Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 11 van 40 Vorige  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 11 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Limburg85 do 26 mei 2011 - 3:08

Hi meiden,'

Vanmiddag met R. bij het inloopspreekuur van het cb geweest om hem te wegen en hij weegt nu 4600 gram, wat gaat hij hard! Betekend dat hij 640 gram in 2,5 week is aangekomen en totaal nu 2400 gram.

Vanaf wanneer hadden jullie een vast schema? Wij zitten nu op een schema van overdag om de 5 uur en ’s nachts om de 6 uur, alleen wij voeden hem als hij hier zelf om vraag waardoor een we geen vast schema kwa tijden hebben, wel kwa uren. En hoe vaak en hoelang slaapt jullie kindje op een dag?

Mijn man is vanavond naar het voetbal helemaal in Zwolle dus die is laat thuis. Eens bedenken wat ik in m’n eentje ga eten.

@ Kat, weer een voordeel van op de buik rollen, lekker veel slapen, niet verkeerd :-). Wat knap dat hij het al zo goed kan!

Beneden krijgen we een nieuwe keuken, nieuwe vloer, opnieuw gestucd en nieuwe meubels alleen de meubels moeten we nog gaan uitzoeken en kopen haha.

Was je nog geslaagd met shoppen of waren de leuke dingen al weg?

@ Smaragdje, wat gaan jullie met de tuin doen?

Fijn dat alles goed was bij de verloskundige, ook nog een fijn gesprek gehad?

J. ook al een bol gezicht? R. krijgt dat ook, echt een verschil met 8 weken geleden :-).
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 11 DSC05719
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 11 25-05-20113
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 11 P1000449
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 11 25-05-20115

Nee ik heb niet het idee dat mijn heupen breder zijn geworden, bij mij is echt alles hetzelfde gebleven tijdens en na de bevalling :-).

Ja heel de beneden verdieping gaat veranderen, kan niet wachten op het eind resultaat.

@ Meeko, ik zal eens googlen naar knoop instructies van de Bykay.

Jammer dat het vannacht weer minder gaat, hopelijk gaat het vanavond met de Puckababy weer beter!

Bij 8/9 maanden kan ik die maxicosi echt niet meer tillen en een stukje mee lopen of ik heb straks zulk gespierde armen haha.

Altijd minder als de auto een apk beurt moet hebben, altijd veel geld maar geen auto is ook niks!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje do 26 mei 2011 - 4:17

@ Meeko, zal fijn zijn als die volgende maand dan eindelijk klaar is! Was het in het begin ook al een jarenplan? Wink Leuk altijd, zo’n apk keuring. Gelukkig valt het je mee, soms kan het je ook gigantisch tegenvallen wat je moet betalen.

@ Limburg, wat groeit hij goed. Ben ook benieuwd wat J. nu weegt, maar moet komende maandag met hem naar het cb, dus we zullen zien smile Maar wat gaat dat hard hé!
Wij hebben wat slapen betreft niet echt een schema moet ik zeggen. Meestal speelt hij, drinkt hij, speelt hij, slaapt hij. Maar soms is het ook drinken, slapen of drinken spelen slapen…hahaha.. echt een schema dus angel Maar echt een schema wat betreft slapen hoeft toch nog niet als hij zo klein is. De ene dag slaapt hij heel veel en de andere dag is hij overdag heel veel wakker.
Maar aan de tuin is nog niets gedaan, omdat wij er nog niet zo heel lang er wonen. Wij willen nog heel veel gaan doen, maar nu zijn wij bezig met het terras te verbreden, daarna gaan wij een buitenhondenhok maken, het schut moet nog opnieuw gezet worden, het paadje moet nog opnieuw gelegd worden. Wij willen nog een verhoogd stuk voor plantjes, dan hebben wij nog een stuk gras waar de zandbak op komt te staan en het liefst willen wij ook nog een deel van het terras overkappen. Wij zijn daar dus nog wel een tijdje zoet mee Wink
Een nagesprek heb ik niet gehad, want mijn eigen verloskundige kwam pas na de bevalling, dus was meer gewoon controle en zo smile
Ben benieuwd naar jullie beneden verdieping dan. Hopen dat het mooi wordt, maar dat zal vast wel smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 do 26 mei 2011 - 7:37

Limburg85 schreef:Hi meiden,'

Vanmiddag met R. bij het inloopspreekuur van het cb geweest om hem te wegen en hij weegt nu 4600 gram, wat gaat hij hard! Betekend dat hij 640 gram in 2,5 week is aangekomen en totaal nu 2400 gram.

Vanaf wanneer hadden jullie een vast schema? Wij zitten nu op een schema van overdag om de 5 uur en ’s nachts om de 6 uur, alleen wij voeden hem als hij hier zelf om vraag waardoor een we geen vast schema kwa tijden hebben, wel kwa uren. En hoe vaak en hoelang slaapt jullie kindje op een dag?

Even snel:
Y. zijn schema/dag op maandag en dinsdag (kdv)
7.00 fles
8.30-11.00 slapen
11.00 fles
13.00-15.00 slapen
15.00 fles
tussen 18.30 en 19.00 fles
19.30-22.00 slapen (althans, dat is de bedoeling, maar 6 vd 7 avonden gebeurd dat niet :P )
tussen 22 en 22.30 fles

Y. zijn schema op de overige dagen
9.00 fles
9.30-12.30 slapen
12.30 fles
13.30-16.00 slapen
16.00 fles
17.00-19.00 slapen (meestal niet :P )
19.00 fles
19.30 - 22.00 slapen (meestal niet :P )
tussen 22.00 en 22.30 ltst fles

Het is voor Y. belangrijk een duidelijke dagindeling te hebben. Hebben we een x een uitje of gaan we ergens heen is hij direct van slag, dus we doen alleen het noodzakelijke zoals boodschapjes halen en naar het CB of bv 's morgens even de stad in als het nog niet zo druk is. We merken wel dat het de laatste tijd wat beter gaat en hij wat minder last heeft van prikkels. Komt misschien ook omdat hij nu al een tijdje naar het kdv gaat en daar ook heel veel prikkels krijgt. Hij slaapt trouwens niet áltijd tussen zijn flessen hoor, maar wel vaak. Hij heeft zijn slaapjes echt nodig. Op het kdv merken ze dat gelukkig ook goed op en ligt hij heel veel in het slaapkamertje. Y. komt trouwens 9 van de 10x zelf voor zijn fles en wordt ongeverrer 15-20 minuutjes voor zijn flesje wakker.

Wbt de mc die straks loeizwaar wordt als je hem moet dragen. Wij hebben 2 weken gelegen een X-adventure Nano buggy gekocht. Hierop kan ook de mc gezet worden en is een stuk makkelijker mee te nemen dat de in verhouding veel zwaardere onderstellen van een kinderwagen. Ik heb hem altijd achterin de auto leggen als ik naar het kdv moet. Een paar weken geleden stond ik 3 straten vanaf het kdv geparkeerd en was toen versleten toen ik met de mc + Y. bij de auto aankwam, dus vandaar maar alvast een buggy gekocht. Very Happy

Ik hoop morgen of zaterdag de rest. Y. heeft de laatste avonden een 'ik heb geen zin om rustig te zijn avond'. Aangezien mijn vriend bijna elke avond weg is heb ik er mijn handen vol aan Wink

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Vancity_girl do 26 mei 2011 - 10:26

Ik heb niet zoveel tijd dus even ego:
Vandaag naar de health clinic geweest voor de 2e ronde prikjes. Zo zielig, D gaat dan echt hart verscheurend huilen. Gelukkig was ze snel weer vrolijk, de verpleegster ging bellen voor haar blazen. smile
Ze is weer flink gegroeit: 7610 gram en 67cm. In vergelijking met Canadese kinderen vrij lang en zwaar. Maar prima in verhouding, in de tabel die lengte met gewicht vergelijkt zit ze precies op de middenlijn. Volgens mij heeft ze geen last van de prikjes, ze slaapt nu wel alweer en op de terug weg heeft ze ook al in de wagen geslapen. Ik heb een nieuw speeltje voor dr gekocht omdat ze zo stoer was haha.
Ik was net met mn moeder aan het skypen en die had goed nieuws, ze komt as dinsdag een weekje!! cheers
Zo leuk, ze zag een goedkoop ticket dus heeft t maar gelijk geboekt.

Verder gaat alles hier zn gangetje. Over ritme, dat heeft D niet echt haha. Ze wordt meestal rond 9u wakker, dan rond 12uur slapen tot 1u dan wakker tot 4u en weer een uurtje slapen. Dan slaapt ze vaak nog kort ergens tussen 6 en 8. En dan proberen we haar rond 9 uur weer nar bed te brengen, soms slaapt ze dan meteen en soms pas om 23u.
Voeden doe ik op verzoek en dat kan de ene dag 6 keer zijn en de andere dag 8 keer, soms drinkt ze lang soms kort.
Het voordeel van geen strak ritme is dat we haar wel makkelijk overal mee naar toe kunnen nemen, ze vind alles best als ze maar op tijd te eten krijgt.
Nou ik ga snel even wat opruimen voor D wakker wordt en we boodschappen gaan doen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Kat1980 vr 27 mei 2011 - 1:29

Jeetje wat een chaos was het woensdag bij die uitverkoop! Er liepen zelfs hoogzwangere vrouwen rond en ook de buurvrouw van mijn schoonzus die 31 weken zwanger is en bedrust moet houden omdat ze al weeën heeft… Maar goed, ik ben nog wel goed geslaagd! Heb een t-shirt en een vest voor T , een t-shirt en een poloshirt voor J en een setje voor de dochter van een vriendin die volgend weekend gedoopt wordt. Er stond echt een rij bij de kassa tot achter in de winkel. Gelukkig kent mijn schoonzus iemand die daar werkt en konden we het achter leggen en heeft mijn schoonzus het gisteren opgehaald.
Vanmorgen toen ik T uit bed ging halen, lag hij naast het zij-liggingskussen Neutral … Ben bang dat hij er gewoon uit gerold is of zo. Hou het nu overdag maar een beetje extra in de gaten, want anders lijkt het me niet zo veilig meer.

Meeko: Heb zeker lekker geshopt! Altijd leuk, 50% korting. Lekker druk dagje dus voor jou gisteren. Moet helaas altijd weer gebeuren he, die huishoudelijke klusjes. Heb hier vanmorgen ook weer een hoop gedaan, nu staat alleen nog een wasmand te wachten om opgevouwen te worden. Maar eerst even forummen!

Limburg: R is weer lekker gegroeid dus! Jullie zijn heel wat van plan zeg met die verbouwing. Zie je dat wel zitten met een kleintje of slaapt R overal doorheen?
Ik heb nu ongeveer een maandje een vast schema. Hoewel het niet altijd uitkomt, omdat T de ene keer langer uitslaapt ’s morgens dan de andere keer.
Bij mij zijn de flestijden:
-6.30 uur
-10.30 uur
-14.30 uur
-18.30 uur
-22.30 uur
Meestal sliep hij een uurtje tussen de voedingen in overdag, dus totaal 3 uur (is nu door het vele rollen dus wat meer). En tussen 19 en 19.30 uur gaat hij naar bed en meestal moeten we hem dan wakker maken rond 22.30 uur en hopelijk slaapt hij daarna de hele nacht door Wink

Annie: Een maxicosi tillen. Pfff, praat me er niet over! Gisteren op mijn werk kwam een vrouw met een tweeling in de maxicosi aanlopen, in iedere hand 1. Het waren nu nog ukkies van een paar weken, maar stel je voor dat die een maand of 4 zijn dan kan je toch echt geen 2 mc’s tillen.

VG: Leuk dat je moeder komt! D is echt een grote meid, ze is zelfs langer en zwaarder dan T 2 weken geleden op het cb (maar wie weet is hij nu dan wel even zwaar, dat zou natuurlijk kunnen) Zielig he die prikjes. Maar nu is ze er gelukkig weer even vanaf.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Chelle vr 27 mei 2011 - 9:09

Hier een "niet zo'n slechte nacht" gehad.
Om 21.30 begon het vaste huiltijdje weer. Om 23.00 uur heeft A. haar laatste fles gegeven en zou er dan om 3.00 uur weer één krijgen.
Ze heeft na de fles tot 1.00 uur liggen huilen maar dat waren volgens mij weer geen krampjes maar aandacht...

Daarna was ze stil en heb ik haar fles om 3 uur gegeven en daarna mijn man om 6 uur. Ging dus best aardig!

Wel vind ik dat ze niet snel tevreden is na het eten. We geven nu bijna 70cc per keer maar ze drinkt haar flesje zo snel leeg. Wel is dit al meer dan ze nodig heeft maar nu net heb ik haar 80cc gegeven en ook dat was zo op!
Ze is ook al sinds haar geboorte 500 gram aangekomen! (in 3 weken). Vind dat toch best veel.
Wat denken jullie? Nóg meer eten geven per keer? Ze krijgt nu 7 voedingen per dag/nacht. Maar minder voedingen in de nacht lukt niet. Ze komt ook zelf voor haar flesje.

Denkt dat het vannacht wel weer drama gaat worden. We zijn de hele dag (voor het eerst) echt op pad geweest. Naar de stad, dokter en schoonouders. Nu is ze enorm onrustig maar wel heel moe merk ik. En natuurlijk alleen maar huilen! Mad

Oh, met de spruw gaat het wat beter maar nog niet over. Heb vandaag nieuw flesje medicijnen gehaald, moet nog even doorgaan zei de dokter.

@ Meeko, ziet er makkelijk uit zo'n draagdoek! Alleen lijkt het me weer niet makkelijk te knopen nerd

@ Limburg, hoe gaat het met de verbouwing? Loopt alles naar wens?
Bij de prenetal verkopen ze trouwens noppies. Ik zag het vandaag nog hangen. Weet alleen niet of het veel is wat ze hebben.
Ooowwwhh het douchen met A. is zooo leuk!! Heb het vandaag weer gedaan. Ben dan zooo verliefd op haar! (wanneer eigenlijk niet? angel) Ze ligt dan heerlijk met haar oogjes dicht in mijn armen te ontspannen. Zo lief!!
Waarom ga je niet lekker in het weekend met R. douchen? Ik vind het echt zo'n leuk momentje! In bad ga ik ook nog eens proberen. Lijkt me ook gezellig! :-)

Wat onwijs leuk die foto's van R.!! Wat is hij inderdaad gegroeid zeg! Weet nog goed die foto die je had gepost van R. in de wagen toen hij net geboren was. Zooo klein!
Hij lijkt trouwens wel enorm op jouw man zeg!

@ Kat, wat leuk dat T. al lekker kan rollen zeg! Lijkt me zo leuk al die ontwikkelingen die komen gaan. Kan ook niet wachten tot A. voor het eerst gaat lachen! I love you
Zo, jij hebt lekker geshopt tijdens de uitverkoop!

@ Smaragdje, nou jaaaa zeg! Niet eens opnieuw je hele tekst typen? haha!

Ik zie trouwens dat jullie allemaal echt een schema hebben van voeden en slapen. Moet ik dat eigenlijk ook al hebben? A. slaapt eigenlijk bij ons de hele dag! haha!
Ik geef haar de fles om de tijden:

6.00 uur
9.00 uur
12.00 uur
15.00 uur
18.30 uur
21.30 uur
2.00 uur

En in de tussentijd slaapt ze eigenlijk gewoon in bed of in de box. Maar we proberen haar nog vaker in bed te leggen omdat ze daar aan moet wennen en omdat het daar zo stil is en ze dan weer gaat huilen. In de box hoor je haar nooit en slaapt ze altijd.

Wij hebben trouwens nog steeds de buitenversiering hangen na 3 weken. Wanneer is het eigenlijk gebruikelijk dat dat wordt weg gehaald? nerd
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Kat1980 vr 27 mei 2011 - 19:20

Hier niet zo'n lekkere nacht achter de rug. T was vannacht aan het huilen en met een speentje kregen we hem niet rustig. Om 4 uur dan toch maar een flesje gegeven, maar daar heeft hij niet veel van gedronken. Toch viel hij daarna wel weer in slaap en ligt nu nog te slapen. Helaas stond J wel al om 7 uur naast ons bed, dus ben nu toch wel een beetje brak. Ik vraag me nu af of T misschien tandjes aan het krijgen is en daarom huilend wakker werd. Hij is ook al zo'n 2 maanden aan het kwijlen en het lijkt alleen maar erger te worden. Ik weet nog dat J ook al erg lang aan het kwijlen was voor zijn eerste tandje kwam. Straks maar eens even in zijn mondje gluren of er iets te zien is.

Chelle: Misschien is haar zuigbehoefte nog niet bevredigd na de fles en zou je haar een speentje kunnen geven. Of wil ze die niet? Meer voeding zou je ook kunnen proberen hoor. Met 3 weken ben ik gestopt met bv en gaf ik T volgens mij altijd een flesje van 90cc met 3 schepjes (dan kom je uit op 100cc) en dat ging hier ook op. In het begin kwam T ook veel aan. Hij was bij de geboorte 3000 gram, maar waarschijnlijk is er per ongeluk een handdoek meegewogen en was hij maar iets van 2750 gram want de volgende dag woog hij nog maar 2500 gram. Daarna ging het groeien erg hard:
- Na 1 week van 2500 naar 2750 gram
- Met 1 maand 4130 gram
- Met 2 maanden 5220 gram
- Met 3 maanden en 1 week 6190 gram
- Met bijna 4,5 maand 6810 gram

Lachen deed T hier met 5 weken, dus wie weet gaat A dat ook met een paar weekjes doen. Is inderdaad erg leuk als ze zich steeds verder ontwikkelen.

Ik heb de versiering hier volgens mij een maand laten hangen Embarassed Vond het zo gezellig staan! Bij J hadden mijn schoonouders het huis versierd toen hij thuis kwam uit het ziekenhuis na een maand. het meeste heb ik weggehaald na 3 weken, alleen de raamsticker met zijn naam heb ik laten hangen tot hij 3 maanden was Embarassed Vond het zonde om hem er af te halen, haha.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 vr 27 mei 2011 - 20:42

Chelle; hoe lang doet ze over haar flesje? Als het te snel gaat kan het zo zijn dat ze niet verzadigd is en daarom eerder komt en/of na de fles gaat huilen. Y. was 2675gram bij zijn geboorte, maar wij mochten elke dag 10cc ophogen, dus hij zat na 10 dagen op 90cc+3 schepjes. Niet dat hij meteen alles opdronk, maar we boden het wel aan. Hij krijgt inmiddels 5x180cc+6 schepjes+1 nutriton en doet 20-25 minuutjes over zijn flesje.

Doordat hij 's morgens zo lang doorslaapt merken we dat zijn flesjes niet meer leeg gaan omdat ze te snel op elkaar zitten. Daarom gaann we volgende week eens kijken hoe het met 4 flessen van 210+7 schepjes zou gaan.

Probeer dus een beetje te spelen met de flessen om zo de juiste hoeveelheid te vinden. Niet ieder kindje is immers hetzelfde en drinkt volgens wat er op de verpakking staat. Anders kan je altijd nog voeding voor hongerige baby's proberen of indikken met Nutriton (spuugt ze ook)

Meiden; vanmiddag poging 100 om op jullie allemaal te reageren Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje vr 27 mei 2011 - 22:05

Jeej, lekker lange nacht gehad hier Very Happy J. heeft van 23.30 tot 6.60 lekker liggen slapen en ik dus ook Very Happy
Zo maar weer eens verder in de tuin.

@ Chelle, ik kan je helaas geen antwoord geven op of je meer mag geven. 500 gram in 3 weken vind ik persoonlijk niet veel, aangezien J. hier in de eerste week al bijna 500 gram was aangekomen en na 4 weken al 1260 gram, maar dat is met borstvoeding. Ik durf dus niet te zeggen hoe veel ze met flesvoeding mogen aankomen. Wat zeggen ze bij het cb ervan dan, kun je die niet eens bellen? Ow en J heeft een redelijk schema, maar wijkt daar ook wel eens vanaf hoor. Alleen dat verschilt ook weer met borstvoeding, want ik doe het gewoon op verzoek.Heb wel het idee dat ze daar eerder een schema bij krijgen. Oh, wat heb je ook veel aan mij angel

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 27 mei 2011 - 22:10

Hier ook weer even een teken van leven.
Hier samen met de middelste buikgriep, dus gaat lekker hier.
E is de laatste dagen ook hangerig, maar zag in dat het sprongentjes tijd is. Dus dat klopt precies.
Gisternacht had ze weer 7,5 uur tussen de voeding en kon ze daarna zo weer weggelegd. En vanacht was het weer drama, heb vanaf 2 uur amper geslapen. Dus het wisselt snachts hier heel erg. Een middenweg zou fijn wezen ipv 2 uiterste.
Hier de week eigenlijk prima gered. Is toch waar wat ze zeggen dat een 3e zo mee gaat in het ritme.

Hier helemaal geen schema qua voeden, de ene keer 2 uur tussen de andere keer moet ik haar na 4 uur wakker maken.

Versiering hangt hier ook nog en ze is vandaag 4 weken. Als ze 7 weken is geven we een kraamfeest, dus tot die tijd blijft het ook hangen. Gister even geshopt voor het feest, slingers, tafelkleedjes enz.
wat zouden jullie trouwens doen. we geven het van 14.30 tot 17.00. Dus koffie en heb roze koeken, chocolaatjes, plakjes cake met slagroom en muisjes en spekjes voor op tafel. Maar nu zit ik in twijfel of er ook nog een ronde hartig moet (chips), na mijn idee is die 2,5 uur zo om en blijf je anders bezig met serveren.

Kat, jij dus ook al een rommelig nachtje.

Chelle, fijn dat jullie een redelijk nachtje hebben gehad. Hoe ging het vanacht?

Draagdoek, is hier ook weer tevoorschijn gehaald en vd week heeft ze er al even heerlijk in gelegen.

onderstel maxicosi is echt ideaal, wij hebben de quinny zapp, dus is erg handzaam en ligt gewoon standaard in de auto

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 27 mei 2011 - 22:13

Annie24 schreef:Chelle; hoe lang doet ze over haar flesje? Als het te snel gaat kan het zo zijn dat ze niet verzadigd is en daarom eerder komt en/of na de fles gaat huilen. Y. was 2675gram bij zijn geboorte, maar wij mochten elke dag 10cc ophogen, dus hij zat na 10 dagen op 90cc+3 schepjes. Niet dat hij meteen alles opdronk, maar we boden het wel aan. Hij krijgt inmiddels 5x180cc+6 schepjes+1 nutriton en doet 20-25 minuutjes over zijn flesje.

Even snel want zo komt de stucadoor om te kijken en dan gaan we weer naar de kids, die zijn nu bij opa en oma.

Hier krijgt R. ook 180 + 6 + 1 Nutriton maar hij doet echt maar 10 minuten over de fles en dan halen we zelf de fles een paar keer eruit zodat die op adem kan komen maar dan word die echt boos dat hij niet verder mag.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 vr 27 mei 2011 - 22:18

Chelle schreef:
Wel vind ik dat ze niet snel tevreden is na het eten. We geven nu bijna 70cc per keer maar ze drinkt haar flesje zo snel leeg. Wel is dit al meer dan ze nodig heeft maar nu net heb ik haar 80cc gegeven en ook dat was zo op!
Ze is ook al sinds haar geboorte 500 gram aangekomen! (in 3 weken). Vind dat toch best veel.
Wat denken jullie? Nóg meer eten geven per keer? Ze krijgt nu 7 voedingen per dag/nacht. Maar minder voedingen in de nacht lukt niet. Ze komt ook zelf voor haar flesje.

500 gram is niet extreem veel, is prima je meisje doet het dus goed. R. is volgens mij meer gegroeid in kortere tijd, zo was hij nu in 2,5 week 640 gram gegroeid. Overleg anders maandag even met het cb, dat vond ik altijd fijn om te doen of binnen lopen op het spreekuur.

Chelle schreef:
Ik zie trouwens dat jullie allemaal echt een schema hebben van voeden en slapen. Moet ik dat eigenlijk ook al hebben? A. slaapt eigenlijk bij ons de hele dag! haha!
Ik geef haar de fles om de tijden:

6.00 uur
9.00 uur
12.00 uur
15.00 uur
18.30 uur
21.30 uur
2.00 uur

En in de tussentijd slaapt ze eigenlijk gewoon in bed of in de box. Maar we proberen haar nog vaker in bed te leggen omdat ze daar aan moet wennen en omdat het daar zo stil is en ze dan weer gaat huilen. In de box hoor je haar nooit en slaapt ze altijd.

Wij hebben ook geen vast schema daarom vroeg ik het maar een vest schema kan hier pas als hij de nacht door gaat slapen. Omdat hij overdag om de 5 uur krijg en 's nachts om de 6 uur, heeft hij geen vaste tijden nog en dat is soms wel irritant omdat hij dan op 'rot' tijden komt daarom gaan wij eens kijken naar een andere oplossing.

Laatst aangepast door Limburg85 op za 28 mei 2011 - 6:39; in totaal 1 keer bewerkt
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 27 mei 2011 - 23:52

Limburg85 schreef:
Annie24 schreef:Chelle; hoe lang doet ze over haar flesje? Als het te snel gaat kan het zo zijn dat ze niet verzadigd is en daarom eerder komt en/of na de fles gaat huilen. Y. was 2675gram bij zijn geboorte, maar wij mochten elke dag 10cc ophogen, dus hij zat na 10 dagen op 90cc+3 schepjes. Niet dat hij meteen alles opdronk, maar we boden het wel aan. Hij krijgt inmiddels 5x180cc+6 schepjes+1 nutriton en doet 20-25 minuutjes over zijn flesje.

Even snel want zo komt de stucadoor om te kijken en dan gaan we weer naar de kids, die zijn nu bij opa en oma.

Hier krijgt R. ook 180 + 6 + 1 Nutriton maar hij doet echt maar 10 minuten over de fles en dan halen we zelf de fles een paar keer eruit zodat die op adem kan komen maar dan word die echt boos dat hij niet verder mag.

Heb je dan al andere flessen en/of spenen geprobeerd? (vast wel, haha angel ) Als hij iets langer over zijn fles zou doen heeft hij waarschijnlijk een verzadigder gevoel waardoor hij misschien ook wat dieper en langer zal slapen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 za 28 mei 2011 - 6:41

Annie24 schreef:
Limburg85 schreef:

Heb je dan al andere flessen en/of spenen geprobeerd? (vast wel, haha angel ) Als hij iets langer over zijn fles zou doen heeft hij waarschijnlijk een verzadigder gevoel waardoor hij misschien ook wat dieper en langer zal slapen.

Ja hebben nu 2 flessen gehad en bij beide hetzelfde, zijn niet anders van hem gewend Wink. Maar mocht jij of andere nog een foes weten waarbij het drinken langzamer gaat, hoor ik dat graag.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 28 mei 2011 - 6:57

Limburg85 schreef:Ja hebben nu 2 flessen gehad en bij beide hetzelfde, zijn niet anders van hem gewend Wink. Maar mocht jij of andere nog een foes weten waarbij het drinken langzamer gaat, hoor ik dat graag.

Bij de Dr.Brown flessen (misschien ook bij andere merken) heb je ook een prematurenspeen. Deze heeft echt een iniminimini gaatje. Ik heb 'm toen zelf geprobeerd en ik moest hard zuigen angel voor ik er wat uit kreeg. Hier zitten we nu nog steeds op een speen nr 1. Heb nr 2 geprobeerd, maar toen was de fles zo leeg.

Ik geloof dat er ook spenen te koop zijn waar je zelf een gaatje in kan prikken met een naald. Dan kan je het gaatje dus ook mini maken. Euhh...meer oplossingen heb ik ook niet Rolling Eyes

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 za 28 mei 2011 - 7:14

Annie24 schreef:
Limburg85 schreef:Ja hebben nu 2 flessen gehad en bij beide hetzelfde, zijn niet anders van hem gewend Wink. Maar mocht jij of andere nog een foes weten waarbij het drinken langzamer gaat, hoor ik dat graag.

Bij de Dr.Brown flessen (misschien ook bij andere merken) heb je ook een prematurenspeen. Deze heeft echt een iniminimini gaatje. Ik heb 'm toen zelf geprobeerd en ik moest hard zuigen angel voor ik er wat uit kreeg. Hier zitten we nu nog steeds op een speen nr 1. Heb nr 2 geprobeerd, maar toen was de fles zo leeg.

Ik geloof dat er ook spenen te koop zijn waar je zelf een gaatje in kan prikken met een naald. Dan kan je het gaatje dus ook mini maken. Euhh...meer oplossingen heb ik ook niet Rolling Eyes

Hebben jullie de dr. Brown flessen nog?

Wij gebruiken nu de difrax fles met speen s. Misschien toch eens proberen, zijn dr. Brown flessen ook in de winkel te koop of online?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle za 28 mei 2011 - 7:32

Limburg85 schreef:
Annie24 schreef:

Hebben jullie de dr. Brown flessen nog?

Wij gebruiken nu de difrax fles met speen s. Misschien toch eens proberen, zijn dr. Brown flessen ook in de winkel te koop of online?

Ik zag ze gister nog bij de prenetal. Stond te twijfelen of ik ze zou kopen maar denk dat ik toch nog even de avent blijf proberen.
Hoewel A. hier nog geen 10 minuten over haar flesje doet. Ze is echt snel! haha!
Misschien dat ik toch nog binnenkort overstap.

Ik reageer morgen weer uitgebreider. A. is volgens mij aardig verkouden aan het worden. Haar neusje zit helemaal verstopt! Best eng geluid, heb het idee dat ze ieder moment kan stikken. Ze zal toch wel snappen hoe ze door haar mond moet ademen? Neutral

Fijne avond meiden! Ik ben er morgen weer wat uitgebreider!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Annie24 za 28 mei 2011 - 7:46

Nou....ik ga een poging wagen. Aangezien ik geloof ik van een hele week alles door moet lezen zal mijn post er over een halfuurtje wel staan ofzo angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 za 28 mei 2011 - 8:11

Limburg; Wij gebruiken de Dr.Brown flessen al vanaf het begin. Je kan ze idd bij de Prenatal kopen. De Etos hier verkoopt ze ook, maar alleen de grote flessen en de nr 1,2 en 3 speen. De Prenatal heeft de nr 1, 2, 3, 4, papspeen en prematurenspeen. Zie nu op de site: www.drbrowns.nl trouwens dat de nr 4 speen voor gulzige eters is. Hier alleen geen ervaring met die speen, dus ik durf niet te zeggen of dat werkt. (die anderen ook niet hé; ieder kindje is natuurlijk anders)
Omdat ik had gelezen dat de Difrax flessen krampjes kon verminderen (zeggen ze van de Dr.B flessen ook, maar Y. had er nog last van, dus vandaar dat ik toch maar een Dirfrax fles had gekocht) heb ik toen ook zo'n fles gekocht. Weet niet of het aan die fles lag, maar er kwam dus al melk uit het gaatje toen ik hem op zijn kop hing zonder eraan te zuigen. We hebben het 1 voeding geprobeerd, maar Y. had supersnel zijn fles leeg, de voeding droop langs zijn mondhoeken zijn mond uit tijdens het drinken en er kwam (in vergelijking met de Dr.B) naar mijn idee zoveel voeding uit dat hij zich ook nog een paar x verslikte. Dat was voor ons dus voorlopig de 1e en de laatste keer. Misschien dat de Difrax straks als papfles beter is, maar dat zien we wel als het zover is dat we hem papflessen gaan geven.

Wat groeit R. goed en wat een verschil hé met net na zijn geboorte en nu!

Chelle; ze gaat echt niet stikken hoor Wink Als bij ons onze neus dicht zit gaan we ook automatisch door onze mond ademen, dus jouw meisje ook. Y. is ook héél erg verkouden en lijkt af en toe net een varkentje, hihi. Wel zielig hoor, zeker als hij zijn flesje drinkt. Hij hoest ook nog eens als een zeehond. Tja, kan ook niet anders hé met dat Nederlandse weer: warm, koud, warm, koud.

Woezel; ow bah, buikgriep! Een middenweg zou idd fijner zijn dan wat er nu gebeurd. Echt bijslapen kan je denk ik ook niet hé overdag? Fijn te lezen dat het goed gaat met z'n drietjes. Was je daar niet 'bang' voor? Wat zijn jouw ervaringen met de Zapp? Wij hebben er toen ook mee gereden, maar ik vind een driewieler een beetje eng, ben bang dat hij omvalt ofzo. Vond het prijsverschil tussen de Zapp en de Zapp extra ook erg veel. We wilden een buggy die ook plat, of in ieder geval redelijk plat, kan en dus zou het de Zapp extra moeten worden, maar dat kreng is duur zeg!

Smaragdje; zo J. had er zin in vannacht! Dat doet een mama goed hé een lekkere lange nacht zonder onderbrekingen Very Happy

Kat; ow, bij jouw niet zo'n fijne nacht. Heb je nog tandjes gespot? Ik kijk hier ook ongeveer 10x per dag in Y. zijn mondje, haha! Kwijlen deed hij altijd al, maar ik met mijn domme hoofd niet denken aan het ontwikkelen van de speekselklieren. De laatste week is het alleen zó erg en het kwijl wat eruit komt is ook anders, dat ik toch het idee heb dat er iets aan de gang is in zijn mondje.

Vancity; zo, D. wordt al een flinke meid hé! Heeft ze nog last gehad van haar prikjes? Zielig hé altijd Sad Wat leuk dat je moeder langskomt! Een onverwachts bezoekje is altijd leuk.

Meeko; ook al zo'n duur grapje voor de auto. Vind het altijd zo zonde van het geld, maarja, de auto moet natuurlijk wel rijden en ook veilig zijn. Is afgelopen nacht wat beter gegaan of was het weer zo'n rot nacht? Wat knap dat S.enna een muis heeft gemaakt! Super hé, die enorme fantasie van die kleintjes.

Hier; gaat alles goed Very Happy Y. is vandaag 4 maanden en ik heb vanmorgen even een flink potje zitten janken *schaam* Het gaat zó ontzettend snel allemaal. Als iemand 4 maanden geleden zei dat ik moest genieten dacht ik altijd 'ja, hallo, hij blijft nog wel even een baby hoor'. Maar, ze hadden gelijk....een baby-baby is hij nu niet meer. Hij is al een echte vent aan het worden en wat voor één! Hoe slecht het ging en hoe zwaar de 1e 2 maanden van zijn leventje waren, zo goed gaat het nu. We zijn zo ontzettend trots op ons ventje en zwaaaaaaaaaaaaar verliefd I love you

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 za 28 mei 2011 - 22:00

Woezel: Bah, buikgriep. Gaat het vandaag al beter?

Chelle: Heb je al zoutoplossing gebruikt voor A? Helpt hier meestal wel goed bij een verstopt neusje.

Annie: Inderdaad de tijd gaat zo snel! Onze kids zijn echt geen baby-baby meer. Ik heb er wel extra van genoten, omdat ik van de oudste wist hoe snel het ging. Maar toch zijn die maanden zo voorbij. Ik realiseerde het me laatst, toen ik maat 68 in de kast hing. Weg mini kleertjes... Over een maand is T gewoon al een half jaar!

Hier weer een minder nachtje gehad. We lagen er pas om 23.30 uur in omdat we een dvd aan het kijken waren. En om 23 uur dus T nog de fles gegeven. Om 3.30 uur lag T weer te huilen in bed. Met veel moeite en zonder fles, sliep hij wel weer om 4 uur. Maar om 6.15 uur was hij weer wakker. Gelukkig was het mijn uitslaap dag en heb ik lekker tot 10 uur geslapen. Uiteindelijk dus wel lekker uitgerust!
Verder in zijn mond nog niks te bekennen, maar het kwijlen is niet normaal. Moet hem tig keer omkleden omdat alles nat is. Misschien toch maar slabbers met plastic aan de achterkant kopen want de gewone stoffen helpen niet goed genoeg.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 za 28 mei 2011 - 23:32

Kat; wat balen van die rotte nacht! Had je dat met de oudste ook altijd of waren de nachten toen beter? De slabbetjestijd is aangebroken zo te lezen, haha! Y. heeft sinds gisteravond ook continu een slab om als hij wakker is, want ik blééf zijn shirtjes en broekjes verschonen. Zelfs als hij zijn mond dicht heeft loopt het kwijl eruit via zijn mondhoeken :P Best schattig, maar de wasmand vind het minder leuk...

Het gaat zeker snel, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik deze periode leuker vind dat de baby-baby periode. Gewoon omdat je nu meer kan communiceren met je kindje en in de baby-baby periode doet hij/zij eigenlijk nog niet zo veel (ja, Y. die huilde continu, dus eigenlijk deed hij wel wat :P )

Hier; weer heerlijk geslapen tot 9 uur. Y. is wel erg zielig, want z'n neusje zit dicht waardoor hij knort als een varkentje en hij hoest als een zeehond, dus we hebben een hele dierentuin hier Rolling Eyes Door het slijm in zijn keeltje krijgt hij braakneigingen en gooit hij hele golven van zijn voeding er weer uit. Zit ook niet lekker in z'n velletje en viel zelfs in de box in slaap net, nou dat heeft hij in die 4 maanden nog nooit gedaan :shock: Maar lekker veel met 'm kroelen Very Happy

Kleertjes; hier gister zijn kast uitgezocht en ik moet nodig gaan shoppen, want hij is bijna helemaal leeg! Alle maatje 50 en 56 zijn eruit gegaan en wat er nu nog inligt is óf te groot óf te zomers. Dus ik mag weer Very Happy Very Happy Very Happy Shirtjes heeft hij genoeg (al gaan die erg snel met al dat kwijlen nu) maar broekjes niet. Best zielig, want hij heeft maar 4 broekjes die goed passen. Dus....shoppen volgende week!!!!!!!!!! Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 29 mei 2011 - 0:35

J. Heeft hier weer 7,5 uur tussen zijn voeding gelaten. Daarvan heeft hij er nog 6,5 geslapen ook, ik vind het helemaal niet erg smile Helaas had hij gister bijna heel de avond last van krampjes. Hij heeft daar niet zo vaak last van gelukkig, maar dit keer heeft het echt uren geduurd dat het steeds terug kwam Sad Gelukkig heeft hij nu nergens meer last van en ligt hij lekker in zijn box met zijn armen en benen te zwaaien.

@ Annie, niet communiceren tijdens de baby-baby periode? Ik heb er hier een die heel de dag met zijn geluidjes gesprekken aangaat Wink Hele verhalen verteld hij en als ik iets tegen hem zeg dan gaat hij weer geluiden terug maken (vaak dan in iedergeval). Die praat later de oren van mijn hoofd af hoor, ben ik bang...hahaha Very Happy
Maar altijd leuk shoppen!

@ Woezel, is de buikgriep al minder geworden?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 2:51

Hier zorgt de middelste nog steeds voor veel was. Zo sneu, heel zijn billen zijn knalrood en zelfs douchen vind hij niet leuk meer. Bij mezelf lijkt het wel rustiger te worden, alleen rommelt mijn buik nog flink. Nu echt hopen dat E het niet echt krijgt.
Vanacht heeft ze weer lopen rommelen na de voeding van 3.30. op een gegeven moment zijn we samen in slaap gevallen. Wel lekker tot 8.30, want de oudste was uit logeren. Die was vanmorgen om 6 uur al wakker Very Happy

Annie, wij gebruiken de zapp echt alleen als onderstel. qua buggy hebben we de mclaren. Wat dat betreft vind ik de zapp niet super rijden, maar zo voor kleine stukjes wel ideaal. Qua stabieliteit vind ik hem ook niet 100%, hou wel goed in de gaten dat de jongens hem niet alleen vast houden.

Smaragdje, zo lekker 7,5 uur tussen de voeding he. Minder vd krampjes gisteravond.

kat1980, balen vd nacht, maar wel fijn dat jij nog uit mocht slapen.

Hier vind ik het echt baby er ook al vanaf hoor, en ik moet gewoon al langzaam over op 62 denk ik. Sommige pakjes/shirtjes beginnen toch klein te worden. Dinsdag naar het cb ben benieuwd hoe lang en zwaar ze dan is.

Gast
Gast

Bericht  Liadan zo 29 mei 2011 - 4:24

Hallo allemaal,
Ik wil hier ook langzaam aan mee gaan proberen te kletsen. De meesten van jullie 'ken' ik al wel, maar voor de anderen:
Afgelopen maandag ben ik bevallen van onze zoon Kian. Hij woog 4200 gram en is 55 cm. De bevalling ging snel maar was wel heftig omdat hij pas indaalde toen mijn vliezen werden gebroken en het persen daardoor moeizaam ging.
Verder heb ik nog een dochter van bijna 2,5, Yara. Ze is heel trots op haar kleine broertje, wil de hele dag bij hem kijken en hij krijgt veel kusjes en knuffels.

Kian doet het heel goed, de borstvoeding is goed op gang gekomen. Morgen wordt hij weer gewogen, ik ben benieuwd! Hij was op dag 3 300 gram afgevallen en op dag 5 al weer 100 gram aangekomen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Kat1980 zo 29 mei 2011 - 9:28

Annie: Bij de oudste waren de nachten veel erger. Moest soms uren met hem rondlopen. Een speen wilde hij niet, dus daarmee kon je hem ook niet rustig krijgen. Wat dat betreft is T echt een makkelijker kind.
O leuk, weer shoppen! Dat is nooit erg om te doen.

Smaragdje: Lekker, 6.5 uur slaap! Zielig alleen van de krampjes.

Woezel: ah zielig dat de middelste zo'n last van de buikgriep heeft. Hoop dat hij snel opknapt.

Liadan: Welkom! Zag foto's van je mannetje op hyves. Wat een knap ventje! En ook geen kleintje zeg. Was yara eigenlijk ook zo groot bij de geboorte?

Ik ga hier de kleine man de fles geven en mijn bed weer in. Morgen om 6 uur gaat de wekker weer. Gelukkig maar 2 dagen werken en begint mijn weekend al weer op dinsdagavond Very Happy
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud