Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 10 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 25 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 10 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Chelle ma 23 mei 2011 - 1:01

Vandaag is er iemand langs geweest van het consultatie bureau. Ze heeft A. nog even bekeken en wat we dachten blijkt ook zo te zijn... ons kleine meisje heeft spruw Cry
Vanmiddag maar even medicijntje ophalen die de dokter klaar heeft laten leggen bij de apotheek. Hopen dat het gauw gaat helpen. Ik zag gister een paar witte plekjes op haar tong maar dacht dat het melk was. Ze had er (volgens mij) verder ook geen last van. Maar nu is het veel erger. Haar tongetje is bijna helemaal wit. Zielig!

Helaas blijkt inflacol toch niet echt te werken. Ze begint steeds eerder te huilen savonds. Gister na de fles van 21.30 uur tot na de fles van 3 uur snachts!! Was haast zonde om haar om 6 uur weer wakker te maken voor een fles! haha!

Wel is ze alweer aangekomen!! Ze weegt vandaag 2700 gram! Ze is in 2 weken 340 gram aangekomen!! De mevrouw van het CB zei dat 100 gram per week gemiddels is. Nou, ze is dus flink aan het groeien!!

@ Annie, ik zag het ja, dat je niet al te ver weg woont. Maar ik kom eigenlijk nooit in jouw woonplaats! haha!! Wel gaat mijn man heel vaak fietsen (race of mountainbike) dus als je het goed vind kan ik hem eens langs sturen? Maar dan laat ik het even weten ok? Lief dat je aan me denkt!

Oh en over je schoonvader, ik zou Y. daar niet mee naar toe nemen als ik jou was. Dalijk zit jij met de ellende als Y. achteraf last krijgt door de viezigheid of de drukte of zo. Ik zou het in ieder geval geen fijn idee vinden om mijn kindje daar te laten zijn. Ik vond het idee van Hazeltje wel een goeie. Dan breng je Y. toch even ergens anders?

@ Limburg, R. had toch ook spruw? Hoe snel is dat weg gegaan? En wat voor medicijnen kreeg jij?
Ik zal je trouwens een PB sturen met mijn hyves. Ik heb jou inderdaad niet in mijn lijst staan.

Oh jee, vervelend gedoe met je man. Tja, mannen en voetbal....... ben blij dat de mijne daar niet van houdt! angel
Wat een muts zeg die ex van je man! Pfff!! Zou echt gek worden van zo'n mens!
Maar is geen gezeur van jou hoor, hier kun je alles kwijt! Laughing

Lekker dat het opschiet in je huis. En ook nog een hoop spullen verkocht! Heb je al nieuwe meubels uitgezocht of nog niet?

Zo hé, wat krijgt R. een hoop te eten zeg! Hier geven we 60 cc water en 2 schepjes. Hihi! Wat een verschil he!?

Mijn man hoort A. wel hoor als ze huilt. Denk dat heel de straat haar hoort! haha!! Maar hij zit vaak beneden met haar zodat ik haar niet hoor huilen en een beetje kan slapen.

@ Kat, ik heb jou inmiddels toegevoegd op hyves. Leuk om zo een beeld van iedereen te hebben!

@ Woezel, ik hoop voor je dat je gauw je ritme krijgt. Ik ben benieuwd hoe ik dat hier ga doen als ik weer aan het werk ga. En dan heb ik maar 1 kindje. Denk dat het een drukke ochtend wordt. Ik ben altijd gewend heeeel rustig aan te doen. Ik sta namelijk tegelijk met mijn man op om 6 uur en hoef pas om 8 uur weg naar mijn werk. Nu zal dat wel anders gaan. A. eten geven en klaar maken. En eerder weg omdat A. nog naar de kdv moet.
Maar dat zal vast allemaal wel wennen.

Oh, en dan nog even de antwoorden op de vragen van Limburg;

Hoeveel voeding kregen jullie kindjes bij de leeftijd van R. (7 weken) en om de hoeveel uur? En hoelang sliepen ze ’s nachts?

- hier kan ik je niet mee helpen... ik hoop dat A. dan als ze 7 weken is in ieder geval wat beter slaapt dan ze nu doet! haha!! Maar ik hou de antwoorden van iedereen wel even in de gaten. Kan er zelf ook nog wat van leren alvast Wink

Is jullie lichaam trouwens veranderd sinds de geboorte?

- Mijn lichaam is wel een beetje veranderd. Ik woog vóór mijn zwangerschap 50 kilo. Ik ben 11,5 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap en woog gister nog 53,6 kilo.
Mijn borsten zijn (volgens mij) wat zachter/slapper, maar ik voel dat alleen als ik eraan zit. Het is verder niet te zien.
Mijn buik moet nog beetje terug trekken maar is aardig de goede kant op aan het gaan. Ik merk wel dat mijn buik sochtends mooi plat is maar in de loop van de dag door eten en zo toch boller wordt. Maar dat had ik vóór mijn zwangerschap ook. Soms leek het savonds of ik al 20 weken zwanger was! haha!! Denk dat dat nu ook nog zo zal zijn.
Verder zijn mijn heupen nog wat breed. Ik zie het niet maar ik krijg mijn broeken nog niet dicht. Ik durf alleen nog geen andere broek te kopen want dalijk zijn die weer te groot als mijn heupen weer smaller worden! haha!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 1:33

Zo zielig, R. had ook spruw. Op maandag bij het cb geweest en toen dacht de arts het al maar ik dacht dat het melk was omdat hij net had gedronken en had het nog niet eerder gezien. Maar dinsdag was heel zijn tong wit, echt een hele plakaat. Alleen wij merkten niks tijdens het drinken zelf maar hij was wel heel onrustig en na het drinken gillen en toen hij de medicijnen kreeg werd hij rustiger maar helaas is dat nu weer voorbij maar volgens mij is zijn spruw ook weer terug :-(. Vanavond goed naar kijken en anders ga ik ook weer de huisarts bellen. Hopelijk werken de medicijnen bij A. Hier vond R. het heel vies op een gegeven moment haha. Naam van de medicijnen weet ik niet zo uit mijn hoofd, maar het was geel, stonk en plakkerig. Welke heb jij?

Helaas blijkt inflacol toch niet echt te werken. Ze begint steeds eerder te huilen savonds. Gister na de fles van 21.30 uur tot na de fles van 3 uur snachts!! Was haast zonde om haar om 6 uur weer wakker te maken voor een fles! haha!

Balen dat Inflacol niet helpt, hier werkte het helaas ook niet. Echt heel erg vervelend dat ze zo huilt 's nachts. Werken jullie niet met voeding op verzoek? Ik deed dat ook niet helemaal maar tussen 3 en 4 uur moest hij echt drinken en het liefst uit zich zelf.

Wat goed dat ze zoveel is aangekomen! Geeft een goed gevoel he?! Ga je ook wekelijks naar het weeguurtje? En wanneer heb je je eerste afspraak?

Ja zeker een verschil met het eten van R. maar zo is R. ook begonnen en toen ineens werd het meer en meer, het lijkt wel of hij schade aan het inhalen is haha.

Ik heb op internet wel wat gezien van nieuwe meubels maar nog niet in de winkel wezen kijken, dat gaan we doen als de nieuwe vloer er in ligt, dat gebeurd 10 juni. Vind het moeilijk om een voorstelling van de vloer te maken maar de meubels worden waarschijnlijk hoogglans. Op de meubels die we nu hebben, zie je ook alles dus poetsen moet ik toch haha.

Ja die ex haalt echt het verkeerde in me naar boven en ik vind het zo zielig voor S. Gisteren brak ook echt mijn hart, hij lag in bed en begon ineens te huilen, ontroostbaar en zei dat hij de t-shirts was vergeten en dat papa niet op de bel mocht drukken :'(

Houd je man niet van voetbal? Ik ben echt opgegroeid met voetbal haha en ik vind het ook niet erg dat hij gaat maar niet te vaak.

Nou hier denk ik ook soms dat hij levend geslacht word, echt een speenvarkentje zo hard huilt hij maar mijn man wordt echt nergens wakker van, ook niet als S. roept of huilt of als ik er uit ga.

Ik heb je uitgenodigd op hyves!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Meeko ma 23 mei 2011 - 2:36

Woezel, vervelend is dat he als ze geen speen willen. Elin wou m ook pas na een paar weken en had ook enorme zuigbehoefte.
Spannend vanaf volgende week alleen.
Die persdrang is echt vervelend he. Had ik ook al snel met 8 cm. Mocht zachtjes meepersen maar riep wel steeds sorry!
Ja lastig is dat nu alles weer alleen doen, zeker met kids weg brengen. Hier wordt Senna steeds opgehaald of Fenk brengt haar weg, echt heerlijk.

Limburg, op mijn zwangerschap kijk ik inmiddels wat beter terug. maar als ik weer pijn in mijn bekken heb weer niet, dan komt t gevoel weer terug. Op mijn bevalling kijk ik super goed terug, echt meteen al. Vond t zo'n fijne bevalling. Tuurlijk deed t veel pijn, maar die ergste pijn duurde maar 3 kwartier. Ik zou m zo weer kunnen doen.
Ik heb een beker met haar beschilderd. En er staat ook een voetje van Elin op.
Ja ze vind t heel leuk. Zaterdag heeft ze een optreden in het theater, ben heel benieuwd hoe ze dat vind!
oh das gewoon een puist hoor, heb ik ook wel eens gehad. Is niet prettig he, maar gaat vanzelf weg. Of uitknijpen Wink
Heerlijk he zo'n draagdoek. Hier was t knopen ook wennen hoor.
Jeetje, dat mens is idd gek zeg! Hebben jullie nog contact met haar ouders? Misschien kunnen zij eens met haar praten?
Leuk dat R al bewust dingen vast pakt. Dat doet Elin nog niet. Wel is ze steeds naar haar handjes aan t kijken en als ze ons ziet gaat ze lachen. En ze wil steeds zitten, echt zo grapig, want Senna had dat net zo, alles willen zien.
Gelukkig dat t eindelijk gelukt is met tongriempje. Hier hoeft er niks aan gedaan te worden. Gaat weer helemaal goed met drinken.
Leuk de musical Zorro! Mary Poppins is ook echt een aanrader, mocht je nog een keer willen gaan.
Oh echt wat een verhaal weer van S zijn moeder! Das echt niet normaal hoor! Ik zou echt wat er mee gaan doen, want op deze manier krijgt S er echt last van.
Elin krijgt hier 6 á 7 voedingen en komt zo om de 3/4 uur. 's nachts meestal 5/6 uur ertussen, maar denk dat t anders is met bv.
Mijn lichaam is wel veranderd, heb striae op m'n buik. En verder ben ik nog wat voller, terwijl ik maar een kilo zwaarder ben maar ik moet gewoon weer gaan sporten, in augustus mag ik weer gaan dansen! Heb er zo'n zin in weer. Ga morgen wel even bij een andere dansles kijken, even kijken of ik dat al wel kan doen. Verder zijn m'n borsten nu nog groter. Voor Senna had ik een C cup, tijdens zwangerschap D en met borstvoeding E. Daarna is t een D gebleven, maar ik denk dat ik nu wel op F zit! Want de E cup bh's zijn te klein! Hoop dat ik wel weer terug ga naar een D, want vind ze nu echt te groot! Verder was m'n lichaam wel weer normaal na de 1e zwangerschap.

Annie, mijn hemel wat een heftige bevalling zeg! En wat een ellende daarna nog zeg! Hopelijk ben je t snel allemaal vergeten en wordt de pijn snel minder!
Balen dat de APK zo duur was, die van ons moet donderdag, hopelijk gaat t niet zoveel kosten.
Lekker hoor een weekje centerparcs. Hebben wij ook gedaan t eerste jaar.
Alleen dit jaar maken we t wel spannend, gaan we kamperen in Italië!
Leuk babyboom! Moet t nog kijken, er doen 2 kennissen van ons mee, dus ben erg benieuwd.
Dat is idd niet netje van die fotograaf. Ik heb ook een zwangerschapshoot laten doen en zij heeft t toen aan me gevraagd of t mocht.
Dat klinkt stoer die kleertjes! Is dan wel weer jammer dat ik 2 meiden heb. Maar ook wel super leuk hoor, hebben ze wel meer keuze in volgens mij.
Ik loop zelf bij een bekkenfysio. Tijdens de zwangerschap ook last van urine verlies, maar nu helemaal geen last meer van dus die oefeningen helpen goed!
Yep heb hyves, vank.hyves.nl Voeg me maar toe, gezellig.
Klinkt niet fris je schoonvader zeg. Kan je m niet bij jullie thuis uitnodigen? Is ook niet echt gezond hem mee nemen in zo'n rokershol.

Kat, ja wij wachten tot 6 maanden met vast voedsel. Tot die tijd blijf ik volledig bv geven. Al heb ik bij Senna met een maand of 5 flesvoeding moeten bijvoeden. Maar hoop dat dat nu niet hoeft.
Haha, nee dat gaat niet de baby tegen houden met je handen. Ik kreeg al snel perdrang, toen ik op 8cm zat ofzo. En mocht wel een beetje meepersen, maar ik riep steeds sorry, want ik wilde eigenlijk gewoon volledig persen. Maar hoe kijk jij erop terug dat t zo snel ging?
Ja is zeker lekker die extra uren. Is bij ons ook een voordeel dat we al om 11.30 uur open zijn omdat er een aantal scholen elke dag voor groep 1 zo vroeg uit zijn.
Wij hebben er ook wel alles aangedaan om die voorkeur weg te krijgen, maar dat is echt wel moeilijjk!
Ah dat zou sneu zijn een blaasontsteking.
Jeetje das balen van de auto. idd geluk dat alles goed gegaan is.
Zo wat een verschil met T zijn hoofdje zeg!
Niet leuk he die kleinste kleertjes al de deur uit. Hier zijn sommige dingen ook al in maat 62 te klein en kan ze 68 van aan! Maar Elin is ook echt groot! Was met 8 weken 6150 gram en 58,5 cm.

Chelle, zwaar he die gebroken nachten. Vond ik ook in t begin bij Senna. Nu bij Elin kan ik er veel beter tegen. Maar dat komt denk ik ook door het slaaptekort sinds Senna er is en je er toch aan went.
Hoe heet jullie meisje ook alweer? (ik lees t al) En was ze te vroeg geboren dat ze zo weinig weegt? Er zijn laatste tijd zoveel baby's geboren dat ik t allemaal even niet meer weet.
Ik had ook een subtotaal ruptuur bij Elin. Had oplosbare hechtingen dus dat was wel makkelijk. En had ook erg snel geen last meer. Knip is idd erger, had ik ook niet verwacht.
Och ja, die stuwing is echt erg! Nee doe niet met koud erop. Als het weer gebeurd ga ik t wel proberen, maar hou niet van kou;) En heb idd dag en nacht een bh aan. Moet nog steeds wat nieuwe kopen want die ik nu heb zijn allemaal nog van toen ik Senna borstvoeding gaf, maar ben inmiddels weer een cupmaatje omhoog gegaan :s
Haha, heel herkenbaar dat niemand in de buurt mag komen. Had ik ook heel erg hoor. Nu bij Elin een heel stuk minder.
Jij ook een goede bevalling gehad dus, fijn hoor!
Ach wat sneu dat ze zo last van krampjes heeft. Je geeft flesvoeding he? Wat voor flessen heb je? Hier hebben we de S-flessen van Difrax, die helpen goed. En Cinababy hielp hier ook altijd goed. Het helpt ook om maar een paar slokjes te geven en dan even recht op houden zodat ze even kan boeren. Dus dat ze t niet te snel binnen krijgt. En weet niet wat voor speen je erop heb maar eentje met een zo klein mogelijk gaatje is ook het beste. Volgens mij zijn de kers spenen van Difrax dan het kleinst. Maar idd altijd 's nachts, echt heel vervelend. Was hier ook vaak zo, waarom weet ik niet, vast niet om papa en mama te pesten Wink
Heerlijk zeg dat je even een nacht goed heb kunnen slapen. Met m'n borsten gaat t weer goed. Nog wel even last gehad. Maar gelukkig geen borstontsteking geworden. Ja slik wel paracetamol heb ook ibuprofen geslikt, dat mag gelukkig ook, helpt toch wat beter.
hmm nee weet ik ook niet van de ontlasting, hier is t altijd dun door de bv.
Fijn zeg dat je je goed voelt.
Hier moeten we elke dag vitamine D en K geven en is ook drama. Doe t met een lepel maar ze tuft t ook altijd uit, dan ga ik gewoon met de lepel langs haar mond en doe ik dat er weer in. Of ik doe t bij de afgekolfde melk, maar weet niet of dat ook met infacol kan.
Fijn zeg dat t al helpt!
Leuk zo'n luiertaart, heb ik ook gehad, een vriendin van me maakt ze zelf en heeft ook een website. Dus erg leuk. Ik heb woensdag nog kraamvisite en donderdag, en dan moeten er nog 2 vrienden langs komen en dan hebben we zo'n beetje iedereen gehad, mag dan ook wel, ben er wel klaar mee, alleen zijn cadeaus natuurlijk wel heel leuk smile
Ach wat sneu spruw, misschien dat ze der toch last van heeft met t huilen hoor. Hopelijk werken de medicijnen snel.

Vancity, D maakt er idd een potje van met slapen zeg.
idd ook echt een heftige bevalling zeg. Gelukkig maar dat de pijn snel vergeten wordt! Anders zou iedereen denk ik maar 1 kind willen.
Nee ik moest voor mezelf naar de fysio. Nog steeds ivm bekkenklachten.

Smaragdje, jou einde van de bevalling lijkt op die van mij bij Senna. Haar hartslag ging ook omlaag en toen moest ze ook snel komen en kreeg ik een knip. Is best eng dan he.
Ja sneu is dat dan als ze ziek zijn of pijn hebben. Heb ik t ook liever zelf.
Je kan gewoon een zetpil van 60 mg geven hoor. Zeker als je merkt dat ie niet lekker is. Ik doe t zelf ook alleen bij echt koorts, maar als ze niet lekker is ervan vind ik dat toch wel zielig.
Ik heb de laatste dagen ook weer bloedverlies. Maar ik weet niet of het ongesteld is. Merk verder niks en t is ook zo weinig. Dus geen idee. Bij Senna was ik met 4 maanden echt ongesteld.

Vannacht eerste nacht Elin op der eigen kamer gelegd. Ging in t begin goed maar na de voeding van half 3 wilde ze niet slapen en steeds huilen. Uiteindelijk hebben we de wagenbak in der bed gezet en heeft ze daar heerlijk tot kwart over 7 in geslapen! En Senna werd pas half 8 wakker, dus verder heerlijk kunnen "uitslapen" (gezien dat Senna normaal rond 7 uur wakker is)
Vannacht maar weer proberen in haar eigen bed te laten slapen. Overdag gaat dat wel goed maar dan slaapt ze met puckababy, wil ik 's nachts liever niet doen omdat ze er dan misschien te veel aan went, (deden we bij Senna ook en die deed t goed 's nachts zonder pucka) Maar als t vannact weer zo gaat toch maar wel aan doen.

Verder gaat elin echt goed. Donderdag bij het cb geweest en voor het eerst prikjes. Zo zielig weer, wou dat mens echt heel erg gaan slaan, haha. Vond t zowiezo een verschrikkelijk mens, die er normaal is is met verlof dus hopelijk is ze snel weer terug. Maar ze woog 6150 gram en was 58,5 cm! echt groter als Senna. Ze spuugt nog wel elke keer, maar nergens zorgen over te maken omdat ze zo goed aan komt. Ze zit echt boven de de bovenste lijn met haar gewicht, maar was niet erg ivm borstvoeding, dus dat is wel fijn.

Mijn laatste 2 weekjes van verlof zijn ingegaan. Echt niet leuk, het gaat zo snel! Sad Maar toch ook wel weer zin om lekker van huis weg te zijn .Zit al zo lang thuis (overtijd gelopen en al snel minder gaan werken ivm bekken) En de kindjes te zien.

Ga nu effe wat boodschapjes halen en dan de ramen lappen. Is goed nodig hier!
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje ma 23 mei 2011 - 4:53

Zo, kan vandaag weer reageren hier. Alles gaat hier volgens mij stuk, want nu had de accu van mijn laptop het begeven. J. heeft gister heel veel geslapen, maar is nu gelukkig weer helemaal opgeknapt. Ben ik wel heel blij om, hij heeft vannacht ook weer 6 uurtjes achter elkaar doorgeslapen.

@ Kat1980, ik vind het verschil op de foto’s van de afplatting goed te zien!

@ Annie, wat slordig dat ze van de hap niet hadden gezegd dat hij die 120 nog niet mocht. Zo zie je maar dat je zelf ook altijd goed moet lezen. Maar prettig om bij je nacontrole ongesteld te zijn, daar was ik dus ook bang voor. Ga morgen wel eens vragen wat dat geweest kan zijn.

@ Chelle, vervelend dat de inflacol toch niet werkt! Ik wil trouwens je hyves ook wel hoor. Leuk he, zo’n luiertaart met cadeautjes erop. Wat vervelend dat ze spruw heeft!

@ Woezel, op dat idee komt het inderdaad neer. Vind het hier echt ideaal. Ik stuur je ook even een pm.

@ Limburg, fijn dat hij weinig last heeft gehad van zijn tongriempje. Ben toch blij dat mijn man niet van voetbal houdt smile Maar wat een raar gedrag van S. zijn moeder zeg! Kun je toch niet maken tegenover je kind. Limburg ik heb jouw nog niet, maar stuur wel een pm. Maar mijn lichaam is wel veranderd hoor, heb nog steeds mijn extra kilo’s hahaha..

@ Meeko, flinke dame is het toch! Is je verlof al weer bijna voorbij? Hier nog ruim 5 weken en dan nog 3 weken vakantie, moet er nog echt niet aan denken om weer te gaan werken. Zal voor jouw ook weer wel wennen zijn!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Annie24 ma 23 mei 2011 - 5:30

Meiden, maandag en dinsdag is bij ons spitsdag (zowel vriend als ik werken en ik breng en haal Y. ook nog van het kdv 's morgens en rond 17.45 uur) Y. ligt nu dus even in de box te spelen en krijgt zo zijn flesje. Dan komt mijn vriend thuis en moeten we nog eten. Dan nog douchen en even een uurtje zitten en dan weer Y. zijn flesje en met z'n allen naar bed.

Niet dat jullie denken 'waar is ze nou?'. Ik zal wel alles lezen op maandag en dinsdag, maar op woensdag pas weer reageren. Of misschien in mijn pauze op het werk, maar dat ligt een beetje aan de drukte daar Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast ma 23 mei 2011 - 5:36

chelle: ik lees je berichtje over de spruw en de krampjes bij je kindje en dat je denkt dat de infacol niet meer werkt. Nu is het zo dat spruw een schimmel is, wat voor gasvorming in de darmpjes kan zorgen, met extra krampjes als gevolg. Het kan heel goed zijn dat als je kindje van de spruw af is, de infacol wel weer voldoende helpt!

breekt weer uit!

Gast
Gast

Bericht  Chelle ma 23 mei 2011 - 5:39

Even snel een "spoedberichtje-vraag";

@ Limburg (of iemand anders die het weet), hoe doe jij dat spul tegen spruw in het mondje van R.? Op de verpakking staat met een gaasje, maar hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar!? En dan moet ze het een paar minuten in haar mond houden, helaas luisterd ze nog niet naar me dus slikken doet ze als ze zin heeft ;-) haha!
Ik ga nu voeding geven en moet het daarna aan haar geven dus een snel antwoord zou leuk zijn! haha!

Oh, en kan inflacol samen met het medicijn tegen spruw gegeven worden??
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Annie24 ma 23 mei 2011 - 5:55

Chelle schreef:Even snel een "spoedberichtje-vraag";

@ Limburg (of iemand anders die het weet), hoe doe jij dat spul tegen spruw in het mondje van R.? Op de verpakking staat met een gaasje, maar hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar!? En dan moet ze het een paar minuten in haar mond houden, helaas luisterd ze nog niet naar me dus slikken doet ze als ze zin heeft ;-) haha!
Ik ga nu voeding geven en moet het daarna aan haar geven dus een snel antwoord zou leuk zijn! haha!

ik heb geen idee, sorry Embarassed Maar het klinkt iig niet als een medicijn wat makkelijk te geven is aan een baby Rolling Eyes

Succes meis!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 6:11

Bij mij zat er een spuitje biuj waarmee ik het in zijn mond kon spuiten, hij kreeg 1 ml en dat deed ik in stukjes in zijn mondje anders spuugde hij het uit en aan het eind gauw zijn speen erin of de fles anders liep het eruit. Maar de dokter zei als hij het niet doorslikt is het niet erg, als het maar in zijn mondje komt. Welke medicijnen heb jij en anders even morgen voor een spuitje bellen.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle ma 23 mei 2011 - 6:36

Limburg85 schreef:

Bij mij zat er een spuitje biuj waarmee ik het in zijn mond kon spuiten, hij kreeg 1 ml en dat deed ik in stukjes in zijn mondje anders spuugde hij het uit en aan het eind gauw zijn speen erin of de fles anders liep het eruit. Maar de dokter zei als hij het niet doorslikt is het niet erg, als het maar in zijn mondje komt. Welke medicijnen heb jij en anders even morgen voor een spuitje bellen.

Ik denk dat ik hetzelfde spul heb gekregen. Het is geel en ruikt naar amandel/bitterkoekjes.
Ik heb er ook een spuitje bij gekregen maar er stond op de beschrijving dat je het met een gaasje in de mondholte moet smeren. Ik heb het spuitje dus op het gaasje om mijn vinger beetje bij beetje gespoten en in haar mondje gesmeerd zover dat lukte.
Als ik het spuitje in haar mond leeg zou spuiten spuugt ze het gelijk weer uit. Als ik een speen geef slikt ze het gelijk door en heb begrepen dat ze het even in haar mond moet houden voor beste resultaat.

Is ook zo zielig om te zien Cry Zo'n klein kindje en dan nu al al die troep in haar lichaampje!
Ze drinkt trouwens gelukkig nog wel goed maar ze laat ook veel uit haar mondje lopen tijdens het drinken. Denk dat dat door haar tongetje komt die zeer doet. Normaal lekt ze niet zóveel.

Hoe lang duurde het bij jou voor het over was?
Oh, er staat trouwens ook bij dat je 2 dagen door moet gaan als de spruw weg is, anders komt het snel weer terug...
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Annie24 ma 23 mei 2011 - 6:48

Chelle; als ze normaal ook wat melk lekt uit de fles kan je misschien eens een ander flesje+speen proberen. Misschien dat het flesje+speen wat je nu gebruikt dan niet past bij haar. Of een speenmaatje kleiner, dan komt de melk er minder snel uit en heeft ze langer de tijd om het door te slikken. Wij hebben hier Dr.Brown flessen en zitten nog steeds op speentje 1. Hebben zelfs een hele tijd een prematurenspeen gebruikt zodat de melk er nog langzamer uitkwam.

*zit ik toch te reageren, haha!*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 6:55

Chelle schreef:
Limburg85 schreef:

Ik denk dat ik hetzelfde spul heb gekregen. Het is geel en ruikt naar amandel/bitterkoekjes.
Ik heb er ook een spuitje bij gekregen maar er stond op de beschrijving dat je het met een gaasje in de mondholte moet smeren. Ik heb het spuitje dus op het gaasje om mijn vinger beetje bij beetje gespoten en in haar mondje gesmeerd zover dat lukte.
Als ik het spuitje in haar mond leeg zou spuiten spuugt ze het gelijk weer uit. Als ik een speen geef slikt ze het gelijk door en heb begrepen dat ze het even in haar mond moet houden voor beste resultaat.

Is ook zo zielig om te zien Cry Zo'n klein kindje en dan nu al al die troep in haar lichaampje!
Ze drinkt trouwens gelukkig nog wel goed maar ze laat ook veel uit haar mondje lopen tijdens het drinken. Denk dat dat door haar tongetje komt die zeer doet. Normaal lekt ze niet zóveel.

Hoe lang duurde het bij jou voor het over was?
Oh, er staat trouwens ook bij dat je 2 dagen door moet gaan als de spruw weg is, anders komt het snel weer terug...

Dat van dat gaasje stond er bij mij niet in de gebruiksaanwijzing en zat ook niet in het doosje en had de dokter ook niks over gezegd, vind het ook onhandig klinken. Ik spoot een klein beetje in zijn mond en streek het dan met het spuitje over zijn tong en in zijn wangentjes en dan slikte hij het langzaam door.

Ik moest het 4 keer per dag geven.

Bij R. zag je gelijk de volgende dag (wel een volle dag) resultaat, het was minder en na een paar dagen was het over, maar het kwam tijdens de kuur weer terug. Wij moesten de kuur volledig afmaken, ook al was het al over omdat het anders terug kan komen. De kuur duurde een week.

R. lekt ook altijd behoorlijk met zijn fles, hij wil te snel en is gewoon een knoeipot ;-). Hij gebruikt de allerkleinste speen van Difrax. Welke fles gebruik jij?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 6:55

Annie24 schreef:Chelle; als ze normaal ook wat melk lekt uit de fles kan je misschien eens een ander flesje+speen proberen. Misschien dat het flesje+speen wat je nu gebruikt dan niet past bij haar. Of een speenmaatje kleiner, dan komt de melk er minder snel uit en heeft ze langer de tijd om het door te slikken. Wij hebben hier Dr.Brown flessen en zitten nog steeds op speentje 1. Hebben zelfs een hele tijd een prematurenspeen gebruikt zodat de melk er nog langzamer uitkwam.

*zit ik toch te reageren, haha!*

Haha hier hetzelfde, reageer even steeds snel op Chelle terwijl ik ook nog op de andere moet reageren en dat komt morgen denk weer Embarassed .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 ma 23 mei 2011 - 7:26

Even kort reageren (als het lukt).

Limburg: Op onderstaande link heb ik mijn zijliggingskussen besteld. Ik heb die driehoekige in het midden.
http://www.babyandmore.eu/product-search.html?gclid=CN7q-PrT_qgCFQGEDgodG3OkTg&keyword=babysleep

Heb je nog gebeld met het cb over de voeding?

Hoeveel voeding kregen jullie kindjes bij de leeftijd van R. (7 weken) en om de hoeveel uur? En hoelang sliepen ze ’s nachts? Volgens mij ging T met 8 weken over op 6 voedingen van 150+5, had toen dus nog 1 nachtvoeding en vaak werd hij ook nog wel om zijn speentje wakker. Ik denk dat hij alles bij elkaar zo'n 6,5 uur sliep na de laatste voeding van 23 uur.

Is jullie lichaam trouwens veranderd sinds de geboorte? Ja, na de eerste zwangerschap hield ik al een vetrandje rond mijn middel over, die ik nog redelijk weg heb kunnen sporten (maar ben nooit meer zo strak als voorheen geworden). Nu zit dat er dus weer, maar heb nog geen energie gevonden om te gaan sporten. ook zijn mijn heupen nog wel ietsje breder.

Chelle: Balen dat A spruw heeft. Heb het zelf nog nooit gehad bij de kids, dus kan je helaas geen tips geven. Hoop wel voor je dat het snel weg is! Misschien komt daar het vele huilen ´s avonds ook wel van, want van spruw kunnen ze best wel last hebben. Ook hebben veel baby´s last van de zogenaamde huiluurtjes ´s avonds. T heeft dat gelukkig bijna niet gehad, maar met J hebben we de eerste maanden heel vaak met hem op onze borst gezeten ´s avonds omdat dat dan de enige manier was om hem in slaap te krijgen.

Meeko: Jeetje wat is E een grote meid zeg! Heeft zeker nooit maat 50 aan gehad?
Ik kijk nu best positief terug op mijn snelle bevalling. Op het moment vonden we het echt spannend of de vk wel op tijd zou zijn, maar omdat het goed is afgelopen ben ik er nu heel positief over. Liever zo dan dat de vk honderd keer terug had moeten komen omdat de ontsluiting niet vorderde of zo.

Smaragdje: Fijn dat J is opgeknapt en een goede nacht achter de rug heeft.

Hyves: Volgens mij heb ik nu ook iedereen op hyves! Ga zo even foto´s kijken Wink

Kleertjes opruimen: Ik bewaar tot nu toe alle kleertjes, kan er egwoon nog geen afstand van doen Sad Bij J had ik ook alles bewaard en heb ik nu weer een deel gebruikt dat er nog goed uitzag. Verder nog dingen bij gekocht. Maar als er toch ooit een derde komt, ga ik niet die derdehands kleertjes weer gebruiken. Alleen kan ik ze nu nog niet wegdoen.

Verder hier heel trots op mijn kleine vent. Had hem vanmorgen in de box gelegd, zodat ik nog even mijn make-up en haar kon doen. Na 5 minuten ligt hij te mopperen in de box, dus ik loop naar hem toe om te kijken wat er is... Ligt hij dus gewoon op zijn buik, terwijl ik hem er op zijn rug had ingelegd. Gewoon gemist dus dat hij voor het eerst omrolde van rug naar buik... Gelukkig heeft hij het vanavond nog even voorgedaan!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005

Bericht  Limburg85 ma 23 mei 2011 - 22:38

Goedemorgen meiden,

Gister einde van de middag beide kids opgehaald bij oma en ze hadden het allemaal erg naar hun zin gehad, S. kan niet wachten tot de volgende keer haha.

Gisteravond begonnen met meer voeding te geven aan R. en het verschil was gelijk merkbaar, hij is nu veel meer tevreden en rustiger, niet meer 2 uur van te voren beginnen met huilen van de honger. Vannacht ook weer goed gedaan, kwam pas weer na 6 uur. Gisteravond om 20.00 uur begon hij 5 kwartier ontzettend te krijsen vanuit het niets, ik kan daar zo slecht tegen dus mocht ik lekker boven in bed tv gaan kijken, heerlijk!

Ons huis begint al kaal te worden maar heb zo’n moeite met opruimen, vanavond maar even samen doen en straks even bij de AH kijken of ze goede bananendozen hebben.

Waar shoppen jullie voor je kids, nog tips voor leuke online sites? Ik heb nu veel van Hema, Noppies en BFC.

@ Meeko, beker beschilderen doen wij hier ook voor de opa’s. Voordeel zo’n pakket, kun je het 4 keer gebruiken hoef ik dus niet steeds wat nieuws voor de 3 opa’s te bedenken ;-).

Uitknijpen ging/gaat echt niet, veel te hard al is het nu wel aan het wegtrekken maar weg is het nog niet maar doet iig geen pijn meer.

Nee mijn man heeft geen contact meer met de ouders van zijn ex, alleen hoi en doei en weet ik niet als hij S. komt ophalen en zijn vader wil niet meer met mijn man praten, die man heeft mijn man staan uitschelden waar S. bij was zonder reden :-s. We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar ze wil echt helemaal niks en word dan nog onredelijker en de moeder staat hier in NL heel erg sterk en mensen die niet werken en op hun kont zitten krijgen het geld toegewaaid terwijl wij minimaal 100 euro per uur moeten betalen voor een advocaat die ook geen reet kan, echt zo frustrerend is het!

Lukt het knopen bij jou wel inmiddels goed? Welke doek heb je? Hier heb ik het idee dat zijn nekje niet genoeg ondersteuning krijg want hij gaat slapen als die in de doek zit.

Op dat schema heeft R. ook gezeten met bv en fv maar. Vergeleken met de baby’s van hier drinkt R. wel erg veel en was hij eigenlijk ook vroeg met meer tijd er tussen te laten.

Hoe ging het afgelopen nacht met het slapen van E. op haar kamertje?

E. al haar eerste prikjes gehad, zo zielig. Ze groeit goed zeg! Hoeveel is ze nu aangekomen?

@ Smaragdje, alle pech komt in drievoud he, volgens mij nu 2 gehad? ;-)

Balen van die kilo’s! Zie je het goed en/of merk je het verschil zelf goed?

@ Kat, dank je voor de link! Ik ga hem opslaan want denk dat die hier wel nodig gaat zijn :-(.

Ja had gebeld en ze vond het moeilijk omdat hij nog zo jong is maar wel ontzettend honger heeft. Hij mag naar de volgende stap, 180 cc + 6 schepjes maar dan 170 cc oplaten drinken zodat we nog een volgende stap hebben als hij over 1 of 2 weken weer niet meer genoeg heeft. Ze was geen voorstander van om over te stappen op voeding voor hongerige baby’s omdat hij het nu goed doet op deze voeding en hij hier ook veel heeft gespuugd in het begin.

Zo’n vetrand is herkenbaar, dat heb ik ook maar volgens mij had ik dat voor de zwangerschap ook haha.
I
k heb volgens mij ook iedereen nu op hyves. Heb je al foto’s zitten kijken? :-).

Ik ga de goede kleertjes ook bewaren en dat is zijn ze allemaal voor eventueel een volgende, mocht het een meisje zijn dan gaan ze denk weg maar tot die tijd, vind het zonde om ze nu al weg te doen.

Wow wat goed dat hij van zijn rug naar zijn buik is gedraaid!! Alleen jammer dat je er niet bij was maar gelukkig was het niet eenmalig!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl di 24 mei 2011 - 16:49

Zo weer eens even tijd om te reageren. In het weekend zijn we altijd veel weg dus dan komt het er niet altijd van.
Heb een leuk weekend achter der ug. Zondag lekker wezen bbq-en bij vrienden, gelukkig werkte het weer ook mee. D was super gezellig en heeft de hele tijd naar iedereen gelachen. maandag was hier ook een vrije dag en eigenlijk zouden we langs mijn werk gaan. Helaas was mn man ziek dus daar kwam weinig van terecht. S'avonds ben ik wel naar de film geweest met een vriendin, Water for elephants. Etg mooie film.
Dit was de tweede keer dat ik zonder D wat ben gaan doen en de eerste keer dat mijn man de hele avond alleen voor haar moest zorgen. Gelukkig is het allemaal goed gegaan en lag ze lekker te slapen toen ik thuis kwam.

Voeding bij 7 weken: geen idee meer eigenlijk, ik geef borstvoeding op verzoek en hou dat allemaal niet zo bij. Volgens mij sliep ze toen een uurtje of 4/5 achter elkaar.
Lichaam na de zwangerschap: Ik heb flink wat strepen gekregen, zelfs in mn knieholten :shock: Verder is mijn buik nog wat slap maar al weer best plat. Ik paste afgelopen zondag in een spijkerbroek die ik zelfs voor ik zwanger werd niet meer paste. Very Happy

@ Chelle: wat zielig dat A spruw heeft, hopelijk lukt het met het geven van de kuur en is ze er snel vanaf. Ze is wel goed gegroeid zeg, fijn!
@ Meeko:Geniet nog maar van je laatste weken verlof, kan me voorstellen dat je ook wel weer zin hebt om te werken. IK zit inmiddels al ruim 5 maanden thuis en zou ook best weer aan de slag willen. Heb je ook hyves? Volgens mij heb ik nu iedereen uit dit topic behalve jou op hyves, stuur maar een pm als je wilt smile
@Annie: wat heb je nu uiteindelijk gedaan met de verjaardag van je schoonvader? Ik had Y denk ik niet meegenomen en als reden zou ik dan zeggen dat ik niet wil dat er gerookt wordt. Hij kan jullie zoon toch zien als hij bij jullie op bezoek komt als hij zou willen?
@ Smaragdje: gelukkig zijn jullie allebei weer beter.
@ woezel:is het gelukt allemaal zo zonder man?
@Kat: wat goed van T dat hij zich al omrolt! Knap hoor, D is daar veel te lui voor haha.
@Limburg:Wat fijn dat bijna alle meubels zijn verkocht. WIj moeten binnenkort ook al onze meubels verkopen want we nemen ze niet mee naar Nederland. Hoe gaat het met de grotere flessen, is R dan wel tevreden?

Leuk om jullie nu eens te zien op hyves, nu zit er een gezicht bij de naam. Leuke kindjes hebben we toch allemaal zeg. En wat waren Chelle, Limburg en Smaragdje mooi op hun trouwdag!
Ik zal binnenkort eens wat nieuwe foto's van D op hyves zetten want ze is al weer veel groter.
Zo en nu ga ik even het einde van de ijshockey wedstrijd kijken. Dat is hier net zo populair als bij ons voetbal en het team van onze stad staat bijna in de finale!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Limburg85 di 24 mei 2011 - 19:19

Goedemorgen meiden,

Wat een rust hier ;-).

Ik ben alweer druk bezig met het opruimen en leegmaken van de meubels voor de verbouwing en verkoop (nu kan het want R. ligt in bed en zal zo wel wakker worden), wat heb ik daar een hekel aan en straks ook weer alles afwassen en inruimen maar daar vraag ik wel eventjes hulp voor alleen hebben we voorlopig nog geen nieuwe meubels :-s

Gisteren heeft R. geen huil/krijs uur gehad, hij is juist heel erg lief geweest gisteravond. Gistermiddag wou die wel aanstalten maken om weer heel lang te gaan huilen maar ik moest nog een pakje wegbrengen en avondeten halen dus hup in de auto en toen was alles weer goed.

Straks wil ik nog even naar de Action en de slijter en vanavond maar even goed boodschappen doen, met R. kan ik wel dingen halen maar niet de grote dingen.

@ Vancity, in het weekend heb ik ook vaak geen tijd om te reageren omdat we dan vaak weg zijn of er hangen 3 mensen aan me ;-).

Is je man weer helemaal opgeknapt?

Wow wat goed dat je zelfs weer een spijkerbroek voor je zwangerschap past. Ik heb volgens mij echt geluk met mijn lichaam, eigenlijk niks meer te herkennen van een zwangerschap behalve de pijn van onderen :-s

Hebben jullie in Canada nieuwe meubels gekocht zodat je ze niet mee terug hoef te nemen naar NL? Zie je tegen de volksverhuizing op? Ik vind dit al verschrikkelijk.

Ja R. is nu echt veel meer tevreden, hij begint niet meer te huilen 2 uur voor zijn voeding tot aan zijn voeding en het lukt hem nu weer om overdag 5 uur er tussen te laten zitten en ’s nachts rond de 6 uur.

Dank je, ja onze bruiloft was echt super, voor me gevoel al even geleden maar is toch nog net geen 4 maanden geleden.

Leuk nieuwe foto’s, ben benieuwd!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 24 mei 2011 - 20:27

Hier weer een super nacht gehad. Nadat het weer een paar nachten rommelig was.
Gister overdag is ze veel wakker geweest, en kon niet echt haar draai vinden. om 21.15 voeding gehad, en toe was het even krijsen. Afgesproken dat we zouden zien wanneer ze zelf kwam omdat ze haar slaap ook kon gebruiken. Tegen 23.30 begon ze eindelijk in slaap te vallen. Nog wel geprobeerd of ze een slok wilde. Maar nee dus hup bedje in en werd ze pas om 4.45 wakker. Dus al met al zat er 7,5 uur tussen. Daarna goed gedronken en ging ze ook weer slapen.
Dus ze kan het wel.

Hier gaat het naar school enzo eigenlijk wel goed. Valt me tot nu toe mee. Kom alleen niet meer toe om smiddags te liggen. En het is even een gesjouw met maxicosi, maar ben blij dat we daar een onderstel voor hebben zodat ik niet steeds met haar over het schoolplein loop te sjouwen.

Hier ook al het 1e pakje wat echt niet meer kan. Merk wel dat ze in de lengte groeit.

limburg, wat sneu zeg voor S dat hij zo de deur uit werd gezet. Succes met opruimen in huis.

vg, zo jullie hebben een gezellig weekend achter de rug zo te lezen.

Kat, wat goed dat T zich omrolde. laat hij nu geregeld zien?

Gast
Gast

Bericht  Chelle di 24 mei 2011 - 21:26

Hoi meiden!!

Nou, hier een trotse mama!! A. heeft eindelijk een keertje goed geslapen! Ze na haar voeding om 21.30 naar bed gegaan. Heeft nog een uurtje liggen huilen (aandacht-trekken) en is daarna gaan slapen. Mijn man ging terwijl ze aan het huilen was naar de gang wat ze hoorde, en toen was het stil. Hij ging even naar de wc, en de hele tijd was ze stil. Toen hij terug naar bed kwam en onze deur dicht deed begon ze gelijk weer! haha!! Duidelijk géén krampjes dus! Wink

Ze heeft geslapen tot 1:45 uur en toen werd ze zelf wakker voor de fles die ze eigenlijk om 2 uur moest hebben.

Na de fles weer terug gelegd en heeft ze geslapen tot de volgende fles om 6 uur!
Helaas hier nog niet echt heel goed geslapen want ben beetje verkouden aan het worden en ben beetje onrustig door de 2 weken niet slapen. :shock:
Maar heb wel lekker kunnen rusten en met mijn mannetje in bed kunnen liggen. Met die gesplitste nachten is dat er ook bij ingeschoten...

@ Limburg, succes met de verbouwing!
Is trouwens wel een goede tactiek om je niks aan te trekken van het gehuil van R. en gewoon de auto in gaan en zo. Zo ziet hij dat er geen aandacht aan geschonken wordt en dat het geen zin heeft toch? Heb dat gister ook wel gemerkt met A.

Ik shop trouwens nooit online voor A. De laatste tijd heb ik niks geshopt want heb al een hoop. Heb veel gekocht/gekregen bij prenetal en de hema.
Ook heb ik een paar pajes van familie/vrienden gekregen van Noppies. Zo leuk! Een pakje in maat 50 die ze nu aan kan, en een setje in maat 62, daar past ze nog láng niet in!

@ Woezel, Fijn dat jij ook een goede nacht heb gehad! Ben je toch weer even bijgetankt!
Lukt het goed met de maxicosi op het onderstel? Ik ben nog erg onhandig met de wagen en de maxicosi. Moet toch maar even oefenen zonder A. erin. Want als we weg gaan staan we weer zo te klooien. haha!

@ Vancity-girl, bedankt! Het was een mooie trouwdag. Wij zijn 27-08-2009 getrouwd. Alweer bijna 2 jaar dus! Maar het voelt nog als de dag van gisteren. (in tegenstelling tot limburg! haha!)

@ Kat, Dat op de borst houden tijdens het huilen heb ik ook wel geprobeerd maar wil lang niet altijd lukken. Als ze echt krampjes heeft helpt helemaal niks. Helaas! Dan gaat ze heel erg spartelen en klimmen met haar beentjes. Echt sneu! Maar ze zeggen dat het vanzelf over gaat hè? Dus daar hou ik me maar aan vast! haha!

@ Annie, Ja, ik dacht al... waar blíjft ze nou!!?? haha! :P
De mevrouw van het CB heeft ook gezegd dat de flessen van Dr.Brown erg goed zijn. Nu gebruik ik Avent en die schijnen toch ook goed te zijn. Ik kijk het heel even aan, want wil niet teveel dingen tegelijk uitproberen want als "iets" werkt weet ik niet wát dat nou precies was! Wink
Het voeden doe ik trouwens altijd al zoals jij heb gezegd behalve gister avond. Toen heb ik het voedingskussen gebruikt. Ook doen we haar beentjes laten "fietsen" na het eten en dan gaat ze ook windjes laten. haha!! We zullen zien wanneer het echt beter gaat...

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat je met de verjaardag van je schoonvader heb gedaan. Wanneer was die nou?

@ Smaragdje, fijn dat jullie weer beter zijn!! En ook weer beetje doorgeslapen. Kun je wel goed gebruiken nar die gebroken nachten he!?

@ Meeko, ons meisje is met 38 weken geboren. Opzich niet veel te vroeg maar ze was altijd al wat klein in mijn buik. Dus ja, dan nog 2 weken eerder bevallen en het is echt een kleintje. hihi!

@ All, volgens mij heb ik iedereen wel op hyves nu. Moet alleen even onthouden welke hyves bij welke naam (hier op het forum) hoort! haha!
Heb nog niet veel tijd gehad jullie foto's te bekijken. Maar dat ga ik snel eens doen als ik hier beetje rust heb!
Heb wel al Annie bekeken. Wat ben jij een knappe meid zeg! En die foto's van Y. zijn zoooo leuk!

Nou ik ga voor het eerst een keertje douchen met A. strakjes!! Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden! Even op manlief wachten tot hij tijd heeft om mee te helpen.
Vanmiddag hebben we kraamvisite en daarna ga ik even lekker rusten (denk ik).
Iedereen fijne dag!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Bericht  Meeko wo 25 mei 2011 - 1:47

Smaragdje, ja helaas is m'n verlof al bijna voorbij. De weken voor de bevalling duurde echt lang, vooral die laatste weken, maar sinds Elin er is vliegt de tijd voorbij.

Chelle, hoe is t nu met de spruw en de krampjes?
Fijn zeg even een goede nacht.
Leuk douchen met A. Ik vond dat met Senna altijd maar eng, bang haar te laten vallen. Mijn man deed t wel vaak, maar nu met Elin er nog niet van gekomen. Is ook zo minder tijd ervoor met een 2e.

Kat, nee maat 50 heeft ze niet gepast. Maat 56 ook veel dingen maar 1 keer aangehad. Met 2 weken kon ze al maat 62 aan, en ook daar zijn sommige dingen al te klein van. Van mij hoeft ze niet zo hard te groeien hoor Sad
Ik denk ook steeds, wat als ik niet gevraagd had of ze nog even wilde kijken (was in een kwartier van 3 naar 6 gegaan) Dan was ze ook zeker wel te laat geweest! Want 3 kwartier nadat ze weg wilde gaan werd Elin al geboren.
Ik heb laatst wel wat neutrale kleertjes uitgezocht en aan een vriendin gegeven die zwanger is. Als zij een meisje krijgt dan doe ik ook wat kleertjes naar haar. Maar de leukste kleertje wil ik wel bewaren. Kan daar ook geen afscheid van nemen hoor. Ook gek om niks te hebben meer van toen ze nog zo klein waren.
Wauw wat goed dat hij zich omdraaide zeg!

Limburg, fijn zeg dat t nu beter gaat met meer voeding. Is ie misschien gewoon flink aan t groeien.
Ik bestel vaak bij H&M en kleertjes.com en heb ook heel veel van de Hema, oh en V&D kan je ook bestellen, doe ik ook wel eens. Van Noppies en Name It hebben ze ook leuke kleren. Maar weet eigenlijk niet hoe dat met jongetjes zit.
wat dat betreft dus echt een nadeel dat moeders zo sterk staan. Maar hoe zij met S omgaat is ook niet echt normaal hoor.
Doek knopen gaat hier nu goed. Ik een een Hoppediz, een witte, geen idee hoe die heet. Elin slaapt er ook graag in, nu kan ze der hoofdje wel heel goed omhoog houden maar toen ze net geboren was nog niet natuurlijk en dat deed ik een zijkant van de draagdoek over haar hoofdje heen.
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 10 1273945650_5_HAnV
zo dus zeg maar. alleen zit ze hier te laag.

Ze is echt veel aangekomen! Ze woog bij de geboorte 4410 en was veel afgevallen naar 4060. Maakte ons nog zorgen erover omdat ze ook niet goed aankwam. Met 1 maand woog ze 5100 en met 2 maanden dus 6150!

Vancity, yep heb ook hyves. Had m al in een vorig bericht gezet maar hier nog een keer: vank.hyves.nl
Wat grappig dat bij jullie ijshockey zo populair is.

Woezel, fijn zeg een goede nacht. Ja zo'n onderstel is echt ideaal he. Is zoveel makkelijker.

Hier gaan de nachten goed! Maandag nacht had ik om 8 uur een voeding gegeven, maar was erg onrustig dus om 9 uur nog even aangelegd en heeft in de puckababy geslapen. Had verwacht dat ze rond 11 uur nog wel voor een voeding zou komen dan zouden we de pucka uit doen. Maar ze heeft tot 5 uur geslapen!! afgelopen nacht wel zonder puckababy, om 22.30 laatste voeding en toen kwam ze om 3.30 en 6.30 dus netjes.

Vanmorgen even naar de Hema geweest. Voor Senna nieuw dekbedovertrek van Takkie (Jip en Janneke) gehaald. ze is daar helemaal dol op, en er nog 1 bij kan geen kwaad. Daarna door naar dansen, heeft ze het ook weer naar der zin gehad.
En nu liggen de meiden lekker te slapen.

Er zou vanmiddag kraamvisite komen maar die hebben afgebeld en komen volgende week. Komt wel mooi uit want moet nog boodschappen doen dus heb ik daar wat meer tijd voor.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 wo 25 mei 2011 - 2:27

Hi meiden,

Hier gaat het goed vandaag, daardoor heb ik zelf ook behoorlijk wat dingen kunnen doen :-).

Heel misschien hebben we ook een koper voor onze eettafel, ik hoop het!

@ Woezel, wow E. heeft goed geslapen! Alleen jammer dat ze daarvoor zo aan het krijsen was maar dan is dit juist extra lekker.

Hopelijk volgen er snel van deze nachten!

Ik vind de maxi cosi echt zwaar om te tillen, dacht altijd dat het licht zou zijn maar niet dus haha.

Wel fijn dat je nu al een ritme heb met het wegbrengen van de kids, toch fijn zo snel al! Alleen jammer dat je niet meer aan het rusten toe kom ’s middags, hier herkenbaar en dat breekt me nu toch wel weer op waardoor ik vroeg in bed lig ’s avonds.

@ Chelle, wat fijn dat jullie eindelijk een nacht zonder gehuil hebben gehad, geeft gelijk een fijn gevoel he. Deze hebben jullie iig binnen en hopelijk volgen er snel nog meer!

R. wordt rustig als je met hem gaat wandelen of auto rijden maar daar heb ik niet altijd zin in als hij zo aan het krijsen is oeps haha.

Ik shop juist nu weer online omdat sinds R. geboren is, ik niet vaak meer in de stad kom en ik niet weet waar ze hier Noppies verkopen, op dit moment hebben ze een erg leuke collectie voor jongens (meiden weet ik niet ;-)) maar ik moet snel naar de Hema want heb veel bonnen liggen ;-). Ik ben nu trouwens voor maatje 62 aan het shoppen en heb ook een paar dingen in maat 56 gekocht. Ik had zat in maat 56 maar sommige dingen vind ik niet leuk meer, te veel baby achtig terwijl hij nu bijna 8 weken is, had natuurlijk gedacht dat hij het zou passen en niet eerst een tijdje maat 50 zou hebben.

Avent flessen heb ik ook gebruik en die staan hier weer in de kast, wij zijn Difrax gaan gebruiken en daar werden de krampjes wel iets minder van. In het begin bij de Difrax fles dronk hij ook netter maar inmiddels weer niet, denk dat wij gewoon een knoeipot hebben ;-).

Windjes? Hier zijn het echt volwassen scheten die hij laat haha. Gelukkig stinken ze niet meer vergeleken met eerst.

Hoe is het gegaan met het douchen? Ik douche nooit met R., ik douche altijd ’s ochtends en dan is mijn man er niet. Hier gaat R. altijd met papa en S. in het grote bad.

@ Meeko, wow E. is echt een flinke maat als ze niet in maat 50 heeft gezeten en ook bijna niet in maat 56, R. gaat nu naar 56, sommige dingen zijn nog wel wat te groot maar maat 50 gaat hier de kast in, wil stoerder ;-) al kan ik me goed voorstellen dat jij juist wil dat het niet zo snel gaat omdat E. de laatste is.

Hema en Kleertjes.com zijn ook mijn favo, op de site van de H&M staat niet veel leuks voor jongens :-( en bij de V&D ook niet terwijl ze volgens mij in de winkel wel leuke dingen hebben al ben ik daar al een tijd niet meer geweest. Van Name-it heb ik een bon gekregen, binnenkort eens naar de winkel want volgens mij zijn dat ook leuke kleertjes.

Nee het is ook niet normaal hoe ze met S. omgaat, alleen iedereen die daar wat overzegt krijgt een grote mond en neemt ze S. af, ze is echt egoistisch :-(. Maar S. zei gelukkig wel dat hij het ook leuk bij mama vind, dat is al heel iets dat hij dat zegt want in begin was dat niet zo.

Zou ik de Bykay doek ook zo kunnen knopen? Ik kwam op hun site een andere techniek tegen waar zijn buik tegen mijn borst aan zit zeg maar en dan beentjes naar beneden en hoofd omhoog maar dat gaat niet als hij wil slapen. Kun je uitleggen hoe je de doek zo knoopt?

Ik ga misschien R. morgen wegen tijdens het inloopspreekuur, ik ben erg benieuwd wat hij nu weegt want volgens mij gaat hij nog harder dan dat die al ging, is ook niet gek als je kijk hoe veel R. eet eigenlijk.

Wat heeft ze het goed gedaan vannacht zonder Puckababy, willen jullie haar nu voortaan iedere nacht zonder laten slapen?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 wo 25 mei 2011 - 2:50

Even een korte reactie, want ik moet zo nog boodschappen doen. T heeft helemaal de smaak te pakken wat het rollen betreft. Hij rolt de hele dag al op en neer door de box. Soms gaat hij wel even mopperen, omdat zijn arm klem blijft zitten onder zijn eigen lichaam. Volgens mij kost het hem ook veel energie, want vanmorgen heeft hij 2 uur geslapen en vanmiddag ook al 1,5 uur. (normaal slaapt hij meestal maar een uurtje per slaapje).
De nacht was hier wel aardig. T lag alleen rond 4 uur te brabbelen in zijn bed, volgens mij dacht hij dat het al ochtend was Wink Hem zijn speen gegeven en een doekje om mee te frunniken en toen is hij toch nog verder gaan slapen tot 7.20 uur

Limburg: Hoe gaat het nu R meer voeding krijgt? O, ik lees al dat het weer beter gaat.
Dus voorlopig in een huis zonder meubels. Wat gaan jullie precies allemaal verbouwen dan?

VG: Mag je trots op zijn dat je zelfs al kleding draagt die je voor je zwangerschap niet eens paste! Ik draag nu wel weer mijn eigen kleding, maar het zit gewoon nog wel iets strakker. Ach ja, komt wel weer goed!
Wacht maar, voor je het weet rolt D ook de hele box door. Ik vind T ook best snel daarmee.

Woezel: Fijn dat je weer een goede nacht hebt gehad. Alleen jammer dat je meisje pas om 23.30 uur ging slapen. Hopelijk gaat dat ook wat beter in het vervolg. Balen dat je ’s middags niet meer kan gaan liggen. Misschien dan maar van het weekend een beetje bijtanken als je man thuis is.

Chelle: Jij ook een goede nacht achter de rug. Alleen dan jammer dat het slapen minder gaat door de verkoudheid. Hoe was het douchen met A bevallen?

Meeko: Jeetje na 2 weken al maat 62! En dan is T al lang voor zijn leeftijd (volgens de curve van het cb), maar die is er net pas uitgegroeid.
Ja, echt moeilijk om die kleine kleertjes op te ruimen. Van J heb ik ook 1 pakje bewaard voor in zijn herinneringen doos en dat wil ik bij T ook doen. De rest staan dus nog even op zolder. Zal er bij jullie wel ooit een derde komen of is dat ook nog niet zeker?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 wo 25 mei 2011 - 2:53

O ja, vanavond ook nog even shoppen! Een leuke winkel met allemaal kinderkleertjes heeft vanavond opheffingsuitverkoop. Hoop dat ik nog wat leuke dingen kan scoren (gelukkig is het vakantiegeld er Very Happy ).
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje do 26 mei 2011 - 0:49

Nou, ik had hier dus een berichtje getypt en dat daarna dus op de een of andere manier verwijdert en weet niet meer wat ik allemaal getypt had. Dus sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb nu smile

Laatst aangepast door Smaragdje op do 26 mei 2011 - 4:23; in totaal 3 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Meeko do 26 mei 2011 - 2:26

Limburg, lekker is dat he die goeie dagen. Even wat meer tijd voor jezelf. Ik ben ook altijd blij als beide dames op bed liggen, even rust.
Haha, nu al Maxi cosie zwaar, wacht maar tot ie een maand of 8/9 is Wink
Geen idee van jouw draagdoek. Moet je anders even in het draagdoek topic vragen. Misschien heeft iemand er zo een. En misschien is t wel t zelfde als die van mij http://www.slingomama.nl/draagdoeken_instructies.php?instructions=byage-newborn hier heb ik die knoop vandaan die ik gebruikt heb.
Nou vannacht ging weer wat minder zonder pucka. na de voeding van 5 uur wilde ze niet meer slapen. Dus misschien vannacht maar wel weer doen.

Kat, leuk hoor dat hij het rollen helemaal heeft ontdekt. Lekker ook dat hij nu wat langer slaapt.
Elin is vooral qua gewicht heel groot. Qua lengte wel iets groter maar niet zoals haar gewicht.
Inprincipe komt er geen 3e. Maar 100% nee zeg ik ook niet. Als ik dan zo naar babyboom kijk zou ik t toch allemaal zo graag weer mee willen maken. Maar denk dat t dan nog ergere zwangerschap wordt, en 3 kids lijkt me wel nog drukker. En we zouden dan moeten verhuizen. Maar zou er dan zowiezo pas minimaal 3 jaar tussen willen hebben.
En nog lekker geshopt?

Smaragdje, leuk de tuin veranderen. Hier zijn we al jaren bezig. Hopen eindelijk volgende maand klaar te zijn!

Hier wat mindere nacht gehad. Ze had om 1.30 uur een voeding en toen om 5 uur. Maar daarna wilde ze niet meer slapen. Alleen bij mij of Fenk op de buik. Maar moet zeggen dat t mee valt met de vermoeidheid. Kan er echt wel beter tegen dan bij Senna. Hopelijk gaat deze nacht wel wat beter.

De auto is vandaag voor de APK. Gaat zo'n 400 euro kosten. Vind t nog meevallen, hebben best een dure auto met veel kilometers, dus ben allang blij!

Vanmorgen de bedjes weer verschoont en wassen gedraait. Weer lekker veel opvouw werk :S Straks nog even stofzuigen, is ook weer nodig.
Senna heeft vanmorgen ook nog geverfd voor haar tante, die is morgen jarig. En daarna heeft ze nog met playmais geknutseld. Ze heeft een prachtige muis gemaakt (gewoon allemaal stukjes op elkaar geplakt, en zij ziet er een muis in, zo leuk is dat!)
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud