Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 7 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 20:50

Weer terug van de verloskundige en op de terug weg gelijk maar langs de Groene Kruis gereden om de spullen weg te brengen, wou ik ook nog langs de vers boederij is die dicht, even zo kijken op internet naar de openingstijden.

Bij de verloskundige was alles goed, fijn gesprek gehad en moet zeggen dat ik nu nog meer kriebels heb voor een 2e zwangerschap :-), ondanks de zware bevalling en zwangerschap zie ik daar niet tegen op bij de volgende. Ze was nog steeds verbaasd dat toen ze kwam dat ik 3 cm ontsluiting had want ze dacht echt niet dat ik zou gaan bevallen, het was dat het avond was anders was de pas de volgende dag langs gekomen maar dat hebben we niet gehaald ;-). Bij de volgende zal de bevalling waarschijnlijk een stuk makkelijker zijn en moet ik direct bellen zodra ik een kramp voel omdat het bij de 2e vaak nog sneller gaat. Wel moet ik opletten dat de pijn van de wond minder word, als R. een half jaar is en ik heb nog steeds pijn binnen in bijvoorbeeld tijdens de sex, dan zit er iets niet goed, we wachten af.

Ook vond ze R. er erg goed uitzien, heel anders dan toen die geboren was, flinke jongen vond ze hem nu :-).

Nu ga ik even gauw beneden en boven stofzuigen want meneer ligt te slapen in z'n maxi cosi, even gebruik van maken ;-).

@ Smaragdje, balen dat je waarschijnlijk een griep te pakken heb, ik hoop het niet voor je en hoop ook niet dat je J. aansteekt.

Mijn man was naar iets van voetbal toe dus daar had die wel weg gekund en daarbij, wij zijn belangrijker dan de rest. Hij was wel heel lief toen die thuis kwam alleen ik was volgens mij niet zo lief, oeps.

Jij ook vandaag nacontrole bij de verloskundige? Ben benieuwd hoe jouw gesprek is verlopen.

Jullie denken precies hetzelfde over over een 2e kindje als ons, wij willen ook rond 1 jaar maar zien tegen de tijd wel hoe we er dan over denken.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kat1980 di 17 mei 2011 - 20:54

Zo, ga nu een poging wagen om te reageren Wink

Weer aan het werk zijn: Kan me voorstellen dat degenen die nog verlof hebben het hebben van een kindje als tweede baan zien. Zeker als je al een kind hebt rondlopen. Ik vond het ook erg druk in het begin, zeker omdat je ook je huishouden moet doen en ik er dus 2 heb die om aandacht vragen. Ik heb vaak gedacht, eentje was echt een eitje… Maar goed, toen vond ik het uiteraard ook aanpoten. Ik had hier net alles aardig onder de knie toen ik weer aan het werk ging. En nu is het dus weer chaos, heb nog steeds niet echt een goed ritme gevonden. Je denkt dat je het zo goed gepland hebt en dan loopt het toch weer anders (een poepbroek net voor je weg wilt gaan of een kindje dat zijn of jouw kleren onder spuugt.) Ook vind ik het behoorlijk lastig dat de kids op verschillende adressen zitten. Meestal brengt mijn vriend de oudste weg en ik T, maar deze week had mijn vriend al vroeg afspraken voor zijn werk dus moest ik beide wegbrengen naar verschillende adressen. Gelukkig zitten ze vanaf juni 1 dag samen op het kdv en 1 dag samen bij oma, dus nog maar 1 dag op een verschillend adres. Toch zit ik er vaak aan te denken om thuis te gaan werken als gastouder (werk nu op een kdv). Kan ik ook gewoon 7 dagen per week bij mijn kids zijn, maar wel geld verdienen met iets dat ik leuk vind.

Drukte in het topic: Ja, is zeker wennen dat er opeens veel gekletst wordt. Eerst had ik het idee dat ik alleen met VG kletste. Ook gezellig hoor natuurlijk Very Happy

Smaragdje: En, doet de auto het weer goed met de nieuwe accu? Is je man/vriend zo handig dat hij het zelf vervangen heeft? Dus je weet nu ook al dat je volgend jaar voor de tweede wilt gaan? Hoeveel tijd willen jullie er ongeveer tussen hebben? En was je dit keer snel zwanger?
Hopelijk steek je je kleintje niet aan met je griepje! En voor jou, beterschap!

Limburg: Je man houdt dus ook niet van shoppen? Ik ga ook altijd liever alleen als ik nieuwe kleding/schoenen wil, want anders gaat mijn vriend zeuren dat het zo lang duurt. Maar ja, ik ga graag alle winkels even af om te kijken of ze ergens anders nog iets leukers hebben smile
Jullie dus ook volgend jaar voor een tweede/derde gaan. Zou ook wel willen, maar dan wel pas over een jaar of 3. Maar goed, zoals ik al eerder zei vind mijn vriend het wel goed nu. Maar gelukkig zegt hij zeg nooit nooit. Maar mocht het bij 2 blijven, dan heb ik daar denk ik wel vrede mee.
Kan me voorstellen dat je het niet leuk vind om alleen thuis te zijn. Ook erg vermoeiend he, die onrustige uurtjes in de avond. T heeft daar niet zo veel last van gehad, maar J wel. Wij wisselden het dan af, de ene avond zat ik met hem op mijn buik en ging mijn vriend vroeg naar bed en de andere avond andersom. Misschien niet zo gezellig, maar anders ben je allebei doodop en dan wordt het er ook niet gezelliger op. Is je man trouwens vaak weg ’s avonds?
Hier trouwens ook iemand die 18 jaar in Limburg heeft gewoond, zowel in Sittard als Geleen. Daarna in verschillende plaatsen gewoond voor studie, werk en de liefde.

Pien: Nog even geduld en dan kan je ook gezellig mee komen kletsen!

Woezel: En, werkt infacol een beetje? Kan me voorstellen dat je het bij 3 gaat houden. Mijn vriend zegt nu al dat 3 lastig is wat betreft de auto en slaapkamers (hoewel wij ook makkelijk op zolder kunnen slapen).

Annie: Maar nu gaat het nog steeds wel lekker met je mannetje, niet meer veel huilen en krijsen? Dus je hebt er geen spijt dat je niet minder bent gaan werken. Een vriendin van me wilde ook 4 dagen blijven werken, maar na een paar weken heeft ze toch gevraagd of ze naar 3 dagen kon. Ik werk nu met 2 kids ook nog 3 dagen en zou soms best een dagje minder willen, maar dat zou financieel niet heel handig zijn. Daarom zou ik dus ook graag thuis willen werken, dan wil ik best 3 of misschien wel 4 dagen werken, ik ben dan toch bij mijn kindjes.

VG: Jullie dus ook in 2012 voor de volgende. Grappig als hier straks een babyboom is. Was bij mij bij de 2008 mama’s ook, bijna iedereen werd na elkaar zwanger.

De laatste paar dagen komt T echt een stuk moeilijker in slaap. Ik heb nu dat zij-liggingskussen verkleind met een opgerolde handdoek en volgens mij zint hem dat niet. Hij probeert met man en macht zich op zijn rug te rollen of zolang met zijn voetjes te duwen tot hij boven het kussen ligt en heerlijk op zijn rug kan liggen Neutral Het is echt iedere keer huilen geblazen en ik kan soms tig keer op en neer lopen om hem te troosten en zijn speentje te geven. Vaak leg ik hem dan weer goed in het kussen zodra hij in slaap is en dan blijft hij toch wel redelijk goed liggen. Toch vind ik het niet leuk dat hij zo moeilijk in slaap komt en heb ik bijna de neiging om dat kussen weg te halen en hem maar te laten slapen zoals hij wilt. Goed, ik weet dan wel zeker dat hij een hempje zal krijgen. Maar na het lezen van wat verhalen erover op internet, begin ik daar ook steeds meer vrede mee te krijgen. Hoewel ik hem vanmorgen dus ook 30cm boven het kussen aantrof, maar wel met zijn hoofd naar de zijkant. Dus misschien is alles na de behandeling van de osteopaat zo los dat hij eindelijk met zijn gezicht naar de zijkant kan slapen (hopelijk dan wel beide zijkanten, anders krijgen we weer dat probleem :P )
Zo, nu even de was aanzetten en mezelf aankleden nu T lekker slaapt en dan als hij wakker wordt hem lekker in bad doen en boodschappen gaan doen. Hopelijk blijft het droog vandaag, want dat weer de afgelopen dagen is niet echt gezellig.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 21:03

Treffen jullie je kindje ook altijd ver boven de dekens uit? S. wurmt zich al vanaf zijn geboorte net zolang tot hij helemaal boven de dekens uit ligt en gaat dan ook helemaal schuin in bed liggen.

@ Kat, ja ik denk soms ook weleens toen S. er alleen was, was het allemaal makkelijker maar dat ritme was je gewend en nu moet je een nieuw ritme vinden en nu vind ik het al weer makkelijker dan toen die net was geboren, met de tijd wen je er ook aan.

Hier gaan ze ook naar 2 verschillende kdv straks, mijn man zal dan R. wegbrengen en ik S. omdat ik die kant op moet om te werken, maar is wel een hoop geregel en mijn man zal toch echt ’s ochtends wakkerder moeten zijn anders kan ik volgens mij om 5 uur opstaan haha. Hoop voor je dat je straks wel meer ritme kan vinden als ze beide op 1 kdv zit.

Wat houd je tegen om als gastouder te gaan werken?

Jij bent dus precies hetzelfde met het shoppen, ik wil ook eerst rustig rondkijken om dan uiteindelijk terug te gaan naar winkel 1, daar kan mijn man helemaal niet tegen haha.

Het is fijn dat je vriend het niet helemaal uitsluit nog een kindje, wie weet begint het bij hem wel weer te kriebelen als T. 3 is en als dat niet gebeurd, is het wel heel fijn dat jij er vrede mee kan hebben. Lijkt me heel moeilijk als er 1 heel graag wil en de ander niet, dat blijft volgens mij knagen als je er geen vrede mee kunt hebben.

Hier zijn de avonden idd niet gezellig, helaas was dit ook al het geval tijdens mijn zwangerschap en hadden gehoopt dat na de bevalling de avonden weer wat gezelliger zouden zijn. Het is ook wel iets gezelliger alleen nog niet zoals het was, maar daar is niks aan te doen en dat komt uiteindelijk wel goed. Mijn man kan niet vroeg naar bed, dus die blijft altijd op en vind het ook niet erg.

Nee hij is gelukkig niet vaak meer ’s avonds weg. Sinds hij afgelopen seizoen bij een ander voetbalteam is gaan spelen, hoeft hij niet meer door de weeks te trainen en dat vind ik nu wel erg fijn met 2 kinderen.

Sittard en Geleen dat ken ik, ik werk in Maastricht-Airport dus kom daar altijd langs. Woon je nu nog in limburg of niet meer?

Wat vervelend dat T. niet meer goed wil slapen sinds hij niet meer op zijn rug kan liggen, logisch ook dat hij onrustig is want hij kan niet meer in zijn vertrouwde en favoriete houding liggen. Knap dat je het volhoudt hem steeds weer goed te gaan leggen en hopelijk heeft het ook effect, dan weet je waar je het voor doet. Wanneer moeten jullie weer terug naar fysio?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko di 17 mei 2011 - 21:29

Limburg, zo nu al nadenken over een volgende baby? Moet zeggen dat ik t zwanger zijn wel heel erg mis, ondanks dat het geen fijne zwangerschap was. Maar voor nu willen we echt geen 3e. Maar kan me ook niet voorstellen om nooit meer zwanger te zijn. Maar we zien wel hoe t allemaal loopt. T zal iig nog wel 3 jaar duren, want minder wil ik er echt niet tussen.
Balen zeg dat R zo onrustig is 's avonds. Zal toch de puckababy aanschaffen. Op marktplaats heb je zo ook, maar dat moet je zelf maar fijn vinden. En anders is het het geld meer dan waard hoor!
Lekker druk dagje heb je dus. Moet hier ook nodig stofzuigen en was opvouwen. Maar dat komt vanmiddag wel ergens. Moet ook nog boodschappen doen trouwens.
Fijn he zo'n laatste gesprek bij de verloskundige. En of een 2e bevalling sneller gaat. Bij Senna heb ik er 22 uur over gedaan en bij Elin 3 uurtjes. Volgens mij zou een 3e er dan met 5 minuten zijn ofzo Wink
Ik heb nog zeker 4 maanden last gehad van m'n knip. Had er ook wild vlees zitten en toen dat weg gehaald was ging t beter.
Hier gaat Elin ook altijd naar boven, maar alleen in de kinderwagenbak, in der bed niet, maar dan slaapt ze met puckababy dus misschien gaat t dan niet.

Woezel, hoe bevalt t met 3 kids? Is de overgang echt zoveel kleiner als dat ze zeggen van 2 naar 3?

Vancity, heerlijk is dat he kasten uitmesten! Heb ik in mijn zwangerschap ook gedaan. Volgende week heb ik met 3 vriendinnen een ruil avond. Dan nemen we alles mee wat we niet meer dragen of gebruiken en kunnen we kijken wat we van elkaar nog kunnen gebruiken. En wat overblijft gaat ook naar de kringloop.

Annie, had jij zo'n vervelende bevalling? Ik had in deze zwangerschap heel veel last van mijn bekken waardoor ik ook riep nooit meer zwanger te willen zijn, maar toch mis ik t wel.

Smaragdje, hier is borstvoeding ook het ideale medicijn tegen onstoken oogjes! Waar t allemaal niet goed voor is Wink
Vervelend zeg een griepje, beterschap.

Kat, nog 2 en halve week en moet ik ook weer aan de slag. Zie er ook wel een beetje tegenop. Maar gelukkig begin ik pas om 9.30 uur op z'n vroegst dus heb ik aardig wat tijd 's ochtends.
Heeft T ook een voorkeur met zijn hoofdje? Elin heeft dat ook een tijdje gehad met rechts, begon ook al een beetje een afplatting te zien, maar hebben haar steeds op links gelegd en nu ligt ze vaak op links. Lijkt me echt niks met zo'n helmpje, dus hopelijk gaat ie goed slapen in dat kussen.

Wat gezellig zeg er wordt hier heel wat afgekletst.
Hier gaat t wel goed. Alleen een pijnlijke harde plek in mijn borst. Hoop zo dat t niet weer een borstontsteking wordt!
Maandag nacht heeft Elin voor het eerst doorgeslapen. Kwam pas half 7 voor een voeding, maar mijn borst vond dat wat minder fijn. Vannacht heb ik haar om half 5 wakker gemaakt om aan te leggen, maar denk dat ze zo weer doorgeslapen had! Echt heel fijn.
Verder gaat t allemaal heel goed met haar. Is heel tevreden meisje, en als ze wakker is, is ze constant aan t lachen en kletsen. Echt gezellig. Zodra ze moe wordt doe ik haar naar bed en slaapt ze ook heel snel. Alleen gister wat minder dagje, toen sliep ze minder.
Senna was vorige week jarig en zondag hebben we haar feest gehad. Ze is echt enorm verwend. En volgens haar is ze nog steeds jarig Wink
Ga zo Elin even voeden en dan gaan we naar Senna dansen. Heeft ze alweer helemaal zin in.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 23:59

Bedankt allemaal voor de beterschap. Gelukkig is mijn man vandaag vrij, dus hij kan op J. letten. Kan ik een dagje rustig aan doen, is ook wel fijn smile Net nog even lekker op bed gelegen en nu lekker op de bank smile

@ Meeko, borstvoeding is inderdaad een ideaal medicijn smile Maar E. was er dan echt snel. Ben benieuwd of het bij een tweede echt sneller gaat, want dan ben ik er weer snel vanaf. Nu was het ook maar 8 uurtjes dus smile Bij jouw was het wel een verschil tussen de eerste en de tweede!
Maar ik hoop voor je dat het geen borstontsteking wordt! Ik snap wel dat ze jarig wilt blijven ;-)

@ Kat, wat vervelend dat T. zo moeilijk in slaap komt met dat kussen nu. Hoop voor jullie dat dat snel beter gaat! Maar gelukkig is hij wel zo handig met auto’s dat hij een accu kan vervangen, maar ik heb eens gekeken en zo moeilijk is dat niet volgens mij angel
Maar wij willen inderdaad volgend jaar voor een tweede. Deze keer was het de 6e ronde raak. Dus wij willen eigenlijk beginnen als hij 1 jaar is of ietsje eerder misschien, maar dat moeten wij tegen die tijd nog eens bekijken.
Maar waarom gaan ze 1 dag naar verschillende opvangen?

@ Limburg, nee ben vandaag niet naar de verloskundige geweest. Ik quote altijd en dan haal ik het gequote weg, alleen dat was ik nu vergeten. Maar ik moet dinsdag naar de verloskundige.
Maar dacht dat hij voor iets belangrijks niet thuis was, maar als het maar voetbal was…nou gelukkig was hij wel lief toen hij thuis kwam smile
Maar met die kriebels moet je nog even wachten hoor Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Limburg85 wo 18 mei 2011 - 0:34

R. is vanochtend rustig, niet gek want hij is alleen maar weg geweest en dat vind die heerlijk haha.

Net zag ik in zijn mondje dat de spruw weer terug komt terwijl de kuur nog niet eens is afgelopen, zou hij daarom gisteren weer zo onrustig zijn geweest?

Tijdens het boodschappen doen had R. een kijker in z’n wagen, de vrouw vond hem zo knapperd en kleintje :-).

@ Meeko, wat leuk dat S. nog steeds vindt dat ze jarig is komt me erg bekend voor dat zei S. ook toen hij jarig was geweest. Nu zegt hij soms vanuit het niets dat hij een Cars feestje had (was begin januari).

Wow wat knap van E. dat ze eigenlijk 2 nachten heeft doorgeslapen! En als je kolf, is dat niks zodat je ze de nacht door kan slapen of heb je dan niet genoeg voor de volgende voeding?

Ben toch blij dat ik niet de enige ben die het mis ondanks een vervelende zwangerschap, sommige kunnen zich dat niet voorstellen.

Ja zit er toch echt wel aan te denken om een Puckababy aan te schaffen, even afwachten hoe de spuw zich ontwikkelt en anders de gok wagen. Ik ga dan wel voor een nieuwe, zag dat ze 45 euro kosten en vind het toch fijn om een nieuwe te hebben. Maar hebben ze dan geen moeite met afbouwen straks?

Wow 3 uurtjes? Vanaf het begin tot het eind? Dat is echt snel!

Bij mij heeft de gynaecoloog afgelopen vrijdag ook wild vlees weggehaald en een hechting die er nog in zat maar daarna leek het wel weer extra beurs, het zit ook echt aan 1 kant. We geven het de tijd om te genezen. Had jij na de 4 maanden helemaal geen last meer?

Hoop voor je dat je geen beginnende borstontsteking heb, helpt masseren en koelen niet?

@ Smaragdje, fijn dat je man vandaag lekker thuis is, is toch fijn als je je niet lekker voelt.

Daarom moet ik gelijk de verloskundige bellen als ik denk dat het begint bij de 2e, nu heb ik er totaal 5,5 uur over gedaan (vanaf het begin tot het einde) waarvan 1,5 uur geperst.

Haha ja die kriebels moeten nog even 11 maanden onderdrukt worden, maar werd wel weer even extra aangesterkt toen ik bij de verloskundige was, wat bijzonder is het toch allemaal. S. vroeg van de week al of die nog een broertje kreeg, hij wil geen zusje :-(.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 wo 18 mei 2011 - 1:16

Hoe lang over de bevalling doen: Niet schrikken, maar mijn bevalling duurde 2 uur en 38 minuten (van het breken van de vliezen tot T er was). Bij J zat ik aan de weeenremmers, daardoor hebben ze het nog een dagje kunnen rekken, anders was ik misschien ook wel sneller bevallen. Dus bij een eventuele derde moet ik ook meteen bellen als mijn vliezen breken of ik weeen krijg.

Limburg: Nee, T bleef eigenlijk altijd keurig liggen onder de dekens. Ook het zij-liggingskussen vond hij eerst niet erg, maar nu ik het verkleind heb wel en kruipt hij dus ook omhoog. Misschien is een slaapzakje een idee voor jou.
Wat me tegenhoudt om als gastouder te gaan werken…. Misschien ben ik gewoon te trouw aan mijn werkgever. Ik ben de manager heel erg dankbaar dat ze me tijdens mijn zwangerschap heeft aangenomen en ook nog eens een vast aantal uur heeft gegeven (ik zou eerst als invalkracht gaan werken). Toen ik bevallen was heb ik echt voor zoveel geld dingen gekregen van mijn collega’s. Zelfs bij mijn vriend op het werk waar 3 keer zoveel mensen werken, had hij nog niet eens voor de helft gekregen. Iedereen leeft dus heel erg met je mee.
Ik moet over 2,5 week weer terug naar de fysio om te kijken naar de afplatting en dan half juni wordt een schedelmeting gedaan om te kijken hoe erg de afplatting is. Ja, ik blijf stug volhouden, maar weet niet of het uiteindelijk het verschil gaat maken aangezien T toch weer pogingen doet om op zijn rug terecht te komen.
Waarom gaan jullie kids naar verschillende kdv’s? Hier zat het kdv van J gewoon vol tot begin juni. Wilde eigenlijk ook nog een tweede dag erbij, maar die zat vol tot juni 2012. Gelukkig wilde oma wel extra oppassen.

Meeko: Over 2,5 week weer werken? Voor mijn gevoel ben je net bevallen, wat vliegt de tijd toch. Jij werkte toch op een BSO of niet? Ik werk op een kdv en we hebben verschillende diensten, ik begin 2 keer om 8 uur en 1 keer om half 10. Mocht van mijn manager wel alle dagen laat beginnen als dat makkelijker was, maar ja dan ben ik pas om 18 uur klaar en pas 35/40 minuten later thuis dus daar had ik ook geen zin in.
Ja, T had eerst een voorkeur naar links en die hebben we er uit gekregen maar nu slaapt hij dus constant op zijn achterhoofd. Ik weet niet of het kussen nog veel verschil gaat maken, want met 5,5 maand gaan ze een schedelmeting doen en als die uitwijst dat de afplatting boven een bepaald percentage zit, dan komt hij in aanmerking voor een helmpje (krijgt hij dan met 6 maanden tot 1 jaar). Lekker dat E heeft doorgeslapen, dat doet ze netjes. Alleen jammer dat je borsten dan op knappen staan. Is het niet zo dat als je kind dagelijks zolang doorslaapt dat je borsten daar ook aan wennen?

Smaragdje: Dus volgende keer kan jij de accu ook vervangen Wink
Mijn kids zitten nu op verschillende kdv’s omdat er nog geen plek was op het kdv van de oudste. Pas per juni was er voor de maandag plek en juni 2012 pas voor de dinsdag. Dus nu gaat T dan op de dinsdag ook maar naar oma en J naar het kdv.

Ga er weer vandoor, want iemand wil zijn flesje!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 wo 18 mei 2011 - 1:36

R. ligt al even in bed en het is denk al een half uur echt helemaal stil boven :-). Ik heb ondertussen cadeaus voor mijn man uitgezocht voor zijn verjaardag van mij en de kids en voor vaderdag en voor alle opa’s en voor hun verjaardag. Nu druk met de voorbereiding van het knutselwerkje voor de oma’s voor Moederdag (lekker laat maar S. was dat weekend niet hier en afgelopen weekend waren alle oma’s niet thuis). Afgelopen week hadden we al knutselwerkjes voor de verjaardagen van de oma’s gemaakt, fijn alle opa’s en oma’s en papa jarig, moederdag en vaderdag in mei en juni :-s

@ Kat, is jouw bevalling begonnen met het breken van je vliezen? Hier niet, toen ze eenmaal mijn vliezen hadden gebroken, kon ik binnen een uur gaan persen. Jij heb echt een super snelle bevalling gehad!

Je heb wel een super werkgever en collega’s, dat betekend heel veel want is toch een belangrijk onderdeel van je leven maar uiteindelijk is dat ook niet alles maar zo’n stap maak je ook niet zomaar, zeker niet als je 2 kindjes heb. Ik heb ook al zo’n super werkgever :-).

Heel goed dat je blijft volhouden, ook al blijkt straks dat het misschien niet heeft geholpen, je heb het tenminste wel alles geprobeerd om de afplatting te verminderen! Ik ben benieuwd wat ze 6 juni zeggen over de afplatting bij R.

Balen dat het kdv vol zat, was dat al gelijk toen jullie hem opgaven? Wat lief van oma, hier past oma ook 1 dag op en als we wouden wou ze ook meer maar hebben het nu verdeeld in 2 dagen kdv en beide kids 1 dag bij oma. Wij hebben R. vroeg opgegeven en daardoor was er plek.

R. en S. gaan naar verschillende kinderdagverblijven omdat S. zijn moeder zonder ons medeweten S. hier van het kdv heeft afgehaald omdat ze ‘kritiek’ op haar hadden, niemand mag iets over zeggen/verbeterpunten geven dan voelt ze zich heel erg aangevallen en vlucht ze, zo gaat het helaas steeds :-(. Maar wij wouden S. en R. ook op verschillende kdv hebben omdat S. 50% bij ons is en R. en S. op dezelfde dagen naar het kdv gaan en S. niet op alle dagen met ons mee mag en we willen voorkomen dat het steeds drama is als wij R. komen ophalen en hij niet met ons mee mag (want dat zou gebeuren) want zijn moeder komt het altijd pas op het allerlaatste halen en wij zullen daarom altijd eerder zijn + dat ik haar ook echt niet hoef te zijn want als ik haar zie zijn de ontmoetingen helaas niet leuk en zij hoeft R. niet te zien zolang ze niet normaal kan doen.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Meeko wo 18 mei 2011 - 2:25

Smaragdje, heerlijk idd die rustig aan dagjes! Echt balen dat ik straks moet werken dan heb ik dat niet meer. Nu 3 dagen in de week dat ik alleen Elin heb, en dat is echt heerlijk rustig!
Volgens mij is een 2e altijd wel sneller. Maar 8 uurtjes is ook al snel voor een 1e! Zal de 2e ook wel lekker snel zijn.

Limburg, ach wat sneu dat hij spruw heeft. Misschien idd dat ie daar last van heeft.
Fijn he die kijkers in de wagen. Hier ook regelmatig. Ging vanmiddag met Senna dansen en de groep van daarvoor stonden ongeveer met ze alle om Elin heen. Ach als ze der maar van afblijven!
Ik heb op zich wel genoeg voeding, ook al een voorraadje in de vriezer. Maar met kolven haal je er veel minder uit dan dat een baby dat doet.
Ja ik heb ook een nieuwe gekocht hoor. Die van Senna had ik toen aan een bekende van hier verkocht, dat vind ik dan weer anders. Senna had geen moeite met afbouwen. Sommige kindjes kunnen dat wel hebben. Ik ben toen gewoon met 3 maanden gestopt, wil ik nu weer doen. Je hebt wel een grotere, maar denk hoe langer je hem gebruikt hoe moeilijker t wordt.
Nou m'n vliezen braken om 11.30 en de weeën begonnen om 12.15 en 15.16 is ze geboren. Ze rekenen vanaf de weeën. En om 14.15 zat ik pas op 3 cm. en nog geen uur later dus op 10. Dus is heel snel gegaan! En vond t heerlijk zo'n bevalling! Doe t zo nog een keer!
Ik heb nog wel een jaar, misschien wel langer last gehad. Maar na dat wild vlees niet echt pijn meer, maar kon nog wel precies voelen waar die knip zat en dan vooral als ik bijvoorbeeld gesport had. Nu had ik een subtotaal ruptuur maar na een week al nauwelijks meer last van. Alleen af en toe met ontlasting.
Jouw bevalling was ook snel zeg. maar wel lang geperst, dat is dan weer minder. Hoe kijk je er verder op terug?
Masseren hielp niet, koelen heb ik niet gedaan. Maar gaat nu al beter, Elin heeft m 2 keer goed leeg gedronken en heb daarvoor verwarmd.
Lekker druk zo met cadeaus. Hier ook veel verjaardagen in de maanden april, mei en juni. Ga morgen een cadeau maken met Senna voor opa waar we vrijdag naar toe gaan.

Kat, zo dacht dat mijn bevalling snel was zeg! Maar kreeg jij meteen weeën na t breken van je vliezen?
Zo wat een wachtlijsten ook bij jullie zeg. k had t geluk dat ik meteen als 1e op de wachtlijst werd geplaatst omdat het onder mijn werkgever valt, maar zou pas 6 juni terecht kunnen terwijl ik 23 mei nodig zou hebben. Maar ben overtijd gelopen en hemelvaart zit er tussen dus heb ik t ook pas nodig van 6 juni!
Ja voor mijn gevoel ben ik ook pas net bevallen, maar het is echt al 8 weken geleden.
Ja werk op een bso. Maar wij hebben 2 taakuren in de week om wat "klusjes"te doen zoals speelgoed schoonmaken. en 1 dag doe ik de afmeldlijn waar de ouders naar toe bellen om hun kind af te bellen. Hebben namelijk 5 vestigingen en ook busjes met vervoer dan is t wat overzichterlijker.Ik werk straks 2 dagen tot half 6 en 1 tot kwart over 6, dat is wel de dag dat we bij mijn schoonmoeder eten en de kids daar al zijn, anders zou ik ook pas 7 uur thuis zijn!
Lastig is dat he met die voorkeuren. Elin weigerde ook echt een tijd om op links te liggen. Maar nu wisselt ze t af of ligt veel op links. Kan t weer mooi recht trekken.
Ja uiteindelijk zullen ze er wel aan wennen. Maar t doet zo pijn als ze helemaal vol zijn, moet t dan gewoon leeg maken, en t loopt er ook wel vanzelf uit dan.

Senna heeft t weer enorm naar haar zin gehad met dansen. Ze heeft daar een vriendje en daar is ze helemaal dol op. Lopen ook constant te geinen met ze 2e. Echt heerlijk om te zien.
Daarna lekker broodje gegeten en naar bed. Heb nog wat was gedaan en de keuken opgeruimd. Als Senna zo wakker wordt, gaan we nog even boodschappen doen, en moet nog naar de fysio.
heb wel spijt dat ik zelf ni ben gaan slapen, voel me nu echt ontzettend moe. Wordt dus vroeg naar bed vanavond.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 2:49

Hier heeft ze vanacht weer tussen ons in gelegen. Na de voeding was 2 uur heeft ze weer een poos gegild. Toch ook steeds zuigbehoefte, maar geen speen willen. Dus vinger in haar mondje enz. Maar op een gegeven moment is ze toch lekker in slaap gevallen. Schrok ik om 7.30 wakker dus moesten we nog snel omdat M naar school moest.
Wel heeft ze ondertussen 2x haar romper en broek onder gepoept, wat voor haar nieuw is, dus wat dat betreft zou je zeggen dat het toch wat doet bij haar.

Annie, zo je hebt een hele omschrijving neergezet, maar ze krijgt bv. Dus gaat niet lukken om zo te voeden Very Happy

vg, werkt die doek handig bij de bv? Heb er toen bij de jongste wel eens naar gekeken.

Meeko, durf nog niet te zeggen of de 3e er nu zo bij gaat. Volgende week sta ik er weer alleen voor, dan ga ik het beleven.
Minder dat je weer tegen een borstontsteking aan zit.

Limburg, fijn dat je controle goed was. Minder vd spruw.
Heel herkenbaar die avonden, zijn toch vermoeiend als je er dan alleen voor staat.

Smaragdje, balen dat je ziek bent maar wel fijn dat je man thuis is zodat die de zorg van je over kan nemen.

Kat, hopelijk heeft het kussen de nodige effect.

Hier wil ik vanavond eigenlijk even snel naar de hema, hebben 15% korting.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 wo 18 mei 2011 - 4:23

@ Meeko, ja hij heeft al 1,5 week spruw en ook medicijnen voor gekregen en je merkte gelijk verschil, hij werd rustiger ging weer poepen en nu komt het terug terwijl hij nog bezig is met de kuur :s.

Op het kdv staan ook altijd alle kindjes om R. heen als ik S. ga ophalen en S. roept ook altijd dat ze moeten komen kijken, zo schattig.

Ik kijk inmiddels goed terug op mijn bevalling en zwangerschap, heeft tijd nodig gehad maar sinds 2 weken lijk ik het een plek te hebben gegeven. Hoe kijk jij erop terug?

Wat ga je met S. knutselen?

Ik slaap nooit meer tussen de middag, neem het iedere dag voor maar lukt gewoon niet, daarom maar iedere avond op tijd naar bed.

Wat leuk dat S. het zo naar d’r zin heeft met dansen, lijkt me zo leuk om te zien al die kleintjes.

@ Woezel, wat balen dat het vannacht weer niet goed ging. Wil ze ook geen andere speen? Wij hebben voor R. een speciale en die gaat beter al kan die hem nog niet lang zelfstandig inhouden en als die hem uitspuug is het gelijk weer huilen.

Dat zou fijn zijn als het nu wel werkt bij E. haar darmpjes!

Is er een speciale koopavond van de Hema?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 18 mei 2011 - 5:31

Limburg; hier zijn de kleertjes binnen! 1 shirtje van BFC gaat terug. Had maatje 68 besteld, maar ik krijg het niet eens over zijn hoofdje heen en het ziet eruit als een maatje 56. Die ruil ik maar om voor een maatje 80, dan weet ik iig zeker dat hij hem past, of iig binnenkort gaat passen. Dacht dat Noppies klein viel, maar dat helemaal! :shock: Heb jij al gekeken wat je houdt en wat terug gaat? Wat goed dat R. vanmiddag zo goed geslapen heeft, maar wat balen dat de spruw weer terugkomt Cry Wat balen trouwens dat S. zijn moeder zo moeilijk is zeg! Brrr....krijg er helemaal rillingen van als ik aan zo'n 'mens' denk, bah!

Woezel; dan gaat die manier van voeding geven idd niet op nee, haha! Troost je...meestal groeien ze er overheen, maar dat is meestal pas rond de 3 maanden. Ben je nog naar de Hema geweest? Goed geslaagd?

Meeko; wat leuk dat dansen van Senna, althans, het klinkt iig heel erg leuk! Ga jij idd maar vroeg naar bed vanavond, dan kan je de gemiste uurtjes slaap van vanmiddag inhalen Wink

Smaragdje; tot nu toe vind ik het nog heerlijk om zo vaak te werken. Het voelt voor mij echt als ontspanning. Gelukkig heb ik superleuk werk, superleuke collega's (waarvan er ééntje op 1 januari bevallen is, dus kunnen we lekker over baby's babbalen) en ik weet dat Yestin het naar zijn zin heeft op het kdv en/of bij papa. Hoe is het met het beginnende griepje?

Bevalling; ik vond het idd een hel. Om 11.55 uur zat ik nog met die pas bevallen collega te mailen en om 12 uur kwam ik zonder enig voorteken in een weeenstorm terecht. We hadden eerst niet door dat het begonnen was, want ik was er heilig van overtuigd dat de weeen eerst om de 10 minuten zouden komen en dan steeds regelmatiger...net zoals op de tv dus. Helaas liep dat dus iets anders. Mijn vriend had toch het idee dat het weeen waren dus die heeft de vk gebeld en toen die om 12.45 uur kwam had ik 3cm. Er werd aangeraden in bad te gaan zitten want het kon volgens haar nog wel even gaan duren. In bad kreeg ik helaas een migraine aanval en het enige wat ik kon zeggen was dat ik NIET naar het ziekenhuis wilde, NIET wilde bevallen en 'dat kind' maar moest blijven zitten. Mijn vriend heeft de vk weer gebeld en die stuurde ons naar het ziekenhuis. Daar aangekomen (na 3 kwartier omdat ik door de migraine niets meer kon en mijn vriend me af moest drogen en aan moest kleden, terwijl het maar 5 minuten rijden is) had ik 4cm ontsluiting en mocht ik van hun even douche om de pijn te verlichten. In de douche ben ik tegen de vlakte gegaan door de migraine en ze hebben me met 4 man op bed moeten tillen omdat ik helemaal slap was. Daar weet ik dus niets meer van....De ontsluiting verliep goed, maar de weeenstorm ging door. Om 18.15 uur kwam ik weer helemaal bij en ik had inmiddels 10cm ontsluiting. Het leek wel alsof mijn lichaam herkende dat Y. eruit wilde en de migraine was dus even weg. Ik mocht gaan persen en om 18.29 uur is Y. geboren met een knip en kiwipomp omdat zijn hartslag daalde. Helaas weet ik totaal niets van de tussenliggende uren, maar volgens mijn vriend waren de artsen erg bezorgd door de combi weeenstorm en migraine aanval. Nadat Y. eruit was werd ik gehecht, wat 1 uur duurde omdat ze verschillende lagen moesten hechten.

Helaas was het toen nog niet over, want ik had verschrikkelijke naweeen. De artsen dachten dat het door de weeenstorm kwam, maar omdat ik zo veel bleef bloeden dat ze elke 30 minuten mijn bed moesten verschonen dachten ze dat er nog wat weefsel was blijven zitten. Ik moest een nachtje blijven en die nacht was 1 grote hel. Ik kreeg weeenopwekkers om de restjes eruit te kregen, maar dit werkte niet. Daarom ben ik de dag erna gecurreteerd zonder verdoving. Dus een paar keer zo met de handen naar binnen om de stukken eruit te halen terwijl alles bont en blauw was van de bevalling en ik onder de hechtingen zat. Ik kon geen verdoving krijgen omdat dit niet mocht in combinatie met de weeenopwekkers die ik had gehad. De gyn haalde er 1 stuk van 8 bij 5 cm uit en 1 van 6 bij 4. Daarna was alle pijn gelukkig weg en werden ook de naweeen een stuk minder.

Ook veel bloed verloren, maar omdat ik net op het randje zat met wel/geen bloedinfuus kreeg ik het niet. Ik was zo slap als een vaatdoek!

Ik baal er ontzettend van dat ik me bijna niets van de bevalling kan herinneren en dat mijn vriend mij heeft moeten vertellen hoe alles gegaan is. Daarnaast lopen de tranen over mijn wangen als ik nog aan de curretage denk. Ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar liggen gillen. Die pijn vergeet ik NOOIT meer!
Helaas heb ik ook nog steeds last van mijn onderkant. Lange stukke lopen doet pijn en ik zit inmiddels aan de diclofenac voor de pijn. Over 2 maanden mag ik terugkomen bij de gyn en gaan ze kijken of er iets verzakt is van binnen. Ook ben ik incontinent geworden door de bevalling en loop ik hele dagen met inlegkruisjes in mijn ondergoed.

Ok, genoeg over mijn bevalling, hihi! Vandaag is de auto naar de garage geweest voor een grote beurt en APK. Helaas een duur grapje: 950 euro. Daar gaat het grootste gedeelte van het vakantiegeld Cry Gelukkig is de vakantie al geboekt en betaald, haha! Het scheelt dat mijn vakantiegeld a.s. vrijdag al wordt gestort, nu hoeven we iig niet aan de spaarcentjes te komen en kunnen die lekker blijven staan.

Y. heeft vrij weinig geslapen vandaag en ligt eigenlijk de halve dag al in de box en/of op het speelkleed. Hij is gelukkig wel erg vrolijk en krijst van plezier de hele straat bij elkaar. Vanmorgen bij de winkels Rijstebloem gekocht. Volgende week gaan we daar mee beginnen. Het gaat zó snel opeens! Volgende week de rijstebloem en dan over een tijdje al vast voedsel. De tijd vliegt en het mannetje wordt zo snel groot Cry

Ik ga hier iemand een flesje geven en hoop dat hij vanavond wel lekker gaan slapen zodat ik even tijd voor mezelf heb. Fijna avond meiden!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast wo 18 mei 2011 - 6:26

Zo hier even geshopt bij de hema. Voor mezelf 2 tuniekjes met knoopjes, even kijken of dat mooi zit en handig is met de bv. En voor de middelste een stapel tshirts en kort broekje. En voor de kleine meid een shirtje en broekje in maatje 62.

limburg, ja ze hadden nu kortingsavond met 15% korting.
Hier heb ik 2 soorten speentjes. Al ben ik nu al 1 kwijt. Welk merk heb jij voor R?

Annie, zo klinkt heftig allemaal je bevalling. Balen ook dat je er nog steeds klachten van hebt.
Zo dat is een flinke rekening voor de auto, altijd weer zonde he.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 wo 18 mei 2011 - 7:02

Nog 1 keertje meekletsen, want morgen kan het niet omdat ik weer moet werken.

Vast voedsel: Waarschijnlijk is Annie dan de enige die binnenkort met vast voedsel gaat beginnen, want ik neem aan dat de bv dames tot 6 maanden wachten of niet? Wij zijn ook met 4 maanden met rijstebloem begonnen (in de hoop dat hij dan doorsliep). Omdat T erg hongerig is, probeer ik ook af en toe wat fruit. Maar echt veel krijgt hij nog niet binnen, omdat een groot deel weer met zijn tong naar buiten wordt gewerkt. Nu dus voor mijn hongerlapje maar 2 flessen met rijstebloem zodat hij het wel redt met de 5 flessen.

Limburg: Je bent maar druk geweest met voorbereidingen voor verjaardagen, vaderdag en knutselwerkjes voor moederdag. Maar heb je dat ook weer gedaan!
Ja, hier kwam ik ’s nachts uit bed (rond 0.10 uur) met wat lichte krampjes (had al een aantal weken lichte voorweeen) en ging naar de wc en toen voelde ik een natte plens in mijn broek (wist meteen wat het was). Daarna kreeg ik meteen weeen en ging mijn lichaam zich “schoonmaken” (overgeven en diarree). Toen mijn weeën een beetje regelmaat hadden en we net de vk hadden gebeld, ging ik even douchen (hoopte dat door een warme douche de weeën even wat beter te doen waren) en toen kreeg ik persdrang. Me snel afgedroogd en op bed gekropen en dacht dus echt dat T er al uit kwam, dus probeerde het tegen te houden met mijn handen (alsof dat helpt, haha), gelukkig kwam even later de vk en mocht ik dus meteen gaan persen. En 12 minuten later is T geboren om 2.48 uur. Had die middag nog een grapje gemaakt bij de vk dat ik haar zondag wel zou zien bij de bevalling (dat was de dag dat mijn vriend dacht dat ik zou bevallen). Ze kwam zondag ook, maar dan om te kijken hoe het ging met mij en T.
Kan me in jullie geval heel goed voorstellen dat de kids op verschillende kdv’s zitten. Hoef je de moeder van S ook niet te vaak onder ogen te komen. Lijkt me inderdaad niks dat je de ex van je man nog regelmatig ziet. Als ik het zo lees is het echt een vervelend mens! Ze heeft toch ook geen recht om R te zien, dus kan me voorstellen dat je dat ook niet wil.

Meeko: Ja, kreeg meteen weeën (staat hierboven kort hoe mijn bevalling ging).
Handig ja als je al bij een kinderopvang organisatie werkt. Is bij mijn werkgever ook, alleen heeft die geen kdv in mijn woonplaats. De dichtstbijzijnde is dus degene waar ik werk en in die zelfde plaats heb je er nog 1 en daar zit T nu dan tot juni. Toen ik J kreeg, werkte ik nog niet in de kinderopvang, dus daarom voor een kdv in mijn woonplaats gekozen die ons leuk leek. Ook vind ik het nu wel handiger, want als 1 van de kids ziek wordt, kan altijd opa of oma ze ophalen. Wij werken beide nogal een eindje van onze woonplaats af, dus vind het wel fijn dat er iemand snel kan zijn als we niet meteen weg kunnen.
Je maakt nog best wat uren dus door die extra dingen die je er naast doet. Zo is werken op een BSO nog wel aantrekkelijk, want anders maak je zo weinig uren op een dag. Ook lekker dat je 1 dag bij je moeder kan eten en dat de kids daar ook zijn, hoef je je daar geen zorgen om te maken.
Fijn dat Elin nu wel op de andere kant ligt en het ook afwisselt. Ik dacht altijd dat de ouders van een kind met een helmpje er niks mee gedaan hebben, maar nu ik zelf in die situatie zit heb ik pas door dat dat niet altijd zo hoeft te zijn. Wij zagen met 2 weken al dat T een voorkeurshouding had voor links en zijn toen al begonnen met zijn hoofdje draaien en hebben zo’n kussen aangeschaft waar hij overdag in sliep. Met een maand op het cb ook nog wat tips gekregen waar we mee aan de slag zijn gegaan. Toen na 2 weken ook nog een afspraak bij de fysio en osteopaat gemaakt. Van de fysio ook nog allerlei oefeningen gekregen en met osteopathie dus de oorzaak van de voorkeurshouding naar links weg gekregen. En nu dus nog steeds druk met dat kussen en hem goed leggen als hij zich eruit gewurmd heeft en er voor zorgen dat hij in de box speelgoed aan de zijkant heeft liggen waar hij naar grijpt en hem veel op de buik laten liggen. Kan dus niet zeggen dat ik er niet alles aan gedaan heb…

Woezel: Je hebt goed geshopt bij de hema. Vind de meiden kleding altijd super leuk daar, maar ja ik heb helaas geen meisje. Voor mijn jongens koop ik veel bij H&M.
Balen dat het vannacht weer iets minder ging met slapen. Hopelijk accepteert ze snel een speen, alleen heb je dan weer een probleem als hij uitvalt. T is ook echt een spenenkind, heeft hem echt nodig om in slaap te komen en wordt meestal ’s nachts er ook nog wel eens voor wakker. J wilde ook absoluut geen speen, maar ja het was verder ook geen makkelijke slaper.

Annie: Jeetje wat een heftige bevalling! Krijg er gewoon rillingen van als ik het lees. Kan me echt heel goed voorstellen dat je dit dan niet nog een keer wil meemaken.
Schrikken zeg, dat bedrag van de APK! Gelukkig is jullie vakantie al betaald, maar wel zonde van je vakantiegeld. Waar gaan jullie heen op vakantie?

Ga vanavond maar op tijd naar bed. Mijn vriend doet de laatste voeding, dus daar hoef ik er ook niet voor uit. Hopelijk geen onrustige nacht vannacht. Hoewel de oudste koorts heeft en dan vaak niet zo goed slaapt Sad
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 wo 18 mei 2011 - 7:06

Kat1980 schreef:Nog 1 keertje meekletsen, want morgen kan het niet omdat ik weer moet werken.

Vast voedsel: Waarschijnlijk is Annie dan de enige die binnenkort met vast voedsel gaat beginnen, want ik neem aan dat de bv dames tot 6 maanden wachten of niet? Wij zijn ook met 4 maanden met rijstebloem begonnen (in de hoop dat hij dan doorsliep). Omdat T erg hongerig is, probeer ik ook af en toe wat fruit. Maar echt veel krijgt hij nog niet binnen, omdat een groot deel weer met zijn tong naar buiten wordt gewerkt. Nu dus voor mijn hongerlapje maar 2 flessen met rijstebloem zodat hij het wel redt met de 5 flessen.

Oooooooooooowww ik ga nog niet beginnen met vast voedsel hoor Embarassed Over een tijdje is bij mij over een week of 8, dus rond de 6 maanden :P Binnenkort dus met de rijstebloem beginnen (hij is volgende week 4 maanden) en tijdens onze vakantie (dan is hij 5 maanden en 3 weken) willen we starten met af en toe een hapje vast voedsel Very Happy Dan zijn we ook allebei thuis en kunnen we rustig gaan beginnen. Tenzij Y. zelf aan gaat geven dat hij al aan vast voedsel toe is doordat hij bv te weinig heeft aan zijn flessen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 wo 18 mei 2011 - 7:11

Annie24 schreef:
Kat1980 schreef:Nog 1 keertje meekletsen, want morgen kan het niet omdat ik weer moet werken.

Oooooooooooowww ik ga nog niet beginnen met vast voedsel hoor Embarassed Over een tijdje is bij mij over een week of 8, dus rond de 6 maanden :P Binnenkort dus met de rijstebloem beginnen (hij is volgende week 4 maanden) en tijdens onze vakantie (dan is hij 5 maanden en 3 weken) willen we starten met af en toe een hapje vast voedsel Very Happy Dan zijn we ook allebei thuis en kunnen we rustig gaan beginnen. Tenzij Y. zelf aan gaat geven dat hij al aan vast voedsel toe is doordat hij bv te weinig heeft aan zijn flessen.

Ach, 8 weken zijn zo voorbij dus voor mijn gevoel is dat ook binnenkort :P Tja, ik doe het op aanraden van het cb omdat T zo'n hongerlap is. Alleen heb je er niet zoveel aan als hij nog amper wat binnenkrijgt Wink Ik doe het ook niet dagelijks, want vooralsnog gaat het ook nog goed met 2 flessen met rijstebloem.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 wo 18 mei 2011 - 7:16

Woezel; zo, goed geslaagd dus! Scheelt toch weer wat die korting Very Happy

Kat; ik heb ook een hele tijd niet over mijn bevalling willen praten. Wilde het afsluiten, maar helaas ging dat niet zo makkelijk. Toen ik met 6 weken op controle kwam bij de gyn barstte ik in tranen uit (omdat ik het er dus nooit over had gehad) We hebben toen erg lang bij de gyn gezeten en de hele bevalling besproken en dat heeft me goed gedaan. Mijn vriend had wel veel verteld, maar die was natuurlijk ook zo van slag dat hij achteraf gezien de helft vergeten was te vertellen.

We gaan op vakantie naar America (in Limburg :P ) Gewoon naar CenterParcs. We vinden Y. aankomende zomer nog te klein om te gaan vliegen en waarschijnlijk zitten we anders toch vaak in de hotelkamer ivm zijn slaapjes, dus dit jaar een weekje CenterParcs. Als het goed weer is tijdens de 3 weken die we vakantie hadden boeken we misschien nog last-minute een midweekje naar een ander bungelowpark, maar dat ligt er een beetje aan wat het zonnetje doet in die periode.

Super dat je vriend de laatste voeding doet zodat jij lekker op tijd naar bed kan. Moet je er vroeg uit morgen als je weer moet werken? Wat balen van de koorts bij de oudste! Is hij er erg ziek van of valt het wel mee?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 wo 18 mei 2011 - 7:27

Annie24 schreef:Woezel; zo, goed geslaagd dus! Scheelt toch weer wat die korting Very Happy

Kat; ik heb ook een hele tijd niet over mijn bevalling willen praten. Wilde het afsluiten, maar helaas ging dat niet zo makkelijk. Toen ik met 6 weken op controle kwam bij de gyn barstte ik in tranen uit (omdat ik het er dus nooit over had gehad) We hebben toen erg lang bij de gyn gezeten en de hele bevalling besproken en dat heeft me goed gedaan. Mijn vriend had wel veel verteld, maar die was natuurlijk ook zo van slag dat hij achteraf gezien de helft vergeten was te vertellen.

We gaan op vakantie naar America (in Limburg :P ) Gewoon naar CenterParcs. We vinden Y. aankomende zomer nog te klein om te gaan vliegen en waarschijnlijk zitten we anders toch vaak in de hotelkamer ivm zijn slaapjes, dus dit jaar een weekje CenterParcs. Als het goed weer is tijdens de 3 weken die we vakantie hadden boeken we misschien nog last-minute een midweekje naar een ander bungelowpark, maar dat ligt er een beetje aan wat het zonnetje doet in die periode.

Super dat je vriend de laatste voeding doet zodat jij lekker op tijd naar bed kan. Moet je er vroeg uit morgen als je weer moet werken? Wat balen van de koorts bij de oudste! Is hij er erg ziek van of valt het wel mee?

Praatte je er ook niet met je vriend over dan? Kan me wel voorstellen dat je het wegstopt, maar hopelijk heeft het je wel opgelucht om er toen over te praten.
Ah, lekker naar Centerparcs! Zitten wij ook aan te denken om dezelfde reden wat betreft het vliegen. We hebben afgelopen zomer voor het eerst met de oudste gevlogen. De heenreis ging perfect (hij was natuurlijk moe en ging slapen, omdat hij om 4 uur 's nachts uit bed moest en daarna niet meer heeft geslapen omdat hij alles zo interessant vond om te zien). De terugreis was een ramp, toen heeft hij echt een half uur keihard gehuild voordat hij uiteindelijk in slaap viel (toen we net geland waren Neutral ) En dat was maar een vlucht van 3 uurtjes, verder weg zal ik ook nooit gaan met kleine kinderen.
Ja, de wekker gaat weer om 6 uur Mad Maar ben wel om 16.30 uur klaar met werken en dan is het voor mij weekend!!!!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 wo 18 mei 2011 - 7:29

Vergeet nog te zeggen dat op NL 1 Babyboom zo weer begint. Ik heb de vorige serie ook gevolgd, maar kon me er toen weinig bij voorstellen omdat wij nog niet bezig waren voor een kindje. Kan me nu behoorlijk inleven in die stelletjes, dus dat zal vast huilen worden straks Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl wo 18 mei 2011 - 7:59

Zo weer pagina's erbij :shock:
Ik ga vanavond wel even rustig er voor zitten om te reageren, nu lekker van het zonnetje genieten.
Fijne avond meiden!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Chelle wo 18 mei 2011 - 8:17

Nou, daar ben ik dan weer hoor!
Heb best weinig tijd/puf om te reageren maar ga wel mijn best doen voortaan!
Ik moet zeggen dat ik deze topic wel erg fijn vind. Ik lees een hoop over jullie ervaringen en merk nu al dat ik er wat van opsteek! haha! Het is voor ons nog zó onwennig met onze kleine meid die net anderhalve week oud is!

@ Vancity Girl, ik lees dat jij nu in canada woont?! Wat onwijs gaaf zeg! Hoe kom je daar zo terecht??
Nou, de afgelopen 2 nachten was weer drama nar 2 rustige nachten gehad te hebben. Moet nog zó wennen aan snachts eruit te gaan. Ik ben echt iemand die ontzettend hard mijn slaap nodig heb. Zit hier nu dan ook met branderige oogjes achter mijn laptop! haha!

@ Limburg, ik zie dat jouw mannetje ook nog aardig kan krijsen snachts?
A. mag trouwens 60 cc drinken maar ze móet 55 cc per keer als ze 7 voedingen per dag/nacht krijgt. Vandaag hebben we haar gewogen en ze is binnen 2 weken al boven haar geboortegewicht! Ze weegt nu 2530 gram!
Luier verschonen na het eten is ons afgeraden omdat ze dan sneller spuugt. Dat doet ze al best snel omdat ze ook zo vaak (snachts) last heeft van krampjes dus als ik haar dan nog omhoog hou voor een luier te verschonen maak ik haar denk ik écht niet blij! angel

Alvast succes vrijdag met het tongriempje van R. Wink

@ Woezel, vervelend dat de nachten ook gebroken zijn bij jullie. Hopen dat dat gauw beter wordt!

@ Annie, wat een heeeerlijke rustige nachten hebben jullie zeg! Alleen wel weer een stuk minder dat hij overdag zoveel huilt.
Zozo, jij bent een aardige carriere vrouw! Knap hoor!!
Oh, ik heb jouw voedingstip net uitgeprobeerd, maar helaas nog zonder resultaat. Ik heb namelijk geleerd dat ze met haar hoofdje iets naar achter moet drinken en haar lichaam schuin naar beneden. Tja, dan gaan die benen omhoog niet echt lukken...
Wat heb jij trouwens een heftige bevalling gehad zeg! Pfff!!

@ Smaragdje, fijn dat J. zijn flesje goed drinkt! Hoe bevalt het kolven nu?
Beterschap met je griepje! Hoop dat het gauw overgaat en je je kindje niet aansteekt!

@ Kat, ja ik heb ook nog lekker verlof, maar merk dat het kletsen nog niet echt lukt. Moet zeggen dat ik mijn handen vol heb aan onze meid. En dan heb ik maar 1 kindje. Respect voor de meiden met meerdere kindjes!!

@ pien, ik snap heel goed dat je niet kan wachten tot je kindje er is! Maar geniet nog maar lekker van je zwangerschap... voor je het weet is het voorbij en mis je het weer!

@ Meeko, zo, wat heb jij lang last gehad van je knip zeg!
Ik ben uitgescheurd tijdens de bevalling (subtotaal-rubtuur) maar mijn hechtingen zijn er na 5 dagen uitgehaald en heb nu bijna nergens last meer van.
Ik dacht dat een knip altijd "beter" zou zijn maar dat blijkt dus van niet...
Vervelend van je borst(en). Ik heb zelf verschrikkelijke last van stuwing gehad. Ik geef de fles dus ik leek hier echt op een pamela anderson in het kwadraat! haha! Gelukkig heeft dat maar 24 uur geduurt en is het nu aardig weg getrokken maar heb ook nog wel van die harde plekjes.
Ik heb dit aangegeven aan mijn vk en die gaf aan dat een borstontsteking niet meer zal komen. Dit gebeurd meestal rond het hoogtepunt van de stuwing. Denk dat dat bij jou ook wel zo zou zijn. Hou je wel een goede bh aan dag en nacht?? Een compres helpt ook vind ik. Even een kraamverband invriezen en in je bh stoppen. (of doe je dat al?)

@ all, nou ik ga maar lekker optijd mijn bedje in. Hopen dat de nacht nu wat beter gaat.

Ik zie dat jullie allemaal al nadenken over een volgend kindje in 2012.
Hier blijft het bij 1 kindje. Wij hebben er bijna 3 jaar over gedaan om zwanger te raken en heb altijd al 1 kindje gewild.
Ik mis mijn zwangerschap en buik wel maar niet in de zin van: "ik wil nog een kindje" maar meer als: "ik mis A.nne in mijn buik".
Ze was bij mij veilig en we waren altijd samen. Ik hoefde haar met niemand te delen en dat vond ik fijn.
Nu wil iedereen maar naar haar komen kijken en daar krijg ik de kriebels van! haha!
Ik had verwacht dat ik kraamvisite heel leuk zou vinden maar ik probeer constant iedereen op afstand te houden. Heb in mijn kraamweek dan ook niemand op bezoek gehad (behalve schoonouders en ouders).
Ik voel me net een moeder-gans! haha! Kom niet in de buurt van mijn kroost! Twisted Evil

Oh, en nog over mijn bevalling, die duurde 10 uur.
Om 3 uur snachts braken mijn vliezen. Om 4 uur begonnen mijn weeën en had toen al 3 cm ontsluiting.
De rest van de bevalling ging erg voorspoedig. Ik had pijnstilling (zo'n pomp). Dat kan ik echt iedereen aanraden! haha!! Goeie sh*t! haha!!

Nou, ik duik mijn bedje in voordat A. begint te huilen en we weer niet meer kunnen slapen.

Fijne avond!!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Vancity_girl wo 18 mei 2011 - 17:39

Zo eens even kijken hoor, er is zoveel geschreven ik weet bijna niet waar te beginnen. Zal eens beginnen bij mezelf haha.
D ging gisteren heel makkelijk naar bed, ik legde haar er wakker in en toen besefte ik me een uur later dat ik haar helemaal niet meer had gehoord. Dus snel even kijken, maar ze lag lekker te slapen. Rond 11 uur werd ze huilend wakker, wat eigenlijk bijna nooit gebeurd. Ze was echt heel verdrietig en wilde niet meer in dr bedje slapen. Dus heb dr lekker bij me genomen. Na de nachtvoeding is ze wel weer in dr eigen bedje gaan slapen. Om vervolgens om 6u vrolijk kletsend wakker te worden. Waren wij dus ook wakker, normaal wordt ze pas tussen 8 en 9 wakker. Mijn man was in de logeerkamer gaan liggen( ze slaapt op onze kamer) Gelukkig ging ze na een voeding nog even verder slapen en kon ik ook nog even slapen. Toen is ze om 11.30 ook nog twee uurtjes gaan slapen om de rest van de dag wakker te blijven. Nu ( 20.00u) ligt ze nog steeds vrolijk kletsend op dr speelkleed :shock: Echt geen touw aan vast te knopen haar slaapgedrag. Ene dag slaapt ze uit tot 9u dan is ze weer vroeg wakker. Soms slaapt ze veel overdag soms bijna niet. Ik probeer haar gewoon te volgen en tot nu toe lijkt dat te werken. Aan de ene kant wel makkelijk dat ze geen strak schema heeft omdat we er dan makkelijk op uit kunnen, maar aan de andere kant weet ik zo nooit wanneer ze slaapt.
Hier is het weer inmiddels stukken beter, lekker zonnig. Hebben de hele middag in het park gezeten ( we hebben geen tuin)

Chelle: ja we wonen in Canada, het is hier super mooi en de mensen zijn erg relax, maar verheug me er toch wel op weer in Nl te wonen. Dat op afstand houden herken ik wel, ik moest me soms echt dwingen te vragen of bezoek haar vast wilde houden. Gelukkig hadden we hier niet zoveel bezoek omdat de familie natuurlijk ver weg woont. Ik wordt er ook steeds makkelijker in, nu heb ik juist graag dat mensen haar vasthouden, heb ik even mn handen vrij smile
Annie: Net babyboom gekeken op uitzending gemist. Idd herkenning en tranen. Kan me voorstellen dat je je bevalling als traumatisch hebt ervaren Sad Hopelijk kan je het wel een plekje geven, fijn igg dat de gyn je bevalling nog eens door gesproken heeft. Ik had ook last van urineverlies na de bevalling en heb hiervoor bekkenbodemtherapie gehad, nu helemaal nergens last meer van dus misschien een tip?

Mijn bevalling was ook redelijk heftig. Ik werd ingeleid ivm hoge bloeddruk rond 18u. Wee-en kwamen niet op gang dus vliezen gebroken, toen direct een weeen-storm. Dat trok ik echt niet dus vroeg ik om een ruggeprik. Het zetten hiervan lukt niet, er moest een tweede arts bij komen en na een half uur was hij dan eindelijk gezet. Toen even geslapen, om 5u volledige ontsluiting en toen werd de verloskundige gebeld ( hier blijft die gewoon erbij ook als er medische ingrepen zijn) 6u begonnen met persen maar vanwege de ruggeprik voelde ik niets en wist niet waar naar toe te persen. Om 8.30 besloten de gyn te laten komen en toen besloten haar met de tang te halen. Ze zetten mn ruggeprik nog wat hoger zodat ik helemaal niks meer voelde. Toen een knip en hup met de tang werd ze eruit getrokken, Blijkbaar heb ik het laatste stukje zelf gedaan maar daar weet ik niets meer van. Nadat ze geboren was heb ik ( schijnbaar) 45min met haar op mn buik gelegen en toen ben ik weggezakt. Had redelijk wat bloedverloren en dat werd me te veel. In mijn herinnering gebeurde dit al na 10 min maar de verloskundige vertelde dat ik zeker 45 min met haar heb gelegen, haar heb aangelegd en zelfs mn ouders gebeld heb. Ik kreeg zuurstof en iets in mn infuus om weer bij te komen. Ik had een flinke scheur want de knip was nog een stukje verder gescheurd, volgens mij noemde ze dat een 3e graads scheur. Daar heb ik ook flink lang last van gehad, bijna 3 maanden.
En toch denk ik nu al aan een tweede, zo snel ben ik de pijn alweer vergeten.
Kat: ik wil idd wachten tot 6 maanden met bijvoeden. Lijkt me wel fijn dat ze niet meer alleen van mij afhankelijk is voor haar eten :-) Wat onhandig dat je kids op verschillende dagverblijven zitten, dan is zelf gastouder zijn idd een fijne oplossing. Tazz is nu toch ook gastouder dacht ik?
Limburg: ja R en T zeggen me wel wat smile Wat een gedoe zeg met de ex van je man, kan me voorstellen dat je er dan voor kiest R op een ander dagverblijf te doen. Wanneer moet je weer werken en hoeveel ga je dan werken?
Smaragdje: Beterschap, hopelijk steek je je mannetje niet aan.
Woezel: Zo'n voedingsdoek is best handig, doordat je hem om je nek hangt heb je allebei je handen vrij. Een sjaal blijft bij mij niet altijd goed eroverheen hangen en dan zit ik te hannesen met een baby en een sjaal haha. D lag aan het begin ook regelmatig bij ons in bed, zo sliepen we tenminste allemaal. Lekker geshopt zo te lezen, ik mis de Hema hier wel. Hier wil ze ook geen speen maar alleen een pink. Heel soms pakt ze wel een speen maar dan alleen deze: http://www.nurtured.ca/Avent-Soothie-Soother_p_937.html
Ziet er een beetje raar uit als ze hem in heeft maar hij werkt wel.
Meeko: Hopelijk geen borstontsteking! Vervelend is dat he als je wakker wordt met overvolle borsten. Heb ik ook een paar keer gehad, toen sliep ze ineens drie dagen van 22u tot 6u. Hele bed nat en pijnlijke borsten. Moest je voor je meisje naar de fysio?

Zo dan heb ik iedereen gehad volgens mij. Ben benieuwd hoeveel er morgen weer is bijgeschreven als ik wakker wordt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Gast do 19 mei 2011 - 2:34

Zo hier een goede nacht gehad en dus super trots op haar.
Ze heeft gewoon de hele nacht in het wiegje geslapen. Na de voeding van 3.30 was ze rustig dus in het wiegje gelegd. Ze heeft toen wel een tijdje geprutteld en af en toe een gil gegegeven, maar meer ook niet. Alleen mama lag wakker te wachten van straks wil je er toch weer uit. Maar nee hoor dat we smorgens wakker werden lag ze nog prinsheerlijk te slapen. Hopelijk volgen er nu meer van zulke nachten.

Chelle dat delen vind ik ook moeilijk hoor. Ze ligt vrij veel boven te slapen overdag, dus als ze wakker is wil ik haar graag lekker bij me houden. Maar hier staan elke keer alweer 2 trotse broers te wachten om haar in te pikken Very Happy.

vg, zal binnenkort nog eens kijken voor zo'n doek.
Bij jullie ook weer zonnig, hier is het vandaag gelukkig ook weer lekker zonnig.

Babyboom, gister niet gezien, maar wel opgenomen zodat ik het een keer rustig kan kijken.

Iedereen zijn bevalling vermeld, zal ik ook even.

Donderdag 28 april mocht ik na controle gyn gelijk blijven. Dit omdat ze steeds alle kanten nog op draaide en tijdens de controle dus weer dwars lag. Daardoor een vergrote kans dat als de vliezen breken de navelstreng naar buiten komt, of als de weeen beginnen ze niet meer kunnen draaien. Vrijdag lag ze netjes met het hoofd beneden, maar helaas geen plaats om in te leiden.
30 april ligt ze nog steeds goed, maar wel heel hoog in mijn buik. Rond 9.45 worden me vliezen gebroken en met een hoop geduw van buiten en binnen, word er zoveel mogelijk vruchtwater afgetapt, zodat ze niet meer dwars kan liggen.
Om 10.00 word het infuus aangezet en beginnen langzaam aan de weeen. De weeen komen gauw al regelmatig. Rond de middag begin ik lichte persdrang te krijgen, maar helaas vorderd de ontsluiting helemaal niet. Dus infuus nog wat hoger en ondertussen wel constant iemand op de kamer. Dit omdat C met 2x persen er was. De persdrang word steeds erger maar blijf op 6 cm hanger. infuus nog wat hoger en de gyn komt kijken. Nadeel is dat ze nog zo hoog zit en dus niet van binnenuit helpt om de ontsluiting te maken. Van binnen voelt alles wel week en tijdens een wee voelen ze wel ruimte genoeg voor het hoofdje. Ondertussen mag ik als ik het echt niet houdt wat meepersen en word er geprobeerd de rest weg te masseren. De persweeen worden steeds erger en kan niets anders dan persen en voordat ik officieel groen licht heb voel ik dat ze eruit moet en is ze er binnen 1 pers.
Al met al een bevalling van nog geen 5 uur, maar wel zwaar omdat ik al zolang persdrang had. Gelukkig alleen een klein scheurtje wat niet gehecht hoeft te worden. Na de bevalling ben ik wel even de weg kwijt, zo snel lag ze ineens op mijn buik.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje do 19 mei 2011 - 6:19

Zo, hier gaat het weer een stukje beter. J. slaapt dus even tijd om hier wat te lezen en te schrijven smile

@ woezel, wat fijn dat ze zo’n goede nacht gehad heeft! Ook al zo’n snelle bevalling! Wel vervelend dat je zo lang persdrang gehad hebt.

@ Vancity_girl, was vanochtend dus vroeg voor jullie. Als ze zo klein is maakt het toch nog niet zo veel uit wanneer ze slaapt? Wat heb je trouwens lang last gehad van dat scheurtje.

@ Chelle, dat gevoel van iedereen op afstand willen houden had ik niet echt. Maar moet zeggen dat ook niet iedereen steeds op de zelfde dag kwam, dus ik kon hem al zo veel vasthouden als ik wilde.

@ Annie, wat vervelend dat je zo’n migraine aanval hebt gehad tijdens je bevalling! Logisch dat je het een hel vond! Maar dat is een tegenvaller, zoveel geld voor een grote beurt en APK.

@ Meeko, lekker genieten van die 3 dagen dat je alleen bent met Elin!

@ Limburg, jij hebt lekker geknutseld gister!

@ Kat1980, wat is er een lange wachtlijst zeg! Maar je hebt nu in ieder geval een oplossing, al zal het denk ik wel fijn voor Jullie zijn als ze volgend jaar naar de zelfde plek gaan.

@ All, iedereen schrijft hier wel uitgebreid het bevallingsverhaal zeg. Ik ben volgens mij niet verder gekomen dan dat het 8 uur heeft geduurt...hahaha..dus doe nog wel even mee hoor.
Ben op maandags en woensdag een keertje gestript, voordat ik op donderdag bevallen ben. Ik dacht dat de tweede keer strippen helemaal niets deed, maar 's ochtends iets na 5 uur werd ik wakker met krampen in mijn rug. Eerst dacht ik er niets van maar het kwam steeds terug, ben dus mijn bed maar uitgegaan. Die dag moest ik voor een CTG in het ziekenhuis, dus had de verloskundige maar gebeld of dat nog nodig was, aangezien ik rond de 5-7 minuten rugweeën had. Het kon echter nog lang duren, dus moest ik gewoon naar het ziekenhuis.
Daar heb ik aan het CTG gelegen en ondertussen had ik steeds rugweeën, die waren daarop alleen niet te zien (wat ik heel frustrerend vond, want ik voelde ze toch echt angel ). Daarna om kwart voor 11 naar de gyneacoloog geweest. Bij de echo zagen ze een daling van het hartje, dus moest opnieuw voor een CTG. Eerst wilde ze nog kijken of ik al ontsluiting had, wat 4 cm was. De CTG was echter opnieuw goed, dus mocht gewoon onder mijn eigen verloskundige bevallen. De weeën waren nu wel op de CTG te zien, waar ik heel blij mee was smile alleen vond ik het wel vervelend om rugweeën op te moeten vangen terwijl ik daar lag.
Er was al een paar keer gebeld, maar mijn eigen verloskundige was er nog niet (misverstand), terwijl de weeën al steeds sneller kwamen en ik persdrang had. Om half 1 heeft toen een verloskundige van het ziekenhuis maar eens gekeken hoever ik al was, omdat er nog niemand anders was en ik wel persdrang had. Toen had ik 9 cm. Om kwart voor 1 kon ik het persen niet meer tegenhouden en hebben ze gekeken of ik 10 cm had. Toen zijn de vliezen gebroken. Het hartslagje van J. daalde echter waardoor hij er snel moest zijn. Ik moest blijven persen terwijl dat volgens mijn gevoel niet meer kon. Omdat hij uiteindelijk er snel moest zijn hebben ze ene knip gezet. Hij is dus binnen een kwartier persen geboren. Gelukkig deed hij het toen gelijk goed smile
Daarna dacht ik een paar uur later het ziekenhuis wel uit te kunnen lopen, maar ben toch maar braaf in een rolstoel gaan zitten. Het lopen naar de douche viel nogal tegen dus angel

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Chelle do 19 mei 2011 - 7:47

Hi meiden!!

Help help help! Ik heb echt even DE gouden tip nodig van jullie! Haha!
De ellende is nu alweer begonnen. Normaal gesproken begint het rond 0.00 uur maar nu is ze al zo ontzettend aan het huilen! Onze meid heeft elke avond/nacht last van krampjes. We worden er helemaal knetter gek van want ze huilt/krijst de hele tijd door!

Iedereen zegt dat de eerste weken het zwaarst zijn ivm de nachtvoedingen en zo. Maar als dat het enige zou zijn... snachts er uit moeten voor een voeding zou je mij niet horen... Maar elke nacht de hele nacht opblijven vanwege het huilen breekt ons aardig op!
1 nacht niet slapen is nog wel te doen. Maar 4 nachten niet slapen is niet vol te houden.

Is echt alleen ons kindje snachts zo in paniek door de krampjes?
Laten huilen helpt namelijk ook niet want dan raakt ze helemaal overstuur...

Ik zal morgen denk ik nog wel op jullie allemaal reageren, heb er nu even geen fut voor Sad
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud