Reisorganisaties die je min of meer overhalen ivm boeken.
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Reisorganisaties die je min of meer overhalen ivm boeken.
Had er vandaag een gebeld omdat ik wilde weten of de kans groot zou zijn dat de prijzen nog gaan gaan dalen tegen de tijd dat september naderd. Ik vroeg of dat voorgaande jaren ook zo was.
De jongen zei dat de vliegtuigenstoelen op een gegeven moment alleen maar duurder zullen worden ivm klasseverschil die dus in prijs verschillen (ondanks dat heb ik een aantal keren gemerkt dat de reis dan alsnog goedkoper kan zijn).
Het hoeft niet perse af te hangen van de prijzen van stoelen.
Dat verhaal heb ik vaker gehoord en ik krijg het idee dat ze klanten daarmee willen overhalen om vooral niet te lang te wachten, want anders zit het ''helemaal vol!''.
Ik heb eerder gemerkt dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.
Dan denk ik ''vanwaar die haast?''
Heb vaak genoeg meegemaakt dat het vliegtuig zowel heen als terug niet vol was.
Zouden ze dat zo moeten doen van hun baas of niet?
De jongen zei dat de vliegtuigenstoelen op een gegeven moment alleen maar duurder zullen worden ivm klasseverschil die dus in prijs verschillen (ondanks dat heb ik een aantal keren gemerkt dat de reis dan alsnog goedkoper kan zijn).
Het hoeft niet perse af te hangen van de prijzen van stoelen.
Dat verhaal heb ik vaker gehoord en ik krijg het idee dat ze klanten daarmee willen overhalen om vooral niet te lang te wachten, want anders zit het ''helemaal vol!''.
Ik heb eerder gemerkt dat dat niet altijd het geval hoeft te zijn.
Dan denk ik ''vanwaar die haast?''
Heb vaak genoeg meegemaakt dat het vliegtuig zowel heen als terug niet vol was.
Zouden ze dat zo moeten doen van hun baas of niet?
Gast- Gast
Re: Reisorganisaties die je min of meer overhalen ivm boeken.
Van zakendoen heb jij blijkbaar geen kaas gegeten
Gast- Gast
Zij willen, dat mensen zoals jij, alsnog gaan twijfelen en toch denken. Laat ik dan maar snel die reis bij hun boeken. En ik denk dat dat vaak genoeg lukt, anders zullen ze het niet telkens vragen aan eventueel potentiele klanten.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Snap je serieus niet waarom ze dat doen? Dat is toch logisch! Als jij vlees verkoopt wil je het toch ook zo snel mogelijk kwijt voordat t bedorven is?
Gast- Gast
Vliegtuigstoelen bederven niet. Ik vind die vergeliking een beetje raar...
De enige reden is dat die reisorganisatie graag winst wil manen en daarom graag klanten in de pocket krijgen.
De enige reden is dat die reisorganisatie graag winst wil manen en daarom graag klanten in de pocket krijgen.
Gast- Gast
Nee maar het vliegtuig vliegt wel weg op een dag. (dat was de vergelijking) Hoe eerder je t vliegtuig vol hebt, hoe beter.
Gast- Gast
Maple schreef:Vliegtuigstoelen bederven niet. Ik vind die vergeliking een beetje raar...
Die vergelijking slaat echt nergens op idd.
Gast- Gast
Maple schreef:Van zakendoen heb jij blijkbaar geen kaas gegeten
Mag het me toch wel afvragen.
Ik heb juist gemerkt naarmate de tijd naderd dat wij weg gingen dat dezelfde reis goedkoper was en dat er dus wel degelijk ruimte was op de vluchten.
Vind het een beetje de klant voor de gek houden, net alsof als je later boekt geen kans meer maakt.
Gast- Gast
Reisorganisaties weten ook niet van te voren wanneer de prijs daalt of stijgt. Dat ligt aan verschillende factoren. Onder andere inderdaad aan de stoelklasse. Maar stel dat de goedkoopste klasse al vol zit en er wordt ineens niet meer geboekt, dan kan het zijn dat de prijs alsnog naar beneden gaat, ook al zit je in een 'duurdere' klasse.
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Het zou kunnen hè.... dus als je zekerheid wil, moet je nu boeken.... Als het niet zoveel uitmaakt, en ook niet waar naar toe en op welke dag/tijd.. Dan kun je nog even wachten met boeken...Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Van zakendoen heb jij blijkbaar geen kaas gegeten
Ik heb juist gemerkt naarmate de tijd naderd dat wij weg gingen dat dezelfde reis goedkoper was en dat er dus wel degelijk ruimte was op de vluchten.
Vind het een beetje de klant voor de gek houden, net alsof als je later boekt geen kans meer maakt.
Maar als het straks zomervakantie is en het blijft regenen dan gaat t wel snel met de vakanties naar de zon!
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Prijsdaling of -stijging kan natuurlijk ook vanuit de accommodatie komen..
Tullow- Kletskop
nina schreef:Het zou kunnen hè.... dus als je zekerheid wil, moet je nu boeken.... Als het niet zoveel uitmaakt, en ook niet waar naar toe en op welke dag/tijd.. Dan kun je nog even wachten met boeken...Caribbeanlover schreef:Maple schreef:Van zakendoen heb jij blijkbaar geen kaas gegeten
Maar als het straks zomervakantie is en het blijft regenen dan gaat t wel snel met de vakanties naar de zon!
En als het straks wel heel snel gaat en de bestemming/accommodatie waar jij graag heen wilt, is ineens heel populair, dan kan het ook zijn dat er een prijsverhoging aankomt.
Tullow- Kletskop
Tullow schreef:Reisorganisaties weten ook niet van te voren wanneer de prijs daalt of stijgt. Dat ligt aan verschillende factoren. Onder andere inderdaad aan de stoelklasse. Maar stel dat de goedkoopste klasse al vol zit en er wordt ineens niet meer geboekt, dan kan het zijn dat de prijs alsnog naar beneden gaat, ook al zit je in een 'duurdere' klasse.
Dat bedoelde ik idd, dan is de reis totaal nog altijd voordeliger ongeacht de stoelklasse die ik dan heb. Het is ook logisch dat de goedkoopste stoelklasse eerder weg zijn.
Dus wat ik bedoelde is dat ik vaak heb gemerkt dat de prijs zoals die in de kolommen is aangegeven naarmate we richting september gaan vaak daalt.
Nina, die kans acht ik klein aangezien er zooooveel keuzes zijn in de caribbean qua hotels en de gemiddelde nederlander is als wij gaan al op vakantie geweest.
Zat even terug te denken en ik heb zeker 5x meegemaakt dat onze vakantie tegen de tijd dat wij weg gingen een stuk goedkoper was. Dus er was ook nog voldoende plaats in zowel het hotel als het vliegtuig.
Zal me zelf voor de kop kunnen slaan als we nu boeken en dat later blijkt zoals vorig jaar dat ons hotel een stuk goedkoper is op dezelfde datum!
Dat risico wil ik wel nemen en heb ik er voor over om te zien of het hotel wat ik nu in gedachten heb om heen te gaan of het in prijs zakt.
Stel mocht dat niet het geval zijn en het blijft hetzelfde, dan kunnen we nog overwegen om het wel of niet te boeken. Tenslotte is het dat dezelfde prijs als nu.
Word het duurder, dan doen we het sowieso niet omdat het voor de prijs die ze nu vragen nog net binnen ons budget is.
Word het een stuk goedkoper of iets beter iets dan niet he, dan hoeven we daar niet langer over na te denken.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Werkt de middelbare school niet meer met boeken?
» Je vriend overtuigen/overhalen...
» Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?
» Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.
» goedkopere maar wel goede reisorganisaties?
» Je vriend overtuigen/overhalen...
» Iemand ervaring met één van deze reisorganisaties?
» Reisorganisaties halen mensen op uit Egypte.
» goedkopere maar wel goede reisorganisaties?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: