Ziekenhuistas
+4
Happydobby
Sophiee
Poisongirl
Puggle
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ziekenhuistas
Wat hadden/hebben jullie allemaal ingepakt voor de baby in de ziekenhuistas?
Ik twijfel over rompers met lange/korte mouw omdat het misschien warm kan zijn. Nu gooi ik er wel wat van allebei in maar ik ben benieuwd wat jullie allemaal voor de baby bij hadden?
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Re: Ziekenhuistas
Het was hartje winter, dus rompers lange mouwen en twee pakjes en twee paar sokjes en twee paar mutsjes.
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb twee setjes ingepakt met rompers met korte mouw. Heb wel nog een omslagdoek, dekentje en gevoerd jasje erbij ingestopt. Baby zal het niet koud hebben . As vrijdag word ik ingeleid, ik geloof dat het rond de 20 graden wordt, denk dat het wel prima is!
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Ik had een korte mouw romper en 1 pakje in de vluchttas, dat was dus te weinig want ik heb uiteindelijk 5 dagen in het ziekenhuis doorgebracht. gelukkig konden mijn schoonouders spullen bijhalen, ik ha namelijk ook maar 1 pyama bij me.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had een pakje maat 50 en een pakje maat 56. Broekje, truitje, romper zonder mouwen, sokjes, slofjes en een mutsje. Verder een dik vestje voor in de auto. Ook had ik Hypoallergene voeding en een flesje mee de tweede keer omdat ze de eerste keer zonder overleg standaard voeding hadden gegeven.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Sophie, wat spannend! Waarom word je ingeleid als ik mag vragen?
Ik neem wel een pakje maat 50 mee en ik heb zo'n leuk pak aan elkaar in 56. Rompers vind ik lastig, ik neem gewoon een lange,korte en mouwloos mee.
Luiers en voeding hoeft niet toch?
En hadden jullie zelf een flesje meegenomen en een tut?
Ik neem wel een pakje maat 50 mee en ik heb zo'n leuk pak aan elkaar in 56. Rompers vind ik lastig, ik neem gewoon een lange,korte en mouwloos mee.
Puggle- Ratel
Puggle schreef:
Nee, als je van plan bent direct kv te geven krijg je het van het ziekenhuis. flesjes hebben ze daar ook. Een tut hoeft echt nog niet hoor. Je kan beter hopen dat je kindje zonder kan. Luiers hebben ze ook daar.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Happydobby schreef:Puggle schreef:
Nee, als je van plan bent direct kv te geven krijg je het van het ziekenhuis. flesjes hebben ze daar ook. Een tut hoeft echt nog niet hoor. Je kan beter hopen dat je kindje zonder kan. Luiers hebben ze ook daar.
Ja.dacht het al wel
Puggle- Ratel
Puggle schreef:Happydobby schreef:Puggle schreef:
Ja.dacht het al wel
Behalve als je dus andere voeding wil geven dan ze in het ziekenhuis hebben, dan zou ik het wel meenemen.
Tania- Ratel
Tania schreef:Puggle schreef:Happydobby schreef:Puggle schreef:
Ja.dacht het al wel
Behalve als je dus andere voeding wil geven dan ze in het ziekenhuis hebben, dan zou ik het wel meenemen.
Ik had het gevraagd en.ze geven friso. Dus ik heb zelf ook een pak friso standaard gekocht. Kijken.hoe dat gaat dacht ik.
Puggle- Ratel
Ik had voor T. het volgende in de tas:
- rompertje maat 50/56 zonder mouw
- pakje maat 50
- pakje maat 56
- 2 mutsjes (als het kindje net geboren is krijgt het een mutsje op maar deze wordt dan vaak vies. Dus daarom een extra mutsje zodat hij een schone op kon toen hij gewassen was en naar mocht)
- sokjes
- vestje maat 56
- wikkeldeken
Uiteindelijk thuis bevallen dus alles bij de hand gehad.
- rompertje maat 50/56 zonder mouw
- pakje maat 50
- pakje maat 56
- 2 mutsjes (als het kindje net geboren is krijgt het een mutsje op maar deze wordt dan vaak vies. Dus daarom een extra mutsje zodat hij een schone op kon toen hij gewassen was en naar mocht)
- sokjes
- vestje maat 56
- wikkeldeken
Uiteindelijk thuis bevallen dus alles bij de hand gehad.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Puggle schreef:Tania schreef:Puggle schreef:Happydobby schreef:Puggle schreef:
Ja.dacht het al wel
Ik had het gevraagd en.ze geven friso. Dus ik heb zelf ook een pak friso standaard gekocht. Kijken.hoe dat gaat dacht ik.
Oh dan hoef je het niet mee te nemen inderdaad dan krijg je dat gewoon van hun. Slim dat je het gevraagd hebt. Ik had er de eerste keer helemaal niet aan gedacht, ging er gewoon vanuit dat hij borstvoeding zou krijgen.
Tania- Ratel
Ik doe een setje 50 en een setje 56 in de tas.
Bij beiden zoek ik een bijpassende romper(zonder of met korte mouw) en sokjes bij.
Verder een extra wit rompertje, jasje, mutsje, slofjes, badcape en dekentje voor in de Maxi-Cosi.
Weet niet of ik alles ga gebruiken, zoals de slofjes en het dekentje, maar op het moment kan je nergens van op aan met het weer in Nederland.
Misschien als blijkt dat ik in Utrecht moet bevallen dat ik nog wel een extra setje kleding meeneem.
Ga er dan ook wel vanuit dat we binnen een dag naar huis kunnen.
Alleen is de kans wel groter op een langere opname en we zitten dan ook een eind van huis af.
Bij beiden zoek ik een bijpassende romper(zonder of met korte mouw) en sokjes bij.
Verder een extra wit rompertje, jasje, mutsje, slofjes, badcape en dekentje voor in de Maxi-Cosi.
Weet niet of ik alles ga gebruiken, zoals de slofjes en het dekentje, maar op het moment kan je nergens van op aan met het weer in Nederland.
Misschien als blijkt dat ik in Utrecht moet bevallen dat ik nog wel een extra setje kleding meeneem.
Ga er dan ook wel vanuit dat we binnen een dag naar huis kunnen.
Alleen is de kans wel groter op een langere opname en we zitten dan ook een eind van huis af.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Siem is geboren toen het héél koud was , het vroor echt flink.
Dit hadden wij toen mee:
- romper lange mouw maat 50 (overslagromper)
- romper lange mouw maat 56 (overslagromper)
- pakje met mutsje maat 50/56
- pakje met mutsje maat 56
- twee paar sokjes
- omslagdoek
- winterjasje maat 50
- winterjasje maat 56
- in de maxi cosi zat de lodger.
Dit hadden wij toen mee:
- romper lange mouw maat 50 (overslagromper)
- romper lange mouw maat 56 (overslagromper)
- pakje met mutsje maat 50/56
- pakje met mutsje maat 56
- twee paar sokjes
- omslagdoek
- winterjasje maat 50
- winterjasje maat 56
- in de maxi cosi zat de lodger.
Soortgelijke onderwerpen
» ziekenhuistas
» Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
» Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?
» Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?
» Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
» Wat hoort er, volgens jullie, nou écht in die ziekenhuistas?
» Ziekenhuistas inpakken: welke maat kleertjes?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: