Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat een timing

3 plaatsers

Ga naar beneden

Wat een timing Empty Wat een timing

Bericht  Shisha za 2 jun 2012 - 22:55

Morgen gaan we op huwelijksreis maar nu zagen we bij de kat ineens een soort mega bult aan de zijkant van zijn kaak. Deze is open en er komt allemaal bloederige pus uit. (bult slinkt nu ook)
Hij heeft er verder geen last van (mogen er ook gewoon aanzitten), is verder gewoon speels, eet en drinkt goed dus we zitten te twijfelen of we nu die weekenddierenarts gaan bellen of dat we morgen naar onze eigen dierenarts gaan. (we vliegen pas 's avonds)
Daarnaast zie ik net dat de rat haar oortje helemaal kapot heeft en ze lijkt wat benauwd. (is ook al op leeftijd) Dus daar moeten we morgen ook maar mee naar de dierenarts. Onze vorige rat is tijdens onze vakantie 3 jaar geleden dood gegaan en ik ben bang dat het er nu weer inzit. Sad

Gelukkig komt mijn broertje op ons huis en de dieren passen dus ze hoeven niet naar een pension maar het zijn wel weer allemaal zorgen zo voor en tijdens de vakantie. Sad
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat een timing Empty Re: Wat een timing

Bericht  Ibbeltje za 2 jun 2012 - 22:57

Anders even bellen en overleggen wat je het beste kan doen en uitleggen dat je morgen op vakantie gaat?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast za 2 jun 2012 - 22:58

Ik zou voor dat abces zeker even de da bellen.
Goed dat t open is, kan de rotzooi eruit, maar er moet nu nl geen infectie ofzo in gaan komen als t open is.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk za 2 jun 2012 - 23:11

Heb je betadine, soda of badedas (Classic, groene fles) in huis? Dan kan je met gekookt water en soda/ badedas er in, wat afgekoeld is de wond pusbult schoonmaken, flink de pus er uit duwen en paar keer vandaag herhalen. Wel goed naspoelen met afgekoeld gekookt water waar niks in zit. Dettol kan ook maar daarmee moet je zeker goed oppassen dat hij er niks van oplikt. Je kan voor de zekerheid vandaag nog ff bellen maar heb het idee dat dierenartsen je altijd wel snel langs laten komen om vervolgens hetzelfde te doen kwa schoonmaken en alleen eventueel een antibiotica kuur mee geeft.
Ik zou zelf morgen dus bellen, en eerst zelf proberen met schoonmaken. Zeker omdat ie nog wel speels is etc. Als hij ziekig wordt of koorts krijgt zou ik wel vandaag nog bellen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shisha za 2 jun 2012 - 23:14

Ik heb toch even gebelt. Voor de kat vonden ze het niet gelijk noodzakelijk maar voor de rat wel. Vooral omdat ze benauwd is. De kat nemen we dan ook maar gelijk mee.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk za 2 jun 2012 - 23:17

Succes bij de dierenarts! Hopelijk valt t allemaal mee en kunnen jullie met gerust gevoel op huwelijksreis!

Edit: enne veel plezier op jullie huwelijksreis ! Waar gaan jullie heen?

Laatst aangepast door AngelNyn op za 2 jun 2012 - 23:33; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje za 2 jun 2012 - 23:26

AngelNyn schreef:Succes bij de dierenarts! Hopelijk valt t allemaal mee en kunnen jullie met gerust gevoel op huwelijksreis!

Ja precies. En zo ben je wel geweest nog op tijd, en hoef je morgen niet nog gauw voor je vertrekt. Succes!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha zo 3 jun 2012 - 1:03

Zo we zijn er weer.

Blikje (rat) heeft een flinke oorontsteking en zit tegen een longonsteking aan. Daar heeft ze druppels en een kuurtje voor gekregen. Ze werdt onderweg ook weer wat levendiger en hobbelt nu al weer wat meer door het hok.
Bij Zen hebben ze de abces goed uitgeknepen en schoongemaakt en hij heeft ook een kuurtje gekregen.
De katten en de rat gaan nu maar naar mijn ouders omdat mijn broertje wel wat allergies is en als hij 3x daags een kat en een rat in de wurgreep moet houden om die pillen naar binnen te krijgen krijgt hij er wel last van. Maar dat is gelukkig dus ook weer opgelost. smile

AngelNyn: We gaan naar Portugal. Cool
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje zo 3 jun 2012 - 1:07

Fijn dat het is opgelost. Hopelijk knappen ze beide goed op.
Maar scheelt je nu wel weer een zorg voor morgen denk ik Wink
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Shisha zo 3 jun 2012 - 1:09

Ja inderdaad, anders gaan we ook niet echt met een lekker gevoel weg.
En Zen die is zo heerlijk makkelijk! Die ging lekker op de behandeltafel liggen en die vindt alles best. Very Happy
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje zo 3 jun 2012 - 1:10

Nee daarom en jullie moeten nu wel kunnen genieten van jullie vakantie smile
haha fijn dat Zen zo makkelijk is Very Happy
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 3 jun 2012 - 1:15

Fijn dat je voor beide een kuurtje hebt en ook weet dat ze straks in goede handen zijn!

Was mijn kat maar zo makkelijk..
Hij is van de week met vechten zijn nagel kwijt geraakt, er zit nog een deel aan, maar het grootste gedeelte is er af, vanaf de aangroei.
Stonk dus flink, en mag er totaal niet aan zitten van hem..
Hij mauwt als een gek als ik zijn pootje wil laten weken, of als ik er betadine op doe.. Heel zielig! Cry Kijkt je ook met grote paniek ogen aan dan en doet er alles aan om los te komen.

Gelukkig hoorde ik net van mijn vriend dat het gisteravond iets beter ging, toen hij het deed. Kan misschien ook schelen dat we hem gister voordat ik wegging, even een keer helemaal onder de douche hadden gezet. Hij had in het zand lopen rollen en was behoorlijk vies.
Toen de kraan open ging, wilde hij gelijk weg rennen (dat is altijd paniek dan), maar toen ik de douche met zachte straal op zijn rugje zette en het zand er af probeerde te spoelen, ontspande hij zelfs wat. Denk dat hij nu minder bang is voor water in het algemeen ofzo.. Of hij is gewoon minder bang bij mijn vriend Laughing
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 20 jun 2012 - 8:03

Update: Blikje de rat is helaas toch overleden toen we op vakantie waren. Cry

Met Zen (de kat) is verder wel alles goed gegaan. Hij heeft nu alleen sinds vandaag een dikke poot (gestoken?) maar lijkt er geen last van te hebben.
Toch maar weer in de gaten houden. De brokkenpiloot. Razz
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud