Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
+46
Susanne84
Filoria
boekenwurm83
vlinder-2011
Weegschaal
Le Chat Noir
Paper Crown
Lindsya
slaatje
Snoes
Samantha
Annie24
Twellie
Triesje1983
Lousanne
ExpressoB
Diese
MiKa
Caresses
Alex
sharky
Jazzlyn
Limburg85
Flower_L
Travelgurly
Jella
koNijntje
Happydobby
Muis
bolus26
liesje
Jade
Puzzle
Clapperdie
Lavendel
Puggle
Jasmine
Didi
Amber-
holaagirl
L!ND@
Lejow
Creabea_28
Muppetje
_Lana_
Luthien
50 plaatsers
Pagina 18 van 40
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Re: Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat
Luthien, wat ontzettend balen meid Je hebt inderdaad wel weer een korte luteale fase. Zegt je gynaecoloog daar niets van, om eventueel je LF te verlengen? Ik weet dat Amber hier van het forum daar ook medicatie voor kreeg omdat haar LF te kort was.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Luthien, wat een rotnieuws! Ik kan me voorstellen dat dit weer een hele teleurstelling is die je moet verwerken.
LCN dat is al bijna. Ik ben benieuwd! Toch weer fijn om met iemand te praten en te evalueren.
Ik heb de fm gehad, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik heb 26 follikels, waarvan de meeste nog klein, maar 4 ook boven de 10 mm. Er is kans op overstimulatie. Er mogen er niet meer bij komen, ik moet vrijdag dus weer terug. Maar het kan ook zo zijn dat de overige 22 niet meer doorgroeien en ik maar 4 follikels heb. Wat is jullie ervaring met kleine follikels? Groeien die mee? Ik had eigenlijk gehoopt op meer duidelijkheid, maar ik weet helemaal niet of dit goed of slecht is
LCN dat is al bijna. Ik ben benieuwd! Toch weer fijn om met iemand te praten en te evalueren.
Ik heb de fm gehad, maar weet niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ik heb 26 follikels, waarvan de meeste nog klein, maar 4 ook boven de 10 mm. Er is kans op overstimulatie. Er mogen er niet meer bij komen, ik moet vrijdag dus weer terug. Maar het kan ook zo zijn dat de overige 22 niet meer doorgroeien en ik maar 4 follikels heb. Wat is jullie ervaring met kleine follikels? Groeien die mee? Ik had eigenlijk gehoopt op meer duidelijkheid, maar ik weet helemaal niet of dit goed of slecht is
Gast- Gast
@ Snoes, nou ik heb dus gevraagd of Utrogestan nodig was aangezien ik dat de laatste rondes voor de operatie met puregon spuiten wel heb gebruikt. Volgens de gyn was het echter niet gebruikelijk om dat met Clomid te gebruiken. Ga er nu met spuiten wel weer om vragen, want de kansen krimpen en zo krijgt een eventueel bevruchte eicel niet eens de kans om in te nestelen.
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. Het naarste gevoel is nu wel gezakt. Hoewel, daar is menstruatiepijn voor in de plaats gekomen...
Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. Het naarste gevoel is nu wel gezakt. Hoewel, daar is menstruatiepijn voor in de plaats gekomen...
Luthien- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10
@Luthien: Bah wat rot meis! Ik heb zelf ook een korte LF en kreeg daar Lutinus voor na de eisprong. Ik zou trouwens eerst ook eens clomid proberen, om de eisprong krachtiger te maken, maar dat is er nooit van gekomen omdat we gelijk doorgingen voor icsi.
Hoop dat het met Gonal-f beter gaat, volgens mij is daar de combi met utrogestan/lutinus gebruikelijker bij. Hoop dat je de moed om door te gaan weer kunt vinden! Ik weet hoe moeilijk het is *knuffel*,
@Ecrits: Bij zo'n eerste FM is het nog heel moeilijk te zeggen. Het zou idd kunnen dat alleen die 4 doorgroeien, maar meestal/vaak komen er toch nog wat bij in dit stadium. Rond de 10 mm is gewoon nog heel klein en weet je niet zeker wat er mee gaat doen. Ik had er uiteindelijk 10 en bijv nog 10 kleintjes die niet meededen. Je zult de volgende FM wel meer duidelijkheid krijgen. Succes weer!
Ben ook blij dat we volgende wk eindelijk dat gesprek hebben en hopelijk ook gauw weer verder kunnen. Eigenlijk dan nu 2 rondes pauze gehad, wel fijn en haast noodzakelijk voor mezelf, maar het begint echt te kriebelen om weer verder te proberen. Ook wel een goed teken natuurlijk.
Hoop dat het met Gonal-f beter gaat, volgens mij is daar de combi met utrogestan/lutinus gebruikelijker bij. Hoop dat je de moed om door te gaan weer kunt vinden! Ik weet hoe moeilijk het is *knuffel*,
@Ecrits: Bij zo'n eerste FM is het nog heel moeilijk te zeggen. Het zou idd kunnen dat alleen die 4 doorgroeien, maar meestal/vaak komen er toch nog wat bij in dit stadium. Rond de 10 mm is gewoon nog heel klein en weet je niet zeker wat er mee gaat doen. Ik had er uiteindelijk 10 en bijv nog 10 kleintjes die niet meededen. Je zult de volgende FM wel meer duidelijkheid krijgen. Succes weer!
Ben ook blij dat we volgende wk eindelijk dat gesprek hebben en hopelijk ook gauw weer verder kunnen. Eigenlijk dan nu 2 rondes pauze gehad, wel fijn en haast noodzakelijk voor mezelf, maar het begint echt te kriebelen om weer verder te proberen. Ook wel een goed teken natuurlijk.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
@ Luthien; Balen zeg Hoop dat de medicatie die je nu krijgt wel goed zijn werk mag doen!
@ Ecrits; Ik hoop op een goede echo vrijdag, dus geen overstimulatie maar wel wat meer rijpende follikels!
@ LCN; Nog maar een week tot het gesprek, ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen!
@ Ecrits; Ik hoop op een goede echo vrijdag, dus geen overstimulatie maar wel wat meer rijpende follikels!
@ LCN; Nog maar een week tot het gesprek, ik hoop dat jullie snel weer verder kunnen!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
M
Laatst aangepast door Ecrits op za 27 okt 2012 - 22:26; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
20 follikels is wel netjes, toch? Veel succes/sterkte bij de punctie en hopelijk heb je snel een positief resultaat.
Snoes- Lady Post-a-lot
@ Ecrits; Fijn dat er zoveel follikels zijn! Heel veel sterkte en succes maandag!
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
@ecrits: Goed zeg! Niet alleen netjes, maar echt veel ! Sterkte bij de punctie, je weet van te voren nooit hoe jij het ervaart, laat het maar op je af komen!
Le Chat Noir- Prater
Fijn zeg Ecrits, ik had er zo'n 34 en er werden 21 eitjes gevonden toen! Dus hopelijk komen er uit alle follikels eitjes. Inderdaad wat LCN zegt laat het over je heenkomen die punctie. Succes en veel geluk!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Snoes schreef:20 follikels is wel netjes, toch? Veel succes/sterkte bij de punctie en hopelijk heb je snel een positief resultaat.
Netjes? Zeg maar gewoon heel veel! Fijn Ecrits! Genoeg drinken en rust houden helpt tegen overstimulatie
Gast- Gast
Paper Crown schreef:Fijn zeg Ecrits, ik had er zo'n 34 en er werden 21 eitjes gevonden toen! Dus hopelijk komen er uit alle follikels eitjes. Inderdaad wat LCN zegt laat het over je heenkomen die punctie. Succes en veel geluk!
Dat was echt heel veel! Maar toch zeggen aantallen niet alles he, want hoeveel cryo's had jij uiteindelijk?
Volgens mij hadden we er uiteindelijk namelijk evenveel ofzo terwijl bij mij 'maar' (ik vond het veel) 10 goede eicellen werden gevonden (in de 10 rijpe follikels). Maarja...bij mij zijn de embryootjes nog niet blijven plakken .
Wil alleen maar zeggen dat Ecrits zich niet moet blindstaren op aantallen, al is het vast wel zo; hoe meer, hoe meer kans .
Le Chat Noir- Prater
Le Chat Noir schreef:Paper Crown schreef:Fijn zeg Ecrits, ik had er zo'n 34 en er werden 21 eitjes gevonden toen! Dus hopelijk komen er uit alle follikels eitjes. Inderdaad wat LCN zegt laat het over je heenkomen die punctie. Succes en veel geluk!
Dat was echt heel veel! Maar toch zeggen aantallen niet alles he, want hoeveel cryo's had jij uiteindelijk?
Volgens mij hadden we er uiteindelijk namelijk evenveel ofzo terwijl bij mij 'maar' (ik vond het veel) 10 goede eicellen werden gevonden (in de 10 rijpe follikels). Maarja...bij mij zijn de embryootjes nog niet blijven plakken .
Wil alleen maar zeggen dat Ecrits zich niet moet blindstaren op aantallen, al is het vast wel zo; hoe meer, hoe meer kans .
Nee dat klopt inderdaad. Uiteindelijk werden er zo'n 14 bevrucht, 8 tijdens de terugplaatsing goed genoeg en paar weken later kregen we een brief dat er 4 goed genoeg gezien waren voor cryo's. Dus eigenlijk waren er maar 5 goed eigenlijk, incl de emmy die werd teruggeplaatst.
Maar jouw kwaliteit eitjes zijn sowieso beter LCN, ik kreeg een 6 cellige teruggeplaatst. Jij had alleen maar 8 cellige op dag 3 toch? Mijn 6 cellige was de beste op dag 3.
Ik hoop dat er ook snel 1tje mag blijven plakken bij jou!
@ Papercrown: Ons werd het op dag 4 verteld (dus van dag 3 weet ik niet); 3 waren toen 8 cellig, 5 waren compactie (ontelbaar cellen) en 1 was een jonge blastocyste (embryo bereid zich voor op hatching, 2 stadia verder dan compactie), die is toen teruggeplaatst.
De 1e cryo had zich na ontdooien ontwikkeld tot een blastocyste. De tweede cryo ook. Helaas waren er toen eerst 3 niet goed ontdooid. Ik hoop dat dit toevallig de 8 celligen waren, dat die toch niet zo sterk waren.
Dat we dan nu nog 3 over hebben die bij het invriezen al compacties waren en gewoon supergoed zijn.
Maarja, aantal cellen zegt dus ook weer niet alles! Toch beter dit dan hele matige embryo's, het gaat vast ooit eens lukken. Het komt gewoon allemaal heel precies. Ik wil bij het gesprek vragen naar wat extra pregnyl, ik heb tenslotte een laag progesterongehalte van mezelf... Of de arts moet nog andere ideeën hebben.
De 1e cryo had zich na ontdooien ontwikkeld tot een blastocyste. De tweede cryo ook. Helaas waren er toen eerst 3 niet goed ontdooid. Ik hoop dat dit toevallig de 8 celligen waren, dat die toch niet zo sterk waren.
Dat we dan nu nog 3 over hebben die bij het invriezen al compacties waren en gewoon supergoed zijn.
Maarja, aantal cellen zegt dus ook weer niet alles! Toch beter dit dan hele matige embryo's, het gaat vast ooit eens lukken. Het komt gewoon allemaal heel precies. Ik wil bij het gesprek vragen naar wat extra pregnyl, ik heb tenslotte een laag progesterongehalte van mezelf... Of de arts moet nog andere ideeën hebben.
Le Chat Noir- Prater
B
Laatst aangepast door Ecrits op za 27 okt 2012 - 22:24; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
B
Laatst aangepast door Ecrits op za 27 okt 2012 - 22:23; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Wat goed Ecrits! Hoe voel je je? Hoe heb je de punctie ervaren? Ik hoop op mooie emmies en natuurlijk dat er 1 blijft plakken bij je.
Wat een goed nieuws Ecrits!! Gaat het goed met je?
Diese- Prater
- Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10
Voel me prima. De ene kant ging echt super goed, toen dacht ik nog "goed te doen dit". Iets te vroeg gejuicht, want de andere kant was wel erg pijnlijk. Ze moest ook erg op mijn buik hangen. Maar al met al was het goed te doen. Ik vind het nu vooral spannend of er ook mooie emmies uitkomen. Morgen lekker met mijn man uiteten en dan drink ik een wijntje waar ik ontzettend van ga genieten en dan hoop ik op een mooie tp. Ik wil ook nog niet te vroeg blij zijn met goed nieuws want ik ben er nog lang niet.
Hoe bevalt jullie nieuwe huis?
Gast- Gast
Sorry meiden, het was niet mijn bedoeling om iemand te beledigen. Het moeilijke van op papier ipv spreken is dat door één woordje, zinnen of bedoelingen heel anders kunnen overkomen. Het woordje alweer heb ik absoluut niet verkeerd bedoeld.
Dank voor al jullie antwoorden en tips, heb het er ook met mijn man over gehad en we gaan idd gewoon rustig verder en we zien het gewoon aan. MIsschien ben ik te ongeduldig, misschien ben ik wel bang dat er iets niet klopt omdat ik al 3 jaar van de pil af ben en er nooit iets gebeurd is. In deze 3 jaar hebben we geen regelmatige sex gehad, of 3 jaar lang al bewust bezig voor een kindje.
Voor jullie allemaal een knuffel en sterkte in alle behandelingen, ik hoop oprecht dat we allemaal uiteindelijk een gezond kindje mogen krijgen!
Liefs MiKa
Dank voor al jullie antwoorden en tips, heb het er ook met mijn man over gehad en we gaan idd gewoon rustig verder en we zien het gewoon aan. MIsschien ben ik te ongeduldig, misschien ben ik wel bang dat er iets niet klopt omdat ik al 3 jaar van de pil af ben en er nooit iets gebeurd is. In deze 3 jaar hebben we geen regelmatige sex gehad, of 3 jaar lang al bewust bezig voor een kindje.
Voor jullie allemaal een knuffel en sterkte in alle behandelingen, ik hoop oprecht dat we allemaal uiteindelijk een gezond kindje mogen krijgen!
Liefs MiKa
MiKa- Fluisteraar
- Aantal berichten : 315
Punten : 467
Ecrits schreef: *tekst weg*
Gelukkig ging het goed Ecrits! Je bent er nog niet inderdaad, maar goed iedere stap dichterbij is bij IVF een mijlpaal. Soms redden vrouwen het niet eens tot de punctie. Dus alweer een stap in de goede richting. De ene kant is idd wel pijnlijker, de linkerkant toevallig? De eierstok aan de linkerkant is bijna bij iedere vrouw lastiger te bereiken.
Ga maar heerlijk uit eten met je man, drink lekker je wijntje. Ik heb alles gedaan wat ik normaal ook deed. Niets anders, gegeten zoals altijd, gedronken zoals altijd. Ik was er namelijk van overtuigd dat het beter was dan opeens super gezond te gaan eten, geen koffie/wijn meer te drinken etc. Was gewoon een gevoel.
In het nieuwe huis is het erg kaal nog haha. Onze meubels zijn echt tiny in dat enorme huis. Je hoort een hol geluid als je praat. Maar slaapt en woont heerlijk.
Haha ja het was de linker. Dat was echt niet aangenaam. Klinkt heerlijk jullie nieuwe huis. Is alle verhuisellende nu achter de rug, of moet je nog veel doen? Lijkt me best veel in combinatie met een zwangerschap. Ik mag van mezelf tussen punctie en tp een wijntje, daarna niet meer. De miskramen heb ik gehad toen ik nog nergens op lette en ook nog wat dronk. Ik ken mezelf en krijg later een schuldgevoel/piekermomenten. Maar, ik snap heel goed dat jij het wel gedaan hebt, lijkt me ook niet dat het kwaad kan. Maar stress en veel piekeren om een wijntje is het mij niet waard, dus ik laat het staan.
Gast- Gast
@Ecrits: Wat een mooi aantal! Gelukkig heb je het achter de rug. Bij mij zijn beide eierstokken helaas lastig te bereiken omdat ze gekanteld liggen. Maar goed, ik heb beide puncties als heel verschillende ervaren, ene veel pijnlijker als de ander, dus ja je weet nooit hoe t gaat.
Nu duimen voor mooie bevruchtingen, hoor je dat morgen?
Ik ben het er overigens niet helemaal met PC eens dat je maar helemaal moet leven als altijd, dat hangt er vanaf hoe dit was en dat zou je dan al een paar maand eerder aan kunnen passen. Bijvoorbeeld als je een cola light verslaving hebt ofzo, er zijn genoeg vrouwen die een litertje wegdrinken op een dag en dat is echt niet gezond. Maar een paar koffie of af en toe een wijntje lijkt me idd geen kwaad kunnen. En neem aan dat PC dat bedoelt en verder ook wel redelijk gezond leeft . Ik las tenminste ook vaak iets over enorme zin in fruit?? Of was je toen al zwanger hahaa.
Moet zeggen dat ik de eerste behandeling wel echt streng voor mezelf was (tja mijn manier om nog ergens controle over te houden), maar dat heb ik later ook weer losgelaten. Althans..ik leef wel gezonder dan bijvoorbeeld 3 jaar terug, maar dat komt gewoon ook omdat ik goed voor mezelf wil zorgen en ik ben er aan gewend geraakt.
Ik kan ook niet meer zo goed tegen alcohol als vroeger na 2-3 wijntjes heb ik wel genoeg gehad en ik drink max 2 koffie per dag. Bij een icsi behandeling heb ik nooit alcohol gedronken omdat ik las dat de combi met de medicatie niet zo super was. Vooral samen met Utrogestan/Lutinus niet... maarja 1 wijntje kan vast geen kwaad, vooral niet als het je ontspant en dat is voor iedereen anders.
Doe vandaag lekker rustig aan Ecrits!
Nu duimen voor mooie bevruchtingen, hoor je dat morgen?
Ik ben het er overigens niet helemaal met PC eens dat je maar helemaal moet leven als altijd, dat hangt er vanaf hoe dit was en dat zou je dan al een paar maand eerder aan kunnen passen. Bijvoorbeeld als je een cola light verslaving hebt ofzo, er zijn genoeg vrouwen die een litertje wegdrinken op een dag en dat is echt niet gezond. Maar een paar koffie of af en toe een wijntje lijkt me idd geen kwaad kunnen. En neem aan dat PC dat bedoelt en verder ook wel redelijk gezond leeft . Ik las tenminste ook vaak iets over enorme zin in fruit?? Of was je toen al zwanger hahaa.
Moet zeggen dat ik de eerste behandeling wel echt streng voor mezelf was (tja mijn manier om nog ergens controle over te houden), maar dat heb ik later ook weer losgelaten. Althans..ik leef wel gezonder dan bijvoorbeeld 3 jaar terug, maar dat komt gewoon ook omdat ik goed voor mezelf wil zorgen en ik ben er aan gewend geraakt.
Ik kan ook niet meer zo goed tegen alcohol als vroeger na 2-3 wijntjes heb ik wel genoeg gehad en ik drink max 2 koffie per dag. Bij een icsi behandeling heb ik nooit alcohol gedronken omdat ik las dat de combi met de medicatie niet zo super was. Vooral samen met Utrogestan/Lutinus niet... maarja 1 wijntje kan vast geen kwaad, vooral niet als het je ontspant en dat is voor iedereen anders.
Doe vandaag lekker rustig aan Ecrits!
Le Chat Noir- Prater
Bedankt voor je uitgebreide reactie LCN, fijn om te horen hoe anderen een punctie beleefd hebben. Ik moet wachten tot een uur voor de tp, dan pas hoor ik hoeveel het er zijn wat de kwaliteit is.
Ik drink geen alcohol tijdens het stimuleren en na de terugplaatsing, ook drink ik geen koffie. Na de terugplaatsing zal ik leven als een zwangere. Ik heb ook nauwelijks cola light gedronken. Misschien in de hele periode een glaasje. Ik vind het wel moeilijk om heel gezond te lezen. Ik eet graag chocolade, koekjes en eet echt niet elke dag genoeg fruit en groente. Ik probeer het nu wel te doen, maar vind het moeilijk. Ik eet wel veel noten tussendoor. Ach ja, ik zie het wel. Het hangt ook heel veel van geluk af denk ik, of een emmie blijft plakken.
Ik drink geen alcohol tijdens het stimuleren en na de terugplaatsing, ook drink ik geen koffie. Na de terugplaatsing zal ik leven als een zwangere. Ik heb ook nauwelijks cola light gedronken. Misschien in de hele periode een glaasje. Ik vind het wel moeilijk om heel gezond te lezen. Ik eet graag chocolade, koekjes en eet echt niet elke dag genoeg fruit en groente. Ik probeer het nu wel te doen, maar vind het moeilijk. Ik eet wel veel noten tussendoor. Ach ja, ik zie het wel. Het hangt ook heel veel van geluk af denk ik, of een emmie blijft plakken.
Gast- Gast
Spannend Ecrits, ik ga voor je duimen!
Snoes- Lady Post-a-lot
Pagina 18 van 40 • 1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Voor de meiden bij wie het zwanger worden niet zo vlot gaat