Help! Paypal?
+4
Carra
Poubelle
xxDila
TukTuk
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help! Paypal?
Ik krijg net drie berichten dat ik geld zou hebben overgeboekt naar een account in Amerika. $ 50,10. Maar ik heb helemaal niets gedaan. Ik heb zelfs geen geld op mijn paypalrekening staan. En nu?
Is de mail spam? Of ben ik gehackt? Of wat dan ook? Hoe los ik dit weer op? Als ik al iets moet oplossen...
Is de mail spam? Of ben ik gehackt? Of wat dan ook? Hoe los ik dit weer op? Als ik al iets moet oplossen...
Gast- Gast
Re: Help! Paypal?
Er hoeft niet perse geld op je PayPal rekening te staan om vanaf je PayPal account iets te betalen. Mocht er geen geld op staan, dan wordt het bedrag rechtstreeks van het rekeningnummer gehaald waaraan je PayPal account is gekoppeld.
Heb je toevallig je bankrekening al gecheckt? Of je PayPal account zelf? Misschien dat je daar kunt achterhalen waar het geld voor is gebruikt? En heb je trouwens het mailtje van PayPal zelf ontvangen of stond er een ander e-mailadres bij? Mocht het dat laatste zijn, dan zal het wel spam zijn. Mocht je er niet uitkomen, dan zou ik zo spoedig mogelijk contact opnemen met PayPal zelf.
Heb je toevallig je bankrekening al gecheckt? Of je PayPal account zelf? Misschien dat je daar kunt achterhalen waar het geld voor is gebruikt? En heb je trouwens het mailtje van PayPal zelf ontvangen of stond er een ander e-mailadres bij? Mocht het dat laatste zijn, dan zal het wel spam zijn. Mocht je er niet uitkomen, dan zou ik zo spoedig mogelijk contact opnemen met PayPal zelf.
Gast- Gast
Van mijn rekening is niets afgeschreven en inmiddels heb ik mijn paypalaccount binnenstebuiten gekeerd. Het blijkt dat ik bij het aanmaken van mijn account, ook nooit een rekeningnummer heb toegevoegd. Qua transacties is er niets te achterhalen.
Toen ik probeerde om via de link, die ik kreeg van Service@paypal.nl, de betaling te annuleren, zoals in de mail stond, werd ik omgeleid naar news2global.xoom.it met de hoofdpagina van Paypal.
Ik denk dat ik ben gemaild door iets of iemand die graag accounts hackt. Net als bij de bank, dat je moet inloggen, waarna ze je rekening beheren/leeghalen. Maar ik weet het niet zeker. Vooralsnog heb ik geen transactie, waar dan ook naartoe, gevonden.
Toen ik probeerde om via de link, die ik kreeg van Service@paypal.nl, de betaling te annuleren, zoals in de mail stond, werd ik omgeleid naar news2global.xoom.it met de hoofdpagina van Paypal.
Ik denk dat ik ben gemaild door iets of iemand die graag accounts hackt. Net als bij de bank, dat je moet inloggen, waarna ze je rekening beheren/leeghalen. Maar ik weet het niet zeker. Vooralsnog heb ik geen transactie, waar dan ook naartoe, gevonden.
Gast- Gast
Waarschijnlijk proberen ze op die manier gewoon jou te laten "inloggen" met je gegevens, om op die manier achter jou inlog gegevens te komen om zo iets met je paypal account te doen.
Dus zolang je niet op die pagina waar je naar doorgestuurd wordt, inlogt, heb je kans dat er niks aan de hand is.
Ik zou wel voor de zekerheid je wachtwoord veranderen, en even je account de aankomende dagen in de gaten houden.
Dus zolang je niet op die pagina waar je naar doorgestuurd wordt, inlogt, heb je kans dat er niks aan de hand is.
Ik zou wel voor de zekerheid je wachtwoord veranderen, en even je account de aankomende dagen in de gaten houden.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, ik ga absoluut niet inloggen. Ik krijg mijn mailtjes binnen op mijn telefoon en toen ik zag dat het niet het adres was van Paypal, heb ik op mijn laptop ingelogd op gewoon de paypalsite.
Gast- Gast
Help! Paypal !?
Helpp!
Ik kom net thuis en krijg de onderstaande email van paypal. Ik heb niet eens een paypal account & heb uberhaupt geen idee wat het inhoudt. Ik heb dan ook op "klik hier om de betaling onmiddellijk te annuleren" geklikt. Alleen dan moet ik dus inloggen. En ik heb helemaal geen account?!
Ik schrik hier nogal van, er is nog niets van mijn rekening geschreven, maar dat kan nog. Wat kan ik hier nu mee? Iemand dit ook wel eens gehad? Alle hulp/tips etc zijn welkom..
deze transactie op uw rekening wordt weergegeven.
Problemen met deze transactie?
Je hebt een periode van 24 uur vanaf de datum van de transactie om de betaling te annuleren.
Klik hier om de betaling onmiddellijk te annuleren
Webwinkel
DealExtreme
info-sales@pay.dealextreme.com
Instructies voor webwinkel
U heeft geen instructies ingevoerd.
Verzendadres
Jeroen Derksen
Hoofdstraat 50B
6671CE Zetten Nederland
Verzendgegevens
De verkoper heeft nog geen verzendgegevens verstrekt.
Wij vragen u niet te reageren op dit e-mailbericht. Dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd en u ontvangt geen reactie. Als u hulp nodig heeft, kunt u inloggen op uw PayPal-rekening en rechtsboven op iedere PayPal-pagina op Hulp klikken.
U kunt e-mails in platte tekst in plaats van HTML-berichten ontvangen. Als u uw berichtgevingsvoorkeuren wilt wijzigen, logt u in op uw PayPal-account. Ga naar uw profiel en klik op Rekeninginstellingen.
Copyright 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden.
PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Gevestigd te: Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxem! bou rg B 118 349
E-mailreferentie PayPal PP120
Ik kom net thuis en krijg de onderstaande email van paypal. Ik heb niet eens een paypal account & heb uberhaupt geen idee wat het inhoudt. Ik heb dan ook op "klik hier om de betaling onmiddellijk te annuleren" geklikt. Alleen dan moet ik dus inloggen. En ik heb helemaal geen account?!
Ik schrik hier nogal van, er is nog niets van mijn rekening geschreven, maar dat kan nog. Wat kan ik hier nu mee? Iemand dit ook wel eens gehad? Alle hulp/tips etc zijn welkom..
deze transactie op uw rekening wordt weergegeven.
Problemen met deze transactie?
Je hebt een periode van 24 uur vanaf de datum van de transactie om de betaling te annuleren.
Klik hier om de betaling onmiddellijk te annuleren
Webwinkel
DealExtreme
info-sales@pay.dealextreme.com
Instructies voor webwinkel
U heeft geen instructies ingevoerd.
Verzendadres
Jeroen Derksen
Hoofdstraat 50B
6671CE Zetten Nederland
Verzendgegevens
De verkoper heeft nog geen verzendgegevens verstrekt.
Wij vragen u niet te reageren op dit e-mailbericht. Dit e-mailadres wordt niet gecontroleerd en u ontvangt geen reactie. Als u hulp nodig heeft, kunt u inloggen op uw PayPal-rekening en rechtsboven op iedere PayPal-pagina op Hulp klikken.
U kunt e-mails in platte tekst in plaats van HTML-berichten ontvangen. Als u uw berichtgevingsvoorkeuren wilt wijzigen, logt u in op uw PayPal-account. Ga naar uw profiel en klik op Rekeninginstellingen.
Copyright 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden.
PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Gevestigd te: Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxem! bou rg B 118 349
E-mailreferentie PayPal PP120
xxDila- Prater
- Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10
Ohh sorry, ik schrok me zo de pleuris, ik heb de zoekfunctie niet gebruikt..
Ik zal Maura eens PM-en
Ik zal Maura eens PM-en
xxDila- Prater
Zelf zou ik ook niet aan de zoekfunctie denken. Jullie topictitels waren identiek, dus dacht misschien heb je er wat aan.
Gast- Gast
Haha, ik vroeg me al af of er reacties verwijderd waren.
Maar goed, snap de angst wel. Het eerste wat ik deed nadat ik de mails las was een topic openen. En dan komt het niet in mij op om even te zoeken. Stond doodsangsten uit. Dacht, daar gaat het geld dat ik al niet heb.
Maar goed, snap de angst wel. Het eerste wat ik deed nadat ik de mails las was een topic openen. En dan komt het niet in mij op om even te zoeken. Stond doodsangsten uit. Dacht, daar gaat het geld dat ik al niet heb.
Gast- Gast
Nou anders ik wel! Vooral omdat ik dus niet eeens een paypal heb..
xxDila- Prater
Klote, ik heb wel ingelogd op die pagina..
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Pixie schreef:Klote, ik heb wel ingelogd op die pagina..
Gelijk je wachtwoord veranderen
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Pixie schreef:Klote, ik heb wel ingelogd op die pagina..
En je credit card gegevens/bankrekening verwijderen!
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Carra schreef:Pixie schreef:Klote, ik heb wel ingelogd op die pagina..
En je credit card gegevens/bankrekening verwijderen!
En zsm bellen met paypal
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Heb paypal gebeld, wachtwoord veranderd. Alleen rekeninf ophwffen gaat niet! Hij zegt dat.ik moet wachten tot de transactie is afgerond, maar achter mijn laatste 2 transactiels staat voltooid! Verder zijn er geen transacties bijgekomen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik kreeg dat mailtje ook gister. Heb gelukkig geen PayPal account, dus hoef me nergens druk om te maken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kreeg m ook. Er zou geld overgemaakt zijn naar dealextreme of iets... En het product zou verzonden worden naar een of andere jeroen hier ergens in Nederland. Staat adres en al in..
Door de schrik ook ingelogd op die site. Daarna op de originele site meteen wachtwoord veranderd en creditcard verwijderd.
Ik zag daarna wel een verschil in de mail... Bij de echte paypal emails staat er bij mij een groep vinkje voor en is het emaiadres ook echt service@paypal.nl en naam staat in de mail.
De fake mail die ik dus ook heb gekregen komt van new@yahoo.com en er staat een rood uitroepteken voor. Ook wordt mijn naam juist niet genoemd in de email.
Misschien zit ik er wel helemaal naast maar heb het idee dat ik het zo wel de "verschillen" kon herkennen...
Door de schrik ook ingelogd op die site. Daarna op de originele site meteen wachtwoord veranderd en creditcard verwijderd.
Ik zag daarna wel een verschil in de mail... Bij de echte paypal emails staat er bij mij een groep vinkje voor en is het emaiadres ook echt service@paypal.nl en naam staat in de mail.
De fake mail die ik dus ook heb gekregen komt van new@yahoo.com en er staat een rood uitroepteken voor. Ook wordt mijn naam juist niet genoemd in de email.
Misschien zit ik er wel helemaal naast maar heb het idee dat ik het zo wel de "verschillen" kon herkennen...
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Als ik die naam intyp van degene waar het naar verzonden zou worden vind ik die meteen op facebook... Incl website van hem met het adres wat overeenkomt in die mail die ik kreeg...
SoCali- Fluisteraar
- Aantal berichten : 412
Punten : 483
Registratiedatum : 29-01-11
Schijnt indentiteitsfraude te zijn. Dit vond ik via Google, waar het trouwens nu bol staat van de klachten, opmerkingen e.d.
ID-FRAUDE JEROEN DERKSEN JDEC PAYPAL www.jdec.nl logo’s emblemen naafdoppen
Zetten 05-06-2012
Al sinds afgelopen Vrijdag worden er NEPmailtjes verstuurd, deze lijken van Paypal af te komen.
Dit zijn zogenaamde ”phising ” mails.
Het gaat over een betaling aan Paypal en bij het verzendadres staan de contactgegevens van JDEC / DHR Derksen te Zetten.
Ondertussen is hier aangifte bij de politie van gedaan, ook Paypal is op de hoogte.
Het beste kunt u dit mailtje doorsturen na Paypal : spoof@paypal.nl en hopelijk kunnen zij de dader achterhalen.
Klik vooral niet op de link in het mailtje, stuur deze door na Paypal en verwijder dit mailtje dan.
Voor de duiedlijkheid : er is niks van uw rekening afgeschreven !!!
De daders die dit versturen proberen met dit mailtje achter u inloggegevens te komen.
Dit persbericht word uitgezonden omdat de mailbox en voicemailbox uitpuilen van de berichten.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
ID-FRAUDE JEROEN DERKSEN JDEC PAYPAL www.jdec.nl logo’s emblemen naafdoppen
- Last update on 5 juni 2012
- under Persbericht
Zetten 05-06-2012
Al sinds afgelopen Vrijdag worden er NEPmailtjes verstuurd, deze lijken van Paypal af te komen.
Dit zijn zogenaamde ”phising ” mails.
Het gaat over een betaling aan Paypal en bij het verzendadres staan de contactgegevens van JDEC / DHR Derksen te Zetten.
Ondertussen is hier aangifte bij de politie van gedaan, ook Paypal is op de hoogte.
Het beste kunt u dit mailtje doorsturen na Paypal : spoof@paypal.nl en hopelijk kunnen zij de dader achterhalen.
Klik vooral niet op de link in het mailtje, stuur deze door na Paypal en verwijder dit mailtje dan.
Voor de duiedlijkheid : er is niks van uw rekening afgeschreven !!!
De daders die dit versturen proberen met dit mailtje achter u inloggegevens te komen.
Dit persbericht word uitgezonden omdat de mailbox en voicemailbox uitpuilen van de berichten.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Gast- Gast
Hmm, nu twijfel ik weer. Was net bezig met een paypal account aan het aanmaken.
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: