Spruw hardnekkig..
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spruw hardnekkig..
We hebben beide spruw gehad, hiervoor kreeg ik miconazolnitraat en mijn dochter nystatine, dit kuurtje is nu twee dagen afgelopen maar volgens mij komt de spruw weer terug..voel weer steken in mijn borsten..
Net was ik op het CB en die zagen op de tong van mijn dochter ook nog flinke aanslag zitten, nu maar weer de ha gebeld voor nog een kuur nystatine..
Ik wist niet dat spruw zo hardnekkig kon zijn... Mijn lactatiekundige adviseerde al kokosolie te gebruiken.
Net was ik op het CB en die zagen op de tong van mijn dochter ook nog flinke aanslag zitten, nu maar weer de ha gebeld voor nog een kuur nystatine..
Ik wist niet dat spruw zo hardnekkig kon zijn... Mijn lactatiekundige adviseerde al kokosolie te gebruiken.
Gast- Gast
Re: Spruw hardnekkig..
Heb je enkel de kuur gebruikt zolang als er op de verpakking stond?
Want hier zeggen ze er altijd bij dat we het 2-3 dagen langer moesten gebruiken.
Want hier zeggen ze er altijd bij dat we het 2-3 dagen langer moesten gebruiken.
Gast- Gast
Misschien is dit wat voor jullie.
http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/gentiaan-violet.html
http://www.borstvoeding.com/problemen/spruwcandida/gentiaan-violet.html
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Hier was de spruw na drie kuren zo goed als weg. H. had nog een lichte aanslag, maar daar zou ze geen last van kunnen hebben volgens de huisarts en ik heb verder ook geen kuur meer gekregen. Mijn lactatiekundige adviseerde trouwens gentiaan violet te gebruiken. Dat heb ik nog niet gedaan, omdat het drinken vrij goed gaat. Van kokosolie had mijn lactatiekundige echt nog nooit gehoord. Ik heb het wel in huis, maar vergeet het wel vaak te smeren. Bij de laatste Nystatinekuur smeerde ik het wel intensief, en daarna was de spruw dus wel bijna weg, maar of dat nou aan de kuur of aan de kokosolie heeft gelegen, weet ik niet.
Balen, hoor, Laurientje, spruw is echt vervelend.
Balen, hoor, Laurientje, spruw is echt vervelend.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
hier heeft A. al 4 weken spruw, de nystatine doet maar weinig.. Nu weten wij het ook niet meer hoor!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Onze zoon kreeg maar 1 week borstvoeding maar de spruw bij hem was vreselijk hardnekkig, ondanks dat wij alles na elke voeding steriliseerden en braaf nystatine gebruikten na elke voeding heeft hij tot hij bijna 4 maanden was aan 1 stuk door spruw gehad.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
TBIB schreef:Heb je enkel de kuur gebruikt zolang als er op de verpakking stond?
Wr stond op kuur afmaken dus dat heb ik gedaan, totdat t flesje leeg was
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:TBIB schreef:Heb je enkel de kuur gebruikt zolang als er op de verpakking stond?
schimmels zijn inderdaad heel hardnekkig. Is de witte aanslag op de tong en de pijn in je borst helemaal weg na het kuurtje? Als het écht helemaal weg is moet je zeker nog één kuurtje gebruiken wil de spruw helemaal weg zijn.
Gast- Gast
Laurientje85 schreef:TBIB schreef:Heb je enkel de kuur gebruikt zolang als er op de verpakking stond?
Dat stond er bij ons inderdaad ook op en vaak dacht ik dan in zijn mondje te zien dat het wel over was maar daarna begon ik direct met het volgende flesje! (dat deed ik de laatste keer dan en daarna was hij er dus gelukkig vanaf, volgens mij heb ik zelfs 3 flesjes gehad toen)
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Rejoy. schreef:Laurientje85 schreef:TBIB schreef:Heb je enkel de kuur gebruikt zolang als er op de verpakking stond?
schimmels zijn inderdaad heel hardnekkig. Is de witte aanslag op de tong en de pijn in je borst helemaal weg na het kuurtje? Als het écht helemaal weg is moet je zeker nog één kuurtje gebruiken wil de spruw helemaal weg zijn.
Maar dan moet je wel een kuur krijgen van de huisarts. Ik heb met veel drama nog een derde kuur gekregen en ondanks die kuur was het nog niet helemaal weg. Kan geen kwaad, volgens de huisarts. Ik hou het nu wel goed in de gaten. H. heeft er geen last meer van, nog maar een klein beetje witte aanslag, maar zodra het erger wordt, koop ik wel gentiaan violet, want ik was het flink zat bij de huisarts.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Het leek helemaal weg ja tot ik drie dagen na de kuur weer steken in mijn borst kreeg, en bij J.asmijn zie je ook nog aanslag achter op de tong goed zitten..
Ik heb vanmorgen gebeld met de assistente en ik kan morgen nog een flesje op halen.
Ik heb vanmorgen gebeld met de assistente en ik kan morgen nog een flesje op halen.
Gast- Gast
Sanne, volgens mij kan een schimmeltje ook niet zo heel veel kwaad, maar kinderen kunnen er énorm veel last van hebben. Wij hebben ook spruw gehad en ik ging echt door de grond van de pijn met kolven. Ik wil niet weten hoeveel pijn onze dochter heeft gehad in de mond, buik (krampjes door gasvorming door de schimmel) en open billetjes.
ik had laatst een man op mijn werk die ook spruw had, hij heeft echt een week ofzo niet fatsoenlijk kunnen eten door de pijn. Ik vind het dan ook erg vreemd dat je huisarts zo stellig is dat het geen kwaad kan.
Ik zorg er trouwens ook voor dat we straks gentiaan violet in huis hebben, schijnt beter te werken dan een kuurtje.
ik had laatst een man op mijn werk die ook spruw had, hij heeft echt een week ofzo niet fatsoenlijk kunnen eten door de pijn. Ik vind het dan ook erg vreemd dat je huisarts zo stellig is dat het geen kwaad kan.
Ik zorg er trouwens ook voor dat we straks gentiaan violet in huis hebben, schijnt beter te werken dan een kuurtje.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Sanne, volgens mij kan een schimmeltje ook niet zo heel veel kwaad, maar kinderen kunnen er énorm veel last van hebben. Wij hebben ook spruw gehad en ik ging echt door de grond van de pijn met kolven. Ik wil niet weten hoeveel pijn onze dochter heeft gehad in de mond, buik (krampjes door gasvorming door de schimmel) en open billetjes.
O, ik wist niet dat volwassenen het ook in hun mond konden krijgen.
Maar ik zou ook voor de gentiaan violet gaan.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
werkt dan gentiaan violet echt? Wij zijn nu met ons 5de kuurtje bezig en we kunnen nog 4 weken door Het helpt geen zak hier!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: