Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 6 van 40 Vorige  1 ... 5, 6, 7 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 6 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Vancity_girl ma 16 mei 2011 - 8:29

Annie24 schreef:
Vancitygirl; pfff vind het altijd zo raar als ik lees dat jij bv net boodschapjes hebt gedaan. Denk dan 'oja' bij haar is het nu overdag ipv 's avonds.

Haha ja zelfs ik blijf het soms raar vinden, ik ga zo aan de lunch en jullie alweer bijna naar bed. Nog 3 maanden en dan ben ik weer in dezelfde tijdszone, kijk er enorm naar uit. Mijn moeder is aan het kijken voor een ticket om in juni nog een weekje langs te komen, super leuk!

Y heeft idd een flinke spurt gemaakt. D heeft hier maatje 62 zo goed als overgeslagen. Ik moet er ook echt op letten dat ik regelmatig kijk of de kleertjes die te groot zijn haar inmiddels passen, gaat zo snel.

D ligt nu ( eindelijk) lekker te slapen dus ga even mn boterhammetjes smeren en wat opruimen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kat1980 ma 16 mei 2011 - 9:50

Wat gezellig druk hier Very Happy
Lig net in mijn bedje, had na mijn week nog een vergadering. Ben nu dus ook helemaal op.
Verder gisteren ook tot laat met T beneden gezeten, hij wilde niet slapen. Heeft hij anders nooit last van. Maar daardoor kwam hij voor zijn laatste voeding ook om 1 uur 's nachts Sad En vanmorgen ook gewoon weer om 6 uur op vanwege de oudste...
Kom snel weer reageren, ga nu slapen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 ma 16 mei 2011 - 19:19

Goedemorgen meiden,

R. was gister aan het einde van de middag en ´s avonds rustig, dat was ik niet meer van hem gewend :-). Ook heeft hij het vannacht super gedaan, om 21.00 uur had hij gegeten en daarna pas weer om 04.15 uur! S. is ontzettend aan het hoesten en doet ook weer pijn dus die werd vannacht om 00.00 uur krijsend wakker maar gelukkig was mijn man op en kon ik weer lekker verder slapen.

Jullie nog plannen voor vandaag? Hier een dagje huishouden :-( en vanmiddag een stuk wandelen en gelijk een paar boodschappen halen.

@ Annie, hoe kun je ons nou steeds vergeten schandalig, hopelijk is 3 maal scheepsrecht bij jou ;-).

Fijn dat Y. inmiddels zo goed groeit en een inhaalslag heeft gemaakt alleen wel zonde van alle nieuwe kleertjes! Heb jij je bestelling trouwens al ontvangen? Hoe waren de kleertjes? Erg leuke dingen heb je besteld, ik heb ook dingen besteld die jij heb :-).

Het is niet erg dat ze even krijsen als je maar weet waardoor het komt en dat het na die uur ook ophoudt. Wat fijn dat hij het goed naar z’n zin heeft op het kdv, R. gaat straks ook 2 dagen. Hoeveel dagen werk jij?

En wat slaapt Y. goed ’s nachts!!

@ Smaragdje, wat fijn dat J. goed uit de fles drinkt zowel bij jou als bij papa, is toch fijn om achter de hand te hebben.

Wat knap dat je zo makkelijk voed in het openbaar.

Voordeel voor mij idd dat de oprit van de A73 hier vlakbij ligt, paar honderd meter en dan is het als maar rechtdoor en ze hebben dit jaar spitsstroken waardoor het allemaal beter doorrijdt maar moet wel op tijd vertrekken dan ben ik de drukte voor en altijd maar hopen dat de tunnel open is.

@ Vancity, hoe heet jouw dochter trouwens?

Ook al zo knap dat je borstvoeding geeft en zolang wil volhouden!

Ja het is lastig geen vaste tijden maar daar is die nog te klein voor. Vrijdag maar even eerder de fles geven als het moet zodat hij rond 13.00/13.30 uur moet eten alleen zodra R. in de maxicosi ligt gaat hij slapen.

Hoe was het vannacht gegaan?

@ Kat, kan me voorstellen dat je gesloopt ben zo alles bij elkaar!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 19:42

Smaragdje, fijn dat hij goed uit de fles dronk. En lekker zeg dat je zo dichtbij je werk woont.
Hier zie ik het kolven wel op het moment dat ik een afspraak heb staan dat ze niet mee kan. Bij de oudste elke x druk geoeffend met flesjes en dat ging goed. Totdat ik te werk moest, toen weigerde hij de fles. Voorlopig ben ik toch niet van plan zonder haar weg te gaan.

limburg, zo lekker nachtje gehad dus.
Inderdaad een verschil he qua gewicht, en ik vind E al klein. Denk dat ze al met al 3 weken doet om op haar geboortegewicht te komen. Maar ze was dan ook het maximale afgevallen dus had weer veel in te halen.

Annie, zo die heeft een inhaalslag gemaakt. Hopelijk had je niet te veel in maatje 56.

Kat, vermoeiend he dat de kinderen het afwisselen. We kunnen niet meer zeggen van we blijven lekker in bed liggen.

Hier heeft ze vanacht weer lopen spoken. En na de voeding van 5.30 was het ook krijsen af en toe. Dus gaan toch maar beginnen met iets tegen krampjes. Even kijken of dat het is.
Hier heeft de oudste vandaag feest op school, jammer genoeg werkt het weer niet mee want het regent.
Mijn man gaat zo even te werk en dan moet ik voor het eerst C vd psz halen, dus ben benieuwd. Had gehoopt er lekker lopend heen te gaan, maar dat zal wel niets worden.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 ma 16 mei 2011 - 23:38

Vancity; lekker geslapen? :P

Limburg; knap van R. dat hij zo goed heeft geslapen!!!! Hij boekt vooruitgang Very Happy Ik werk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8 tot 17.30 uur, dus 36 uur in totaal. Vind het héérlijk om te werken Very Happy Op maandag en dinsdag gaat hij naar het kdv, woensdag zijn mijn vriend en ik samen vrij en donderdag en vrijdag is papa dag. Mijn vriend werkt in de horeca, dus werkt vooral 's avonds, vandaar de papa-dagjes Wink Ik heb dus ook mijn bestelling nog niet binnen, want ik kon aangeven wanneer ik hem verzonden wilde hebben, dus heb vandaag aangegeven zodat we hem morgen of donderdag in huis hebben. Dan is er iemand thuis en hoef ik de buren niet lastig te vallen met ons pakje. Goh, toevallig dat we dezelfde dingen hebben besteld, haha! :P

Woezel; We hadden wel wat dingetjes in maat 56, maar vooral gevoerde dingen. Y. zou eind januari geboren worden. We hadden niet verwacht dat hij zó klein zou zijn, dus hadden gewoon maatje 50 en 56 gekocht en die waren toen natuurlijk dikker omdat het winter was. Ach, het voordeel van dat hij zo klein was, was dat ik lekker veel kon shoppen Very Happy

Wat balen van het spoken! Euhhh *vergeef me dat ik het vraag* maar wanneer is ze geboren. (heb het gemist denk ik) Is het inmiddels al droog? Hier schijnt het zonnetje, dus ik hoop bij jullie ook! Vind het altijd zo zielig voor die kleintjes als zo'n feest in het water valt *letterlijk*

Hier; Yestin heeft nu al bijna een week last van ontstoken oogjes en ik heb het nu eindelijk voor elkaar gekregen dat de huisarts een zalfje heeft voorgeschreven. Dat mag ik vanmiddag ophalen, dus ik hoop dat het nu eindelijk overgaat. Zo zielig, die vastgeplakte oogjes 's morgens!
Morgen zouden we voor het eerst gaan babyzwemmen, maar dat doen we nu dus maar niet. Denk niet dat het goed is dat chloor met die ontstoken oogjes Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Kat1980 di 17 mei 2011 - 0:38

Ik dacht even gauw reageren in mijn pauze, maar jullie hebben weer zo veel gekletst. Je kan wel merken dat veel van jullie nog verlof hebben Very Happy Ik kom morgen wel reageren, dan ben ik vrij en heb verder geen plannen dus dan moet het wel lukken. Ondertussen niet te veel kletsen he :P
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 0:39

Wij waren van plan om nu even naar de stad te gaan, heeft de accu van de auto het begeven..Dus dan toch maar wat anders doen tot mijn man zo thuis komt met een nieuwe accu.

@ Limburg, fijn dat hij het gister middag/avond/nacht zo goed heeft gedaan. Heb je dus lekker lang kunnen slapen!
Maar in het begon vond ik het voeden in het openbaar niet zo makkelijk hoor en als ik kan ga ik nog ergens in een hoekje zitten of boven of wat dan ook ;-) alleen het wordt wel steeds makkelijker.

@ Woezel, dat kan ik dus ook nog hebben...als het nodig is hoop ik toch dat hij dan ook nog gewoon drinkt...hahaha...
Hopen dat het middel tegen krampjes goed gaat werken, wat ga je gebruiken ertegen?

@ Annie, hier ook al vaaf ong. de geboorte ontstoke oogjes. Het cb zegt dat ik er maar een druppel borstvoeding erin moet doen..maar zie dat maar ees voor elkaar te krijgen...'t is mij nog niet gelukt. Hoop dat dat zalfje wel gaat werken!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 1:04

@ Woezel, heeft je meisje alleen ’s nachts dat krijsen of ook vaker? En wat doet ze nog meer? Het klinkt namelijk een beetje hetzelfde als R. en bij hem zijn het idd krampjes.

Dit gewicht klein? Voor ons is hij nu al heel groot haha, hij is bijna het dubbelen kun je nagaan hoe ukkie hij echt was, nu krijgt hij een beetje vetjes maar vooral hamsterwangetjes :-). Zit E. in maatje 56? Maar vergeleken met haar broers is ze natuurlijk klein, vond jij het ook niet toen E. er eenmaal was dat de jongens ineens een stuk groter leken? Hier hebben we dat wel.

Is het mooi weer bij jullie? Hier helaas al 2 dagen niet. Het is inmiddels wel droog maar erg bewolkt en het waait.

@ Annie, mijn bestelling is binnen! Heb het nog niet uitgepakt, moet eerst huishoudelijke taken doen bah. Hoop dat het leuk is of misschien sommige dingen niet ;-) ach hij moet het toch allemaal hebben + nog meer ;-). Ben benieuwd hoe jij de kleertjes vind.

Wat lekker dat jullie zo de opvang hebben kunnen verdelen. Voordat ik las dat je vriend 2 dagen bij Y. is, dacht wow 36 uur is veel met een kindje alleen toen ik las dat hij 2 dagen bij je vriend is, is het ook wel logisch. En lekker zeg allebei vrij op woensdag! Moet hij ook vaak in het weekend werken?

Jammer dat het babyzwemmen morgen niet doorgaat, was wel benieuwd hoe hij het zou vinden.

Hopelijk gaat het zalfje goed werken. Wij hebben iig geen moeilijke dokter tenminste als je het kan onderbouwen niet.

@ Kat, verlof? Ben bezig met m’n 2e baan lijkt het haha, volgens mij heb ik sinds mijn verlof het nog drukker dan toen ik aan het werk was, tenminste zo voelt het maar is ook al wel heel lang geleden voor mij dat ik heb gewerkt ;-). Na de bevalling heb ik echt het gevoel dat ik veel moet doen omdat ik daarvoor helemaal niks/weinig kon/mocht doen :-(. Ben benieuwd hoe ik het straks kan combineren met werken :s

@ Smaragdje, wat balen van de accu! Is je man handig dat hij zelf een nieuwe accu er in kan zetten?

Lekker naar de stad, wil ik ook maar zit er deze week niet in maar volgende week wil ik zeker wel, heeft mijn man ook een avondje/ochtendje alleen met zijn zoon of zonen. Wouden jullie voor iets speciaals naar de stad?

Misschien kwam het bij dat ik zo tegen het voeden op zag omdat het totaal niet makkelijk met R. ging, duurde heel lang voordat die echt ging drinken en dat hield die even vol en kon ik weer opnieuw beginnen + ik moest altijd eerst een beetje kolven zodat het voor hem makkelijker werd en zonder kussen ging het al helemaal niet. Reageert je omgeving goed op dat je borstvoeding geef
?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien di 17 mei 2011 - 1:09

Hoi mama's van 2011! Ik zit stiekum al een tijdje met jullie mee te lezen, kan niet wachten tot ik me hier aan kan sluiten!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 1:22

@ Pien, zo herkenbaar haha, had ik ook het kon me niet snel genoeg komen maar toen ik eenmaal bevallen was had ik toch echt heimwee naar m'n zwangerschap en bevalling, ondanks mijn rot zwangerschap en bevalling. Maar lees maar goed mee dan kun je straks zo instromen en lekker meekletsen Very Happy
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 2:10

@ Limburg, gelukkig is hij wel handig genoeg om een nieuwe erin te zetten ja. Dus wij zijn net ook nog even kort naar de stad gegaan voordat mijn man moest gaan werken. We wilden nog een babyfoon halen, want die wij hadden werkte voor geen meter.
Lekker om volgende wek dan een keertje naar de stad te gaan. Snap dat als het niet zo makkelijk gaat dat je dan meer tegen het voeden op ziet. J. drinkt wel goed. Hij neemt af en toe wel een pauze van 5-10 minuten, maar verder drinkt hij gewoon. Maar kan het mij goed voorstellen dat je dan er tegen op zou zien.
Hier reageert iedereen goed op het feit dat ik borstvoeding geef hoor. Familie en schoonfamilie vinden eigenlijk dat als het goed gaat dat je het dan ook maar gewoon moet geven ;-) misschien is het daarom voor mij ook altijd wel de normaalste zaak van de wereld geweest om het te proberen. Vrienden kijken er ook niet raar van op.
Moet zeggen dat ik altijd dacht dat ik niet zonder kussen kon. Totdat ik bij mijn schoonouders was (het was warm) en oppeens moest hij een keer extra drinken terwijl hij net gedronken had. Toen moest ik dus wel ;-)

@ Pien, snap het wel hoor! Kon op het eind ook niet meer wachten! Nu zie ik er ook al naar uit om mij volgend jaar weer aan te sluiten bij een zwanger worden topic...hahaha...maar eerst nog maar eens een hele tijd alleen maar lekker genieten van mijn lieve mannetje Very Happy

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 2:33

@ Smaragdje, had het gezegd wij hebben hier 2 babyfoons. Mijn man had er nog 1 van S. en we hebben er gratis 1 gehad bij het kamertje die niet gebruikt word want alle opa’s en oma’s hebben er 1.

Lekker dat jullie toch nog even naar de stad zijn geweest, ik ga echt bijna nooit met mijn man naar de stad, die is zo ongeduldig als wat. Laatst zei hij dan kunnen we toch samen gaan waarop ik antwoorden dat ik wel rustig bij Steps wou rond kijken en passen toen krabbelde hij gauw terug ;-).

Hier vond iedereen het gelukkig ook normaal dat ik borstvoeding geven, ze vonden het juist allemaal bijzonder omdat ze zelf geen borstvoeding hebben (kunnen) geven. Maar gelukkig begrepen ze ook allemaal mijn beslissing, als ze dat niet hadden gedaan was dat hun probleem daar niet van maar is toch altijd fijn als ze het er zelfde over denken.

Maar wat lees ik, willen jullie in 2012 ook weer voor een kindje gaan? Wij ook! Misschien zitten we dan wel weer in hetzelfde topic. Ik kan ook echt niet wachten tot het zover is, maar eerst van R. genieten :-). Wij willen er volgend jaar voor gaan omdat we anders vinden dat de leeftijd tussen S. en de baby te groot wordt.

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 2:50

@ Limburg, niet aan gedacht om dat hier te vermelden ;-) maar heerlijk om nog even de stad in te gaan ja. Mijn man heeft gelukkig wel genoeg geduld. Als ik een tijd in een kledingwinkel wil rondhangen wacht hij heel geduldig Very Happy maar is inderdaad overduidelijk dat hij niet lang wilt wachten als hij terugkrabbelde toen je zei dat je ergens rustig wilde rondkeijken...hahaha...
Inderdaad al hadden ze het niets gevonden, dan was dat hun probleem geweest. Toch is het inderdaad wel fijn dat ze er ook wel achter staan.
Maar wij willen in 2012 ook weer voor een kindje gaan ja. Wij vinden het wel fijn dat er niet zo veel leeftijdsverschil tussen de eerste en de tweede zit en daarna een derde zit. Hoelang er tussen gaat zitten weet je natuurlijk maar nooit. Maar bij jullie speelt inderdaad natuurlijk ook dat jullie S. al hebben. Geniet S er nu trouwens van? Maar misschien zitten we dan inderdaad weer in het zelfde topic, we zullen zien smile

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 3:02

Smaragdje schreef:@ Limburg, niet aan gedacht om dat hier te vermelden ;-) maar heerlijk om nog even de stad in te gaan ja. Mijn man heeft gelukkig wel genoeg geduld. Als ik een tijd in een kledingwinkel wil rondhangen wacht hij heel geduldig Very Happy maar is inderdaad overduidelijk dat hij niet lang wilt wachten als hij terugkrabbelde toen je zei dat je ergens rustig wilde rondkeijken...hahaha...
Inderdaad al hadden ze het niets gevonden, dan was dat hun probleem geweest. Toch is het inderdaad wel fijn dat ze er ook wel achter staan.
Maar wij willen in 2012 ook weer voor een kindje gaan ja. Wij vinden het wel fijn dat er niet zo veel leeftijdsverschil tussen de eerste en de tweede zit en daarna een derde zit. Hoelang er tussen gaat zitten weet je natuurlijk maar nooit. Maar bij jullie speelt inderdaad natuurlijk ook dat jullie S. al hebben. Geniet S er nu trouwens van? Maar misschien zitten we dan inderdaad weer in het zelfde topic, we zullen zien smile

Ja daarom ga ik liever alleen dan dat hij zo ongeduldig in de stad ga doen, daar kan ik echt niet tegen en word ik chago dus hij laat me graag alleen gaan haha.

Als S. er niet was geweest dan waren we ook waarschijnlijk ook volgend jaar er voor gegaan maar dit speelt wel extra mee al kan het kan je dat niet exact plannen en ik kan alleen maar hopen dat het net zo snel gaat als bij R. Hadden jullie lang over J. gedaan? Wat leuk dat jullie totaal 3 willen, willen wij beide ook en dan is het mooi geweest ook al betekend het voor mij 2 zwangerschappen en 2 eigen kindjes.

Ja S. geniet er ontzettend van, zijn broertje is echt alles voor hem, R. mag alles van hem maar wij niet, wij zitten nu op nummer 10 ofzo en R. op plaats 1 t/m 9 haha
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 4:51

@ Limburg, groot gelijk heb je om dan alleen te gaan ;-) Bij J. was het (als ik het mij goed herinner) de 6e ronde raak. Maar exact plannen kan inderdaad toch niet, had het bij jullie lang geduurd bij R.? Ik heb eigenlijk altijd 4 kindjes gewild en mijn man 2, maar nu zijn wij zover gekomen dat wij er graag 3 zouden willen als het allemaal lukt. Maar wat fijn dat S. zijn broertje zo geweldig vindt! Dat was natuurlijk afwachten, maar lijkt mij wel ontzettend fijn. En met die 10e plaats zullen jullie dan maar genoegen moeten nemen ;-) hahaha

J. ligt hier nu bij mij heel moe te wezen, maar lijkt niet vanplan om te gaan slapen. Hij blijft door kiertjes koekeloeren.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 17 mei 2011 - 5:47

Hier hebben we nu infacol in huis, ben benieuwd. Z heeft vandaag wel een lekker mama dagje, maar ligt nu even lekker in de box te slapen. Vanmorgen toch C lopend op kunnen halen, dus kon ze lekker in de wagen slapen.

Annie, ze is van 30 april.

Zo iedereen al plannen voor de volgende. Ik doe niet mee hoor. Al kan ik me niet voorstellen dat het straks niet weer begint te kriebelen. Maar het huis is vol zo. Dus hoop dat ze neit te hard groeit en ontwikkeld zodat ik nog even lekker vh babyzijn kan genieten.

Stad, hier is mijn man juist zo lang bezig als hij in de stad is. En ben ik degene die verveeld staat.

Smaragdje en is hij nog gaan slapen. Heel herkenbaar dat gluren, vind het wel altijd zo lief. Net alsof ze even controleren of ze nog bij mama zitten.

Limburg, overdag is ze rustig, al kan ze dan af en toe ook wel een gil geven. Maar overdag zit je toch ook even wat langer met haar dan snachts. Al zal dat straks anders worden als mijn man weer te werk is. Hoorde vanmorgen wel heel erg haar buikje rommelen, dus hopelijk geeft het toch verlichting.

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 7:27

Even klagen meiden… ik ben vanavond alleen thuis en ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat mijn man er niet is :-(. Normaal heb ik er geen probleem mee maar sinds R. er is wel. R. blijft ´s avonds wakker tot de late voeding en gaat daarna naar bed maar ik ben zo moe en R. wil alleen maar op schoot en is onrustig. Zucht ben blij als ik straks in bed lig en R. stil in zijn bedje ligt.

@ Woezel, hoop dat het gaat werken bij E., hier werkte dat helaas niet. Hebben je jongens ook last van krampjes gehad?

Jullie hebben de rollen dus omgedraaid, jij de man en je man de vrouw :-p.

Jullie willen het bij 3 pracht kindjes houden?

@ Smaragdje, bij ons heeft het helemaal niet lang geduurd, ik was gelijk de 1e ronde zwanger, veel sneller dan gedacht dus moesten de plannen worden omgegooid.

Mijn man zou het liefst ook meer kindjes willen maar ziet ook dat bij 4 kindjes je bijvoorbeeld een andere auto moet of dat we moeten verhuizen want we willen ze allemaal een eigen kamer geven. Ben echt benieuwd of we er tegelijk voor gaan :-).

Is J. uiteindelijk nog in slaap gevallen?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl di 17 mei 2011 - 8:07

Zo er is weer flink geschreven, kijken of ik het bij kan houden.
Als wij naar de stad gaan dan heeft mijn man er meestal ook snel genoeg van. Als ik van te voren aangeef dat ik echt iets nieuws moet hebben voor een feest ofzo en dat we gewoon rustig moeten winkelen dan doet hij dat wel. Gaat hij echt super goed in de rekken kijken en allerlei jurken aandragen die ik dan moet passen smile Voor hemzelf zijn we meestal na 1 winkel wel klaar, ook als hij dan niet geslaagd is.

Ik zal me anders nog even kort voorstellen voor de nieuwe mama's. Ik ben 29 en mn man 30, dit is ons eerste kindje, D.aphne. We wonen sinds jan 2009 in Vancouver, Canada en gaan vanaf augustus weer lekker in ons eigen huis in het zuiden van Nederland wonen.

Limburg: Waar wonen jullie? Mijn schoonouders wonen ook in limburg, dorpje bij Venlo.
Smaragdje: borstvoeding geven in het openbaar gaat steeds makkelijker, ik leg D tegenwoordig overal aan :P Heb wel een voedingsschort erover dan, waat niet of je dat kent. Hier gebruikt iedereen dat, mijn man noemt het altijd de slabber haha. Is gewoon een stuk stof met een bandje dat je dan om je nek doet. Je kindje ligt dan daar onder, wacht ik zoek even een plaatje: http://shop.bebeaulait.com/originals haha je hebt er ook van het merk Hooter hiders Laughing
Woezel: hopelijk helpt de infacol. Jullie gezin is dus al helemaal compleet met 3 kids, wij zouden er ook graag 3 willen.
Ook hier gaan we in 2012 weer aan de slag, mijn man zou nu al wel willen maar dat vind ik te snel.
Annie:Wat zielig van die ontstoken oogjes. D had dat ook ene keer, hele oogje dichtgeplakt als ze wakker werd, zo zielig. Heb toen idd een druppel borstvoeding erin gedaan, dat hielp super volgende dag was het weg.
Kat1980: ook al werk ik niet heb ik nog moeite om het bij de houden hier hoor, maar wel gezellig. Hoe gaat het bij jullie? Al een beetje een ritme kunnen vinden mbt werken en de kids etc?

Ik ben gister begonnen met de kasten uit te mesten, jeetje wat kan je een zooi verzamelen in 2 jaar zeg. Heb al veel weg gegooit wat we toch niet mee terug nemen. Flink wat kleding en schoenen gedoneerd, ik draag het toch niet meer dan maar beter iemand anders er blij mee maken. Nu geniet ik even van de rust want D slaapt. Als ze straks wakker is gaan we naar de supermarkt en een rondje lopen want het zonnetje schijnt hier lekker.
Slaap lekker alvast dames!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 8:17

Nu zijn er eindelijk een paar nieuwe mama's bij en staat het topic niet meer op pagina 4, kunnen jullie het niet meer bijhouden :P haha, is natuurlijk ook weer even wennen voor jullie ;-)

@ Vancity, mijn man wil voor zich zelf ook altijd maar naar 1 winkel en wil dan snel klaar zijn, hij gaat absoluut niet iets passen als hij die kleur bijvoorbeeld niet leuk vind of als nummer 1 goed zit, zucht haha. En voor mij mag hij echt geen kleding uitzoeken, hij vind het allemaal niks alhoewel hij vorige week voor het eerst een jurkje leuk vond bounce.

Wat goed dat je al ben begonnen met opruimen, je kunt beter steeds een beetje doen ipv alles in 1 keer. Kun je hier ook niet komen? ;-).

Ik zie dat jullie straks in het zuiden van NL gaan wonen, in limburg? Wij wonen in midden-limburg, stad begint met een R. en mijn man komt oorspronkelijk uit een plaatsje vlakbij Venlo en werkt daar en daar wonen zijn ouders nog, plaats begint met een T. Nu ben ik wel nieuwsgierig waar jouw schoonouders wonen.

Wat leuk dat jullie in 2012 ook voor een kleintje willen gaan, babyboom hopelijk in 2012 Very Happy. Mijn man zit nu ook al opmerkingen te maken :s. Hadden jullie er lang over gedaan bij D.?

Veel plezier vandaag.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 di 17 mei 2011 - 8:28

Smaragdje; is het gelukt met de nieuwe accu? Ik geef geen borstvoeding, dus een drupje daarvan in Y. zijn oogjes gaat hem niet worden, haha!

Woezel; geef je borst of flesvoeding? Als je flesvoeding geeft kan je eens proberen op de bank te gaan zitten met je voeten op de salontafel. Kindje met zijn rug tegen jouw benen aan en met de billetjes tegen jouw onderbuik, voetjes richting jouw borsten. Zo kan de overtollige lucht er wat sneller uit tijdens het drinken. Hier heeft dat perfect geholpen tegen de krampjes, al heeft Y. wel stinkpoepjes, dus dat is niet al te fijn zo pal onder m'n neus, haha!

Limburg; vervelend is dat hé als je 's avonds alleen bent. Mijn vriend is 5 van de 7 avonden weg (werk of voetbal) en zeker toen Y. nog zoveel huilde/krijsde vond ik het verschrikkelijk! Ik was totaal gesloopt als ik in bed lag en zat daarvoor hele avonden huilend op de bank. Tegenwoordig slaapt hij gelukkig vaak, maar hij heeft af en toe nog wel een rot avond en meestal is dat dus een avond dat ik een drukke dag heb gehad op mijn werk en mijn vriend er dus niet is Rolling Eyes Het vervelende op zo'n avond is dat je hem dan niet even aan je man kan geven, maar heel de avond zelf met 'm bezig bent, althans, dat vond ik het vervelendste....

De kleertjes al bekeken? en? Wat betreft het werken: ik vond het zonde om mijn uren te minderen en dan achteraf te denken had ik het nou maar niet gedaan...uren eraf kunnen meestal wel, maar je krijgt ze niet zo snel meer terug. Daar komt bij dat ik ruim 800 euro netto meer verdien dan mijn vriend terwijl we allebei 36 uur werken. Als er dus iemand minder gaat werken is de keuze snel gemaakt en zal hij dat zijn. Daar komt bij dat mijn vriend weinig papieren heeft en ik genoeg, dus is het met het oog op de toekomst slimmer dat ik blijf werken en me blijf ontwikkelen, want tegenwoordig ben je toch niet zeker van een baan ondanks dat je een vast contract hebt. *een slimme meid is op haar toekomst voorbereid, haha* Ik vind het trouwens ook echt héérlijk om te werken, maar tegelijkertijd ook héérlijk om 's avonds mijn ventje weer te zien. Heb ook elke keer het idee alsof hij veel groter is geworden en veel meer kan, terwijl ik hem maar een paar uurtjes niet zie natuurlijk Wink

Zwangerschap; hier komt er geen 2e meer. We waren er zowiezo al over uit dat het maar bij 1 kindje zou blijven, maar na mijn helse bevalling en Y. die de eerste 8 weken zo huilde/krijsde weten we het zeker. Ik zou met alle liefde nog een keer zwanger willen zijn hoor, want die buik mis ik zo verschrikkelijk! Ik had dan ook en (op een paar kleinde dingetjes na) perfecte zwangerschap. Maar helaas....zwanger zijn zonder te bevallen gaat het niet worden ben ik bang. Tuurlijk kan ik evt om een keizersnee vragen, maar het idee dat de volgende baby ook zo'n slechte start heeft zorgt er toch voor dat wij het er bij 1 gaan laten.

Ten slotte; jullie moeten niet zo veel schrijven, want dan houd ik het straks niet bij met werken, huishouden en kindje!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 8:41

@ Annie, ja is gelukt smile vond dat advies van een druppel in zijn oogje doen ook heel apart hoor en het is mij nog steeds niet gelukt..hahaha..
Lijkt mij trouwens echt verschikkelijk om zo veel te werken! Maar denk dat je daar vanzelf ook wel aan gewend raakt. Maar dat het lijkt of hij al meer kan snap ik, ze veranderen ook zo snel. Nu kun je lekker van je avonden genieten smile

@ Woezel, merk je al verschil? Weet niet binnen hoeveel tijd je verschil op zou moeten gaan merken? Ja, ziet er ook heel lief uit dat gluren Very Happy
Ik vond hem vanmiddag zo lief. We hielden hem voor een spiegel en als hij mij dan daarin zag of ik gaf hem een kus begon hij helemaal te lachen Very Happy

@ Limburg, gelukkig is hij nog even in slaap gevallen, alleen niet zo lang. Maar dan was je snel zwanger van R. inderdaad zeg! Hopen dat het volgende keer weer zo is! Je man heeft ook helemaal gelijk dat 4 alles helemaal veranderd! Maar hier nog één die blij is als haar man straks thuis is, dan duik ik ook gelijk mijn bed in!

@ Vancity_girl, zo'n doek is ook handig ja! Ik gebruik gewoon een lange sjaal, alleen moet af en toe opletten hoe ik het doe, nog even een handigheidje daarvoor zoeken. Wat leuk dat jullie in 2012 er ook weer voor gaan!

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl di 17 mei 2011 - 8:52

ja is even wennen zo'n druk topic.
Wij wonen/gaan wonen in E.indhoven. Mijn schoonouders wonen in A met de grote ijssalon, zegt je dat iets?

Bij D ging het erg snel, ik was de 2e ronde zwanger. Idd wie weet wordt het een hele babyboom weer volgend jaar. De kindjes komen dan natuurlijk pas in 2013 maar toch.
Wat betreft opruimen houd ik het liever bij ons huis, dat vind ik al erg genoeg haha.
Hoe ging je avond alleen met R?
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 di 17 mei 2011 - 19:12

Goedemorgen meiden,

Gisteravond was het weer drama met R. :-(. Ik heb uiteindelijk mijn man gesmst en gebeld dat die naar huis moest komen, stond zijn telefoon uit nou toen had ik het helemaal gehad. De nacht heeft R. wel weer goed geslapen na de voeding van 21.30 uur kwam die weer om 03.45 uur.

Zometeen heb ik een afspraak bij de verloskundige voor nacontrole, daarna gelijk maar de klossen etc. wegbrengen en verder boodschappen halen, stofzuigen en de was opvouwen en vanavond krijgen we nog kraambezoek.

@ Annie, ja zo herkenbar jouw stukje, overdag en ’s nachts ben je al constant met hem bezig en bezig hem zoet te houden en dan is het heel erg fijn dat je er ’s avonds niet alleen voor staat. Ik had het gisteren ook helemaal gehad en het huilen stond me nader dan het lachen, wat vermoeidheid wel niet met je doet.

Nee heb de kleertjes niet meer bekeken, helemaal geen zin meer in gehad gisteren, jij wel?

Is wel een erg logische beslissing met de verdeling met het werk tussen jou en je vriend, als dat zoveel scheelt is het logisch. Hier is het verschil niet groot, netto verdienen mijn man en ik hetzelfde en beide hebben nog veel groei alleen mijn man kan niet minder werken en ik gelukkig wel want dat komt bij ons bedrijf niet heel veel voor want is namelijk een Duits bedrijf.

Had je zo’n zware bevalling gehad?

@ Smaragdje, kon je nog een beetje op tijd naar bed gisteravond?

Ja was heel erg snel, dat hadden we echt niet verwacht, we wouden trouwen in de zomer maar hebben dit vervroegd toen bleek dat ik gelijk zwanger was.

@ Vancity, ja A. zegt met zeker wel wat want daar komen wij wel af en toe voor een ijsje alhoewel dit jaar wil het niet lukken, ik was ziek toen ze weer open gingen en daarna wouden we op 2 april gaan maar toen moest ik zo nodig bevallen haha.
Zegt jou de plaatsen R. en T. ook iets?

Bij ons is het wel de bedoeling dat het in 2013 geboren word, wij willen het gaan proberen als R. 1 is geworden en jullie?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje di 17 mei 2011 - 19:47

Goeiemorgen,

ik denk dat ik hier een griepje te pakken heb. Ik hoop dus dat ik dit niet overbreng op J.

@ Limburg,wat vervelend dat het gister zo'n drama was met R. en dat je man zijn telefoon uitstond. Kan hij zomaar weg als je smst dan? Maar lekker lang geslapen heeft hij weer!
Kon rond half 12 naar bed toen was mijn man thuis en had J. gedronken. Maar kon eerst niet meer slapen. Hopen dat zo alles goed is bij de nacontrole.
Wij zijn er nog niet helemaal uit wanneer wij er weer voor gaan. In principe willen wij als hij 1 is er voor gaan, maar misschien ook wel wat eerder. Dat zien wij tegen die tijd wel smile

Laatst aangepast door Smaragdje op di 17 mei 2011 - 21:45; in totaal 1 keer bewerkt

Smaragdje
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 di 17 mei 2011 - 20:44

Zo, even tijd om te reageren!

Laatst aangepast door Kat1980 op di 17 mei 2011 - 20:55; in totaal 2 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud