Je vriend overtuigen/overhalen...
+6
Discordia
luisa
Sylvana
RYW
Printje
Guus
10 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Je vriend overtuigen/overhalen...
luisa schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Misschien erg, maar ik doe het eigenlijk net andersom.
Als ik iets graag echt graag wil dan gebeurt dat eigenlijk ook wel. Ook al wil man liever niet. Ik luister wel naar zijn tegenargumenten, maar als ik het daar niet mee eens ben ga ik meestal mijn eigen gang.
Luisa daarom zijn we vrouwen ahhahahaha. Ik ken geen vrouw die dat niet doet, maar nogmaals bij echte echte grote dingen vind ik het anders maar bij gewone dingen....
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zal hem niet zo snel pushen tot iets. Maar ik blijf wel doorgaan met vragen tot hij een (duidelijk) antwoord geeft.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik moet overigens wel een nuance maken. Ik heb het eigenlijk over dingen die ik wel alleen kan doen of waar ik man niet mee opzadel. Zo ben ik wel eens een paar maanden alleen naar buitenland geweest, was hij ook niet echt voorstander van. Tja, dan doe ik dus echt wat ik wil. En zo komt er ook zodra wij niet meer in een appartement wonen een kat. Man vond dat altijd niks, en nog steeds wil hij liever niet.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Wij hadden laatst de 'discussie' over het nieuwe bed van ons zoontje. Manlief had een bed gezien van ik geloof zo'n 1300,-
Hij had allerlei motivaties erbij maar ik vond het echt absurd. We hebben het overlegd en uiteindelijk een complete kamer gekocht voor ongeveer 800,-
Met zulke dingen zou ik het ook niet kkunnen waarderen als hij zijn zin zou willen doordrijven.
Hij had allerlei motivaties erbij maar ik vond het echt absurd. We hebben het overlegd en uiteindelijk een complete kamer gekocht voor ongeveer 800,-
Met zulke dingen zou ik het ook niet kkunnen waarderen als hij zijn zin zou willen doordrijven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Discordia schreef:Ik zal hem niet zo snel pushen tot iets. Maar ik blijf wel doorgaan met vragen tot hij een (duidelijk) antwoord geeft.
Dat dus.
Het is niet zo dat ik me huilend op de vloer laat vallen ofzo
Maar zijn argumenten zijn mij gewoon niet duidelijk genoeg, daarom laat ik m ooit terloops nog wel eens foto's zien..
Maar ik vind idd ook dat je af en toe jezelf wat aan moet passen als de ander iets wil en jij ziet t niet zo zitten en omgekeerd.
En ach, ik 'mag' eigenlijk altijd alles. Aan de ene kant ben ik t wel met m eens dat t nu gewoon niet uitkomt.
Gast- Gast
Zusje schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Dit dus. Het zit niet in mijn aard om daar dan over door te gaan zeuren tot ik wel mijn zin heb.
Het gaat natuurlijk lang niet altijd over zeuren en je zin krijgen. Soms heeft mijn vriend het ook gewoon mis, of weet ik iets daadwerkelijk beter en zou het voor hem waarschijnlijk ook beter uitpakken. Ik zou niet weten waarom ik hem dan niet zou proberen te overtuigen.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Zusje schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Dit dus. Het zit niet in mijn aard om daar dan over door te gaan zeuren tot ik wel mijn zin heb.
Bij mij wel!! Ik ben écht een pain in the ass als ik iets wil maar mijn man niet. En ik heb eigenlijk altijd mijn zin gekregen vroeger als ik maar genoeg argumenten aandroeg.
Ik vind het echt stom van mezelf dat ik het niet kan laten rusten als mijn man het er niet mee eens is, maar ik móet gewoon doorgaan tot ik mijn zin heb. Dat komt overigens ook omdat mijn man vaak uiteindelijk toch ja zegt.
Alleen ik heb eigenlijk veel liever dat hij gewoon voet bij stuk houdt als hij iets niet wil dan dat hij ja zegt om van het gezanik af te zijn. Maar ja, is toch echt mijn eigen schuld uiteindelijk.
Ik zou best wat van jullie zen willen om te kunnen accepteren dat niet alles gaat zoals ik het in mijn hoofd heb...
Edit: zo klink 't alsof ik álles gedaan krijg en altijd mijn zin doordram, maar zo is het ook weer niet hoor, alleen áls ik iets in mijn hoofd heb waarvan ik eigenlijk dacht dat hij het wel prima zou vinden en hij zegt nee, dán vind ik het erg moeilijk te accepteren. Maar 't is niet zo dat ik hem tot van alles dwing en zeker als het om grote dingen gaat overleggen we gewoon of zoeken we een compromis.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Printje schreef:Sylvana schreef:Zusje schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Eens met bovenstaande. Bovendien vind ik het al niet meer leuk als ik op die manier iets gedaan moet krijgen.
Maar ik zie het probleem niet zo dat soms een vd twee zijn mening wat moet bijstellen. Ik doe ook weleens iets voor hem omdat hij het graag wil dat hoort er toch gewoon bij.
Dat hoort er zeker bij, maar dat is toch geen kwestie van je mening bij moeten stellen? Je doet iets voor de ander uit liefde voor die persoon, ook al denk jij ergens misschien (heel) anders over. Wij geven en nemen een hele hoop in onze relatie en die ene zeldzame keer dat ik hem echt ergens voor over zou moeten halen omdat hij iets gewoon echt niet wilt, daar laat ik hem in zijn waarde en dan blijft nee ook gewoon nee. De lol zou er voor mij af zijn wanneer ik dan toch 'mijn zin' zou krijgen.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Als ik graag iets wil hebben, dan koop ik het omdat we ieder onze eigen rekening hebben. Ik hoef dan niet met vriend te overleggen. Behalve als het om een huisdier gaat natuurlijk, of een nieuw bankstel, want dat gaat ons beide aan.
Als ik graag iets wil doen, en hij niet, dan kijk ik of ik het alleen kan doen, of met iemand anders. Zit ook dat er niet in, dan houdt het op.
Als ik graag iets wil doen, en hij niet, dan kijk ik of ik het alleen kan doen, of met iemand anders. Zit ook dat er niet in, dan houdt het op.
Gast- Gast
Printje schreef:Nee oke ik heb het idd over kleine dingen. Een hond is idd een ander verhaal daar zal ik ook echt niet over doordrammen als hij het niet wilt.
Maarrr kaartjes voor Wicked, daar blijf ik lekker om zeuren ahahha en eigenlijk wil hij er ook weer heen maar het is zo duur..
Wat is het probleem dan? Heb je geen eigen geld? Dan hoef je er bij hem toch niet om te zeuren en kun je gewoon naar Wicked?
Gast- Gast
Carrie schreef:Printje schreef:Nee oke ik heb het idd over kleine dingen. Een hond is idd een ander verhaal daar zal ik ook echt niet over doordrammen als hij het niet wilt.
Maarrr kaartjes voor Wicked, daar blijf ik lekker om zeuren ahahha en eigenlijk wil hij er ook weer heen maar het is zo duur..
Wat is het probleem dan? Heb je geen eigen geld? Dan hoef je er bij hem toch niet om te zeuren en kun je gewoon naar Wicked?
Misschien hebben ze samen een rekening en vindt hij het niet de moeite waard/teveel geld om NOG eens te gaan?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Oh he.. ik zag CKC's naam staan en ik dacht: héhé: éindelijk krijgen we de trucjes van CKC te horen ;-)
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Ik overtuig mijn vriend wel als iets echt heel belangrijk voor mij is en dat doet hij andersom ook. Ik wilde heel graag een hond, voor hem hoefde dat niet/ hij zag het niet zitten. Ik laat hem zelf 4x per dag uit en het maakt me inderdaad heel gelukkig. Dus hij is wel akkoord gegaan.
Hij wilde een nieuwe dure auto, ik vond het een heel groot bedrag, terwijl we met dat geld ook echt nog wel andere dingen konden doen. Hij vond het heel belangrijk en hij werd er heel erg blij van.
Ik denk dat wij elkaar niet echt in de weg zitten, door iets wat een ander wil tegen te houden. Ik gun het hem dan ook en denk als hij het graag wil en er blij van wordt dan moet hij het ook maar gewoon doen. Hij heeft er dan ook goed over nagedacht, dus prima. Lijkt me vervelend als je elkaar in de weg zit.
Ik kan overigens wel heel erg drammen, dat deed ik als kind ook al. Dat is een nare eigenschap.
Hij wilde een nieuwe dure auto, ik vond het een heel groot bedrag, terwijl we met dat geld ook echt nog wel andere dingen konden doen. Hij vond het heel belangrijk en hij werd er heel erg blij van.
Ik denk dat wij elkaar niet echt in de weg zitten, door iets wat een ander wil tegen te houden. Ik gun het hem dan ook en denk als hij het graag wil en er blij van wordt dan moet hij het ook maar gewoon doen. Hij heeft er dan ook goed over nagedacht, dus prima. Lijkt me vervelend als je elkaar in de weg zit.
Ik kan overigens wel heel erg drammen, dat deed ik als kind ook al. Dat is een nare eigenschap.
Gast- Gast
2CKC2 schreef:Carrie schreef:Printje schreef:Nee oke ik heb het idd over kleine dingen. Een hond is idd een ander verhaal daar zal ik ook echt niet over doordrammen als hij het niet wilt.
Misschien hebben ze samen een rekening en vindt hij het niet de moeite waard/teveel geld om NOG eens te gaan?
Oh, gaat ze voor de 2e keer? Hmm. En daarom heb ik dus geen gezamenlijke rekening, zodat ik kan doen en geld uitgeven waar ik dat zelf aan wil
Gast- Gast
Wij hebben een gemeenschappelijke rekening (voor alles kosten voor het huis en voor boodschappen) waar we beide maandelijks geld opstorten. Verder houden we alles gescheiden.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Discordia schreef:Wij hebben een gemeenschappelijke rekening (voor alles kosten voor het huis en voor boodschappen) waar we beide maandelijks geld opstorten. Verder houden we alles gescheiden.
Ja dat heb ik ook. Dus wel een gezamenlijke rekening, maar ook onze eigen privérekeningen.
Gast- Gast
Amen.Discordia schreef:Wij hebben een gemeenschappelijke rekening (voor alles kosten voor het huis en voor boodschappen) waar we beide maandelijks geld opstorten. Verder houden we alles gescheiden.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Carrie: staat toch 'weer heen' dat wekt bij mij de indruk dat ze al eens zijn geweest. Ik heb een gezamelijke rekening maar J. maakt elke maand een x bedrag over aan mij die ik lekkur spendeer zoals mijn hartje ingeeft.
Caro: bij mijn man werkt het simpel - voorbeelden.. wil je een roze muur in de wc? Dan moet je hem laten zien hoe dat eruit ziet, welke roze je bedoeld en of hij wat moet doen ja of nee (altijd nee zeggen ookal moet hij daarna 23x naar de Gamma..)
Caro: bij mijn man werkt het simpel - voorbeelden.. wil je een roze muur in de wc? Dan moet je hem laten zien hoe dat eruit ziet, welke roze je bedoeld en of hij wat moet doen ja of nee (altijd nee zeggen ookal moet hij daarna 23x naar de Gamma..)
2CKC2 schreef:Carrie: staat toch 'weer heen' dat wekt bij mij de indruk dat ze al eens zijn geweest. Ik heb een gezamelijke rekening maar J. maakt elke maand een x bedrag over aan mij die ik lekkur spendeer zoals mijn hartje ingeeft.
Met dat soort dingen kan hem trouwens niet overtuigen. Ik mag niet iets in huis doen wat hij foeilelijk vindt. Daar moeten we echt compromissen insluiten. Ik kan praten als brugman, drammen totdat ik een ons weeg, maar roze muren, bloemmetjesbehang en een romantische leefkeuken komen er no way in.
Gast- Gast
Ik zeur ook niet in de zin van zin doordrijven wat betreft iets dat hij niet wil.
Maar ik vind best dat hij op zondagochtend bij de bakker verse broodjes kan gaan halen ofzo. En dan zeur ik wel eens.
Maar ik vind best dat hij op zondagochtend bij de bakker verse broodjes kan gaan halen ofzo. En dan zeur ik wel eens.
Gast- Gast
Ecrits schreef:2CKC2 schreef:Carrie: staat toch 'weer heen' dat wekt bij mij de indruk dat ze al eens zijn geweest. Ik heb een gezamelijke rekening maar J. maakt elke maand een x bedrag over aan mij die ik lekkur spendeer zoals mijn hartje ingeeft.
Met dat soort dingen kan hem trouwens niet overtuigen. Ik mag niet iets in huis doen wat hij foeilelijk vindt. Daar moeten we echt compromissen insluiten. Ik kan praten als brugman, drammen totdat ik een ons weeg, maar roze muren, bloemmetjesbehang en een romantische leefkeuken komen er no way in.
Haha ik heb ook geen roze wc maar om een voorbeeld te geven. Toen ik zei: 'Ik wil in het nieuwe huis de woonkamer echt graag alle muren taupe kleur hebben..' Hij: 'Taupe?? Wat?!' Ik: 'Soort bruin..' Hij: 'Neee, bruin is lelijk man! Laten we grijs doen!' Ik: 'Wacht ik google even taupe..' Hij: 'Oh, dat vind ik wel mooi!'
2CKC2 schreef:Ecrits schreef:2CKC2 schreef:Carrie: staat toch 'weer heen' dat wekt bij mij de indruk dat ze al eens zijn geweest. Ik heb een gezamelijke rekening maar J. maakt elke maand een x bedrag over aan mij die ik lekkur spendeer zoals mijn hartje ingeeft.
Haha ik heb ook geen roze wc maar om een voorbeeld te geven. Toen ik zei: 'Ik wil in het nieuwe huis de woonkamer echt graag alle muren taupe kleur hebben..' Hij: 'Taupe?? Wat?!' Ik: 'Soort bruin..' Hij: 'Neee, bruin is lelijk man! Laten we grijs doen!' Ik: 'Wacht ik google even taupe..' Hij: 'Oh, dat vind ik wel mooi!'
Haha, maar helaas die van mij weet veel te goed wat taupe is. Hij heeft heel veel verstand van inrichting, styling etc. Dus helaas, al moet ik eerlijk zeggen dat hij er meer kijk op heeft dan ik. Even een ander vraagje; zijn jullie getrouwd op huwelijkse voorwaarden? Heb je dan nog steeds allebei 1 rekening en 1 gezamelijke rekening? Wat doe jij dan met het geld op jouw rekening? Alleen winkelen of stort jij ook op de gezamelijke rekening. Wij wilden geloof ik samen 1 priverekening. Maar weet nu niet wat wijsheid is.
Je had trouwens gelijk. Een bruiloft is duur. We zitten nu al boven 10.000 euro en we trouwen op eigen locatie.
Gast- Gast
Ecrits schreef:2CKC2 schreef:Ecrits schreef:2CKC2 schreef:Carrie: staat toch 'weer heen' dat wekt bij mij de indruk dat ze al eens zijn geweest. Ik heb een gezamelijke rekening maar J. maakt elke maand een x bedrag over aan mij die ik lekkur spendeer zoals mijn hartje ingeeft.
Haha, maar helaas die van mij weet veel te goed wat taupe is. Hij heeft heel veel verstand van inrichting, styling etc. Dus helaas, al moet ik eerlijk zeggen dat hij er meer kijk op heeft dan ik. Even een ander vraagje; zijn jullie getrouwd op huwelijkse voorwaarden? Heb je dan nog steeds allebei 1 rekening en 1 gezamelijke rekening? Wat doe jij dan met het geld op jouw rekening? Alleen winkelen of stort jij ook op de gezamelijke rekening. Wij wilden geloof ik samen 1 priverekening. Maar weet nu niet wat wijsheid is.
Je had trouwens gelijk. Een bruiloft is duur. We zitten nu al boven 10.000 euro en we trouwen op eigen locatie.
Nee wij zijn getrouwd in gemeenschap van goederen maar mijn man heeft een eenmanszaak (zzp'er) eind van dit jaar gaat hij zijn eenmansschap omzetten naar een BV. Stel er gaat iets mis, en we gaan failliet dan kunnen ze het niet prive komen halen zeg maar. Wij doen het zo: al het geld komt binnen op een rekening waar 1 pas van is die altijd thuis ligt. Mijn man haalt hier zijn belastinggeld vanaf en stort dat op zijn zakelijke rekening, vervolgens worden al onze vaste lasten van deze rekening afgeschreven en op de 10 van elke maand maakt mijn man naar ieder van ons hetzelfde bedrag over en dit is vrij te besteden aan alles wat we willen, als ik 80 mascara's ervan koop of elke avond uiteten ga met een vriendin boeit hem niet,als het op is is het op. Dit werkt het best. Nooit gehannes.
Edit: dus eerst belastinggeld eraf, dan spaargeld eraf, en dan de vaste lasten en wat over is wordt door 2 gedeeld.
Bruiloften zijn inderdaad erg duur maar geloof me elke cent waard. Wacht maar wat je voelt die dag.. echt heel prachtig is zo'n dag.
Ah oke... mijn vriend heeft twee bv's maar als die failliet gaan, dan hebben wij prive wel een probleem, omdat er heel veel privegeld inzit. Ik geloof dat hij straks bij notaris alles wil gaan veilig stellen en dan wordt prive het een en ander op mijn naam gezet, maar dan moet je dus wel op huwelijkse voorwaarden trouwen. Ik leg het daar wel voor, want vind het erg ingewikkeld. Maar ik geloof niet dat onze bankzaken behalve een gezamelijke reden gescheiden blijven. Al is het alleen maar omdat ik ook veel bij hem in het bedrijf werk, naast mijn eigen werk.
Ik heb heel veel zin in onze trouwdag, hoop alleen op veel beter weer dan dat we nu hebben. Super trouwens dat je zwanger bent!
Ik heb heel veel zin in onze trouwdag, hoop alleen op veel beter weer dan dat we nu hebben. Super trouwens dat je zwanger bent!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Reisorganisaties die je min of meer overhalen ivm boeken.
» Lijk jij op je vriend?
» Show je vriend!
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Nav. Wat is er zo leuk aan je vriend?
» Lijk jij op je vriend?
» Show je vriend!
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Nav. Wat is er zo leuk aan je vriend?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: