Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
+7
Teddyaapje
Darius
ekjir@M
Catwoman79
Flip Fluitketel
snoezel
Kat1980
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
Wintermama's, wat zat er in jullie ziekenhuistas om in te bevallen?
Ik zit nu te denken aan een t-shirt met korte mouwen (eventueel met een vestje erover), omdat je het vanzelf wel warm krijgt tijdens het bevallen.
Verder natuurlijk schone kleren voor na de bevalling, toilettas met inhoud, kleertjes en dergelijke voor de baby en natuurlijk nog een fototoestel.
Ik zit nu te denken aan een t-shirt met korte mouwen (eventueel met een vestje erover), omdat je het vanzelf wel warm krijgt tijdens het bevallen.
Verder natuurlijk schone kleren voor na de bevalling, toilettas met inhoud, kleertjes en dergelijke voor de baby en natuurlijk nog een fototoestel.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Tips voor ziekenhuistas bij bevalling
Even denken hoor aan mijn eigen tasje hoor... Wat extra reserve-ondergoed (miste ik na mijn bevalling (moest onverwacht blijven, waarbij ik geregeld verschoond moest worden. Man moest toen nog speciaal daarvoor naar huis Hehe)... Lippenbalsem is ook wel ERG fijn... Twee mutsjes voor je kindje (bij mij trokken ze tenminste nummer 1 meteen over dr hoofd toen ze uit me gevallen kwam, gevolg- totaal onder het bloed :S Ja, ik had geen twee mutsen mee, dus vervolgens kreeg ze een soort sok op dr hoofd van het ziekenhuis...).. Je verzekeringspapieren, je id-bewijs, evt ponskaart van het ziekenhuis, verloskundigenpapieren. Evt kleingeld voor de parkeer bij het ziekenhuis... En wat ook handig is, is een lijstje te maken en die op je tas te leggen met dingen die er op het laatste moment in moeten of mee moeten, bv je jas of je tandenborstel. Op dat moment kan je echt niet logisch meer nadenken... Opladers van je telefoon/fototoestel.. Hihi, en ik had een hele droge en zere keel na de bevalling, dus de volgende keer zou ik ook dropjes meenemen, maar dat is misschien iets persoonlijks...
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ook wel handig telefoonlijst met telefoonnummers die je kan bellen als je bevallen bent. Maxi cosi om de baby mee naar huis te nemen.De maxi Cosi gaat natuurlijk niet in de zkhts, wij hadden hem klaarstaan in het bedje. Ik had trouwens een aantal shirts in m'n tas gedaan, maar kreeg een charmante blauw zkh shirt aan! Hmmmm even nadenken....... flesje water alhoewel ik denk dat je ook wel evt in het zkh wat te drinken krijgt. Evt wat toiletspullen voor je man tandenborstel, deo e.d. je weet nooit hoelang je in het zkh moet verblijven voor de bevalling!
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10
Een badjas voor jezelf, mocht je nog over de gang moeten.
Wat te eten voor je man/vriend, anders gaat die straks van zijn stokje.
Warme sokken, tijdens het bevallen kun je hele koude voeten krijgen.
Wat te eten voor je man/vriend, anders gaat die straks van zijn stokje.
Warme sokken, tijdens het bevallen kun je hele koude voeten krijgen.
Catwoman79- Prater
- Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Een lekkere warme omslagdoek voor als de baby in de auto mee naar huis gaat.
Gast- Gast
Ik moest ivm gebroken vliezen bij 35 weken in rap tempo een tas pakken. Maar ik had al wel wat klaarstaan... Ik moest ook langer blijven dus manlief moest bij ieder bezoek weer wat meenemen...
- Een lang t-shirt voor tijdens de bevalling (bijv. een nachtjapon)
- Een pyama met knoopjes voor na de bevalling, is ook makkelijk met borstvoeding
- Sloffen/pantoffels omdat de vloer vaak ontzettend smerig is in het ziekenhuis
- Badslippers voor het douchen
- Lippenbalsem
- Voedingskussen (kussen en ik zijn vanaf 20 weken onafscheidelijk, zelfs tijdens m'n bevalling heb ik tussen de weeen door tegen het kussen aangelegen.
- Sokken
- Wat te snaaien en drinken voor NA de bevalling. Ik had tijdens de bevalling nergens zin in want dat kwam er met de zelfde vaart weer uit maar die schade heb ik na de bevalling dubbel en dwars ingehaald, maar omdat ik na etenstijd ben bevallen was er weinig meer te eten.
- Geld voor een rolstoel (moest bij ons 2 euro in)
- Opladers van telefoon en fototoestel
Verder had ik nog veel meer mee maar geen idee meer wat. Terwijl het nog maar 12 weken terug is... Volgens mij gaan er met een bevalling ook een hoop hele slimme hersencellen verloren
- Een lang t-shirt voor tijdens de bevalling (bijv. een nachtjapon)
- Een pyama met knoopjes voor na de bevalling, is ook makkelijk met borstvoeding
- Sloffen/pantoffels omdat de vloer vaak ontzettend smerig is in het ziekenhuis
- Badslippers voor het douchen
- Lippenbalsem
- Voedingskussen (kussen en ik zijn vanaf 20 weken onafscheidelijk, zelfs tijdens m'n bevalling heb ik tussen de weeen door tegen het kussen aangelegen.
- Sokken
- Wat te snaaien en drinken voor NA de bevalling. Ik had tijdens de bevalling nergens zin in want dat kwam er met de zelfde vaart weer uit maar die schade heb ik na de bevalling dubbel en dwars ingehaald, maar omdat ik na etenstijd ben bevallen was er weinig meer te eten.
- Geld voor een rolstoel (moest bij ons 2 euro in)
- Opladers van telefoon en fototoestel
Verder had ik nog veel meer mee maar geen idee meer wat. Terwijl het nog maar 12 weken terug is... Volgens mij gaan er met een bevalling ook een hoop hele slimme hersencellen verloren
ekjir@M- Prater
- Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10
Ik ben ook wel eens benieuwd wat voor tas je meeneemt het ziekenhuis in. Met alle spullen die ik her en der lees kan ik beter mijn (vakantie)koffer pakken!
Ik had eigenlijk niet zo heel veel mee, ik had een sporttas, en die was vrij snel vol. Geen plaats voor pantoffels of badjas eigenlijk. Ik was wel blij dat ik vier XL onderbroeken had meegenomen. Gewoon goedkoop bij de Zeeman gekocht, want ik lekte ondanks het kraamverband wel door. die onderbroeken konden dan gewoon meteen de vuilbak in.
Ik had eigenlijk niet zo heel veel mee, ik had een sporttas, en die was vrij snel vol. Geen plaats voor pantoffels of badjas eigenlijk. Ik was wel blij dat ik vier XL onderbroeken had meegenomen. Gewoon goedkoop bij de Zeeman gekocht, want ik lekte ondanks het kraamverband wel door. die onderbroeken konden dan gewoon meteen de vuilbak in.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik had ook een grote sporttas mee.. Maar die zat ook echt helemaal PROPvol...
snoezel- Prater
ik had alles in m'n luiertas. Van wat ik inderdaad hierboven lees heb je een grote koffer nodig. Ik heb alleen het hoognodige erin gedaan en had achteraf het merendeel niet eens nodig.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Alles wat hierboven al een beetje genoemd is. Fijn om te lezen dat je nu al 35 weken zwanger bent gezien je vorige zwangerschap, echt super dit.
Gast- Gast
Ik had er gewoon een nieuwe tandenborstel en een nieuwe tube tandpasta in gedaan! Ik had alles in zo'n sesamstraat-shopper van de 9-maandenbeurs van afgelopen jaar. Die had ik weer in de maxicosi staan.
Gast- Gast
Ik denk dat ik bij de volgende x ook mijn eigen dr. browns flessen meeneem voor de kleine als ik langer weer moet blijven. Wij kregen de flesjes van het ziekenhuis maar ik vond dat niks steeds vragen of ze alsjeblieft nog flesjes hadden...
ekjir@M- Prater
Ik had bij:
- 2 Pyjama's.
- Sokken, sommige krijgen erg koude voeten tijdens de bevalling.
- Iets te lezen.
- Fototoestel, met batterijen en oplader.
- Telefoon + oplader en telefoonlijst.
- De eerste babykleertjes, romper en 2 mutsjes en 2 paar sokjes.
- Ik had zelf een mooi dekentje meegenomen om haar in te wikkelen.
- Voldoende ondergoed.
- Een elastiek/haarband, borstel, schuim/lak.
- Make up. (Ik voelde me zo belabberd dat ik oprecht blij was dat ik wat oogpotlood en mascara op had toen het bezoek kwam... )
- Tandenbortsel + tandpasta.
- Shampoo + douchegel.
Ik had een weekendtas bij.
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf.
Ik werd ingeleid en wist dat ik sowieso 4 dagen daar zou zijn.
Als je weet dat je daar gaat bevallen en meteen nar huis mag hoef je natuurlijk lang niet alles mee te nemen.
- 2 Pyjama's.
- Sokken, sommige krijgen erg koude voeten tijdens de bevalling.
- Iets te lezen.
- Fototoestel, met batterijen en oplader.
- Telefoon + oplader en telefoonlijst.
- De eerste babykleertjes, romper en 2 mutsjes en 2 paar sokjes.
- Ik had zelf een mooi dekentje meegenomen om haar in te wikkelen.
- Voldoende ondergoed.
- Een elastiek/haarband, borstel, schuim/lak.
- Make up. (Ik voelde me zo belabberd dat ik oprecht blij was dat ik wat oogpotlood en mascara op had toen het bezoek kwam... )
- Tandenbortsel + tandpasta.
- Shampoo + douchegel.
Ik had een weekendtas bij.
Het hangt er natuurlijk ook een beetje vanaf.
Ik werd ingeleid en wist dat ik sowieso 4 dagen daar zou zijn.
Als je weet dat je daar gaat bevallen en meteen nar huis mag hoef je natuurlijk lang niet alles mee te nemen.
Gast- Gast
Darius schreef:Ik ben ook wel eens benieuwd wat voor tas je meeneemt het ziekenhuis in. Met alle spullen die ik her en der lees kan ik beter mijn (vakantie)koffer pakken!
Ik ging er naartoe met de sporttas voor mezelf en de luiertas voor de kleine en ik ging naar huis met een grote vakantiekoffer op wieljes, ik weet niet hoeveel plasticzakken en de luiertas. Ik heb onverwacht een week in het zh gelegen en er kwamen dus steeds meer spullen bij die ik nodig had en weer mee terug naar huis moesten.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Wat nemen sommigen inderdaad veel mee!
Mijn bedoeling is om thuis te bevallen, dus het is meer in geval van nood dat die tas er staat.
Maar 2 mutsjes is inderdaad een goede tip. En een briefje wat je er op het laatste moment nog in moet stoppen.
Hazeltje: In mijn toilettas zit ook een mascara hoor
Mijn bedoeling is om thuis te bevallen, dus het is meer in geval van nood dat die tas er staat.
Maar 2 mutsjes is inderdaad een goede tip. En een briefje wat je er op het laatste moment nog in moet stoppen.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Kat1980 schreef:Wat nemen sommigen inderdaad veel mee!
Als het plan is om thuis te bevallen heb je inderdaad niet veel nodig. Maar ik heb er anderhalve week gelegen en dan neem je toch steeds meer mee
ekjir@M- Prater
Het belangrijkste vond ik schone pyjama's/lekker losse kleding en veel onderbroeken. Ik moest in het ziekenhuis blijven omdat ik te vroeg bevallen was. Gelukkig had ik nog wat tijd om snel wat extra in de tas te proppen voordat we naar het ziekenhuis gingen. Ik wist natuurlijk al dat ik zou moeten blijven toen. Het was heel fijn dat ik lekker wat schoons aan kon trekken als ik weer doorgelekt was.
De rest nam mijn man steeds mee als hij naar het ziekenhuis kwam.
De rest nam mijn man steeds mee als hij naar het ziekenhuis kwam.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had een (kleine) weekendtas ingepakt. Er zat in:
- 2 paar warme sokken
- 1 pyjama
- extra ondergoed ((voedings-) bh en boxers)
- joggingbroek, schoon shirtje, vest en hemdje (voor naar huis)
- verzorgspullen (tandpasta, shampoo etc..)
- kleertjes voor mijn zoontje, vestje/jasje, 2 mutsjes, (mijn zoontje kreeg direct nadat hij was geboren een mutsje van het zh op, en toen hij gewassen was het mutsje van ons zelf)
- dextro
- mascara, oogpotlood
- telefoonoplader, fotocamera + oplader
- badhanddoek voor in de auto naar huis i.v.m. evt. doorlekken.
- 2 paar warme sokken
- 1 pyjama
- extra ondergoed ((voedings-) bh en boxers)
- joggingbroek, schoon shirtje, vest en hemdje (voor naar huis)
- verzorgspullen (tandpasta, shampoo etc..)
- kleertjes voor mijn zoontje, vestje/jasje, 2 mutsjes, (mijn zoontje kreeg direct nadat hij was geboren een mutsje van het zh op, en toen hij gewassen was het mutsje van ons zelf)
- dextro
- mascara, oogpotlood
- telefoonoplader, fotocamera + oplader
Gast- Gast
Voor mama's die al weten dat ze in het ZH moeten blijven: ik heb mijn minilaptop meegenomen Ik wist vantevoren dat ik minimaal 2 dagen in het ZH zou moeten blijven en heb hem klaargezet zodat ik hem kon meenemen als het zover was. Niet heel veel gebruik van gemaakt, maar het werd enorm gewaardeerd dat ik op hyves/facebook af en toe in mijn status liet weten hoe het ermee stond. Best handig, wifi in het ziekenhuis!
Kan me trouwens best voorstellen dat er mensen zijn die dit gek vinden hoor, maar zo kon ik af en toe iedereen op de hoogte te houden zonder non stop te hoeven bellen en sms-en
Kan me trouwens best voorstellen dat er mensen zijn die dit gek vinden hoor, maar zo kon ik af en toe iedereen op de hoogte te houden zonder non stop te hoeven bellen en sms-en
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
_Nera_ schreef:
Dit is ook een goede! Wij hadden zo'n onderlegger voor in bed mee, voor zowel de heen- als de terugweg, die mijn vriend op het moment dat we weg moesten (ik moest onverwacht naar het ziekenhuis tijdens mijn bevalling) nog moest zoeken...
snoezel- Prater
PapillonRose schreef:Voor mama's die al weten dat ze in het ZH moeten blijven: ik heb mijn minilaptop meegenomen Ik wist vantevoren dat ik minimaal 2 dagen in het ZH zou moeten blijven en heb hem klaargezet zodat ik hem kon meenemen als het zover was. Niet heel veel gebruik van gemaakt, maar het werd enorm gewaardeerd dat ik op hyves/facebook af en toe in mijn status liet weten hoe het ermee stond. Best handig, wifi in het ziekenhuis!
Dat was inderdaad iets wat ik wel miste, een week in het ziekenhuis gelegen, door de week beperkt bezoekuur,en zoveel tijd 'over'.
Hier in het ziekenhuis is het pas later gekomen
bella- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 196
Naast wat er al genoemd is, had ik voor mijn man ook een schoon t-shirt, deo en tandenborstel bij me. Voor het geval dat het heel lang zou duren allemaal, dan kon hij zich tenminste ook een beetje opfrissen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Soortgelijke onderwerpen
» medicatie voor je kindje, iemand tips voor toediening??
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» HB voor en na de bevalling
» Wat voor bevalling had je?
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
» Tips voor leuke boeken voor de mama's!
» HB voor en na de bevalling
» Wat voor bevalling had je?
» Wat voor een bevalling na keizersnede?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: