Wat kan ik hier mee?
+4
Kaboutertje
Rush
Didi
Sue
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat kan ik hier mee?
Een tijd geleden (zo rond Maart) heb ik via een forum iets bij iemand besteld.
Nadat ik mijn adres door had gegeven en het geld had overgemaakt kreeg ik maar niets binnen. Er werd mij wel verteld dat het pakketje verzonden was, dus heb ik om het Track en Trace nummer gevraagd. Daar zag ik dat het pakketje inderdaad was verzonden maar naar het verkeerde adres.
Dat adres heb ik bezocht en ik heb gevraagd of mijn pakketje daar was, die was inderdaad wel aangekomen maar was weer teruggebracht naar het Postkantoor omdat ze niet wist voor wie het was. Ik ben toen naar het Postkantoor geweest en daar is hij terug naar het Hoofdkantoor gestuurd. De enigste manier om mijn pakketje terug te krijgen was dat de verkoopster bij het postkantoor een brief zou tekenen waarin stond dat het pakketje naar mij verstuurd zou worden. Dit heeft ze volgens eigen zeggen dan ook gedaan, zo rond April.
Het is nu Augustus, en ik heb nooit meer wat gehoord.
Het pakketje hoef ik al lang niet meer (Het was een cadeautje voor mijn zusje) maar mijn geld wil ik natuurlijk wel terug!
Dus heb ik een mailtje gestuurd dat ik uiterlijk 14 Augustus het geld op mijn rekening wilde hebben staan. En dat heb ik dus niet.
Kan ik nu aangifte doen ofzo? Of hoe kan ik dit het beste op gaan lossen?
Nadat ik mijn adres door had gegeven en het geld had overgemaakt kreeg ik maar niets binnen. Er werd mij wel verteld dat het pakketje verzonden was, dus heb ik om het Track en Trace nummer gevraagd. Daar zag ik dat het pakketje inderdaad was verzonden maar naar het verkeerde adres.
Dat adres heb ik bezocht en ik heb gevraagd of mijn pakketje daar was, die was inderdaad wel aangekomen maar was weer teruggebracht naar het Postkantoor omdat ze niet wist voor wie het was. Ik ben toen naar het Postkantoor geweest en daar is hij terug naar het Hoofdkantoor gestuurd. De enigste manier om mijn pakketje terug te krijgen was dat de verkoopster bij het postkantoor een brief zou tekenen waarin stond dat het pakketje naar mij verstuurd zou worden. Dit heeft ze volgens eigen zeggen dan ook gedaan, zo rond April.
Het is nu Augustus, en ik heb nooit meer wat gehoord.
Het pakketje hoef ik al lang niet meer (Het was een cadeautje voor mijn zusje) maar mijn geld wil ik natuurlijk wel terug!
Dus heb ik een mailtje gestuurd dat ik uiterlijk 14 Augustus het geld op mijn rekening wilde hebben staan. En dat heb ik dus niet.
Kan ik nu aangifte doen ofzo? Of hoe kan ik dit het beste op gaan lossen?
Sue- Fluisteraar
- Aantal berichten : 108
Punten : 129
Registratiedatum : 14-08-11
Re: Wat kan ik hier mee?
Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
Ik denk eerlijk gezegd dat je het A) veel te lang hebt laten liggen.
En B) je had er zelf na een week ook achteraan kunnen gaan door contact met het hoofdkantoor op te nemen !!
Nu zijn er 4 maanden overheen en ik denk dat je nu gewoon pech hebt. Helaas.
En B) je had er zelf na een week ook achteraan kunnen gaan door contact met het hoofdkantoor op te nemen !!
Gast- Gast
+1Stuiterbal schreef:Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
Al is het wel erg zuur..maar zoals ik het begrijp, is het de schuld van het postkantoor.
Gast- Gast
Stuiterbal schreef:Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
+2
Lijkt me een beetje vreemd dat de verkoopster jou het geld terug moet geven terwijl de schuld bij het postkantoor ligt.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
De verkoopster heeft het verkeerde adres opgeschreven, waarom zou ik daar de dupe van worden?
Dat ik het 4 maanden heb laten liggen klopt niet, ik heb geregeld mailtjes gestuurd om te vragen hoe het nu zat, maar ik kreeg geen antwoord. Het postkantoor kon mij niet verder helpen omdat ik geen papieren heb getekend en dus niet weet welk dossiernummer het heeft. (Of hoe ze dat nummer ook al weer noemden .. )
Dat ik het 4 maanden heb laten liggen klopt niet, ik heb geregeld mailtjes gestuurd om te vragen hoe het nu zat, maar ik kreeg geen antwoord. Het postkantoor kon mij niet verder helpen omdat ik geen papieren heb getekend en dus niet weet welk dossiernummer het heeft. (Of hoe ze dat nummer ook al weer noemden .. )
Sue- Fluisteraar
Didi schreef:Stuiterbal schreef:Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
+2
Lijkt me een beetje vreemd dat de verkoopster jou het geld terug moet geven terwijl de schuld bij het postkantoor ligt.
De schuld ligt niet bij het postkantoor. Dit heeft ze zelf ook toegegeven (de verkoopster)
Sue- Fluisteraar
De verkoopster heeft toch het verkeerde adres op het pakje gezet?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ook al ligt de schuld bij de verkoopster is er denk ik weinig wat je nu nog kan doen, omdat het ook al zo'n tijd geleden is.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Sue schreef:Didi schreef:Stuiterbal schreef:Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
+2
De schuld ligt niet bij het postkantoor. Dit heeft ze zelf ook toegegeven (de verkoopster)
Heeft ze het adres compleet verkeerd opgeschreven, of bijv een verkeerd huisnummer erop gezet?
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Misschien kan de verkoopster jou tegemoet komen door de helft van het bedrag terug te storten? Gaat het om een groot bedrag?
Lynn_- Kletskop
- Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Mja, als jij haar verzendkosten hebt betaald dan betaal je in feite haar ervoor om ervoor zorg te dragen dat het naar JOU verzonden wordt, niet naar één of ander ander adres. En jij hebt met HAAR een deal, niet met het postkantoor, dus ik vind dat zij jou tegemoet moet komen en dat zij eventueel weer bij het postkantoor moet gaan claimen.
Maar aangifte doen kan je in elk geval niet, want het is geen strafbaar feit. Ik weet niet hoe hoog het bedrag is, maar ik ben bang dat je je verlies zal moeten nemen...
Maar aangifte doen kan je in elk geval niet, want het is geen strafbaar feit. Ik weet niet hoe hoog het bedrag is, maar ik ben bang dat je je verlies zal moeten nemen...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Didi schreef:Sue schreef:Didi schreef:Stuiterbal schreef:Ik vind niet dat de verkoper jou geld moet terug geven. Zij heeft het opgestuurd ! En als het klopt wat ze zegt heeft ze ook nog een brief gestuurd.
+2
Heeft ze het adres compleet verkeerd opgeschreven, of bijv een verkeerd huisnummer erop gezet?
In plaats van ....laan stond er ....straat en het huisnummer was verkeerd.
Sue- Fluisteraar
Dat vind ik toch wel een slordige fout moet ik zeggen. Als ik iets op de post doe, controleer ik wel tien keer of het er goed staat (nou is dat ook wel het andere uiterste haha).
Lynn_- Kletskop
RYW schreef:Mja, als jij haar verzendkosten hebt betaald dan betaal je in feite haar ervoor om ervoor zorg te dragen dat het naar JOU verzonden wordt, niet naar één of ander ander adres. En jij hebt met HAAR een deal, niet met het postkantoor, dus ik vind dat zij jou tegemoet moet komen en dat zij eventueel weer bij het postkantoor moet gaan claimen.
Zo denk ik er dus ook over.
Ik kan er niets aan doen dat ze zelf een fout heeft gemaakt.
Ze zei ook tegen me: Fouten maken is menselijk. En daar heeft ze natuurlijk hartstikke gelijk in, maar vind niet dat ik aan haar fouten mee hoef te betalen.
Het is niet eens een heel hoog bedrag, zo rond de 40 euro, maar ik baal er gewoon ontzettend van.
Sue- Fluisteraar
Lynn_ schreef:Dat vind ik toch wel een slordige fout moet ik zeggen. Als ik iets op de post doe, controleer ik wel tien keer of het er goed staat (nou is dat ook wel het andere uiterste haha).
Haha ik dus ook
Daarom vind ik het ook zo verwonderlijk dat dit is gebeurt
Sue- Fluisteraar
Nou ik vind €40 duur genoeg eigenlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Als zij het verkeerde adres op het pakje heeft gezet dan vind ik ook dat ze het geld terug moet geven, maar goed, hoe dat juridisch zit weet ik verder niet, ik denk dat je na zo'n tijd niet zo heel veel meer kan beginnen. Ik ben het wel met je eens dat het netjes was geweest als ze je had terugbetaald.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Voor mij is het best veel geld moet ik eerlijk zeggen.Rush schreef:Nou ik vind €40 duur genoeg eigenlijk.
Sue- Fluisteraar
Zit je nog steeds op dat forum en zij ook? Ik zou het dan echt moeilijk vinden om mijn mond te houden.
Susan- Lady Post-a-lot
Sue schreef:RYW schreef:Mja, als jij haar verzendkosten hebt betaald dan betaal je in feite haar ervoor om ervoor zorg te dragen dat het naar JOU verzonden wordt, niet naar één of ander ander adres. En jij hebt met HAAR een deal, niet met het postkantoor, dus ik vind dat zij jou tegemoet moet komen en dat zij eventueel weer bij het postkantoor moet gaan claimen.
Zo denk ik er dus ook over.
Ik kan er niets aan doen dat ze zelf een fout heeft gemaakt.
Ze zei ook tegen me: Fouten maken is menselijk. En daar heeft ze natuurlijk hartstikke gelijk in, maar vind niet dat ik aan haar fouten mee hoef te betalen.
Het is niet eens een heel hoog bedrag, zo rond de 40 euro, maar ik baal er gewoon ontzettend van.
Tuurlijk is fouten maken menselijk. Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet hoeft te herstellen. Of de fout nou bij haar ligt of bij het postkantoor: jij hebt met haar een deal, en zij gebruikt het postkantoor om dat pakje bij jou te krijgen, en jij hebt het niet ontvangen. Jij hebt in feite niks met het postkantoor te maken.
Ik snap dat je er erg van baalt en vind het ook echt niet netjes dat ze het niet terugbetaalt.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
RYW schreef:
Tuurlijk is fouten maken menselijk. Maar dat wil niet zeggen dat je ze niet hoeft te herstellen. Of de fout nou bij haar ligt of bij het postkantoor: jij hebt met haar een deal, en zij gebruikt het postkantoor om dat pakje bij jou te krijgen, en jij hebt het niet ontvangen. Jij hebt in feite niks met het postkantoor te maken.
Ik snap dat je er erg van baalt en vind het ook echt niet netjes dat ze het niet terugbetaalt.
Precies.
Susan- Lady Post-a-lot
Inderdaad.Susan schreef:Zit je nog steeds op dat forum en zij ook? Ik zou het dan echt moeilijk vinden om mijn mond te houden.
Lynn_- Kletskop
Susan schreef:Als zij het verkeerde adres op het pakje heeft gezet dan vind ik ook dat ze het geld terug moet geven, maar goed, hoe dat juridisch zit weet ik verder niet, ik denk dat je na zo'n tijd niet zo heel veel meer kan beginnen. Ik ben het wel met je eens dat het netjes was geweest als ze je had terugbetaald.
Inderdaad.
Nu heb ik ook niet heel erg veel zin om er een juridisch iets van te maken, als dat zou kunnen. Vind ik nogal zonde van mijn tijd eerlijk gezegd.
Ik baal er gewoon ontzettend van!
Sue- Fluisteraar
Juridisch gezien heb je geloof ik geen rechten, want bij particuliere verkoop ligt het 'afleveradres' bij het adres van de verkoper. Dus als het kwijtraakt in de post oid, kan je geen aanspraak erop maken. (Bij bedrijven ligt het afleveradres wel echt bij jou, dus als post van een bedrijf naar jou zoek raakt, is het bedrijf aansprakelijk.) Maar het is niet kwijtgeraakt, het was echt haar schuld, dus vind ik het netjes als ze je je geld teruggeeft. Alleen kan je er denk ik niets mee.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik wel, zij niet meer ..Susan schreef:Zit je nog steeds op dat forum en zij ook? Ik zou het dan echt moeilijk vinden om mijn mond te houden.
Sue- Fluisteraar
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» hoe ga je hier mee om?
» Hoe ga ik hier mee om?
» Nav hoe ben je hier gekomen....
» Ook hier is het over.
» Ook hier is het mis
» Hoe ga ik hier mee om?