Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Moedermelk indikken

+3
Linda
mickey
Liadan
7 plaatsers

Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 8:32

Mijn dochter weigert nog steeds de fles, en na vaak oefenen heb ik er ook nog maar weinig vertrouwen in dat ze hem gaat accepteren. Op zich niet erg, ze is vrijwel altijd bij me, ik kan haar live voeden. Heel incidenteel ben ik wel een dag weg van haar, en voor die dagen zoek ik nu een oplossing. Volgende week heb ik bijvoorbeeld een bruiloft.

Melk van een lepeltje accepteert ze wel (leuk spelletje!) maar dat moet vrij voorzichtig anders komt het niet in haar mond terecht. Als ze honger heeft moet het vooral snel gaan, anders wordt ze driftig. Tijdig voeden is dus een optie alleen herkennen anderen haar voedingssignalen niet zo goed als ik dat doe. Nu had ik het idee de melk in te dikken, dan kan het haar wat makkelijker gevoerd worden.

Weet iemand hier hoe je moedermelk indikt en of dit kwaad kan? Ik weet dat bijvoeden mag vanaf vier maanden, maar eigenlijk wilde ik er niet mee beginnen voor de zes maanden of zoveel eerder als t zelf aan zou geven eraan toe te zijn, maarja, een dag nauwelijks drinken lijkt me minder goed voor haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Liadan ma 4 jun 2012 - 8:37

Je kan pap maken met biobim, maar dit is wel bijvoeding.
Over het algemeen kan het niet zoveel kwaad als een kindje weinig drinkt als jij er niet bent, ze halen het dan meestal 's avonds/ 's nachts wel weer in.
Ik zou dit als ik jou was op het borstvoedingsforum plaatsen, ik denk dat je dan goed geholpen wordt.
Wil ze de borstvoeding ook niet uit een gewone beker/cupje?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 8:39

heb je het al wel eens uit een gewone beker geprobeerd? Misschien lukt dat ook wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  mickey ma 4 jun 2012 - 8:43

Je zou het kunnen proberen in te dikken met Nutriton, weet niet of dat onder bijvoeding valt. Het wordt overigens meestal gebruikt bij spugen en dergelijke klachten. Bij bv moet je er best veel in doen, voordat het dikker wordt. Je zou Joyce0606 (geloof ik, weet de cijfertjes niet precies) eens kunnen vragen over het indikken. Haar zoon drinkt alleen maar uit de fles, omdat zij teveel melk had in een te sterke stroom. Zij kolft (kolfde?) volledig en dikt de melk in, omdat haar zoontje last heeft van reflux.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Linda ma 4 jun 2012 - 8:43

Ja of zo'n klein cupje?
Ik zou zelf niet gaan indikken. Mijn dochter dronk ook niet uit de fles, zij haalde het ruimschoots in als ik weer thuis was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 8:50

Ik las net elders inderdaad ook de tip van een bekertje. Weten jullie of hiermee cupfeeden met zo'n speciale beker wordt bedoeld of zou het ook kunnen met een normaal bekertje? Beide zouden we nog wel kunnen proberen in ieder geval.
Morgen zal ik eens een account aanmaken op het bv forum.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 18:44

Of vingervoeden?

Laten zuigen op de pink en dan met een spuitje ernaast de melk zachtjes er in spuiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 21:02

Ze heeft die zuigreflex niet echt meer. Als ze een pink krijgt gaat ze er meer op sabbelen dan op zuigen.
Uit een bekertje vind ik wel een bruikbare tip, dat gaan we proberen! Heb het vaker gelezen, maar er niet aan gedacht zelf toe te passen Rolling Eyes
Wanneer uk wat korter weg ben heb ik ook het vertrouwen wel dat ze het later inhaalt bij me, maar de bruiloft volgende week wordt een lange dag en dat vind ik toch wel een beetje spannend!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  mickey ma 4 jun 2012 - 21:06

Heb je ook al verschillende flesjes geprobeerd? F heeft ook een tijdje de fles geweigerd toen ik nog bv gaf, ik heb toen een andere fles gekocht en een fles van mijn zus (van haar dochter) geprobeerd. Eerste dag weigerde hij alles, dag later dronk hij ineens wel uit de nieuwe fles. Inmiddels maakt het hem niks meer uit wat voor fles hij heeft. Thuis hebben we een Nuby fles, op de opvang een Avent. Wel drinkt F alleen nog maar fv, maar dat heeft niks met het flesdrinken te maken.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Aimee ma 4 jun 2012 - 21:33

Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar voor de zekerheid:
-Heb je al verschillende flessen geprobeerd? Luuk drinkt bijna uit geen één fles, alleen uit de Dr. Brown wil hij wel eens wat drinken. Ik heb hierover ook veel op google gezocht en borstflow flessen schijnen ook goede flessen te zijn voor flesweigeraars Wink
- Heb je al geprobeerd om haar 'zelf' te laten drinken? Luuk dronk absoluut niet als hij bij je op schoot lag, maar zodra hij in de box ligt, of in zijn wipper en zelf zijn fles vasthoud drinkt hij wel eens wat
- Heb je al melk in verschillende tempraturen geprobeerd? Sommige kindjes willen de melk wel koud, of juist heel erg warm drinken.

En verder, wat Liadan geloof ik al zegt, ze haalt het wel weer in als je weer thuis bent! Na een dag werken zijn hier de nachten ruk, omdat hij dan gewoon om de 2 a 3 uur voor een voeding komt.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Happydobby ma 4 jun 2012 - 22:06

Ik heb ook een bruiloft gehad toen M. 6 en halve maand was, hij dronk wel gewoon uit de fles.

Waar ik me toen druk over maakte was het kolven daar. Ik had een koeltas mee en de kolf en ik heb daar 2 keer gekolfd over de hele dag, rond 1 uur en half 6. Gelukkig kon het en hebben ze een ruimte vrijgemaakt.
Ik wist niet waar ik de melk moest laten maar het was de koudste dag van het jaar dus de melk lag in de koeltas in de gang/auto. het was die dag min 14.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 22:42

Wat fijn dat jullie allemaal zo meedenken zeg!

Over waar ik moet kolven maak ik me niet zo druk. De huwelijksplechtigheid is sowieso ergens anders dan het feest, dan kan ik onderweg in de auto even kolven. Of daar een ruimte beschikbaar is weet ik niet, maar anders vind ik het ook daar niet erg om even in de auto te gaan zitten bijvoorbeeld. Ik heb erge overproductie gehad waarbij ik mijn borsten wel eens leegkolfde, en daar heb ik een vriezer vol melk aan overgehouden. Over het bewaren van melk maak ik me dus niet zo druk, vind het niet erg om dat eventueel gewoon maar weg te spoelen smile

Alle andere genoemde dingen hebben we al geprobeerd: er is een klein kapitaal besteed aan verschillende soorten flesjes welke we allen een wat langere periode zonder resultaat hebben geprobeerd. De enige waar ze nog iets uithaalt dat is een avent flesje en een tuitbeker, maar dat is door erop te sabbelen, actief zuigen doet ze niet. We hebben het op verschillende plekken geprobeerd, op schoot, op het aankleedkussen, in de box, waarbij het inderdaad het beste gaat als ze zelf het flesje vasthoud met wat ondersteuning in bijv. de box. Ook verschillende temperaturen hebben we geprobeerd.

Ik ga even op zoek naar die bekertjes om et cupfeeden, dat zie ik nog wel lukken. Het indikken ga ik toch niet doen. Het was gisteren iets wat in me opkwam, maar het voelt helemaal niet goed. Ze doet het nog zó goed op alleen moedermelk, ik wil eigenlijk helemaal nog niet aan haar voeding gaan 'rommelen'. Mijn moeder past op volgende week, zelf was ik als baby ook een flessenweigeraar dus wat dat betreft heeft ze de nodige ervaring Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast ma 4 jun 2012 - 23:20

Op zoek naar een cupfeeder vond ik ook nog een flesje van nuby die ipv een speen een soort lepel heeft waar de melk afgelikt kan worden. Dat gaat misschien ook wel lukken aangezien ze wel van een lepeltje drinkt maar het haar als ze honger heeft gewoon niet snel genoeg gaat dan. Samen met een cupfeeder is die dus besteld. Ik ben benieuwd Moedermelk indikken 561177

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Liadan di 5 jun 2012 - 5:40

Ik hoop dat het gaat lukken Tiramisu!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Linda di 5 jun 2012 - 5:55

Succes! Ik heb dat flesje met dat lepeltje ook, maar hier werkte dat niet, jammer genoeg.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gast wo 6 jun 2012 - 23:16

Cupfeeding werkt hier helemaal niet. Ze is lekker beweeglijk, en duwt het zo weer weg met haar armpjes. Het flesje van Nuby hebben we zojuist wél goed resultaat mee gehad, ze heeft er zo'n 60cc uit gedronken, en ze leek het nog leuk te vinden ook. Ze pakte het 'lepeltje' vast, deed het in haar mond, en toen ze genoeg had trok ze hem er zelf weer uit. Ben benieuwd, dit zou zomaar eens een succes kunnen worden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Roodkapje wo 6 jun 2012 - 23:24

Ik heb even niet gelezen naar de andere reacties maar...

Nutriton wordt bij ouderen in ziekenhuizen bijv. door het water of de thee gedaan, volgens mij zitten hier geen voedingsstoffen in en is het alleen om dikker te maken zodat ze zich niet verslikken.

Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Didi wo 6 jun 2012 - 23:38

En een breastflow fles? Ik gebruik ze zelf ook, maar ik had geen weigeraar maar mijn zoontje was zo gulzig dat hij zich altijd verslikte. Mijn kraamverzorgster zweerde erbij.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Moedermelk indikken Empty Re: Moedermelk indikken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum