Op naar de volgende cryo!

Nou, ik ga mijn wachtweken niet rustig doorkomen. We hebben vandaag te horen gekregen dat ze de behandeling van mijn oma stoppen en ze dus binnen nu en een paar dagen overlijdt. Ze was al heel slecht, maar het ging de afgelopen dagen juist beter. Nu is ze juist heel helder, en krijgt ze zelf ook mee dat haar lijf er mee op houdt, zo heftig. Nu maar even slapen, en vannacht de waakdienst overnemen.
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Weegschaal do 13 sep 2012 - 21:55

@ Triesje; Fijn dat er een rijpend eitje was te zien!

@ LCN; Fijn dat ze openstaan voor jouw inbreng en hier in mee willen gaan. Ik begin vast met duimen voor het goed ontdooien van een embryo!

@ Ecrits; Ik kan het niet meer teruglezen, maar aan de reacties te zien is er iets helemaal niet goed gegaan. Veel sterkte en een dikke Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 699888

@ Filoria; Echt fijn om te horen dat je er zo positief instaat, dat moet gewoon helpen!

@ Diese; Heel spannend, maar veel sterkte nu met je oma.

Ik heb nu dus mijn vierde miskraam en wordt verdacht van een mola zwangerschap. Heb gisteren bloed laten prikken en krijg ergens vandaag de uitslag. Vind het erg spannend! De miskraam lijkt op gang te komen, maar als het stopt of niet volledig is wordt ik dinsdag gecuretteerd. Verder wil de gyn bij een volgende zwangerschap toch medicatie gaan proberen, ondanks dat er geen reden voor de miskramen gevonden is. Ben hier erg blij mee, aangezien er dan echt iets gedaan gaat worden ipv alleen maar proberen en afwachten.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Triesje1983 vr 14 sep 2012 - 2:24

@ Filoria: jaaa een eitje idd... zo nog ff een ovu-testje doen
Hoe is het met jou?

@ Diese: jaa echt super hoor. Ja eindelijk is er Ă©cht naar me geluisterd. Nu dus even 2 weken afwachten... en hopen dat ik de laatste 5 kilo (voor ik geholpen mag worden) snel kwijt ben.
Ow jeetje meid, wat erg! Heel veel sterkte meid.

@ Weegschaal: ja zeker fijn dat dit te zien was. Het was geen cyste zei ze. Daar was ze heel erg zeker van.
Ow meissie toch... Hele dikke knuffel voor jou... Wel fijn dat ze toch medicatie gaan proberen.

Hier zouden we vanavond eigenlijk naar ballonnenspektakel gaan met J.oshua, maar helaas... het gaat niet door, de balonnen gaan niet de lucht in. De windstoten zijn te zwaar en veiligheid gaat voor alles natuurlijk. Dus dan volgend jaar maar een keer kijken. Vind het wel jammer, want hij had er enorm veel zin in.
Maar we hebben vanavond nog wel een feestje, want een oom en tante van mijn zijn vandaag 12 jaar getrouwd...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 14 sep 2012 - 4:18

Ecrits, is het niet goed gegaan? Overstimulatie? Ik heb je bericht niet gelezen. in ieder geval sterkte...

Gast
Gast

Bericht  Le Chat Noir za 15 sep 2012 - 7:02

@Triesje: Fijn dat er een eitje aan het groeien is!
@Filoria: Haha je had het er eerder al over dat je de termen niet begrijpt? Maar valt best mee toch?? Fijn dat je er weer positief instaat!
@Diese: Hoe gaat het met jou??
@Creabea: Nog een klein weekje he Very Happy ?!
@Weegschaal: Hoe gaat het nu met jou? Heb nog niet in je eigen topic zeg maar gelezen wat de uitslag is.. Heb echt wel even aan jou gedacht (ook al ken ik je niet). Vind het echt heel sneu allemaal, dikke knuffel meis!

@all: Ik ben gister ongesteld geworden, dus we gaan er nu officieel weer voor. Maandag startecho en bloedprikken, dat is dus weer even nieuw. Ben wel benieuwd naar de bloeduitslag!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Weegschaal za 15 sep 2012 - 8:03

@ LCN; Ben ook echt heel blij met mijn gyn! Het is gewoon in Nederland en had het ook niet verwacht. Had al gehoord en gelezen dat ze in Nederland niet echt dingen willen proberen als er geen vaststaand bewijs voor is. Ze vertelde wel een collega te hebben die al 10 miskramen heeft gehad, misschien dat ze daardoor wel meer is gaan uitzoeken en proberen. Ik was zelf al aan het denken om naar een privekliniek te gaan, maar nu wachten we eerst de begeleiding van het ziekenhuis maar af. Heb er nu wel weer echt vertrouwen in, dat maakt de verwerking van deze miskraam ook een stuk makkelijker.

Fijn dat jullie er weer voor kunnen gaan. Succes maandag! Wat gaan ze dan precies bepalen in je bloed?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir za 15 sep 2012 - 8:36

Okee, ja nou top zeg! Kan me wel voorstellen dat dit het iets makkelijker maakt, omdat je weer vooruit kunt kijken en iets hebt om weer hoop uit te putten. Maar goed, het blijft niet niks zeg om dit voor de 4e keer mee te maken...

Bij mij gaan ze prikken op verschillende hormoonwaarden, dus FSH, progesteron, oestrogeen, schildklier, prolactine..althans heb het begrepen als een standaard orienterend onderzoek, net zoals wanneer je voor t eerst komt voor een cyclusanalyse. Dat is bij mij dus anderhalf jaar geleden voor t eerst en laatst gebeurd. Wel fijn dat het nogmaals bekeken wordt.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Weegschaal za 15 sep 2012 - 9:59

Le Chat Noir schreef: Kan me wel voorstellen dat dit het iets makkelijker maakt, omdat je weer vooruit kunt kijken en iets hebt om weer hoop uit te putten.

Zo bedoel ik het precies!
Ik heb niet het gevoel dat ik echt iets verloren heb bij de miskramen. Voor mij was het nog niets, alleen valt er wel een hele mooie droom in duigen. Maar na de derde miskraam had ik het gevoel weer terug te zijn bij het begin. Ik heb me altijd erg gerealiseerd dat er zeer veel vruchtbaarheidsproblemen zijn, dat het niet vanzelfsprekend is. Toen ik voor het eerst positief testte was ik zo opgelucht, zo dankbaar dat het ons gegund was om zwanger te worden. Na de derde miskraam realiseerde ik me dat ik daar niets aan had zolang ik niet zwanger kan blijven. De vraag of het ons ooit gegund zou zijn om een kindje te krijgen kwam regelmatig bij me op. Maar nu heb ik weer hoop en vertrouwen.

Idd fijn dat het nog een keer bekeken wordt. Verwacht je ook dat er misschien iets uit kan komen? Ook fijn dat ze je progesteron later ook nog een keer bepalen, hebben ze dit eerder nog nooit gedaan?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir za 15 sep 2012 - 10:36

Ja hebben ze toen wel gedaan en was te laag..21 na 1 week na ovulatie. Daarom kreeg ik bij de cryo's al extrs ondersteuning, bij de verse icsi pogingen zeiden ze dat het niet uitmaakte omdat dit geheel kunstmatig is. Maar nu gaan ze dus kijken of het met Pregnyl als ondersteuning eigenlijk wel hoog genoeg is/blijft.
Is het bij jou ook al wel bekeken?
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Weegschaal za 15 sep 2012 - 21:09

Fijn dat ze je de pregnyl gaan geven en dan ook kijken of het voldoende helpt. Zou zo ontzettend fijn zijn als dat de oplossing voor je is!
Volgens mijn gyn is de progesteron vooral belangrijk voor de innesteling, die dus bij mij wel goed gaat. Maar toch doen ze nu een studie naar het gebruik van progesteron bij meerdere miskramen gedurende de eerste 12 weken zwangerschap. Maar bij een studie heb je de kans op een placebo. Dus ik heb liever dat ze een volgende keer mijn progesteron monitoren tijdens een zwangerschap. En het dan later ook gewoon proberen als de prednison en vitamine b12 niet aanslaan. Je leest er ook wel eens succesverhalen over, wil natuurlijk alles geprobeerd hebben.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Triesje1983 zo 16 sep 2012 - 1:30

@ LCN: nou ik vraag 't me nu toch weer ernstig af hoor... Heb nog steeds geen positieve ovulatietest en hij zou nu toch wel zo'n beetje op springen moeten staan...
Spannend meid, succes deze ronde!
Kan me voorstellen dat het wel fijn is dat er nu nogmaals naar gekeken word...

@ Filoria: ooow dat is inderdaad super zeg, dat ze je toch gaat helpen dan...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Bericht  Diese zo 16 sep 2012 - 9:02

@Triesje, wat raar dat de ovu testen nog steeds geen eisprong aantonen?! Ik heb geen verstand van ovu testen, maar hopelijk snel een positieve uitslag!

@Weegschaal, fijn dat je gyn met jullie mee denkt en open staat om wat te proberen. Het lijkt me toch ook dat 3 miskramen genoeg reden moet zijn, pff zo heftig. Vind het knap dat je zo positief kunt denken.

@LCN, succes maandag!!
Over de kansen bij een tp van 2 cryo's.. ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat de kans niet veel hoger ligt dan na een tp van 1. Maar mijn arts zei nu dat ik 20 tot 25% kans had op een zwangerschap, normaal ligt dat tussen de 10-15% dacht ik??? Ik weet niet waarom ze mijn kansen nu hoger inschat, door de kwaliteit of omdat het er 2 zijn.

@Ecrits, hoe is het met je?

@All, mijn oma is gisterochtend rustig ingeslapen. Wel heftige dagen gehad met weinig (geen) slaap en eten door het waken in het ziekenhuis. Ik hoop dat dit en de stress en het verdriet geen effect hebben op deze terugplaatsing. De komende dagen veel regelen (mijn broertje en ik zijn de enige kinderen, en omdat mijn vader ook verleden is, is er nog maar 1 zoon) en dan donderdag de crematie. Dan zit ik al over de helft van mijn wachtweken. Ik mag volgende week dinsdag testen, maar ik denk dat ik het op zaterdag of zondag ga doen. Vind het leuker als we allebei vrij zijn. Het lijkt me dat je in ieder geval geen vals positieve test kan krijgen na een cryo tp? Omdat je geen Pregnyl (voor de punctie) hebt gezet? Iemand ervaring met eerder testen??

Ik moet zeggen dat ik een heel goed gevoel er over heb. Zaterdagochtend had ik een ienieminie streepje roze slijm bij het afvegen (sorry voor de details). Dat was dag 4, innesteling schijnt tussen dag 3-5 plaats te vinden? Innestelingsvloeding? 2 jaar geleden had ik hetzelfde roze verlies ook na de tp van L, ik weet alleen niet meer welke dag.

Sorry weer een heel verhal, terwijl ik hier helemaal geen vaste schrijfster ben. Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik dit topic gebruik voor mijn ervaringen tijdens de wachtweken...
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Le Chat Noir zo 16 sep 2012 - 9:27

@diese: even snel, want via telefoon, maar je kan vanaf 9 a 10 dagen na terugplaatsing positief testen. Jeetje wat een geluksvogel ben je als je gevoel klopt!
Gecondoleerd met je oma. Denk niet dat stress enz verder invloed heeft hoor. Sterkte met alles!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Weegschaal ma 17 sep 2012 - 1:40

@ Triesje; Wat vreemd dat op de echo een rijpend eitje te zien was en je nu nog geen positieve ovulatietest hebt gehad, wat frustrerend!

@ Diese; Gecondoleerd met het verlies van je oma. Ik hoop dat de stress geen invloed heeft. Je maakt het wel spannend, ik heb ook een keer roze slijm verloren rond de innesteling. Spannend hoor!!

@ LCN; Wanneer krijg je de uitslagen van het bloed prikken, dat was vandaag toch?
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Bericht  Le Chat Noir ma 17 sep 2012 - 2:53

Vandaag heb ik bloed laten prikken en had ik een uitgangsecho. Was een beetje vaag, want aan de ene kant zag je een langwerpige follikel, daar was de vorige keer een eitje uit gesprongen waarschijnlijk, de gyn murmelde wat over bloedhoudende cyste ofzo. Verder allemaal kleintjes aan beide kanten en aan de andere kant zag je ook alweer een groeiend eitje, nu al 12 mm. Wat voor mijn doen heel snel is op slechts cyclusdag 4 a 5 Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat - Pagina 20 878948377 . Dan zou ik misschien over 6 dagen al op 18 mm zitten. Normaal duurt dit wel een week langer bij mij. Dus een beetje vaag/ anders als anders.
Ik moet donderdag terugkomen om dit verder te kunnen volgen i.p.v volgende week pas ergens. Was verder ook niet zo fijn om nu voor echo te moeten, want ben nog behoorlijk ongesteld. Helaas denken artsen vaak dat ik nu overal aan gewend ben omdat ik al anderhalf jaar het ziekenhuis in en uit loop. Maar het went nooit om zomaar voor een vreemde (deze arts zag ik voor de 2e keer) in je blote kont met je benen wijd te gaan liggen...grrr. Alleen dat soort dingen zeg je dan weer niet Neutral .
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Le Chat Noir ma 17 sep 2012 - 5:33

@Weegschaal: Veel sterkte morgen met de curretage...dikke knuffel!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 40 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: