Je vriend overtuigen/overhalen...
+6
Discordia
luisa
Sylvana
RYW
Printje
Guus
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Je vriend overtuigen/overhalen...
Hoe overtuig jij je vriend of hoe haal je m over als je bv iets heel graag wilt hebben of doen, maar hij niet?
Gast- Gast
Re: Je vriend overtuigen/overhalen...
Ligt eraan wat het is. Meestal vertel ik gewoon 20x dat ik iets heel graag wil hebben, ga ik uitleggen waarom en wijs ik het ook aan in de winkel enz. Dan is die meestal mijn gezeur zat, en gaat die akkoord
Gast- Gast
Ja normaal werkt dat bij mij ook, maar helaas gaat het niet om 'iets plastics', maar om een hond
Daar zeur ik al 2 jaar om, echter nog zonder effect
Daar zeur ik al 2 jaar om, echter nog zonder effect
Gast- Gast
Nog een erbij?
Dat is wel een puntje waar je het echt eens over moet zijn...
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Haha, dan is het even van andere orde inderdaad. Ik wilde heel graag een kat, mijn vriend niet. Als compromis hebben we nu een oude kat die maar een paar jaar te leven heeft, zodat ik mijn kat heb, en we er niet ons hele leven aan vast zitten... in the end heb ik gewoon mijn zin dus
Gast- Gast
Goochempie schreef:Nog een erbij?
Ja een erbij ja
Is het ook, ben ik zeker met je eens.
Maar mijn standpunt is dan weer dat hij ze alleen altijd smorgens maar uitlaat.. En of t er nou 1 of 2 zijn maakt dan ook niet meer
Gast- Gast
Haha ja maar het uitlaten is wel 'het minste' want je gaat toch idd
Ik zou het ook wel willen hoor, maar gewoon totaal niet praktisch.
Zou je een pup willen of volwassen herplaatser/asiel?
Ik zou het ook wel willen hoor, maar gewoon totaal niet praktisch.
Zou je een pup willen of volwassen herplaatser/asiel?
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Ja het uitlaten is ook het minste, je moet toch gaan.
Ik weet t nog niet. Ik vind een pup echt te gek, maar weet niet of dat op dit moment realiseerbaar/eerlijk is ivm werk/studie. Daarom ben ik nu het meest aan het kijken naar herplaatser van tussen de 1 en 4 jaar die al wat dingen kunnen, zoals bv alleen thuis blijven. Maar alle opties zijn nog open..
Ik weet t nog niet. Ik vind een pup echt te gek, maar weet niet of dat op dit moment realiseerbaar/eerlijk is ivm werk/studie. Daarom ben ik nu het meest aan het kijken naar herplaatser van tussen de 1 en 4 jaar die al wat dingen kunnen, zoals bv alleen thuis blijven. Maar alle opties zijn nog open..
Gast- Gast
Ik wil heel graag een kat maar hoe veel ik ook zeur, hint, lief kijk het helpt allemaal niks Hahaha!
Gast- Gast
Ik bedenk bij voorbaat al een heel plan. Met alle voor's. En ook meteen weer een voor/alternatief als hij met een tegen komt
Of ik vraag het tijdens het voetbal.
Maar over het algemeen laat hij mij er mijn gang in gaan.
Als ik zeg: Ik heb iets bedacht. Of: Schat, ik wil iets aan je voorleggen.
Dan is het vaak al: Jaaaa, doe maar! Ik zal er vast geen verstand van hebben.
(Dat gaat overigens niet over hele belangrijke dingen hoor, maar over (nog meer) kleding voor de kinderen, nieuwe meubels, nieuwe gordijnen etc etc)
(Dat gaat overigens niet over hele belangrijke dingen hoor, maar over (nog meer) kleding voor de kinderen, nieuwe meubels, nieuwe gordijnen etc etc)
Gast- Gast
TBIB schreef:Ik bedenk bij voorbaat al een heel plan. Met alle voor's. En ook meteen weer een voor/alternatief als hij met een tegen komt
whahaha dit zou ik kunnen typen hahaa
Of ik bedenken situaties wanneer hij zijn zin gekregen had hahahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Moeizaam, want hij is stronteigenwijs
Als ik iets heel graag wil regel ik het zelf wel, dus dat is niet echt een issue, maar een plan erdoor douwen is niet altijd makkelijk als hij een ander plan heeft. Zijn eigen plan mag namelijk nog best wat fouten bevatten, maar het mijne moet voor 150% correct zijn om hem te overtuigen. Gewoon beter/handiger dan zijn plan is niet voldoende, het moet verpletterend veel beter zijn
Ik bedenk meestal ook 10 argumenten voor ik erover begin, en ook wat hij eventueel zou kunnen zeggen en hoe ik dat dan moet pareren en meestal komen we er wel uit, soms krijg ik mijn zin en soms hij, en soms sluiten we een compromis. Maar meestal zijn we het gewoon eens.
Als ik iets heel graag wil regel ik het zelf wel, dus dat is niet echt een issue, maar een plan erdoor douwen is niet altijd makkelijk als hij een ander plan heeft. Zijn eigen plan mag namelijk nog best wat fouten bevatten, maar het mijne moet voor 150% correct zijn om hem te overtuigen. Gewoon beter/handiger dan zijn plan is niet voldoende, het moet verpletterend veel beter zijn
Ik bedenk meestal ook 10 argumenten voor ik erover begin, en ook wat hij eventueel zou kunnen zeggen en hoe ik dat dan moet pareren en meestal komen we er wel uit, soms krijg ik mijn zin en soms hij, en soms sluiten we een compromis. Maar meestal zijn we het gewoon eens.
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Zusje schreef:freakielief schreef:Niet.
+1
Waarom niet? Omdat het je dan niet gaat lukken?
Printje- Lady Post-a-lot
Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Gast- Gast
freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Aha oke. Wat heeft hij een geluk met jou dan, ik heb het trouwens ook niet over wereldschokkende dingen dus soms vind ik dat hij best zijn mening mag veranderen hahahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Dit dus. Het zit niet in mijn aard om daar dan over door te gaan zeuren tot ik wel mijn zin heb.
Gast- Gast
Zusje schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Dit dus. Het zit niet in mijn aard om daar dan over door te gaan zeuren tot ik wel mijn zin heb.
Eens met bovenstaande. Bovendien vind ik het al niet meer leuk als ik op die manier iets gedaan moet krijgen.
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Sylvana schreef:Zusje schreef:freakielief schreef:Omdat hij over het algemeen prima redenen heeft waarom hij iets wel of niet wil en ik er geen behoefte aan heb dat hij voor mij van mening verandert.
Eens met bovenstaande. Bovendien vind ik het al niet meer leuk als ik op die manier iets gedaan moet krijgen.
Maar ik zie het probleem niet zo dat soms een vd twee zijn mening wat moet bijstellen. Ik doe ook weleens iets voor hem omdat hij het graag wil dat hoort er toch gewoon bij.
Printje- Lady Post-a-lot
Tuurlijk maar dan heb je het over iets kleins. Een hond erbij vind ik niet iets kleins. Als hij dat echt niet wil dan houdt het och op. Alhoewel, al gaat het om iets kleins... Tja, ik weet het niet hoor. Ik doe ook echt geen dingen die ik niet wil en als hij daar dan over door gaat zeuren ga ik het echt niet eens met plezier doen. Is dat dan leuk voor hem?
Gast- Gast
Nee oke ik heb het idd over kleine dingen. Een hond is idd een ander verhaal daar zal ik ook echt niet over doordrammen als hij het niet wilt.
Maarrr kaartjes voor Wicked, daar blijf ik lekker om zeuren ahahha en eigenlijk wil hij er ook weer heen maar het is zo duur..
Maarrr kaartjes voor Wicked, daar blijf ik lekker om zeuren ahahha en eigenlijk wil hij er ook weer heen maar het is zo duur..
Printje- Lady Post-a-lot
Misschien erg, maar ik doe het eigenlijk net andersom.
Als ik iets graag echt graag wil dan gebeurt dat eigenlijk ook wel. Ook al wil man liever niet. Ik luister wel naar zijn tegenargumenten, maar als ik het daar niet mee eens ben ga ik meestal mijn eigen gang.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Reisorganisaties die je min of meer overhalen ivm boeken.
» Lijk jij op je vriend?
» Show je vriend!
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Nav. Wat is er zo leuk aan je vriend?
» Lijk jij op je vriend?
» Show je vriend!
» Jouw vriend en je vriend(inn)en, matcht dat?
» Nav. Wat is er zo leuk aan je vriend?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: