Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jeuk tijdens zwangerschap

5 plaatsers

Ga naar beneden

Jeuk tijdens zwangerschap Empty Jeuk tijdens zwangerschap

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 23:19

Wie heeft/had dat nog meer. Ik heb sinds een paar dagen enorm last van jeuk over mijn hele lijf, word er knettergek van.

Op internet lees ik dat het gewoon een kwaaltje is maar misschien heeft iemand hier toch een gouden tip?

Alvast bedankt!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jeuk tijdens zwangerschap Empty Re: Jeuk tijdens zwangerschap

Bericht  Fiwen do 19 jul 2012 - 23:32

Ohw wat vervelend.
Heb je de jeuk ook op je handpalmen en onder je voeten? Want als dat zo is zou ik even de verloskundige bellen en de 'galzure zouten' laten prikken. Jeuk kan namelijk een teken van zwangerschapscholestate zijn (galstuwing).

Verder niet te warm kleden en soms wil mentholpoeder of mentholgel nog wel eens helpen.

Succes ermee in ieder geval!
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Printje do 19 jul 2012 - 23:45

Nee daar heb ik het niet, alleen echt op mijn armen/benen/hoofdhuid. Bedankt voor je tips.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Floor vr 20 jul 2012 - 0:16

Had ik ook, echt overal. Ik gebruikte etos zwangerschapscreme daar zat iets in wat verkoeld dat vond ik wel prettig.
Verder kreeg ik uiteindelijk overal eczeem confused nooit gehad maar nu heb ik het dus nog steeds.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 0:29

Ik heb het al jaren, bijna 24u per dag.
Het enige dat bij mij helpt is Aerius. Volgens de bijsluiter mag je die niet tijdens de zwangerschap, de gyn zei dat het geen kwaad kon.
Heb toen 1 pilletje gepakt en de volgende dag voelde ik weinig leven... Alles was wel in orde maar ik heb ze toen niet meer gepakt.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked vr 20 jul 2012 - 0:36

Och ja daar had ik ook zo'n last van. Was het al weer vergeten! Vooral op m'n handen, afschuwelijk.
Na de bevalling zijn m'n handen helemaal verveld, zag er niet uit!
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 4:56

Ik had het heel erg op m'n onderbenen. Ik bleef maar krabben en heb uiteindelijk een zalf (mentholzalf) gekregen van de dokter en dat hielp een beetje. Je kon de jeuk echt vergelijken als de jeuk die je krijgt van een muggenbult en dan over heel m'n onderbenen. Echt gek werd ik er van!

Gast
Gast

Bericht  Ayla vr 20 jul 2012 - 8:45

Ik heb het alleen in het begin gehad, en op de helft van de zwangerschap ongeveer begon het op mijn handpalmen en voetzolen. Dacht dat ik voetschimmel op mijn handen had Jeuk tijdens zwangerschap 394967 De eerst vk waar ik het tegen zei (zat in een praktijk met 5) zei dat het erbij hoorde, tweede waar ik het tegen zei zei dat het te maken kon hebben met indd leverwaarde, dat had ik toen op internet ook al gevonden. Er is toen niks meer mee gedaan omdat ik al op het einde liep.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 10:26

Fiwen schreef:Ohw wat vervelend.
Heb je de jeuk ook op je handpalmen en onder je voeten? Want als dat zo is zou ik even de verloskundige bellen en de 'galzure zouten' laten prikken. Jeuk kan namelijk een teken van zwangerschapscholestate zijn (galstuwing).

Verder niet te warm kleden en soms wil mentholpoeder of mentholgel nog wel eens helpen.

Succes ermee in ieder geval!

Dat heb ik dus, alleen medicatie helpt en absoluut geeen mentholgel etc, waardeloos gewoon.
Als is het nu stabiel :-)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 10:28

Ik heb het gelukkig niet gehad. Maar ik weet dat Anniej-s er last van heeft. Maar die heeft volgens mij zwangerschapscholestate. Als je er last van blijft houden toch even naar de VK!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 20 jul 2012 - 10:32

Zomersproetjes schreef:Ik heb het gelukkig niet gehad. Maar ik weet dat Anniej-s er last van heeft. Maar die heeft volgens mij zwangerschapscholestate. Als je er last van blijft houden toch even naar de VK!

Sssttt sinds een week is het stabiel in de zin, onder controle! Waardes (galzouten) zijn laag dus geen galstuwing en dus ook geen jeuk.
Al kan het zo omslaan. Ik moet elke week prikken om te kijken of het niet stijgt.

Al komt het vaak pas in het 3e trimester pas voor, dat ik het by Y. Voor die tijd al had en nu bij 20w al is gewoon domme pech.. Dus dan zou het bij printje nog helemaal niet kunnen...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: