Slaaptips?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Slaaptips?
Ik word serieus gestoord. De laatste 4 weken haal ik misschien net de 3 uur slaap en dan droom ik ook heel vreemd en ik zweet me een ongeluk.
Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd. Geen tv, wel tv, niet roken, wel roken, boekjes, melatonine in veel soorten, slaapthee. Ik weet het gewoon niet meer. Dit gaat zo ten koste van mijn sociale leven. Heeft iemand de gouden tip?
Ik heb inmiddels alles wel geprobeerd. Geen tv, wel tv, niet roken, wel roken, boekjes, melatonine in veel soorten, slaapthee. Ik weet het gewoon niet meer. Dit gaat zo ten koste van mijn sociale leven. Heeft iemand de gouden tip?
Gast- Gast
Re: Slaaptips?
Ik heb helemaal hetzelfde.. ik word er ook gek van! Ik heb de raarste dromen en de kortste nachten ooit.. lijkt wel of ik niet in mijn remslaap ga. Voor mijn gevoel ben ik half wakker..
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Hoe lang ben je al gestopt met roken? (las ik in een ander topic btw) Ook 4 weken? Zo ja, kan het dan niet zijn dat het daaraan ligt?
Misschien douchen / in bad gaan dat je een beetje rozig / loom wordt?
Sporten? Na het sporten was ik altijd heel hyper maar ik sliep 's nachts als een roosje!
Of is het stress? Heb je veel aan je hoofd?
Misschien douchen / in bad gaan dat je een beetje rozig / loom wordt?
Sporten? Na het sporten was ik altijd heel hyper maar ik sliep 's nachts als een roosje!
Of is het stress? Heb je veel aan je hoofd?
Laatst aangepast door Nucia op ma 2 jan 2012 - 23:06; in totaal 1 keer bewerkt
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Story of my life.. Als ik niet uit kan slapen, pak ik meestal maar 2x 1,5 uur slaap per nacht.. Eens in de zoveel tijd gebruik ik oxazepam om bij te tanken. Verder probeer ik overdag meer rust in mijn hoofd te krijgen en af en toe ook echt niets te doen. En niet te dol gaan slapen, maar dat schiet er nog wel eens bij in.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ben 2 dagen gestopt dus dat zal het niet zijn. Van douchen ga ik weer hyperen.
Zorgen heb ik niet. Leuk huis gekocht, leuke baan en studie. Het gaat beter dan ooit. Sporten doe ik sinds een week niet meer omdat ik dat niet meer trek. En het is zulk heerlijk slaapweer.
Zorgen heb ik niet. Leuk huis gekocht, leuke baan en studie. Het gaat beter dan ooit. Sporten doe ik sinds een week niet meer omdat ik dat niet meer trek. En het is zulk heerlijk slaapweer.
Gast- Gast
En wat doe je dan de overige uren? Blijf je dan liggen?Antibes schreef:Story of my life.. Als ik niet uit kan slapen, pak ik meestal maar 2x 1,5 uur slaap per nacht.. Eens in de zoveel tijd gebruik ik oxazepam om bij te tanken. Verder probeer ik overdag meer rust in mijn hoofd te krijgen en af en toe ook echt niets te doen. En niet te dol gaan slapen, maar dat schiet er nog wel eens bij in.
Gast- Gast
Heb je s'nachts een raam open staan? Als bij mij het raam dicht zit kan ik niet slapen.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:En wat doe je dan de overige uren? Blijf je dan liggen?Antibes schreef:Story of my life.. Als ik niet uit kan slapen, pak ik meestal maar 2x 1,5 uur slaap per nacht.. Eens in de zoveel tijd gebruik ik oxazepam om bij te tanken. Verder probeer ik overdag meer rust in mijn hoofd te krijgen en af en toe ook echt niets te doen. En niet te dol gaan slapen, maar dat schiet er nog wel eens bij in.
Meestal lig ik wel gewoon wakker ja, soms ga ik even wat drinken ofzo. Maar als ik ga lezen/tv-kijken/radio luisteren, dan val ik helemaaaaaaaaaal niet meer in slaap. En ik zit nog wel eens wat op mijn telefoon te internetten dan, maar dat niet teveel, want daar word je ook niet slaperig van.
Ik probeer meestal tegen elf naar bed te gaan, val dan tegen enen in slaap. Ben gegarandeerd voor 3 weer wakker, lig dan weer anderhalf uur ofzo wakker. Slaap nog een keer 1,5 uur en dan is het alweer tijd voor de wekker (als ik op tijd op moet).
Als ik nergens heen hoef, slaap ik meestal tot negen ofzo en dan kan ik nog net een keer 1,5 uur extra pakken en daar red ik het wel aardig op. Maar goed, dat is dan 3 * 1,5 uur, is nog niet veel!
Ik weet ook niet wat ik er verder aan kan doen, ik heb het al sinds mijn middelbare school ofzo. Eens in de zoveel tijd slaap ik een nacht als een blok (als ik erg vermoeid raak waarschijnlijk) en daarna is het weer mis. Ik hoop dat straks als ik fulltime stage loop, ik overdag wat meer moe zal raken en beter zal slapen. Maar eigenlijk reken ik er niet op, ik ben namelijk tussen 6 en 8 's avonds altijd doodop, maar tegen bedtijd ben ik eroverheen..
Antibes- Ratel
Ik herken het. Ik heb het langere tijd gehad en ik was helemaal kapot. Maar juist daardoor zag ik op tegen het niet slapen en sliep ik weer niet. Echt een vicieuze cirkel. Vraag me niet waarom, maar op een gegeven moment is het over gegaan. En sindsdien wil ik nog alleen maar slapen..
Uiteindelijk was het enige dat bij mij (een beetje) hielp was melatonine. Maar dat heb je al geprobeerd.. Ik ben wel naar de huisarts gegaan, hoe erg ik dat ook vond vanwege zon stom probleem. Hij wilde niks voorschrijven en dat was ik wel met hem eens, je lichaam moet het toch zelf doen. Ik kreeg een patientenbrief mee, maar daar stond niet echt iets in waar ik iets mee kon. Ja, ritme aanhouden, wel gaan sporten omdat dat goed is, geen tot weinig alcohol, rustige en schone omgeving creëren. Oftewel: dingen die niet echt zoden aan de dijk zetten.
Toch heeft dat gesprek wel geholpen, hoe stom het ook klinkt.
Dus tips heb ik niet echt... Op een gegeven moment houdt het wel op, dat moet toch wel?
Uiteindelijk was het enige dat bij mij (een beetje) hielp was melatonine. Maar dat heb je al geprobeerd.. Ik ben wel naar de huisarts gegaan, hoe erg ik dat ook vond vanwege zon stom probleem. Hij wilde niks voorschrijven en dat was ik wel met hem eens, je lichaam moet het toch zelf doen. Ik kreeg een patientenbrief mee, maar daar stond niet echt iets in waar ik iets mee kon. Ja, ritme aanhouden, wel gaan sporten omdat dat goed is, geen tot weinig alcohol, rustige en schone omgeving creëren. Oftewel: dingen die niet echt zoden aan de dijk zetten.
Toch heeft dat gesprek wel geholpen, hoe stom het ook klinkt.
Dus tips heb ik niet echt... Op een gegeven moment houdt het wel op, dat moet toch wel?
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het ook gehad, en momenteel ook wel een beetje last van. Na een tijdje was ik echt kapot, was de hele dag moe, maar 's nachts sliep ik maar 3 uur. Ik zweette ook zo, nu ook trouwens, maar het is ook zo warm voor de tijd van het jaar.
Ik heb toen van de dokter iets gekregen, was een anti psychoticum, maar dus ook een slaapmiddel als je het in een kleine dosering nam. Nou dat heb ik geweten hoor... Ik werd wakker midden in de nacht, zwetend en met de vreselijkste nachtmerries. Daarna viel ik wel weer in slaap, maar als ik wakker werd voelde ik me gammel en rot (door de akelige dromen) en liep de hele dag als een zombie rond.
Ik heb er verder dus ook niks aan gedaan, probeer mijn ritme te houden, drink "slaapthee" en sport wel regelmatig, anders heb ik teveel energie over.
Dus mijn ervaring is, dat ik dit enkele keren per jaar een paar weken/maanden heb, en dan gaat het ineens weer over.
Ik heb toen van de dokter iets gekregen, was een anti psychoticum, maar dus ook een slaapmiddel als je het in een kleine dosering nam. Nou dat heb ik geweten hoor... Ik werd wakker midden in de nacht, zwetend en met de vreselijkste nachtmerries. Daarna viel ik wel weer in slaap, maar als ik wakker werd voelde ik me gammel en rot (door de akelige dromen) en liep de hele dag als een zombie rond.
Ik heb er verder dus ook niks aan gedaan, probeer mijn ritme te houden, drink "slaapthee" en sport wel regelmatig, anders heb ik teveel energie over.
Dus mijn ervaring is, dat ik dit enkele keren per jaar een paar weken/maanden heb, en dan gaat het ineens weer over.
Gast- Gast
Bobbie schreef:Ik heb het ook gehad, en momenteel ook wel een beetje last van. Na een tijdje was ik echt kapot, was de hele dag moe, maar 's nachts sliep ik maar 3 uur. Ik zweette ook zo, nu ook trouwens, maar het is ook zo warm voor de tijd van het jaar.
Dat heb ik dus ook, mega frustererend en hier gaat het helaas niet ineens weer over en heb ik het al bijna continu sinds mijn 14e. Het went wel, ik bedoel, ik functioneer aardig en het is nu meer opvallen hoe uitgeslapen en fris ik me voel als ik 8 uur slaap pak. Maar het is wel heel hopeloos, maar goed, wellicht dat het verandert als ik een beter dag/nacht-ritme krijg, iets dat sinds mijn depressie ook nog nooit langer dan een aantal weken goed is geweest.
Antibes- Ratel
Nee, omdat dat eigenlijk pas zin heeft als je andere dingen - en dan dus vooral de aller aller belangrijkste, regelmatig dag/nachtritme - al geprobeerd hebt. Anders zullen ze me toch dat vertellen..
Ik merk trouwens ook heeeeeeeel duidelijk verschil als het niet donker genoeg is, dan slaap ik ook minder diep!
Overigens denk ik ook dat ik iets paniekerigs heb, ik krijs bijna elke nacht moord en brand en dan zijn het serieus geen nachtmerries, want die heb ik ook wel eens en dat is heel anders.
Ik merk trouwens ook heeeeeeeel duidelijk verschil als het niet donker genoeg is, dan slaap ik ook minder diep!
Overigens denk ik ook dat ik iets paniekerigs heb, ik krijs bijna elke nacht moord en brand en dan zijn het serieus geen nachtmerries, want die heb ik ook wel eens en dat is heel anders.
Antibes- Ratel
[quote="Antibes"]Nee, omdat dat eigenlijk pas zin heeft als je andere dingen - en dan dus vooral de aller aller belangrijkste, regelmatig dag/nachtritme - al geprobeerd hebt. Anders zullen ze me toch dat vertellen..
Overigens denk ik ook dat ik iets paniekerigs heb, ik krijs bijna elke nacht moord en brand en dan zijn het serieus geen nachtmerries, want die heb ik ook wel eens en dat is heel anders. [/quote]
Jeetje Antibes wat heftig! Maar dan droom je wel toch? Of wordt je uit het niks wakker? Vervelend hoor! Hopelijk kun je er iets aan doen.
Slaap btw ook erg slecht, al een behoorlijke tijd, soms gaat het even goed, maar ook ik heb nare dromen en word elke nacht wakker, soms schrik ik gewoon wakker en dan droom ik niet eens, zo raar??? Dan voelt het net alsof ik niet geslapen heb. Ben ook erg moe dus probeer het een beetje in toom te houden maar slopend is het wel.
Overigens denk ik ook dat ik iets paniekerigs heb, ik krijs bijna elke nacht moord en brand en dan zijn het serieus geen nachtmerries, want die heb ik ook wel eens en dat is heel anders. [/quote]
Jeetje Antibes wat heftig! Maar dan droom je wel toch? Of wordt je uit het niks wakker? Vervelend hoor! Hopelijk kun je er iets aan doen.
Slaap btw ook erg slecht, al een behoorlijke tijd, soms gaat het even goed, maar ook ik heb nare dromen en word elke nacht wakker, soms schrik ik gewoon wakker en dan droom ik niet eens, zo raar??? Dan voelt het net alsof ik niet geslapen heb. Ben ook erg moe dus probeer het een beetje in toom te houden maar slopend is het wel.
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: