Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Meeko di 5 apr 2011 - 3:37

Nou nu mag ik hier ook gezellig mee komen kletsen! Met ze hoevelen zijn we hier eigenlijk? Niet zoveel he?

Hier loopt t allemaal wel lekker. Blijf alleen zo last houden van me tepels. Had ik bij Senna ook zo in t begin. Maar goed, even doorbijten dus.
Elin is echt een heerlijk kind. Ze huilt alleen als ze honger heeft, een boertje die dwars zit of met aan en uit kleden. Vind ze echt verschrikkelijk. Ze kan gelukkig goed alleen in de box liggen als ze wakker is. Dus heb genoeg tijd tussendoor. Alleen de nachtvoedingen vallen me heel zwaar. Meestal voordat we de nacht in gaan wil ze echt lang drinken. Vannacht ook weer 2 uur bezig geweest. Denk dat t ook gewoon zuigbehoefte is, dus nu toch maar een speen in gedaan. Kan niet aan de gang blijven natuurlijk zo.
Ben gister even naar de winkels geweest maar daarna toch weer heel veel last van m'n bekken. Ga volgende week maar even de fysio bellen als t nog zo is. Had toch een beetje gehoopt dat t nu wel klaar zou zijn daarmee, maar helaas.
Ben al wel 8 kilo kwijt van de 12! dus echt netjes! Maar goed, wat wil je met zo'n hongerlapje.
Donderdag komen ze eindelijk van het consultatiebureau langs. Hoop zo dat ze een weer een beetje rond geboorte gewicht is. Vind t maar niks dat ik niet weet of ze nu wel goed aan komt. Ze drinkt wel een stuk beter als die week daarvoor, dus moet haast wel, maar toch.

Morgen dagje met hun 2 thuis. 's ochtends eerst dansen met Senna. Ben benieuwd hoe dat gaat, want moet t ook allemaal een beetje tussen de voedingen door zien te krijgen, ze drinkt nog om de 3 uur dus dat is vaak lastig in te plannen. Maar gaat vast goed komen.

Slapen jullie kindjes al een beetje door 's nachts? En nog bij jullie op de kamer?
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Vancity_girl di 5 apr 2011 - 7:33

Welkom Meeko, we zijn hier idd nog niet met erg veel. Voornamelijk Kat1980 en ik haha. Maar nu hebben we al weer twee nieuwe mama's erbij.
Wat een mooie naam heeft jullie meisje! Stond ook op mijn lijstje, maar helaas vond mijn man het niks.
Vervelend dat je nog last hebt van je tepels, hopelijk wordt dat snel beter. Ik heb er zelf ook lang last van gehad en vroeg me al af of dat bij een eventuele volgende weer zo zou zijn. Ja dus...
Succes morgen met je twee meiden!
Hier slaapt D trouwens van 23u tot 5u en dan weer tot 9u ( ongeveer dan he) ze slaapt in een wiegje naast ons bed.
Overdag slaapt ze wel erg weinig, meestal in de wandelwagen 2 uurtjes en begin van de avond bij mij op schoot. In bed slapen vind ze overdag maar niks. Binnenkort wil ik dit wel gaan aanwennen want is denk ik wel beter voor haar.

@ Kat1980 het weer is hier idd net als in NL, alleen de zomers zijn vaak wat stabieler. Verder vooral veel regen, vandaag weer Sad

Denk dat ik vanmiddag de metro maar neem naar de mall, het regent alweer en heb weinig zin weer de hele dag binnen te zitten. We hebben gisteren tickets geboekt dus nu is het officieel, 13 augustus wonen we weer in NL! Vind het wel een beetje dubbel, ben erg blij maar ga het hier ook heel erg missen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kat1980 wo 6 apr 2011 - 21:12

Yeah! Weer een mama erbij!!! Gaat het eindelijk wat drukker worden hier.
Vanmorgen met T op het cb geweest voor zijn tweede prikjes. Vond hij even niet zo leuk, maar het verdriet was snel weer over. Hij weegt nu 6190 gram en is 62 cm. Lekker gegroeid dus!

Meeko: Welkom! Fijn dat Elin zo'n makkelijk meisje is, alleen jammer dat je zo'n last hebt van je tepels bij de bv en dat ze je 's nachts zo bezig houdt met het voeden. Weer wennen he, die nachtvoedingen? Zo iets vergeet je zo snel weer!
Wat lekker dat je al zoveel gewicht kwijt bent. Ik moet nog steeds 3 kilo kwijt, maarw as er helaas ook 20 aan gekomen Embarassed Maar goed, komt bij jou vast wel goed omdat je bv geeft. Balen dat je nog zo'n last hebt van je bekken. Hoop dat de fysio iets voor je kan betekenen.

Slapen: Sinds vannacht slaapt Timon op zijn eigen kamertje. Ik werd 's nachts altijd wakker van hem rond 3.30 uur, omdat hij dan wakker in zijn bedje lag te brabbelen. Als hij dan niet binnen een half uurtje weer in slaap viel, ging ik hem maar een flesje geven, zodat hij weer zou gaan slapen. Maar huilen deed hij dan niet, dus was benieuwd of hij weer in slaap zou vallen anders. Dus vannacht heeft hij op zijn eigen kamer geslapen en weet je wat... Hij werd pas vanmorgen om 6 uur wakker!!! Hadden we dat dus maar veel eerder gedaan!

VG: Leuk dat jullie nu een datum hebben wanneer jullie weer naar Nederland komen. Waar in Nederland gaan jullie dan wonen? Kan me voorstellen dat je het daar toch wel gaat missen, maar wel leuk dat je je vrienden en familie straks weer in de buurt hebt. Qua weer kan je nu beter hier zitten, het si hier heerlijk zonnig vandaag!

Mijn mannetje wordt wakker, ga er dus weer vandoor!

Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Limburg85 di 12 apr 2011 - 7:05

Hi meiden,

Nu kom ik me echt hier melden, van schrijven was nog niet veel toegekomen maar hopelijk vanaf vandaag wat meer en hopelijk volgen er snel nog meer 2011 mama’s :-).

Ik zal me even netjes voorstellen. Ik ben Limburg85, ben 25 jaar, mijn man is 30 jaar en we zijn 4 februari 2011 getrouwd. Dit is voor mij mijn 1e kindje en voor mijn man zijn 2e kindje, zijn zoon S. is 3 jaar en woont voor 50% bij ons. R. is geboren op 2 april 2011 bij 37 weken en 1 dag (1,5 uur) na een moeizame zwangerschap en bevalling.

Vanmiddag is de verpleegkundige van het consultatiebureau langs geweest, had pas aan het einde van de week/begin volgende week verwacht. Maar vind het wel fijn dat ze nu al is langs geweest, ook al had ze R. zijn dossier nog niet. Donderdag gaan we naar het weeguurtje, wil toch graag zijn gewicht in de gaten houden. Verder een erg fijn gevoel aan overgehouden, wat we deden deden we namelijk allemaal goed. 9 mei hebben we de 1e afspraak.

Verder gaat het met R. nog steeds goed, hij wordt wel iets onrustiger/ligt vaker te miepen/mopperen maar eigenlijk is het nog een erg tevreden baby.

S. wou gisteren alleen maar zijn vader of moeder als er iets was en niet mij, dat was wel weer even moeilijk maar wel logisch van hem, hij is nog maar jong en er is veel veranderd. Gelukkig was er vanochtend niks aan de hand.

Met mij gaat het wisselend, ik verwacht te veel van me zelf op dit moment wat niet realistisch is, ik moet me zelf de tijd geven en verder nog erg last van mijn knip, al moet ik zeggen dat het vandaag wat beter gaat maar heb ook echt helemaal niks in huis gedaan en veel gelegen.

Zondag trouwens op de weegschaal gestaan en er zat nog maar 0,2 kg aan, morgen eens kijken of alles er af is ;-).

We zijn nog niet naar buiten geweest en nu is het helaas weer een stuk frisser waardoor we extra op moeten letten maar denk dat ik morgen toch eventjes een klein stukje met hem naar buiten ga, zal me zelf goed doen na al dat binnen zitten.

Meneer ligt lekker bij papa op de buik en moeten we snel pardon leren te zeggen, aan alle kanten komt er charmant geluid uit ;-).

@ Vancity_girl, D. slaapt al lekker door, heerlijk! Kijk uit naar het moment dat het hier ook zo is. Heeft ze overdag altijd al slecht geslapen?

Spannend dat jullie weer in NL komen wennen, kan me het dubbele gevoel wel voorstellen. Hopelijk zijn jullie hier snel weer gewend. Hebben jullie al een huis hier?

@ Kat1980, fijn dat T. weer goed gegroeid is! De prikjes lijken me ook zo zielig maar het hoort er bij, ben benieuwd hoe ik het vind 6 juni als hij zijn 1e prikje krijg.

Balen dat de laatste 3 kg er niet bij je af wil, zie je het goed of merk je het zelf goed?

Gaat het nog steeds goed met het slapen van T. op zijn eigen kamer?

@ Meeko, waar heb je precies last van bij je tepels? Kapot of pijn? Dat heb ik beide in het begin ook gehad maar nu gelukkig niet meer.

Volgens mij zijn we niet met veel hier, hopelijk komen de andere 2011 mama’s snel mee kletsen.

R. vind uitkleden en wassen ook niet leuk en dan is het ook huilen en verder gelukkig ook alleen als hij honger heeft maar afgelopen dagen is hij ook meer aan het mopperen/miepen en zitten er denk krampjes dwars.

R. slaapt niet bij ons op de kamer, E. bij jullie wel?

R. komt zo rond de 3/4 uur, dan meld hij zichzelf.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Vancity_girl di 12 apr 2011 - 9:28

Zo daar ben ik weer eens. Altijd lastig om tijd te vinden om te reageren. D slaapt altijd erg kort overdag en als ze dan slaapt probeer ik snel wat in huis te doen. Ze slaapt wel altijd als we gaan wandelen, maar ja dan kan je verder ook niets. Hoop wel dat dat nog beter wordt.
Hier gaat alles goed. D is alweer bijna 3 maanden! De tijd vliegt echt zo snel voorbij.
Ik zal me trouwens nog even voorstellen voor de nieuwe mama's
Ik ben 29 en mijn man ( bijna) 30. D is ons eerste kindje. We wonen ( nog) in Canada voor het werk van mijn man. In augustus gaan we weer in ons eigen ( koop)huis in Nederland wonen. Voordeel van in Canada wonen is dat je 50 weken verlof hebt, dus ik kan nog tot november thuis blijven. Krijg dat geld nl ook als ik weer in Nederland woon, erg fijn!

We hebben een gezellig druk weekend gehad. Zaterdag Dim sum gaan eten met vrienden. Ik had dat nog nooit gedaan. Is eigenlijk een soort van tapas maar dan Chinees haha. Erg lekker igg. D heeft zich voorbeeldig gedragen, maar wat wil je ook als ze alle aandacht krijgt. Zondag twee keer bezoek gehad, een verlate kraamvisite dus lekker beschuit met muisjes op smile

@ Kat1980 zo T is ook flink gegroeid, wordt al een flinke kerel! Wij gaan weer in Eindhoven wonen.
@Limburg85 Ik denk dat we snel weer gewent zijn in NL, voor D zal het wat lastiger zijn aan het begin ben ik bang. Ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb zelf bijna 2 maanden last gehad van mn knip. Nu heb ik vrijwel geen last meer van, heel af en toe nog maar. Ik zou zeker proberen naar buiten te gaan, al is het maar 10 minuutjes. Ik knapte daar echt van op. Als je R warm aankleed en niet te lang buiten blijft moet dat vast lukken.

Ow ik hoor er eentje huilen, ben er weer vandoor!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 di 12 apr 2011 - 22:59

Vannacht heeft ons mannetje het ontzettend goed gedaan, hij had om 00.30 uur een voeding gekregen en toen kwam die pas weer om 5.00 uur. Alleen wel jammer dat ik om 5.45 uur weer kon gaan slapen en voordat ik sliep ging mijn mans wekker om 6.15 uur.

Zoals gisteren gezegd vanochtend op de weegschaal gestaan en zit nu zelfs 0,2 kg onder m’n startgewicht, komt denk echt door de borstvoeding want ik eet ontzettend veel alleen wel veel gezonder dan voor en tijdens m’n zwangerschap.

Vandaag ga ik denk niet meer naar buiten, de kinderwagen staat nog op zolder en ik ben vandaag alweer te eigenwijs geweest met het badje + er ligt weer onwijs veel was.

Ik moet voor R. eigenlijk ook de huisarts bellen maar durf niet zo goed, erg he haha.

@ Vancity, balen dat ze zo slecht overdag slaapt, lijkt me behoorlijk vermoeiend soms of kan ze wel goed even in de box en/of wipper liggen? Slaapt ze ’s nachts wel goed?

Hebben jullie je huis in Nederland al die tijd aangehouden? Werkte jij ook in Canada? Zo ja, wil je in Nederland ook weer gaan werken of blijf je nog even thuis? Kan me dat goed voorstellen omdat je 50 weken zwangerschapsverlof heb en dat gewoon doorbetaald krijg als je in Nederland ben, heerlijk!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl wo 13 apr 2011 - 6:46

Zo R heeft het idd goed gedaan vannacht! Fijn hoor! Hoezo durf je de huisarts niet te bellen, moet je hem aanmelden? Ik zie ook altijd op tegen telefoontjes plegen. Wat mij helpt is van te voren goed bedenken wat ik ga zeggen en dan gewoon meteen bellen. Als je het gedaan hebt blijkt meestal dat het weer reuze meeviel. Voor mijn werk moest ik ook veel bellen, dat heeft me wel grotendeels over mn bel angst heen geholpen.

Ik werkte hier ook, maar niet waarvoor ik opgeleid ben. Helaas is mijn Nederlandse diploma hier niet geldig. In Nederland wil ik graag weer in mn eigen werkveld aan de slag. Ik heb idd tot november om rustig wat te zoeken. Ons huis in Nederland hebben we verhuurt aan mn broertje en twee vrienden. Erg handig, zo konden we alles erin laten staan en weten we zeker dat er goed op ons huis gepast wordt. Verder zorgt mijn broertje ook voor mijn konijn Very Happy
D kan zich in de ochtend meestal wel op dr speelkleed vermaken en s'middags gaan we altijd wandelen, dan slaapt ze wel. Verder neem ik haar meestal mee in dr wipstoel als ik iets moet doen dat werkt prima. Gelukkig hebben we hier een klein appartement dus ben zo klaar met t huishouden.

Hoe is het met de andere mama's? Kat1980 ben je alweer aan het werk? En tazz daar heb ik al lang niks maar van gelezen.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 wo 13 apr 2011 - 7:06

Vancity_girl schreef:Zo R heeft het idd goed gedaan vannacht! Fijn hoor! Hoezo durf je de huisarts niet te bellen, moet je hem aanmelden? Ik zie ook altijd op tegen telefoontjes plegen. Wat mij helpt is van te voren goed bedenken wat ik ga zeggen en dan gewoon meteen bellen. Als je het gedaan hebt blijkt meestal dat het weer reuze meeviel. Voor mijn werk moest ik ook veel bellen, dat heeft me wel grotendeels over mn bel angst heen geholpen.

Nee heb hem vorige week maandag gelijk aangemeld toen ik thuis kwam, huisarts is ook al langs geweest voor controle. Zowel het ziekenhuis, als de verloskundige als de kraamzorg vermoed dat hij een tekorte tongriempje heeft. Moet hier de huisarts naar laten kijken en een doorverwijzing voor de kno krijgen om dit door te laten knippen.

Vancity_girl schreef:]Ik werkte hier ook, maar niet waarvoor ik opgeleid ben. Helaas is mijn Nederlandse diploma hier niet geldig. In Nederland wil ik graag weer in mn eigen werkveld aan de slag. Ik heb idd tot november om rustig wat te zoeken.

Balen dat je diploma daar niet geldig was maar wel goed dat je toch ben gaan werken. Hoelang wonen jullie nu in Canada?

Vancity_girl schreef:Ons huis in Nederland hebben we verhuurt aan mn broertje en twee vrienden. Erg handig, zo konden we alles erin laten staan en weten we zeker dat er goed op ons huis gepast wordt. Verder zorgt mijn broertje ook voor mijn konijn Very Happy
D kan zich in de ochtend meestal wel op dr speelkleed vermaken en s'middags gaan we altijd wandelen, dan slaapt ze wel. Verder neem ik haar meestal mee in dr wipstoel als ik iets moet doen dat werkt prima. Gelukkig hebben we hier een klein appartement dus ben zo klaar met t huishouden.

Fijn dat jullie gelijk weer een huis hebben anders moest je daar ook nog op zoek naar en een prima oplossing idd!

Wel fijn dat D. zich wel kan vermaken ondanks haar weinig slapen, is ze niet chagrijnig van het weinig slapen?

Vancity_girl schreef:Hoe is het met de andere mama's? Kat1980 ben je alweer aan het werk? En tazz daar heb ik al lang niks maar van gelezen.

Ben ook benieuwd hoe het met de andere mama's gaat.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 13 apr 2011 - 7:12

Ooooowwww ben dit topic helemaal vergeten Embarassed Embarassed Embarassed

Dan meld ik me hierbij voor de 2e keer aan angel
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Kat1980 wo 13 apr 2011 - 7:37

Wat leuk om dit topic weer eens op de eerste pagina tegen te komen :P
Ach ja, misschien heb ik vanaf volgende week ook niet meer zo veel tijd om te reageren, aangezien ik weer aan het werk moet. Gisteren is T een half dagje wezen wennen op het kdv. En om mezelf bezig te houden ben ik naar de kapper geweest en heb een beetje geshopt. Mijn haar is alleen iets korter (qua laagjes) geworden dan ik in gedachten had en ik moet er dus nu heel erg aan wennen. Met T was het trouwens super gegaan op het kdv. Lekker een flesje gedronken, daarna gaan slapen en nog even leuk in de box gespeeld en mama was er al weer.
Vandaag nog even bij de fysio geweest met T. Het was me al opgevallen dat hij de laatste tijd erg veel op zijn achterhoofd ligt. Dus nu is hij af van zijn voorkeurshouding naar links en heeft hij dus een voorkeur om te liggen op zijn achterhoofd. Nu moet ik daar dus weer heel erg op gaan letten, want ze zag al dat zijn hoofdje aan de achterkant iets platter was geworden ten opzichte van de vorige keer. Ik was thuis wel al bezig om hem te stimuleren naar de zijkant te kijken in de box en zijn hoofdje te draaien in zijn slaap, maar ja wie weet wat hij doet zodra ik de deur achter me dichttrek.... Grrr, echt vermoeiend hoor! Hoop dat de osteopaat aankomende week nog iets voor hem kan betekenen en ook maar weer het zij-liggingskussen tevoorschijn gehaald. Ik ben anders zo bang dat hij misschien toch een hempje moet. Ik weet wel dat het voor kinderen niks uit maakt, maar voor mijn gevoel heb ik dan toch gefaald. Voorheen dacht ik altijd dat ouders zich gewoon te weinig hadden aangetrokken of er te weinig tegen hadden gedaan als een kind een helmpje moest, maar nu ik het zelf meemaak, begrijp ik pas dat ondanks alles dat je doet, het best eens anders kan lopen.

Voor de nieuwe mama's: Hoewel Meeko me wel al een beetje kent... Ik ben kat1980, 30 jaar en mijn vriend is 32 jaar. We hebben al een zoon van 2,5 en sinds 31 december nog een mannetje er bij. Onze eerste zoon is 9 weken te vroeg geboren en daarom was deze zwangerschap erg spannend voor me. Toch heb ik het deze keer volgehouden tot 37+5 en is mijn wens om thuis te bevallen uitgekomen.

Slapen: De nachten gaan hier heel wisselvallig. Het is een keer 6 uur geweest, 2 keer 7 uur en toen besloot meneer weer 3 nachten te gaan spoken en vanochtend was het gewoon weer 7.15 uur. Nu hopen dat hij dat tijdstip weer even volhoudt Wink

Limburg: Niet te veel willen meid, je bent nog steeds herstellende van je bevalling. Het huishouden kan best wel even wachten! Hoor wie het zegt... Ik wilde ook alles weer meteen op orde hebben. heb zelfs tijdens mijn weeen nog wat opgeruimd, omdat het huis wel netjes moest zijn voor de verloskundige en kraamhulp Embarassed
Netjes zeg, dat je nu al onder je oude gewicht zit. Was je niet veel aangekomen dan? Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik erg veel heb gesnoept tijdens mijn zwangerschap. Maar goed, inmiddels nog maar 2,5 kg te gaan. Je ziet het helaas wel, want het zit allemaal op mijn buik/middel. Dus echt een beetje zo'n zwembandje Cry
Netjes hoor dat jullie mannetje het al zo lang heeft volgehouden vannacht!

VG: Balen dat je meisje overdag zo kort slaapt. Hier gaat dat de ene keer ook beter dan de andere keer. Maar hoop voor je dat het bij jullie snel beter gaat. Heerlijk zeg dat je je verlof nog doorbetaald krijgt tot november, ook al ben je dan weer terug in Nederland. Moeten ze hier ook doen, een langer zwangerschapsverlof! O, jullie hebben hier dus nog een huis in Nederland. Goede oplossing ook om het te verhuren aan bekenden, dan weet je zeker dat het goed komt.

Annie: Voor de tweede keer welkom dan maar :P

Ik spreek Tazz trouwens wel eens op hyves. Zal eens vragen of ze het te druk heeft om hier te komen kletsen. Ze doet nu namelijk een studie en een stage en dat terwijl ze 2 kids heeft rondlopen, dus kan me voorstellen dat je dan niet toekomt aan forummen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl wo 13 apr 2011 - 7:56

D ligt nu al 30 min te slapen!! cheers Ben benieuwd. Normaal leg ik haar overdag gewoon met de kleren in bed. Nu heb ik haar de slaapzak aangedaan en in de slaapkamer in het donker gevoed en in bed gelegd. Precies zoals we het s'avonds ook doen. Het lijkt te werken, ben benieuwd.

@Limburg: we wonen hier nu ruim 2 jaar. Ow kan me voorstellen dat je opziet tegen de huisarts bellen als het is voor een ingreep bij R. Succes daarmee! D is meestal best vrolijk, als ze echt mopperig wordt en niet wil slapen laat ik haar aan de borst in slaap vallen en bij me liggen. Ik kijk dan zelf ondertussen wat tv ofzo. Tja je moet wat om te zorgen dat ze toch slaapt.

@Kat1980 balen dat het steeds zo'n gedoe is met T zn vooorkeurshouding. Je moet jezelf maar voorhouden dat je er alles, maar dan ook echt alles aan doet om afplatting te voorkomen en mocht een helmpje nodig zijn so be it. Kan me voorstellen dat je dat rot vind, maar zoals je zelf al zegt hij zal er zelf geen last van hebben. Daarbij is het natuurlijk helemaal niet zeker dat het zover gaat komen. Fijn dat het wennen op het KDV goed is gegaan, toch een fijner gevoel als je volgende week weer moet werken.

@Tazz kan me voorstellen dat die het te druk heeft met 2 kids, een opleiding en stage, ik kom vaak al niet toe aan reageren en ik heb 1 kind en verder niets haha.

Ik ga vanmiddag lekker shoppen met een vriendin, zin in! We gaan naar de grote mall hier, daar hebben ze 450 winkels :shock: Niet dat we die allemaal gaan bezoeken maar toch. Zie alleen een beetje op tegen de reis er naar toe. Ik ga dan met de bus en die is altijd erg vol, dus dan moet ik me er echt in proppen met de kinderwagen. Gelukkig hebben ze wel speciale plekken waar je de wagen kan zetten dus komt vast goed.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Tazz wo 13 apr 2011 - 9:42

Hallo Dames,

Ik hoorde van Kat dat ik gemist werd dus kom gelijk weer even kijken. Ik was jullie niet vergeten maar ik heb het gewoon heel erg druk en ben ook zo ontzettend moe. Het gaat hier op zich allemaal wel goed. Ik ben weer aan het werk (op maandag en vrijdag) en L.iyem is al een paar keer naar het KDV geweest en dat gaat erg goed. Ze zijn daar helemaal gek op hem. Helaas waren ze afgelopen maandag allebei oververmoeid en heeft ie even gehuild voor hij in slaap viel. Het waren maar 5 minuutjes maar dat is voor hem al veel. ;-)

Op mijn Stage heb ik afgelopen dinsdag een Proeve van Bekwaamheid gehad, (praktijkexamen) maar die heb ik helaas niet kunnen afmaken omdat er te weinig kindjes waren. Twee kinderen zijn niet komen opdagen. Dus nu moet ik morgen weer. Ik ben echt zo zenuwachtig. Als ik die proef niet haal is alles voor niets geweest, ik weet dat ik het echt wel kan maar als er iemand zo op je vingers zit te kijken is het toch moeilijk om met kindjes om te gaan. Ik deed alles wel goed maar ik was iets te Passief en moet wat meer initiatief tonen. Tja dat waren toch de zenuwen hoop dat het morgen beter gaat maar die kindjes heb ik nog nooit gezien want die zijn er nooit op Dinsdag.

Maandag hebben we voor de laatste keer les, dan moeten we ook ons Portfolio inleveren met alle opdrachten die we moesten maken. Dat heeft stiekem ook heel veel tijd gekost. Als die wordt goedgekeurd en mijn Proeve haal dan kan ik 31 mei mijn diploma in ontvangst nemen. smile

Naast werk, studie, stage, kids en huishouden gaan we ook nog eens verhuizen! Echt zo mooi dat we via de woningbouw een huis toegewezen hebben gekregen. Dat is plotseling heel snel gegaan, we hadden het ook nog echt niet verwacht maar het was een loting en wij hadden 1e keus. Een super groot huis met 4 slaapkamers, vaste trap naar zolder, een royale achter- en voortuin, berging, grote kamers. We zijn er zo blij mee en nu dus ook volop aan het klussen want we gaan paasweekend verhuizen.

Met L. en A. gaat het super goed. Door die proeve heb ik helaas niet bij kunnen zijn toen L. voor de tweede keer zijn prikjes kreeg afgelopen dinsdag. Maar zijn vader, oma en zus waren er wel bij. Hij had echt maar heel even gehuild en hield al meteen op toen hij werd opgepakt. Hij heeft er wel weer wat last van gehad, zijn temperatuur was wat gestegen. Maar hij heeft wel weer de hele nacht doorgeslapen. Zijn groei neemt langzaam af, hij was erg groot en lang bij geboorte maar zit nu op de gemiddelde lijn. Ik vermoed dat dit door zijn Reflux komt. Hij was 63,5 en 6190 gram hoofdomtrek was 41,1.

Zoals ik hierboven al zeg, we zijn naar de huisartsenpost geweest voor het spugen, het was zo erg dat hij af en toe erin aan het stikken was en de andere keer kwam het met golven eruit. Ook was hij erg benauwd door een verkoudheid en moet erg veel hoesten. Net een zeehondje. Daar hebben we neusspray voor meegenomen. Op het CB hebben we die reflux overlegd en ze hebben als tip gegeven daar Nutriton voor te kopen. Dus nu kolf ik voedingen af en geef een flesje met Nutriton, dat lijkt al te werken. Hij geeft nog wel terug maar lang niet zoveel meer als eerst en hij krijgt het pas 2 dagen. Toch wil ik binnenkort nog even met hem naar de HA om te kijken of hij geen melkallergie heeft. En ook wil ik met hem naar de Osteopaat, hij leek ook altijd een voorkeurshouding te hebben maar er waren toch geen afplattingen te zien op zijn hoofdje, toch merk ik dat hij het niet prettig vind als ik zijn hoofdje draai en wil dat daar toch even naar gekeken wordt.

Hij slaapt soms 's nachts door maar wil ook wel eens om 5 uur een voeding en komt vervolgens weer om 7 uur. Dat wordt zijn zus ook wakker en moeten we er toch uit. Maar net als VC zegt dat ze tot 9 uur kan blijven liggen dat mis ik toch wel, dat kon ik bij de eerste ook nog wel. L.iyem is om 7 uur ook echt wakker en wil meestal om 8.15 weer gaan slapen. Op de dagen dat ik ga werken moet hij net iets langer wakker blijven en gaat dan op het KDV gelijk weer slapen.

Goed ik heb weer een hoop gekletst, nu weten jullie waarom ik even zo weinig reageer, ik zit midden in een verhuis! Ik zal morgen wel proberen te laten weten hoe het examen gegaan is.

@ Limburg85 Gefeliciteerd met je kleine!
@ Meeko, jij ook nogmaals gefeliciteerd!
@VC, Wat jammer dat ze zo slecht slaapt. Ik merk dat ritme en regelmaat toch echt het beste werkt. Bij A. probeerde we dat wel maar weken er net zo makkelijk vanaf en nu houdt ik me er veel strakker aan en merk dat L. toch veel beter slaapt dan A. deed als baby zijnde. Pakt ze het speentje al ondertussen?

Hier nog wat foto's van mijn kleintjes, ik ben ook erg benieuwd naar die van jullie!

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 1280910897_5_asK_

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 1270455652_5_cyQp
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 1270453517_5_31ym_1
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Kat1980 wo 13 apr 2011 - 20:19

Tazz: Waarschijnlijk lees je het niet meer, maar heel veel succes met je proeve vandaag! Gaat je vast lukken om die te halen!!! Ik vind het ook zo knap van je dat je gewoon bijna een studie hebt afgerond terwijl je zwanger was en net een kleintje had gekregen. Ga je als je je diploma hebt dan ook meteen als gastouder aan de slag? Zal in jullie nieuwe huis vast wel lukken. Lekker ruim hoor, met 4 slaapkamers en een royale tuin (zag foto's op hyves). Nog even flink klussen dus als jullie in het paasweekend willen verhuizen.
Wat vervelend dat L zo'n last heeft van reflux. Gelukkig helpt de nutritron er tegen. Vind je het alleen niet lastig dat je nu alles moet kolven? Hoop ook dat de osteopaat wat voor je kan betekenen. Een osteopaat kan ook wat tegen reflux doen trouwens, dus misschien heeft het wel met elkaar te maken dat hij het niet fijn vindt als je zijn hoofdje draait en reflux heeft.
Wat een super foto's weer van je kids! Mooie ogen heeft L zeg. En A is ook gewoon een mooi meisje, echt al een heel dametje!

VG: En, heeft D nog goed geslapen nu je het overdag ook anders aanpakt? En heb je nog lekker geshopt? Wat een onderneming zeg, met de bus naar de mall. Lukte het allemaal wel een beetje?

Hier verder niet veel nieuws. Heb vannacht er gewoon doorheen geslapen toen T even wakker was geworden. Mijn vriend hem dus een speentje gegeven en is hij verder gaan slapen tot 6.20 uur. Ongelooflijk dat ik er een keer niet wakker van wordt, normaal gesproken is het andersom.

Hier dan ook nog wat foto's van mijn mannetjes:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5570863879_2ea34723a1_mMama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5599820661_7e81ce4216_mMama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5600403416_252b1f6828_m
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5618652658_2098eb776b_mMama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5618650774_bff46a04af_m
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 do 14 apr 2011 - 2:35

Hi meiden,

Hoe is het met jullie?

Vanochtend gepoetst in huis zowel boven als beneden want had geen reactie meer van de schoonmaakster gekregen, toen ik klaar was smste dat ze kon komen, toen was het niet meer nodig. Staat alleen nog strijk te wachten, doe ik straks maar als ik R. heb gevoed, hij zal zich wel melden rond 15.30 uur. Ga alleen de hydrofiele luiers straks strijken want die zijn bijna op, wat gaan die snel! En de rest misschien eventjes denk vragen aan mijn moeder.

R. en ik zijn vanmiddag heerlijk naar buiten geweest, we zijn naar het consultatiebureau gewandeld en heb gelijk gewogen op het inloopspreekuur, hij is 120 gram aangekomen tov zondag, hij weegt nu 2720 dus helemaal goed! Verder was zijn temperatuur nog hetzelfde als voordat we gingen :-).
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 Voorheteerstnaarbuiten
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 Voorheteerstnaarbuiten1

Hij ’s avonds en ’s nachts erg last van krampjes waardoor we een erg korte nacht hadden :-(. Kregen de tip om hem ’s avonds in bad te doen en verder wat we al deden zijn buikje masseren en hem op zijn buik op onze buik te leggen.

@ Annie, leuk dat je (weer) mee komt schrijven.

@ Kat, fijn dat het met T. goed was gegaan op het kdv! Had je zelf moeite met hem weg te brengen? Hoeveel dagen gaat hij straks? Wel weer zin om te gaan werken?

Wat balen dat hij nu een voorkeur voor zijn achterhoofd krijg en dat terwijl hij net van de voorkeur links af is. Hopelijk gaat de zijliggingskussen werken en heeft de osteopaat tips.

Haha jij ook al zo erg met opruimen, ik heb ook nog gauw dingen opgeruimd toen ik de verloskundige had gebeld en ze zij dat ze direct er aankwam en toen ze weer weg was en wij naar het ziekenhuis toe moesten, heb ik ook nog gauw wat opgeruimd zodat het netjes was voor als we terug kwamen haha.

Ik was niet veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap, het laatste wat ik gewogen had was 6,2 kg en dat was bij week 35 maar daarna is mijn buik niks meer gegroeid dus zal ook niks meer zijn aangekomen. Echt onvoorstelbaar, want ik at echt heel ongezond tijdens mijn zwangerschap. Als ik niet zwanger geweest zou zijn en ik had dat eetpatroon, zou ik minstens het dubbele zijn aangekomen geloof ik. Dit was trouwens mijn buik:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 35weken2
Ik heb ook een zwembandje onder mijn navel, daar is m’n huid nog slapper maar dat heeft tijd nodig en ik mag echt niet klagen, geen streepje of wat dan ook. Jouw 2,5 kg is ook niet veel wat je er nog vanaf moet!

Wat lekker dat T. heeft doorgeslapen vannacht, kijk nu al uit naar dat moment hier ;-).

@ Vancity, wat fijn dat D. overdag heeft geslapen in haar bedje! Hopelijk zet ze dit door.

Hoe was het shoppen?

@ Tazz, fijn dat L. het zo goed doet op het kdv! Huilt hij nooit?

Hoe is het vandaag gegaan met je proeve van bekwaamheid? Hoop voor je dat je er voor geslaagd ben! Datum einde opleiding komt nu lekker dichtbij, spannend nog de laatste loodjes.

Leuk verhuizen! Per wanneer krijgen jullie de sleutel van jullie nieuwe woning? Oh lees dat jullie al druk aan het klussen zijn en volgend weekend al over gaan, succes!

Een paar foto’s:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 DSC05752
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 P1000450
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 Roan020411024
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 DSC05728
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 do 14 apr 2011 - 2:59

Limburg: Wat een bescheiden buikje had je zeg! En dat voor een tweede. Wat een verschil dan met mijn buik rond die periode. Zal even een foto plaatsen. Gelukkig heb ik maar een paar kleine streepjes aan de zijkant als aandenken, dus dat valt nog mee. Hier ben ik 36 weken en 3 dagen (ben met 37+5 bevallen):
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 5618682739_812d01a2da_m

Lekker zeg, dat je er even tussenuit bent geweest vandaag. En geeft vast ook een goed gevoel dat R 120 gram was aangekomen. Knap mannetje is het ook! Zijn jullie er al over uit op wie hij lijkt? En die nachten weer doorslapen, komt bij jullie ook wel weer! Ik weet nog dat ik 's nachts met T op mijn arm zat te knikkebollen en nu slaapt hij gewoon al door (meestal dan).

Wat het wennen betreft. Ik had er zelf wel moeite mee om hem weg te brengen, had echt een brok in mijn keel (maar heb me groot gehouden Wink ) Hij gaat maar 1 dag naar het kdv, 1 dag naar oma en 1 dag is mijn vriend thuis.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Meeko do 14 apr 2011 - 6:41

Veel bijgeschreven zeg. Gezellig.
Hier gaat t wel goed. Heb vorige week een borstonsteking gehad. Met 40 graden koorts ruim 2 dagen op bed gelegen. Wat was ik ziek zeg. En me hele lichaam deed pijn, en die onsteking natuurlijk ook. Zit nu nog aan de antibiotica, maar alleen morgen nog en dan zijn we er vanaf. Sindsdien is Elin ook een stuk onrustiger. Heb toch t idee dat ze er wat last van heeft. Ze huilt meer, kan ook ineens heel moeilijk alleen zijn. Al zal dat niks met de antibiotica te maken hebben. Maar ze wil hooguit 5 minuten in de box en dan wil ze weer bij mij, en is ze ook meteen stil. Dus de draagdoek is hier een uitkomst. Ze heeft veel momenten dat ze heel vaak wil drinken. Soms zo een paar uur bezig ermee. Denk dat t regeldagen zijn ofzo. 's nachts gaat t wel goed de laatste nachten. Ze laat er vaak 6 uur tussen zitten, dus heerlijk. Wel valt ze steeds bij ons in slaap. Niet zelf in der bed, ben er wel mee bezig, maar als ik voor de 10e keer bij der geweest ben,ben ik er ook wel weer klaar mee en neem ik haar toch weer bij me. Zit er aan te denken om maar weer een puckababy aan te schaffen. Bij Senna werkte dat ook super. Heb m alleen niet bewaard, dus weer een nieuwe kopen.
Vandaag en gister met ze alleen thuis geweest. Vind t aardig pittig. Ben zoveel met voeden bezig, en dan hier even een wasje, tussendoor nog eten en even rusten, en de dag is alweer voorbij. Senna doet t verder super en is helemaal niet vervelend gelukkig.
Bekken gaan eigenlijk ook wel goed. Merk wel als ik veel met Elin in de draagdoek heb gelopen of wat vaker trap heb gelopen. Dan nog wel wat last maar verder gaat t eigenlijk heel goed ermee. Zaterdag gaan we naar de Apenheul, even kijken hoe lang ik dat ga volhouden.

VG, jammer dat je man de naam niet mooi vond! Al hadden we dan ineens 3 Elin's hier op t forum Wink
Het schijnt zo te zijn dat als je een lichte huid heb je veel meer last van tepelkloven heb. Wist ik ook niet hoor, maar blijkt dus wel. Ben zelf heel wit namelijk.
Balen dat D niet zo goed slaapt overdag. Hier valt ze meestal bij mij in slaap en kan ik haar wel rustig overleggen in haar bed. Al wordt ze dan vaak wel weer even wakker en moet ik haar weer bij me nemen zodat ze in slaap valt.
Waar wonen jullie nu dan? Ah ik lees t al. Wat gaaf zeg! En zo lang verlof! Heerlijk! Belachelijk hoe kort het hier is!
Wauw, doe hier ook zo'n winkelcentrum! Heb ook weer zin om te shoppen, maar heb veel online gekocht de laatste tijd dus heb ni echt wat nodig en pas me oude kleren nog.

Kat, ooh het CB. Zo sneu weer die periode van prikjes enzo. Ik moet volgende week donderdag voor t eerst. Ben benieuwd wat ze nu weeg. Vorige week donderdag woog ze iets van 4600 dus was super aangekomen.
Ik moet zeggen dat die nachtvoedingen wel sneller wennen als bij Senna. Nu was t toch ook al vaker dat ik 's nachts wakker werd van Senna. Dus was t alweer wat gewend. Maar t blijft pittig. Gelukkig gaan de laatste nachten super! En is t vooral 's avonds en 's middags dat ze veel wilt drinken. Lekker dat t 's nachts nu beter gaat met slapen.
Fijn dat t wennen goed ging.
Balen van de voorkeurshouding. Hier heeft Elin ook vaker een voorkeur voor 1 kant. Dus leggen haar altijd op de andere kant, maar vaak draait ze haar hoofd dan weer. Maar volgens mij valt t nog mee want ze ligt ook wel vaak op de andere kant.
Aah jij ook al van die knappe mannen!

Tazz, super zeg dat jullie een nieuw huis hebben. Klinkt geweldig!
Ben benieuwd hoe je proeve gegaan is!
Stond L trouwens in de Wij de laatste keer?
Vervelend van zijn reflux zeg. Hopelijk heeft ie er niet te veel last van.
Knap kereltje is t! En zo groot alweer! Hij lijkt niet echt op A he?
Spreek je haar naam trouwens net zo uit als Elin?

Limburg, balen dat je zo last van je knip heb. Heb ik ook heel lang gehad. Nu heb ik dan een subtotaal ruptuur, maar al na ruim een week totaal geen last meer van.
Me tepels zelf zijn gewoon kapot. Soms tot bloedens toe. Maar voed nu alweer een aantal dagen zonder tepelhoedje en dat gaat goed. Alleen als ze zo vaak wil gaan ze weer zeer doen. Maar smeer ze in met Purol en dan gaat t alweer beter.
Ja Elin slaapt wel bij ons in de kamer. Veel makkelijker 's nachts met de voedingen en zo kan ik toch een beetje een oogje op der houden. Wordt vaak wakker om even te luisteren of ze nog ademt.
Netjes hoor al zoveel kwijt! Ik ben nu nog 2 kilo zwaarder als voor de zwangerschap. Eet ook heel veel maar dan slecht Embarassed Veel paaseitjes! Verder ook gewoon gezond hoor, maar veel slecht tussendoor.
Hoe weet je dat R een te kort tongriempje heeft? Als elin huilt zie ik m ook, en vind m dan ook zo kort. Maar misschien is ie wel gewoon normaal bij der hoor. Zo dat de huisarts bij julie langs komt. Hier niet hoor!
Ja die hydrofiele luiers gaan hard he!
Super zeg dat ie zo is aangekomen.
Mooie foto's van je mannetje hoor!
Jij had echt een minie buikje zeg! Van mij was wel groot, en veel strepen!

Voor de mama's die me niet kenne trouwens, ik ben Meeko, maandag wordt ik 27 jaar ( cheers ) en mijn man is 29. Zijn ruim 8 jaar samen waarvan ruim 3 jaar getrouwd (ook 4 februari Wink) Hebben een dochter van bij 3 (11 mei) en ze heet Senna. Verder hebben we een vervelende Jack Russel die Max heet en een konijn die Pucca heet. Bij Senna ben ik in t ziekenhuis bevallen en duurde de bevalling 22 uur en bij Elin ben ik in 3 uurtjes thuis bevallen!

Nog even wat foto's van m'n meiden:
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 1281349879_5_EmuR
Mama's met kids uit 2011 - Pagina 3 1281352632_5_ffHw
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Vancity_girl do 14 apr 2011 - 7:24

Zo weer flink bijgeschreven hier. Hopelijk kan ik het bijhouden. D ligt lekker te slapen nu dus heb even rustig de tijd.

Het winkelen gisteren was erg gezellig. Mijn vriendin is verloskundige dus kan aan haar altijd allerlei baby dingen vragen. Ze is erg gek op D. Met de bus was wel echt een gedoe, dat doe ik voorlopig niet meer. Ga vaak met de metro, daar rijdt je zo in. Het was erg druk in de bus, erin was niet zo'n probleem. De buschauffeur riep dat er een wandelwagen aan kwam en mensen aan de kant moesten smile Eruit was lastig want er stonden allemaal mensen in de weg, een rollator en mensen die de bus in gingen terwijl ik er nog niet uit was! Maar we hebben het overleeft. Heb niets voor mezelf gekocht alleen een leuk vestje voor D. ( en die heeft al zoveel) Wil voor mezelf niet teveel meer kopen aangezien ik het allemaal moet meeverhuizen straks.
Vanmiddag is hier een mama-baby groep waar ik eens een kijkje ga nemen. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in, maar hoor van veel mensen dat het erg leuk is. Dus heb me voorgenomen maar eens langs te gaan en is het niks dan weet ik dat ook meteen. Vind het ook spannend zo'n groep met allemaal mensen die ik niet ken, daar ben ik nooit zo goed in.

@ Limburg85 doe je wel rustig aan, je hele huis poetsen 2 weken na je bevalling is wel wat veel van t goede! R is wel goed gegroeid, fijn. En lekker dat je er even op uit bent geweest. Ik vond de eerste keer wandelen erg spannend, was steeds bang dat ze zou gaan huilen haha.
@ Tazz leuk om weer eens van je te horen en fijn dat alles zo goed gaat. Hopelijk is je proeve goed gegaan en ben je geslaagd. Zo en wat een groot huis, klinkt goed. Succes met inpakken en verhuizen, dat zal wel een hele klus zijn met twee kleintjes erbij.
@Kat1980 lekker dat je een keertje niet wakker werd van T, hij slaapt al lang zeg s'nachts.
@ Meeko Balen van je borstontsteking, hopelijk ben je er nu vanaf. Ik ben ook erg wit, dus daar zullen die tepelkoven wel van komen dan. Kan me voorstellen dat het pittig is met twee kleintjes in je eentje, dat went vast en over een tijdje weet je niet beter. Veel plezier in Apenheul!

Nu jullie allemaal foto's posten van jullie mooie kinders kan ik natuurlijk niet achter blijven:

*weg*

Laatst aangepast door Vancity_girl op wo 20 apr 2011 - 8:38; in totaal 1 keer bewerkt
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Tazz do 14 apr 2011 - 7:34

Jaaa ik heb mijn proeve gehaald!! Ze vond wel dat ik iets passief was (dat ben ik normaal niet en ik was nogal zenuwachtig en was aanwezig genoeg voor de kinderen maar ik stond niet letterlijk te springen ofzo) en ik had een onvoldoende op mijn contact met vraagouders, die waren er namelijk niet. Maar doordat ik niet enorm aanwezig was straalde ik wel weer veel rust uit waardoor de kinderen zich erg bij mij op hun gemak voelde. En dat vond ik toch best positief eigenlijk. Beetje jammer dus dat je een onvoldoende krijgt voor iets waar je niks aan kan doen. Maar ik heb hem gehaald, nu moet ik maandag in de laatste les mijn portfolio inleveren en als die wordt goedgekeurd dan mag ik 30 mei mijn diploma in ontvangst nemen. Ik wil dan ook in Juni meteen beginnen als gastouder. Als ik genoeg animo heb dan zeg ik ook gelijk mijn baan bij de thuiszorg op. Als ik dat niet heb wil ik ernaast nog een blijven werken.

@ Meeko, Ja L.iyem stond in de Wij! En A.ylin spreek je inderdaad uit als Elin smile Wat ontzettend balen van die borstontsteking zeg, gelukkig ben je er bijna vanaf!
@Limburg wat een ontzettend mooi mannetje en zo klein nog! Lief!
@Kat, wat ontzettend lief van je. Ik mag er ook wel trots op zijn. Hoop dat ik na de verhuis en na de opleiding toch wel in rustiger vaarwater kom, want ik vind het toch wel heftig allemaal zo. Begin het nu pas te merken nu het allemaal op het einde loopt. Ik kolf trouwens niet alle voedingen. Ik probeer hem 2 voedingen met dat spul te geven en dat gaat ook al een stuk beter. Alle voedingen kolven houdt ik niet vol.

Zo even kort gereageerd, ben nu bevallingsverhalen aan het kijken en straks komt er een filmpje. Even met de benen omhoog, ben zo ontzettend moe! Ik update jullie snel weer over de voortgang in ons huis, morgen moet het snel gaan hopelijk. Dan komt de loodgieter, timmerman, een man die de vloer komt egaliseren en boven worden alle slaapkamers en beneden de hal opnieuw gestuukt.

Bedankt voor alle succeswensen, en een fijne avond!
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Kat1980 do 14 apr 2011 - 22:21

Tazz: Gefeliciteerd!!!! Nu komt het behalen van je diploma weer een stapje dichterbij Very Happy Wel dom dat je ergens een onvoldoende voor krijgt terwijl je er niks aan kan doen. Hoop dat er snel genoeg animo is, zodat je je andere baan kan opzeggen. Hoeveel dagen wil je gaan werken trouwens? Ik kan me voorstellen dat je het nu gaat merken dat het de afgelopen tijd zo druk is geweest. Nog even doorzetten en dan ook weer even genieten van je welverdiende rust (voor zover dat kan met 2 kids).
Ik zit er ook nog steeds aan te denken om als gastouder aan de slag te gaan. De diploma's heb ik er al voor en het zou met iedere dag zoveel reistijd besparen en ik kan gewoon thuis bij mijn kids zijn. Waarschijnlijk als je genoeg kinderen hebt, kan je ook wel meer verdienen dan dat ik nu doe. Ik werk nu 3 dagen en misschien dat ik dan wel 4 dagen zou kunnen werken, omdat ik toch thuis bij mijn kids ben.

VG: Je hebt je goed ingehouden met shoppen zeg! Wat een lekker meisje is D. Ook al zoveel haar, ben er jaloers op! Bij J zie je nog steeds een beetje inhammen aan de voorkant, omdat hij daar nog steeds heel lichte en dunnen haartjes heeft. Volgens de kapper wordt dat vanzelf wel voller, maar moeten we gewoon nog even geduld hebben. Ook T heeft erg weinig haar, alleen wat meer in zijn nekje.

Meeko: Wat vervelend dat je een borstontsteking hebt gehad en er zo ziek van was! En dan heeft Elin er ook nog eens last van, bah. Gaat het al beter nu de kuur voorbij is? Lekker ook dat Senna het zo super doet. Dat ging hier in het begin ook super, alleen nu is Jamie wel eens ongeduldig als ik Timon de fles geef. Dan loopt hij constant te zeuren om bijvoorbeeld drinken. Dus nu vraag ik van te voren eerst of hij iets wil dan gaat dat tenminste al beter.
Mooie mieden heb je trouwens! Elin heeft ook al zo veel haar, mooi hoor!

Hier nog even een paar dagen genieten voor het echte werk weer begint (op jouw verjaardag nog wel Meeko Wink ) Morgen wil ik graag nog even gaan shoppen, moet echt nog wat kleding er bij voor het voorjaar/zomer.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Annie24 vr 15 apr 2011 - 2:11

Ik ga eerst even ego doen Embarassed en wat vertellen over hoe het hier nu gaat. Morgen zal ik alles bijlezen en op jullie reageren Very Happy

Ik ben dus Annie24, inmiddels 25 jaar ipv 24 en over 3 weekjes alweer 26. Mijn vriend is 26 en op 29 april zijn we alweer 10 jaar samen. We zijn niet getrouwd, maar hebben een geregistreerd partnerschap.

Op 28-1-2011 is ons zoontje Y. geboren na 39weken en 5 dagen met een gewicht van 2675gram en 48cm lang (of kort angel ) De 1e week ging het helemaal super, maar daarna begon het....Y. huilde, maar vooral krijsde van 's morgens 7 uur tm middernacht. Héél soms een hazeslaapje van een halfuurtje, maar die waren heel zeldzaam. We hebben alles geprobeerd: van osteopaat tot inbakeren en van draagdoek tot andere voeding, maar niets hielp. Radeloos waren we, een ander woord was er niet voor. Hoe vaak ik niet heb zitten huilen en hoe vaak ik niet gedacht heb 'hadden we maar nooit een kindje genomen', maar zodra Y. dan even naar me lachtte besefte ik hoe gelukkig we met 'm zijn. We (en vooral ik omdat ik hele dagen thuis was en mijn vriend soms nog kon 'wegvluchten' naar zijn werk) zijn door een diep dal gegaan en er zijn periodes geweest dat ik het écht niet meer zag zitten. Zeker als er van die mensen zijn die ook een kindje hadden die wel eens huilde en die met goede adviezen kwamen. Ja lief bedoeld hoor, maar een kindje die wel eens huilt is iets anders dan een kindje die van 's morgens 7 tot middernacht krijst en die niet te stoppen is.

Uiteindelijk kreeg Y. met 2 maanden zijn 1e prikjes en hebben we het weer aangegeven bij het CB. Deze kwamen ook met allemaal oplossing, maar wij zeiden bij elke oplossing dat we dat al geprobeerd hadden. Toen is het erg snel gegaan: de kinderarts van het CB heeft met de huilpoli hier in het ziekenhuis gebeld (dat was op donderdag) en die maandag hadden we meteen een afspraak. Hij is toen bekeken door een psycholoog, kinderarts en fysio en hun conclusie was: opnemen ter observatie. Y. heeft toen van woensdag tm vrijdag in het ziekenhuis gelegen (vorige week) Jullie raden het al: hij sliep daar als de beste! Zal je net zien....Na de 3 dagen observatie was hun conclusie dat Y. dysmatuur is (op tijd geboren, maar met een te laag geboortegewicht) Hierdoor vertoont hij dezelfde dingetjes als die prematurenkindjes vertonen. Met een hele hoop tips en trucs (waar je zelf niet op zou komen...) zijn we na de 3 dagen opname het weekend ingegaan. Natuurlijk verwachtten we die zaterdag gelijk een wonder, maar dat bleef helaas uit. Het ging wel beter, maar niet zoals we gehoopt hadden. Inmiddels kan ik vanaf afgelopen dinsdag zeggen dat er inderdaad een groot wonder heeft plaatsgevonden, want.....hij krijst/huilt bijna niet meer!!!!!!!!!!!!!! Meneer slaapt nu netjes tussen zijn voedingen door en is zelfs van 6 naar 5 flessen gegaan! :shock:

Jullie snappen wel dat we ons geluk niet opkunnen! Al hopen we wel dat dit blijvend is en geen foutje wat van korte duur is...Over 2 weken moet ik weer beginnen met werken en ik kan nú pas gaan genieten. Alle weken hiervoor heb ik dat niet kunnen doen en wilde ik maar dat de tijd sneller ging zodat ik thuis weg kon, weg van het huilen en krijsen. Maar nu....ik hoop dat die 2 weken zó ontzettend langzaam gaan dat ik nog met volle teugen kan genieten! Moet het natuurlijk wel zo goed blijven gaan hé Wink

Zo, een heel verhaal, vandaar dat ik morgen alles bijlees en begin met reageren en ik hoop dat ik alles dan een beetje bij kan gaan houden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Kat1980 vr 15 apr 2011 - 8:02

Annie: Jeetje wat een verhaal zeg! Ik hoop echt voor jullie dat het nu goed blijft gaan, want niks is vermoeiender dan een kind dat bijna de hele dag huilt. Ga zeker nog genieten die laatste 2 weken!!! Zo'n verlof is veel te snel voorbij. Ik had nog het geluk dat ik ruim 2 weken te vroeg ben bevallen en daardoor dus 2 weken extra met mijn mannetje heb gehad en er vervolgens nog 3 weken vakantie achteraan kon plakken. En dan nog is de tijd voorbij gevlogen en moet ik maandag toch echt weer aan de slag...
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl vr 15 apr 2011 - 8:50

Wij gaan onverwachts een weekendje weg dus ben druk aan het pakken. Morgen komen er ook nog eens nieuwe huurders naar ons appartement kijken dus moet ook nog flink opruimen en poetsen.
Ben er na t weekend weer, allemaal fijn weekend!

@ Annie24: heftig zeg, fijn dat het nu veel beter gaat. Geniet nog maar volop van je laatste weken verlof.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 20 apr 2011 - 7:35

VG: Hoop dat je een leuk weekend hebt gehad!

Hier de eerste 2 werkdagen er al weer op zitten en de derde heb ik morgen. Echt weer wennen hoor om te werken. De eerste dag kon ik ook echt mijn draai niet vinden en zat ik constant aan T te denken. De tijd ging ook zo langzaam voorbij. Terwijl ik normaal mijn werk heel leuk vind hoor! Hij was die dag bij oma en ik had 's middags gebeld en alles ging zo goed. Alleen toen ik belde toen ik naar huis reed, hoorde ik hem keihard huilen. Ben toen ook een beetje te hard naar oma toe gereden, want ik wilde bij mijn mannetje zijn. De tweede dag ging het op mijn werk al beter. Ook op het kdv ging het 's ochtends goed, alleen 's middags was hij ook weer een beetje huilerig. Ook lag hij toen ik hem op kwam halen in een wipstoeltje, terwijl ik had gevraagd of ze hem daar niet in wilde doen ivm het afplatten van zijn hoofdje waar we nu zo druk mee zijn. Beetje jammer, hoop dat ze er de volgende keer wel op letten!
Maar goed, het werken valt me wel zwaar. Maar dat komt voor een groot deel ook, omdat T de afgelopen 5 dagen erg onrustig is 's nachts en tig keer wakker wordt. Hij heeft geen honger, want heb wel eens een flesje geprobeerd maar daar drinkt hij amper wat van (hooguit 40 cc, soms nog minder). En nu heeft J ook nog eens de waterpokken, dus die was afgelopen nacht ook nog aan het spoken. Ben bang dat T nu dus ook de waterpokken gaat krijgen Cry
Verder vandaag weer bij de osteopaat geweest met T, dus hoop dat het weer wat beter met hem gaat 's nachts en dat dat onrustige gedrag gewoon komt omdat zijn nekje een beetje vast zat en nu na het bezoek aan de osteopaat weer los is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl wo 20 apr 2011 - 9:35

Hey Mama's Hoe is het met jullie?
Ons weekend was erg leuk. We mochten in het huis van mn man zn baas, super groot met 4 slaapkamers en 2 badkamers! Hadden we natuurlijk helemaal niet nodig haha. We hebben niet veel gedaan, lekker gewandeld langs de zee en langs de inlet waar het huisje aan stond. Verder gewoon lekker rustig aan gedaan. Het huisje had een heel groot bad dus we zijn lekker met zn drie-en in bad gegaan. D vond het allemaal erg leuk volgens mij. Het begon al op de boot erheen, ze keek enorm om zich heen en zat steeds naar iedereen te lachen Exclamation We hadden haar eigen wiegje meegenomen en ze heeft prima geslapen.
Dit weekend gaan we weer weg, we hebben de smaak te pakken. Nu gaan we de andere kant op, land inwaards. We willen nog zoveel mogelijk genieten van de prachtige natuur zolang we hier wonen. We hebben een mooi hotel geboekt, ben erg benieuwd hoe het in het echt is.

Het slapen van D gaat ineens super. Ze ligt nu ook al weer 45 min te slapen in dr wiegje. Gister legde ik haar om 20.30 klaar wakker in dr bedje en ze is gewoon in slaap gevallen. Ze werd afgelopen nacht wel 3 keer wakker maar ach. Ze wil dan drinken en slaapt daarna gewoon weer verder. Overdag slapen gaat dus ook goed. Af en toe moet ik even er heen voor haar speentje ( die zo inmiddels vaak wel pakt) of even over dr buikje aaien. Dan slaapt ze wel weer door.

@kat1980 weer aan het werk dus, kan me voorstellen dat je weer erg moet wennen. Jammer dat ze op het kdv niet helemaal goed naar je geluisterd hadden, hopelijk in het vervolg wel. Heeft de osteopaat geholpen?
@Tazz: cheers Gefeliciteerd, super goed dat je het gehaald hebt. Wel stom dat je een onvoldoende krijgt voor iets wat je niet eens gedaan hebt. Maar het is achter de rug. Veel succes met verhuizen komend weekend, daarna hopelijk wat rust voor jou.
@Limburg85: hoe gaat het met jullie? AL wat meer naar buiten geweest?
@Annie24: Hopelijk gaat het nog steeds zo goed, zodat je lekker van je laatste weken verlof kan genieten.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 vr 29 apr 2011 - 7:34

Even een korte reactie van deze kant. Lig nu in bed, omdat ik me helemaal niet lekker voel. Wel nog gewerkt deze week, maar had er weinig energie voor. Beide kids zijn ziek geweest, T trouwens nog steeds erg verkouden. Het slapen gaat nu dus al een aantal weken waardeloos. Hoewel het de afgelopen 2 nachten redelijk ging. En nu ik dus ook al een paar dagen niet lekker, zal ook wel deels door de vermoeidheid komen.

VG: Leuk dat jullie zo de smaak te pakken hebben van weg gaan in het weekend. Was het laatst ook zo goed bevallen?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud