IJswinkel verkoopt ijs met moedermelk
+6
xxjojootjexx
Teddyaapje
Mamasapje
Susan
PapillonRose
Monte
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Uitgegeven: 25 februari 2011 12:32
Laatst gewijzigd: 25 februari 2011 12:32
LONDEN - Een Londense ijswinkel biedt vanaf vrijdag ijs met moedermelk. ''Als het goed is voor kinderen, is het ook goed voor anderen'', zei Matt O'Connor van ijszaak Icecreamists.
De melk wordt gemengd met vanille en citroen. Het gerecht heet 'baby Gaga' en kost 14 pond (ruim 16 euro).
De moedermelk komt van vijftien jonge moeders die reageerden op een advertentie van de ijszaak. ''Wat kan er nu nog natuurlijker zijn dan verse moedermelk in een ijsje?'', zei Victoria Hiley (35), een van de vrouwen. ''Ik heb het vandaag geproefd: het smaakt erg lekker, het smelt in je mond. En ik verdien er ook nog wat aan.''
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om X. zo'n ijsje te geven.
Uitgegeven: 25 februari 2011 12:32
Laatst gewijzigd: 25 februari 2011 12:32
LONDEN - Een Londense ijswinkel biedt vanaf vrijdag ijs met moedermelk. ''Als het goed is voor kinderen, is het ook goed voor anderen'', zei Matt O'Connor van ijszaak Icecreamists.
De melk wordt gemengd met vanille en citroen. Het gerecht heet 'baby Gaga' en kost 14 pond (ruim 16 euro).
De moedermelk komt van vijftien jonge moeders die reageerden op een advertentie van de ijszaak. ''Wat kan er nu nog natuurlijker zijn dan verse moedermelk in een ijsje?'', zei Victoria Hiley (35), een van de vrouwen. ''Ik heb het vandaag geproefd: het smaakt erg lekker, het smelt in je mond. En ik verdien er ook nog wat aan.''
Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om X. zo'n ijsje te geven.
Gast- Gast
Re: IJswinkel verkoopt ijs met moedermelk
En dat van 15 moeders nog wel(zal wel gemixt zijn)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Ik geloof niet dat ik hier blij van word
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik vind het ook niks, vind het ook helemaal geen goed initiatief. Je krijgt nu al gauw allemaal van die 'ieuw, moedermelk'-reacties, terwijl moedermelk op zich helemaal niet ieuw is. Het wordt nu weer in zo'n raar daglicht gezet, vind ik.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
vlak na de bevalling zei 1 van de vk's die langskwam (X. was bijna 10% afgevallen en mijn productie was nihil) "het is dat mijn zoontje al een jaar ouder is, anders had X er zo even aan mogen hangen"
Toen zat ik al in bed
Toen zat ik al in bed
Gast- Gast
Ik ben helemaal voor moedermelk, maar dan wel van een moeder voor haar eigen kindjes. En als anderen er iets anders mee willen doen moeten ze het zelf weten natuurlijk, maar dit initiatief is niet echt een goede zet denk ik..
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
mijn vraag is ook echt wie dat gaat kopen voor dat bedrag? Ik denk dat als ik in de ijssalon sta en gewoon een ijsje met vanille en citroen wil een stuk goedkoper uit bent als met moedermelk ( welke waarsch nog niet eens is getest).
Ik vind het wel knap dat er vrouwen zijn die afkolven voor melkdonatie... dat gaat dan naar babietjes die dat hard nodig hebben en om 1 of andere reden kan hun mama dat niet geven... maar goed, verder vind ik moedermelk alleen bestemd voor je eigen kind en niet voor in ijsjes!
Ik vind het wel knap dat er vrouwen zijn die afkolven voor melkdonatie... dat gaat dan naar babietjes die dat hard nodig hebben en om 1 of andere reden kan hun mama dat niet geven... maar goed, verder vind ik moedermelk alleen bestemd voor je eigen kind en niet voor in ijsjes!
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Haha, ik ben al niet zo vol van andermans moedermelk. Op m'n werk ook niet, ik vind borstvoeding iets moois hoor, maar het is in mijn ogen iets van een moeder voor háár kindje. Aan mij dan de taak om die moedermelk aan dat kindje te geven, maar ik kom verder liever niet met andermans melk in aanraking. Ik was ook altijd m'n handen als ik het over m'n handen heb gekregen, misschien een rare tic, maar toch. Niet dat ik het ontzetend vies vind, maar... ik weet het niet.
Ik denk dus ook niet dat ik het ijsje zou willen eten. Hoewel ik ook wel weer benieuwd ben hoe moedermelk smaakt. Het ruikt namelijk altijd een beetje zurig.
Ik denk dus ook niet dat ik het ijsje zou willen eten. Hoewel ik ook wel weer benieuwd ben hoe moedermelk smaakt. Het ruikt namelijk altijd een beetje zurig.
Gast- Gast
Het ziet er meestal ook niet zo lekker uit in een flesje. Ik heb bijna alle voedingen live gegeven, heb maar heel weinig hoeven kolven, dus ik heb het niet zo vaak gezien, maar weet wel dat het er anders uitziet dan van die mooie egaal witte gladde flesvoeding.
Susan- Lady Post-a-lot
Het verschilt ook echt van moeder tot moeder. Ik heb kindjes op mijn groep die afgekolfde borstvoeding krijgen, en dat is gewoon de dikte van melk. Maar op de groep naast mij zit een kindje die borstvoeding krijgt, en de melk van die moeder heeft gewoon echt de dikte van ongeklopte slagroom, misschien iets dunner, maar echt toch nog ontzettend dik. Dus ik geloof het inmiddels wel als mensen roepen dat een moeder slagroom geeft ipv borstvoedingSusan schreef:Het ziet er meestal ook niet zo lekker uit in een flesje. Ik heb bijna alle voedingen live gegeven, heb maar heel weinig hoeven kolven, dus ik heb het niet zo vaak gezien, maar weet wel dat het er anders uitziet dan van die mooie egaal witte gladde flesvoeding.
Gast- Gast
Ja, al krijg ik persoonlijk wel altijd een beetje kromme tenen van die uitdrukking, vooral als moeders gaan zeggen dat ze 'slagroomtieten' hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Maple schreef:Het verschilt ook echt van moeder tot moeder. Ik heb kindjes op mijn groep die afgekolfde borstvoeding krijgen, en dat is gewoon de dikte van melk. Maar op de groep naast mij zit een kindje die borstvoeding krijgt, en de melk van die moeder heeft gewoon echt de dikte van ongeklopte slagroom, misschien iets dunner, maar echt toch nog ontzettend dik. Dus ik geloof het inmiddels wel als mensen roepen dat een moeder slagroom geeft ipv borstvoedingSusan schreef:Het ziet er meestal ook niet zo lekker uit in een flesje. Ik heb bijna alle voedingen live gegeven, heb maar heel weinig hoeven kolven, dus ik heb het niet zo vaak gezien, maar weet wel dat het er anders uitziet dan van die mooie egaal witte gladde flesvoeding.
Mijn mamamelk lijkt gewoon op nutrilon / normale melk qua dikte en kleur enzo hoor.. ligt er maar net aan ... bij mijn dochter was het wat romiger .. nu niet...
Ik was trouwens ook mijn handen hoor als mijn eigen melk op mij komt.. hoewel het gewoon van mezelf is, maar als ik zou kwijlen op mn hand oid zou ik het ook afwassen.. Ik vind wat voor lichaamsvloeistof dan ook, gewoon even wassen
Mamasapje- Prater
Een vriendin van me heeft een keer melk van een collega van haar geproefd (het was wel gekolfd haha) maar ze kreeg hier toen allemaal uitslag van in het nek. Ik geef zelf ook bv maar mijn zoontje is echt de enige die dit krijgt haha.
@ Maple: Ik kan me best voorstellen dat je het 'vies' vindt om andermans melk over je heen te krijgen en dat je daarna je handen wast, ookal is eigenlijk niks vies aan.
Ik zou best eens willen proeven hoe zo'n ijsje zou smaken als ze het van mijn melk zouden maken maar van iemand anders hoef ik het ook niet en ik zou er ook zeker niet zo'n bedrag aan uitgeven!
@ Maple: Ik kan me best voorstellen dat je het 'vies' vindt om andermans melk over je heen te krijgen en dat je daarna je handen wast, ookal is eigenlijk niks vies aan.
Ik zou best eens willen proeven hoe zo'n ijsje zou smaken als ze het van mijn melk zouden maken maar van iemand anders hoef ik het ook niet en ik zou er ook zeker niet zo'n bedrag aan uitgeven!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Mamasapje schreef:
Mijn mamamelk lijkt gewoon op nutrilon / normale melk qua dikte en kleur enzo hoor.. ligt er maar net aan ... bij mijn dochter was het wat romiger .. nu niet...
Ik was trouwens ook mijn handen hoor als mijn eigen melk op mij komt.. hoewel het gewoon van mezelf is, maar als ik zou kwijlen op mn hand oid zou ik het ook afwassen.. Ik vind wat voor lichaamsvloeistof dan ook, gewoon even wassen
Ik heb maar twee of drie keer gekolfd en toen leek het geloof ik ook wel redelijk op gewone melk, maar ik heb ook wel eens op een kinderdagverblijf moedermelk moeten geven en dat zag er een beetje gelig uit.
Susan- Lady Post-a-lot
Teddyaapje schreef:Een vriendin van me heeft een keer melk van een collega van haar geproefd (het was wel gekolfd haha) maar ze kreeg hier toen allemaal uitslag van in het nek. Ik geef zelf ook bv maar mijn zoontje is echt de enige die dit krijgt haha.
Misschien kun je het zelf maken, heeft je kind ook meteen een lekker toetje.
Susan- Lady Post-a-lot
Hmmm, van mij hoeft het ook niet zo.
Wel vreemd dat we de lichaamssappen van een mens vies vinen maar van een koe drinken we het met smaak en van een kip smullen we zelfs van de eisprong.....
Moedermelk ik zoetig overigens.
Wel vreemd dat we de lichaamssappen van een mens vies vinen maar van een koe drinken we het met smaak en van een kip smullen we zelfs van de eisprong.....
Moedermelk ik zoetig overigens.
Gast- Gast
Eens.Susan schreef:Ik vind het ook niks, vind het ook helemaal geen goed initiatief. Je krijgt nu al gauw allemaal van die 'ieuw, moedermelk'-reacties, terwijl moedermelk op zich helemaal niet ieuw is. Het wordt nu weer in zo'n raar daglicht gezet, vind ik.
Maar ik zou niet graag de melk van anderen drinken. Ik zie het nut ook niet van dit ijs.
Gast- Gast
Dat verbaast mij ook...Sunprincess schreef:Hmmm, van mij hoeft het ook niet zo.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Hahaha, dat scheelt, koemelk en ei lust ik ook niet! Maar ik snap wat jullie bedoelen, het zit ook tussen m'n oren.xxjojootjexx schreef:Dat verbaast mij ook...Sunprincess schreef:Hmmm, van mij hoeft het ook niet zo.
Gast- Gast
Dat is toch ook met lammetjes en zo en koeien. Lam willen heel veel mensen niet eten, omdat het zo schattig is, maar koeien eten de meesten zonder probleem op. Ik eet trouwens zelf uit principe geen paard en konijn (omdat ik ze lief heb gehad als huisdier/hobby), dus verder snap ik het wel, maar natuurlijk is het wel ontzettend hypocriet.
Gast- Gast
Ik vind dat niet hypocriet, zolang je het bij jezelf houdt. Je bepaalt helemaal zelf wat je wel en niet in je mond stopt en om welke reden.
Susan- Lady Post-a-lot
Maple schreef:Hahaha, dat scheelt, koemelk en ei lust ik ook niet! Maar ik snap wat jullie bedoelen, het zit ook tussen m'n oren.xxjojootjexx schreef:Dat verbaast mij ook...Sunprincess schreef:Hmmm, van mij hoeft het ook niet zo.
haha hier hetzelfde! lust dat ook niet en ben allergisch voor varkensvlees en lust ook geen lam.Konijn en paard eet ik ook niet.. Maar het blijft raar daar ben ik het mee eens
Mamasapje- Prater
Susan schreef:Mamasapje schreef:
Ik heb maar twee of drie keer gekolfd en toen leek het geloof ik ook wel redelijk op gewone melk, maar ik heb ook wel eens op een kinderdagverblijf moedermelk moeten geven en dat zag er een beetje gelig uit.
ik heb de eerste tijd alle voedingen afgekolfd gegeven en in het begin was de melk zo geel als vanillevla, later leek het wel net op poedermelk qua kleur en dikte.
Verder vind ik het ook niet zo'n goed initiatief. Mijn eerste reactie was dan ook: geef het dan aan pasgeboren babytjes die om wat voor reden dan ook niet bij hun eigen moeder borstvoeding kunnen drinken.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Ijs van moedermelk, eet smakelijk!
» Moedermelk indikken
» gezocht winkel die brievenbakjes verkoopt
» Welke winkel verkoopt barbapapa spullen?
» Moedermelk indikken
» gezocht winkel die brievenbakjes verkoopt
» Welke winkel verkoopt barbapapa spullen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: