Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 5 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl za 14 mei 2011 - 17:45

Wat een leuke foto! En handig dat je de boodschappen niet zelf hoeft te dragen.
Bij mij hebben ze het wildvlees weggesneden en daarna aangestipt met zilvernitraat. Was ook best veel, ze liet het me zien in het potje :shock: Ik moest twee weken later terug komen en toen was het allemaal weg. Dus mischien is het wel niet meteen weg.
Balen dat je nacht zo k*t was, kan je overdag wel rustig aan doen, is je man thuis?
Hier ging het naar bed leggen super, ze was nog wakker toen ik haar erin legde en nu slaapt ze als een roosje ( tis hier 9 uur vroeger dus 21.40 nu) Ze zal vannacht vast een keer wakker worden voor een voeding maar dat is niet erg.

Als we weer in Nederland wonen dan wonen we 20 min van mijn ouders en 45 min van mn schoonouders. Onze vrienden wonen ook allemaal in en om de stad waar we wonen. 1 stel woont inmiddels ( zijn verhuisd terwijl wij hier wonen) zelfs bij ons om de hoek.
Ik had natuurlijk wel wat gekocht voor D, dat kon ik dan weer niet laten Very Happy
Fijne zondag allemaal, ik duik zo mn bedje in.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Smaragdje za 14 mei 2011 - 20:49

Nou, vandaag iets minderlang achter elkaar geslapen, 5 uurtjes. Alleen viel hij daarna gelijk nog voor 5 uurtjes in slaap smile Maar ik vind het ook knap hoor! Alleen zitten er zoveel mensen te zeggen dat ze bij hun elke nacht al zo lang sliepen, net alsof het raar is dat hij dat nog niet doet smile

@ Vancity_girl, wat fijn dat D. vannacht zo goed geslapen heeft! Lekker hoor uitslape ;-) Ik geef trouwens borstvoeding aan J.

@ Limburg, wat vervelend dat je vannacht zo weinig geslapen hebt! Misschien proberen om straks nog wat te slapen? En over die co-assistent, die zal daar maar gewend aan moeten raken ;-) Maar wat een geweldige foto Very Happy Dat is nou eens handig.
Die ticker loopt in maanden en niet in weken. Mijn mannetje is ook 5 weken en 3 dagen, maar in maanden is dat één maand, één week en een dag.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 za 14 mei 2011 - 20:51

Zo ben er al weer hihi.

Plannen voor vandaag zijn gewijzigd, voetbal is afgelast dus mijn man is thuis. Voordeel van vroeg opstaan, is dat ik al een aantal dingen in huis heb gedaan. Alleen echt bij iedereen slaap te kort dus een leuke dag haha. R. ligt alweer in bed, wel onrustig maar hij slaapt :-), alleen weer veel gespuugd dus straks nog even veel wassen.

@ Vancity, weggesneden? Auw volgens mij hebben ze het bij mij alleen aangestipt. Ik ga het toch even voor de zekerheid navragen bij de verloskundige, daar moet ik deze week naar toe voor na controle.

Wat fijn dat het vanavond weer goed ging met je meisje met in bed leggen, is de nacht ook goed gegaan? Fijn dat het nu langzaam daar beter mee gaat!

Mijn schoonouders wonen hier 20 minuten vandaan en mijn ouders 1 uur en 15 minuten en vriendinnen ook dus dat is wel minder :-(.
Wat voor setje had je voor D. gekocht? Ben altijd nieuwsgierig naar aankopen ;-).

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Vancity_girl zo 15 mei 2011 - 5:37

Goeiemorgen, ( avond voor jullie smile )
De nacht ging hier prima, ze heeft van 21u tot 5u geslapen, toen weer verder geslapen tot 8u. Daarna heeft papa even met haar gespeeld, haar geshowed aan de oma's via de webcam en nu ligt ze na weer heerlijk te slapen. In ons bed haha, ze viel in slaap tijdens het voeden dus heb haar maar laten liggen.
Ik had voor D een spijkerjurkje en paars t-shirtje, een roze jurk met gekleurde bloemen en hetzelfde jurkje maar dan met streepjes in die kleurtjes. En nog een romper met I I love you Grandpa, heel schattig. Was allemaal van de outlet dus niet zo duur.

Smaragdje: 5 uur achterelkaar slapen is volgens mij al doorslapen voor zo'n kleintje. Lekker dat hij daarna weer 5 uur geslapen heeft. Laat andere mensen maar praten joh, het is hartstikke normaal dat een baby nog nachtvoeding krijgt. Ik heb wel eens ergens gelezen dat het juist heel gezond is als een baby s'nachts borstvoeding krijgt. Weet niet meer waar en waarom dat nou precies zo was. Maar dat houdt ik mezelf altijd maar voor als ik er om 5u uit moet voor een voeding. smile

Limburg: fijn dat je man thuis is, hoef je tenminste niet alles alleen te doen. Kan me voorstellen dat het niet zo heel gezellig is als iedereen een slaaptekort heeft. Wordt vanzelf beter. Ik had het er gister nog over met mijn man dat we ons niet eens meer precies kunnen herinneren hoe vaak D wakker werd s'nachts toen ze net geboren was. Wat vergeet je dat toch snel zeg.

Fijne avond allemaal! Ik ga me maar eens even aankleden en dan gaan als D straks wakker is lekker buiten de deur lunchen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:26

Smaragdje, dat is hartstikke netjes hoor voor zo'n kleintje. Ik vind een nachtvoeding op zich ook helemaal niet erg, als ze daarna maar gelijk lekker gaan slapen. En inderdaad de nachtvoedingen zijn juist goed bij bv, houdt de productie op peil. Hier sliep de oudste pas met 7 maanden een beetje door.

Vancitygirl, dat klinkt als een lekkere nacht. En slimme oplossing om goedkoop te shoppen dus Very Happy

Limburg, handig he zo'n trekker met aanhanger. Hier gebruikt C hem om zich te laten rijden door zijn grote broer.
Hier zijn de jongens ook helemaal weg van hun zusje. Zodra ze beneden komt sprinten ze naar de bank leggen een kussen op schoot en hebben dus geen geduld om te wachten omdat ze eerst een voeding moet. Heel pittig, maar begint ook wel een beetje vervelend te worden.

Hier is ze gisteravond een tijd wakker geweest, ze kon echt haar draai niet vinden. Toch last van zuigbehoefte dan, maar speen wil ze niet echt. Maar uren met je vinger in haar mondje zitten is ook zo oncomfortabel. Na de voeding van 21 uur haar maar laten slapen en werd ze tegen 3en wakker. Helaas duurde het toen weer even voordat ze sliep, maar moest ik haar wel om 7 uur weer wakker maken. Ze is dan ook echt aan het mopperen enzo snachts. Ze spuugt snachts ook vrij veel, smorgens is ze meestal helemaal nat.
Morgenochtend komen ze vh cb langs, ben benieuwd, is nu een andere verpleegkundige dan bij de jongens.

Gast
Gast

Bericht  Chelle zo 15 mei 2011 - 7:08

Hii meiden!!

Ik zie ineens deze topic en realiseerde me dat ik ook een mama met een kindje uit 2011 ben! Laughing
Kan ik me bij jullie aanmelden om mee te kletsen??

Het is nog allemaal erg wennen en in een ritme komen dus weet niet of ik nu al heel veel kan reageren maar ik ga mijn best doen!

Ik zie al een aantal bekenden hier, maar voor degene die mij niet kennen;

Ik ben 28, mijn man is 41.
Wij hebben dus een dochter A.nne die op 6 mei is geboren. (na zwangerschap van 38 weken).
A. is erg klein. Ze woog bij de geboorte 2488 gram en is gelukkig sinds vandaag wel weer terug op haar geboortegewicht na wat afgevallen te zijn.

Ik zou het fijn vinden met jullie te kunnen kletsen. Ik kom nu al vaak dingen tegen wat ik niet goed weet. Zo lees ik dat jullie het hebben over 7 uur doorslapen!? Hier moet ik voeden om de 3 uur (overdag) en snachts om de 4 of 4,5 uur. Wanneer zal dat bij ons om de 7 uur kunnen snachts?

In mijn volgende post zal ik even een aantal bladzijdes teruglezen en een beginnen met reageren! Very Happy

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Vancity_girl zo 15 mei 2011 - 7:44

Chelle schreef:

Ik zou het fijn vinden met jullie te kunnen kletsen. Ik kom nu al vaak dingen tegen wat ik niet goed weet. Zo lees ik dat jullie het hebben over 7 uur doorslapen!? Hier moet ik voeden om de 3 uur (overdag) en snachts om de 4 of 4,5 uur. Wanneer zal dat bij ons om de 7 uur kunnen snachts?

Welkom! Even een korte reactie op dit stukje. Het schema wat jullie hebben is heel normaal! Zeker als je meisje zo klein is. Aan het begin moest ik mijn dochter elke 2 uur overdag en elke 3 uur s'nachts voeden. ( borstvoeding kwam niet goed op gang) Dit is gewoon vanzelf langer geworden. Jullie meisje is nog zo jong en zo klein het zou juist niet goed zijn als ze al zo lang achter elkaar zou slapen. Ze heeft lekker veel voeding nodig om goed te groeien. Vergeet niet dat zo'n maagje echt super klein is dus die moet elke paar uur weer gevult worden. Het is even zwaar nu en je denkt dat je nooit meer lekker kan slapen, maar geloof me voor je het weet slapen ze wat langer. Probeer het s' nachts zo makkelijk mogelijk te maken, kindje in de buurt. Als je flesvoeding geeft, alle benodigdheden kant en klaar zodat je snel een flesje kan pakken en geven. Ow en nog een tip, kijk niet teveel op de klok s'nachts, dat werkte bij mij erg goed. Dan ben je niet zo bezig met ow het is 4 uur s'nachts ik zou nu moeten slapen, werkte bij mij wel igg. Succes!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Smaragdje zo 15 mei 2011 - 11:27

Zo, was nog wakker dus reageer heer nog even smile

@ Vancity_girl, wat fijn dat ze afgelopen nacht zo goed geslapen heeft! Maar vind het ook niet erg hoor om een nachtvoeding te geven, alleen vind het af en toe toch ook wel lekker om lekker lang achter elkaar te kunnen slapen

@ Woezel, weet je hoe het komt dat ze ’s nachts meer spuugt dan ’s ochtends?

@ Chelle, mijn mannetje doet ook niet altijd zoveel uur doorslapen hoor ;-) maar jouw meisje is ook nog een stuk jonger he! Hij kwam n het begin ook nog om de 2 a 3 uur voor een voeding, heel normaal hoor! Doet hij nu soms ook nog wel eens! Hoe is het verder met je meisje?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Chelle zo 15 mei 2011 - 15:43

@ vancity girl, ja het is een klein meisje dus snap wel dat ze vaak moet eten. Goed idee om niet naar de wekker te kijken, maar kan het toch niet laten. Haha!

@smaragdje, het gaat goed met ons meisje! Ze is alleen geeb grote eter... Zit nu ook weer op de bank. Ze moet 60cc drinken maar heb er met moeite 30cc ingekregen. Ze valt gewoon in slaap of weigert dan het flesje.. Vervelend dus!

Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868

Bericht  Limburg85 zo 15 mei 2011 - 22:33

Goedemorgen meiden,

Weer terug van een bezoekje aan de KNO arts in het ziekenhuis voor R. zijn tongriempje. Helaas is R. behoorlijk eigenwijs (kan ook niet anders met zo´n achternaam), hij besloot niet zijn mond open te doen of te gaan huilen, nee meneer ging lekker slapen met gevolg dat we vrijdag terug moeten voor poging nummer 3.

Vannacht en vanochtend was het wel weer behoorlijk huilen en niet willen slapen bij hem, echt van de krijs kreten zaten er tussen :-(.

Zometeen even de was opvouwen en strijken en vanmiddag even naar de supermarkt wandelen om boodschappen te doen. Jullie nog plannen voor vandaag?

Gisteravond nog flink voor R. online geshopt, 30% korting op Noppies en waren vele leuke dingen, had nog wel veel meer willen bestellen haha.

@ Vancity, wat goed dat D. weer zo goed heeft geslapen, hopelijk houd ze dit vast! Shoppen is zo leuk, zie steeds weer leuke dingen.

Vaag he dat alle negatieven dingen rondom de zwangerschap, bevalling en daarna wegvagen, je weet nog wel dat er negatieve dingen waren maar exact herinneren gaat niet meer, tenminste dat heb ik.

@ Woezel, C. heeft het slim bekeken door zich te laten rijden haha, denk dat S. R. ook wel zou willen rond rijden.

Zo herkenbaar dat geduld en dat het pittig is en dat je geduld opraakt met de jongens, hier is dat ook zo bij S., soms zo irritant en dan denkt die ook nog eens dat hij R. moet opvoeden of zegt die tegen R. dat hij geduld moet hebben terwijl hij dat zelf niet heb of propt steeds die speen naar binnen. Maar aan de andere kant is het ook super.

Hoe was de cb verpleegkundige? En is ze ook gewogen?

@ Chelle, leuk dat je hier ook komt kletsen, gezellig!

Ritme komt vanzelf, dan ga je beetje je draai vinden en krijg je iets meer tijd voor je zelf alhoewel dat hier soms ook nog ver te zoeken is.

Jullie meisje was ook al zo’n kleintje, net zoals R. Hoeveel was ze uiteindelijk afgevallen? Ze is gelukkig wel weer snel op haar startgewicht.

Het is logisch dat A. nog niet 7 uur haalt, dat haalt R. ook niet en is ook heel logisch. R. kwam de eerst weken ook om de 3 uur of vaker, daarna om de 4 uur en daarna om de 5 uur maar is nu weer terug gevallen naar om de 4 uur en soms haalt hij dat niet eens.

Het kan komen dat je meisje zo drinkt omdat ze nog zo klein is, het kost haar allemaal zoveel energie en ze moet al haar energie eigenlijk gebruiken om te eten/te groeien. Je kunt bijvoorbeeld proberen haar achteraf te verschonen ipv vooraf. R. viel ook altijd tussentijds in slaap en wou ook niet meer eten, dus voor mij is het heel herkenbaar. Je kunt het ook in 2 verdelen, zodra ze slaapt ga je haar verschonen en dan worden ze meestal wakker en daarna kun je de rest van het eten geven. Of haar uitkleden tijdens het eten zodat het wat kouder krijgt. Maar moet ze al 60 opdrinken of mag ze 60 opdrinken?

@ Smaragdje, latertje gisteravond of was J. net geweest voor de voeding?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje zo 15 mei 2011 - 23:58

@ Limburg, hij was net geweest voor een voeding en had even een pauzetje ;-) Maar handig dat hij niet mee wilde werken, hopelijk werkt hij vrijdag wel mee!

@ Chelle, vervelend dat ze niet zo goed drinkt, maar misschien gaat dat vanzelf beter! Ze groeit wel i.p.v. af te vallen, dus dat is in iedergeval goed!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 0:33

Pff, ga vandaag voor het eerst wat kolven, zodat hij ook went aan af en toe een flesje. Dat zal hij niet vaak krijgen, maar is wel makkelijk als hij dat kan. Heb het daar alleen beetje moeilijk mee..heel stom...maar zie er gewoon echt tegen op....

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 16 mei 2011 - 0:36

@ Smaragdje, hoezo zie je er tegenop om te gaan kolven? Voelt het alsof er weer een fase voorbij is of het persoonlijke contact of dat een ander zijn eten kan geven?

Ik heb er een hard hoofd in dat hij vrijdag wel mee wil werken maar dan moeten we zorgen dat hij bijna moet eten maar ja, hij heeft geen vaste tijden waarop die eet, hij komt ongeveer om de 4 uur (behalve nu, nu is het al 5 uur geleden en hij ligt nog te slapen) dus echt plannen is het niet.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 0:49

Limburg85 schreef: @ Smaragdje, hoezo zie je er tegenop om te gaan kolven? Voelt het alsof er weer een fase voorbij is of het persoonlijke contact of dat een ander zijn eten kan geven?

Ik heb er een hard hoofd in dat hij vrijdag wel mee wil werken maar dan moeten we zorgen dat hij bijna moet eten maar ja, hij heeft geen vaste tijden waarop die eet, hij komt ongeveer om de 4 uur (behalve nu, nu is het al 5 uur geleden en hij ligt nog te slapen) dus echt plannen is het niet.

Denk een combinatie van de 3...

Maar dat is inderdaad het nadeel bij die kleintjes, dat het nog niet echt te plannen is.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 16 mei 2011 - 2:18

Smaragdje schreef:
Limburg85 schreef: @ Smaragdje, hoezo zie je er tegenop om te gaan kolven? Voelt het alsof er weer een fase voorbij is of het persoonlijke contact of dat een ander zijn eten kan geven?

Denk een combinatie van de 3...

Is dit de allereerste keer dat je gaat kolven?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 2:36

Limburg85 schreef:
Is dit de allereerste keer dat je gaat kolven?

Ja (nouja op een minuutje voor de uitleg van de kraamverzorgster na, dus verder niet voor J.). Voel mij nu echt een aansteller...hahaha...Ach als hij vanavond 1x een flesje krijgt, dan heb ik dat in iedergeval maar gehad smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 4:17

Chelle, welkom. Hier moest ik eerst ook dag en nacht om de 3 uur voeden hoor. Langzaam aan mocht er iets meer tussen. Maar hier een flinke dame die goed drinkt.

Smaragdje, stom he dat het kolven zo stap kan wezen. Hier bij de jongens al in de kraamtijd gekolfd, maar dat is nu niet nodig geweest. Moet er hier voorlopig ook niet aan denken. Aangezien ik straks ook niet te werk hoef heb ik ook geen voorraad nodig.

Limburg, dat schiet dus niet erg op met het tongriempje. Hopelijk lukt het vrijdag wel, lijkt me voor jou ook wel fijn als je het achter de rug hebt.

Hier vanmorgen de vp langsgehad. Had haar toch al een keer bij C gehad. Nog over de onrust snachts gehad, maar we geven haar alle mogelijkheid om snachts goed te kunnen slapen. Dus gewoon zo doorgaan. Het meer spugen snachts kan komen doordat ze zelf onrustig is. Ze was goed gegroeid, nu 3990 gram, dus bijna op haar geboortegewicht.

Gast
Gast

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 4:38

@ Woezel, hier hoef ik gelukkig ook geen hele voorraad aan te leggen. Ik ga wel weer werken, maar dan is J. thuis bij papa of bij opa en oma en dat is allebij 3 minuutjes ongeveer van huis af. Ga dus proberen gewoon te gaan voeden. Er is toch geen ruimte om te kolven op mijn werk. Alleen is het wel handig als hij uit een flesje kan drinken en er een beetje voorraad is, voor als ik eens weg moet of ga of er niet optijd kan wezen om te voeden. Alleen het is een grote stap ja. Ben blij dat ik niet de enige ben die daar zo over denkt smile
Dus toch geen onbekende. Fijn dat jullie goed bezig zijn voor haar nachtrust. Ook al lukt het niet helemaal, je weet nu in iedergeval dat het niet aan jullie ligt! Wat fijn dat ze bijna op haar geboortegewicht is!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 16 mei 2011 - 6:27

@ Woezel, fijn dat jullie het slapen goed doen bij je meisje, zo door blijven gaan en dan moet het gewoon goed komen.

Wat goed dat ze bijna op haar geboortegewicht zit, hoelang heeft ze daar nu over gedaan? Wat een verschil met het gewicht van R., die woog bij 5 weken 3960 ;-).

Wil je uiteindelijk wel weer gaan werken?

@ Smaragdje, wat fijn dat je zo dicht bij je werk woont. Wil je het lang volhouden om borstvoeding te geven? Hoe doe je het nu met voeden als jij weg ben of ben je nog niet zo lang weg geweest zonder J.?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 6:40

@ Limburg, zeker fijn om zo dicht bij mijn werk te wonen. Ik wil proberen om minstens 9 maanden borstvoeding te gaan geven. Eigenlijk wil ik dat wel tot vlak voordat hij 1 wordt, maar we zullen zien of dat gaat lukken en of ik dat dan nog wil smile maar als ik nu ergens heen ga neem ik J. altijd met mij mee. Ben één keer een half uurtje zonder hem weg geweest en toen had hij net gedronken.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 16 mei 2011 - 6:43

Smaragdje schreef:@ Limburg, zeker fijn om zo dicht bij mijn werk te wonen. Ik wil proberen om minstens 9 maanden borstvoeding te gaan geven. Eigenlijk wil ik dat wel tot vlak voordat hij 1 wordt, maar we zullen zien of dat gaat lukken en of ik dat dan nog wil smile maar als ik nu ergens heen ga neem ik J. altijd met mij mee. Ben één keer een half uurtje zonder hem weg geweest en toen had hij net gedronken.

Ook al naar de stad bijvoorbeeld? Daar zag ik erg tegen op, ik wou er heel graag even alleen tussenuit omdat ik gek werd omdat ik al zo lang thuis zat. Maar moet zeggen, hier is het een grote stad misschien dat ik het daarom niet zag zitten en hij kwam om de 3 uur en voordat hij klaar was, had ik nog maar 1,5.

Lijkt me ook heerlijk om zo dichtbij te wonen bij het werk, mijn werk is 40 km hier vandaan en ongeveer 25 minuten als ik door kan rijden.

Knap hoor als je het zolang kan volhouden, vind het nu al een hele prestatie, iedere dag is er 1!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 ma 16 mei 2011 - 7:18

Oooowww dames, ik schaam me dood! Embarassed Heb me hier nou al 2x aangemeld en elke keer als ik het topic zie denk ik 'ow, daar hoef ik niet te kijken, want dat topic heeft geen betrekking op mij Embarassed '. Ik beloof hierbij écht plechtig, dat ik vanaf nu beter mijn best zal doen. Ik heb wel alles teruggelezen, maar ga vanaf NU ook reageren Embarassed

Hier gaat alles gelukkig goed. Y.estin groeit als kool en heeft maatje 56 overgeslagen, dus die kleertjes konden zo de kast uit Rolling Eyes Hij gaat nu op maandag en dinsdag naar het kdv en heeft het daar super naar zijn zin. Wel moet hij bij thuiskomst altijd ff een uurtje krijsen. Het lijkt wel alsof hij dan even alles moet verwerken. Verder houden we hier heel erg de rust en regelmaat aan. Hij heeft de 1e 2 maanden een moeilijke start gehad omdat hij van 's morgens 7 tot middernacht aan het krijsen was, vandaar de rust en regelmaat. We hoeven 'm ook niet mee te nemen naar een verjaardag, want dan is hij 3 dagen van slag. Tja, het is even niet anders... Inmiddels gaat het slapen supergoed (tuurlijk heeft hij wel eens dat het niet lekker loopt, maar nu weten we dat het wel weer goedkomt en de 1e 2 maanden kwam het dus niet goed, want hij bleef krijsen) en ook 's nachts slaapt hij lekker: meestal van 22.45 uur tm een uurtje of 8 en afgelopen zondag was het zelfs 9 uur! Hij is dus ook niet blij als het maandag of dinsdag is, want dan moeten we hem om 6.30 uur wakker maken ivm het kdv en gilt hij de hele straat bij elkaar. Helaas is eerder naar bed gaan (nog) geen optie, want dan gaat hij dus gewoon NIET slapen en eer dat hij dan wel weer slaapt zijn we een paar uurtjes verder. Dat hebben we dus 1x geprobeerd, maar doen we nu niet meer. Komt vanzelf wel.....

Geloof dat dit het wel was Wink Mochten er nog vragen zijn, gooi het er uit Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Smaragdje ma 16 mei 2011 - 7:48

Zo, J. pakt een flesje wel goed, dus mocht het nodig zijn kunnen wij dat aan hem geven. Hij drinkt zowel bij mij als bij mijn man goed eruit. Maar ik kijk nu al uit naar vanavond om hem op de normale manier borstvoeding te geven Very Happy

@ Limburg, ja, ben al best geregeld naar de stad geweest. Meestal vlak na een voeding in de hoop dat ik niet zou hoeven te voeden. Moet zeggen dat hij geregeld langer er tussen laat zitten als ik met de kinderwagen loop. Afgelopen weekend wilde hij ook drinken terwijl ik met een vriendin in de stad was, toen zijn we gewoon even op een terrasje gaan zitten en heb ik hem gevoed. Als ik ergens heen ga en ik moet drinken. Ga mij daar niet door laten tegenhouden smile Maar is inderdaad heerlijk om zo dichtbij te wonen, vooral nu die kleine er is. Zijn het drukke wegen waar je overheen moet om naar je werk te komen?

@ Annie, als hij maatje 56 heeft overgeslagen moet hij wel heel hard gegroeid zijn! Hoeveel weegt hij nu en hoe lang is hij? Dat hij een uurtje huilt als hij thuis komt is inderdaad wel logisch met al die indrukken, maar hij is daar ook heel gevoelig voor of niet?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl ma 16 mei 2011 - 7:51

Zo daar was ik weer even. Net wat boodschapjes gedaan voor het avond eten en nu even tijd om te forummen. D ligt naast me te spelen en te kraaien.
Ik wil ook zo lang mogelijk borstvoeding gaan geven, zowiezo 6 maanden volledig en dan hopelijk tot 1 jaar en ze gewone melk mag. Ik werk niet dus tot nu toe is dat vrij makkelijk. Ik heb wel een paar keer gekolft om een keer een avondje weg te kunnen, maar mijn hobby zal het ook niet worden. Ik neem D gewoon mee als ik ergens heen ga of ga meteen na een voeding weg en ben dan binnen 2 uur weer terug.

Woezel: fijn dat jullie igg alles goed doen en het daar niet aan ligt dat ze onrustig is. Hopelijk gaat het snel wat beter.
Limburg: Jammer dat je nu weer terug moet voor het tongriempje van R. Valt idd lastig te plannen om te zorgen dat hij wakker is. Hier gaat ook alles op baby-time smile
Smaragdje: Wat handig dat je zo dichtbij je werk woont en gewoon kan gaan voeden.
Annie: nogmaals welkom haha. Fijn dat het nu stukken beter gaat met Y kan je eindelijk genieten. Hier gaat D soms ook laat naar bed, heeft idd geen zin om haar er eerder in te leggen. Tegenwoordig gaat ze soms wel al rond 20.30 dus dat is wel fijn.
Chelle: hoe ging het vannacht? Geef je er maar gewoon aan over en idd over een tijdje kan je je niet eens meer goed herinneren hoe je je nu voelt zoals Limburg al zegt.

Nou ik heb D net in bed gelegd voor een dutje, maar volgens mij gaat ze niet in slaap vallen. Het mopperen begint te veranderen in huilen, dus ben er weer vandoor!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Annie24 ma 16 mei 2011 - 8:19

Smaragdje; fijn dat het flesje goedgaat!
Wat betreft zijn gewicht: (ff gekopieerd van zijn babysite)
28-1-2011: 2675gram en 48cm
25-2-2011: 3310gram en 51,5cm
4-3-2011: 3520gram
31-3-2011: 4150gram
4-4-2011: 4300gram en 55cm
18-4-2011: 5010gram en 57cm
4-5-2011: 5515gram en 59cm
9-5-2011: 5715gram en 60cm
Zoals je kan zien is hij van 31-3 tm 18-4 bijna 1 kilo aangekomen en daarna in 2 weken tijd ook weer 500gram. Vandaar dat hij maatje 56 over heeft geslagen...of het moet groot vallen, dan past hij het nu nog wel. Eerst kwam hij dus niet superveel aan, maar dat kwam omdat hij overdag zo veel energie verbruikte. Hij heeft ook 3 daagjes in het ziekenhuis gelegen en is daarna beter gaan slapen en dus veel aangekomen Very Happy Nu heeftie lekker babyvetjes en van die rimpels bij z'n ellebogen en knietjes. Hij is idd heel gevoelig. Er hoeft maar iets anders te gaan dan 'normaal' zoals bv een verjaardag en dan heeft hij (en wij dus ook) daar een dag of 2-3 last van (dwz dan slaapt hij bijna niet overdag en huilt/krijst bijna alleen maar) We nemen hem dus wel gewoon overal mee naartoe, maar gaan dan als het rustig is, bv 's morgens vroeg naar de stad of op een andere dag naar een verjaardag.

Vancitygirl; pfff vind het altijd zo raar als ik lees dat jij bv net boodschapjes hebt gedaan. Denk dan 'oja' bij haar is het nu overdag ipv 's avonds.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud