Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+17
Happydobby
Ezzer
mauwmauw
sheila123
Bruintje Beer
Liadan
Pien
Chelle
Smaragdje
Limburg85
Meeko
Pussycat
Annie24
Mamsie
Vancity_girl
Kat1980
Tazz
21 plaatsers

Pagina 2 van 40 Vorige  1, 2, 3 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 2 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Kat1980 wo 23 feb 2011 - 3:30

Hey 2011 mama's, wat zijn jullie stil...

VG: Heb je nog steeds je schoonouders over de vloer?

Hier gaat alles ook wel zijn gangetje. Vrijdag begin ik aan een cursus babymassage samen met Timon. Heb er helemaal zin in!!! Verder heb ik 3 weken vakantie achter mijn verlof aan geplakt en hoef ik dus pas 18 april weer aan het werk. Nog 7,5 week verlof/vakantie te gaan dus. Heerlijk!!!
Timon groeit ook als kool, past al pakjes in maat 62. Moet 3 maart weer met hem naar het cb, dus dan weten we precies wat hij gegroeid is. Helaas dan ook de eerste prikjes Sad
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Meeko wo 23 feb 2011 - 3:37

Kat1980 schreef:Hey 2011 mama's, wat zijn jullie stil...

Ik mag hopelijk ook snel hier aansluiten. Very Happy
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Kat1980 wo 23 feb 2011 - 11:40

Meeko schreef:
Kat1980 schreef:Hey 2011 mama's, wat zijn jullie stil...

Ik mag hopelijk ook snel hier aansluiten. Very Happy

Gezellig! Rommelt het al een beetje of is het nog erg rustig? En hoe voel je je verder?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl wo 23 feb 2011 - 12:56

Daar ben ik weer eens! Afgelopen maandag is de schoonfamilie weer vertrokken dus heb weer wat meer tijd.
Is wel weer even wennen zonder al dat gezelschap, maar ook wel fijn weer met zn drietjes te zijn.
weet niet meer wie het vroeg, maar ik zie mn ouders maar 1 of 2 keer per jaar, ze komen 1 keer hier heen en wij 1 keer naar Nederland. Afgelopen kerst zijn we natuurlijk niet geweest want ik mocht niet meer vliegen. Gelukkig verhuizen we in augustus weer terug, want vind het niks iedereen zolang te moeten missen.

Hier gaat het verder goed. De borstvoeding loopt prima, ga vanavond beginnen met kolven, ben benieuwd!
Net even de stad in geweest om pasfoto's te maken voor D's Canadese paspoort. Dat was nog een heel gedoe, want ze lag net lekker te slapen. Heb haar voorzichtig uit de wagen gehaald en toen ze dr ogen open deed heeft de fotograaf snel een foto geknipt smile Nu kunnen we volgende week haar paspoort aanvragen. Ze moet nl eerst een Canadees paspoort hebben voor we haar Nederlandse paspoort kunnen aanvragen. En dat moet ze wel hebben als we weer terug verhuizen natuurlijk.

D is de laatste week echt super allert en kan ineens veel meer, ze heeft duidelijk een sprongetje gehad. Ze ligt nu naast me op dr speelkleed naar de knuffeltjes boven dr hoofdje te kijken. Af en toe maakt ze ook geluidjes alsof ze ertegen praat, zo schattig.
Het slapen s'nachts gaat best goed. Ze slaapt meestal van 12 tot 5 en dan weer tot 9/10 uur! De helft van de tijd ligt ze wel met mij in het logeerbed in plaats van in dr eigen bedje. Wil wel proberen om dr steeds meer in dr eigen wiegje te leggen, maar mn nachtrust is me ook veel waard. Het komt vanzelf wel goed. Zoals mn moeder al zei als ze 18 is wil ze heus niet meer bij jullie in bed liggen Very Happy

Hoe gaat het met de andere mama's?
@Kat1980 wat leuk babymassage! En lekker lang verlof! Ik zal je maar niet jaloers maken met mijn 50 weken verlof haha.
@ Meeko: Spannend, nog even en dan is jullie baby er!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kat1980 di 8 maa 2011 - 3:30

Wat rustig hier, volgens mij zijn de 2011 mama's erg druk!
Hoe is het verder met jullie?

Hier gaat het redelijk. Zit zelf sinds een paar dagen een beetje in een dipje. Denk dat de vermoeidheid me gewoon te veel wordt of zo. Daarnaast moet mijn vriend ook als een gek op zoek naar ander werk, omdat vanwege bezuinigingen zijn contract niet wordt verlengd. Dus dat werkt dan ook niet echt mee. Verder moet ik voor mijn gevoel al bijna aan het werk (heb er nog 3 weken vakantie achteraan geplakt en moet nu dus 18 april beginnen) en heb er helemaal geen zin in. Niet om mijn werk hoor, want dat vind ik super leuk. Maar ik zie het even niet zitten hoe ik dat straks allemaal moet gaan regelen 's ochtends met 2 kids. Zeker omdat ik nog steeds gebroken nachten heb en echt met moeite uit bed kan komen. Overdag heb ik echt weinig energie, dus hoe moet dat dan wel niet zijn als ik ook nog eens moet werken.

Met T gaat het verder super hoor. Is nu een beetje verkouden en slaapt daardoor ietsje slechter. Maar hij was goed gegroeid afgelopen maand. Donderdag op het cb was hij 56 cm en 5220 gram. Heeft toen ook zijn eerste prikje gehad. 's Nachts komt hij (helaas) nog steeds 1 keer, hij laat er maximaal 4.5 uur tussen zitten. Overdag slaapt hij heel wisselvallig, dan weer van voeding tot voeding en dan weer (bijna) niet. Meestal is hij dan gelukkig wel vrolijk, alleen als ik avondeten sta te koken kan hij soms nog wel last van zijn huiluurtje hebben.
Ook ga ik aankomende donderdag met hem naar de fysio voor zijn voorkeurshouding en volgende week dinsdag nog naar een osteopaat. Zijn afplatting is gelukkig maar heel minimaal en voor een buitenstaander misschien niet eens zichtbaar, omdat we er heel erg mee bezig zijn en hem overdag in een zijliggingskussen laten slapen. Maar toch wil ik kijken of we hem van zijn voorkeurshouding af kunnen helpen.

VG: Ja, babymassage is erg leuk en T vind het ook heerlijk! En, 50 weken verlof :shock: Daar ben ik zeker jaloers op!!! Hoe gaat het slapen van D, slaapt ze al meer in haar eigen wiegje? En hoe gaat het met de borstvoeding, loopt het nog steeds zo goed ?
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 di 8 maa 2011 - 20:16

Straks komt er volgens mij een hele stroom nieuwe mama´s 2011 aan en zal het (denk/hopelijk) hier niet meer zo rustig zijn Very Happy .
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Kat1980 wo 9 maa 2011 - 0:42

Ja, dat klopt! Er zijn er nog een hoop die dit jaar gaan bevallen. Jij ook nog maar even en dan kom je vast ook gezellig meekletsen Wink
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 wo 9 maa 2011 - 1:03

@ Kat, ja als de baby er is, kom ik zeker hier mee kletsen maar nog iets van 6 weken wachten ;-).
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl wo 9 maa 2011 - 9:09

Ik probeer vanavond even uitgebreid te reageren, hoor dat mn meisje wakker wordt.
Vanmiddag naar de fysio omdat ik mn plas niet goed op kan houden Sad hopelijk heeft die wat oefeningen om het snel op te lossen.
Verder gaat alles hier goed, over 10 nachtjes komen mn broertje en zusje op bezoek!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 wo 9 maa 2011 - 9:17

Limburg85 schreef: @ Kat, ja als de baby er is, kom ik zeker hier mee kletsen maar nog iets van 6 weken wachten ;-).

Leuk!!!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 wo 9 maa 2011 - 9:22

Vancity_girl schreef:Ik probeer vanavond even uitgebreid te reageren, hoor dat mn meisje wakker wordt.
Vanmiddag naar de fysio omdat ik mn plas niet goed op kan houden Sad hopelijk heeft die wat oefeningen om het snel op te lossen.
Verder gaat alles hier goed, over 10 nachtjes komen mn broertje en zusje op bezoek!

Balen zeg dat je je plas niet goed kan ophouden. Heb je al regelmatig je bekkenbodemspieren getraind? Ik had tijdens de kraamweek ook een keer dat het er zo uitliep, zonder dat ik had gevoeld dat ik moest plassen. Ik schaamde me echt dood, maar schijnt vrij vaak voor te komen volgens de kraamhulp. Die vertelde me toen dat ik echt dagelijks mijn bekkenbodemspieren moest trainen en dat het dan wel goed zou komen. Ben ik dus toen meteen mee aan de slag gegaan en nu dus gelukkig nergens meer last van.

O ja, ik denk dat ik weet waar mijn dipje vandaan kwam... Ben vandaag namelijk weer ongesteld geworden Cry Had van mij nog wel even mogen duren, want dat miste ik dus absoluut niet. Maar goed, hoort er helaas ook bij.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Tazz wo 9 maa 2011 - 9:50

Hallo meiden,

Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar denken! Hier gaat alles zijn gangetje. Behalve dat A.ylin en ik de afgelopen dagen goed ziek zijn geweest. En we zijn nog niet helemaal beter, vooral nog erg misselijk. Ik denk dat het voedselvergiftiging was, door krentenbollen die blijkbaar niet goed meer waren. Erg jammer en vooral zielig voor A. zij heeft in haar jonge leventje al zo vaak overgegeven dat ik echt bang ben dat ze er straks een fobie van krijgt.

Met L.iyem gaat alles perfect, wat en ontzettend lief, rustig mannetje is dat toch. Ik dacht dat we het bij A. al zo getroffen hadden maar hij is gewoon nog vele malen rustiger dan zij was. Hij kan zo ontzettend lief lachen soms maakt hij er ook al wat geluid bij, als je tegen hem praat dan maakt hij ook geluidjes terug. Sinds vorige week huilt hij ook met traantjes, al is het alleen nog uit zijn rechteroogje, als hij moe is wrijft hij met zijn vuistjes in zijn ogen. Enorm schattig om te zien. Slapen, eten gaat ook prima, en hij heeft ook al een stuk minder last van krampjes. Ook heeft hij zijn eerste Carnval meegemaakt en vond het volgens mij best leuk, die paar minuten dat hij wakker was, voor de rest heeft hij er gewoon doorheen geslapen!

Met A. d'r zindelijkheid zit het nu ook helemaal goed. Ze slaapt al weer 3 weken 's nachts zonder luier en dat gaat perfect! cheers

@Kat balen zeg dat je weer ongesteld bent geworden. Ik heb wel mijn dipje 1 keer in de maand precies rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, maar ik word het nog niet gelukkig! Bij A. ben ik 9 maanden na de bevalling pas weer voor t eerst ongesteld geworden, ik hoop dat het nu weer zo lang uitblijft.
@VG, hoe gaat het nu, wil ze al het speentje pakken? Ik heb geen tips om aan een speentje te laten wennen. L. wil hem ook niet altijd dus ik geef hem nu eigenlijk alleen in bed voor hij gaat slapen. Of als hij erg onrustig is en ik even mijn handen vol heb.
@meeko, Limburg echt super leuk dat jullie hier straks ook mee komt kletsen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383

Bericht  Vancity_girl wo 9 maa 2011 - 15:28

Zo weer terug van de fysio. Was wel even anders dan ik had verwacht, had er niet bij stil gestaan dat er een inwendig onderzoek bij hoorde :shock: Maar ja ben inmiddels wel wat gewend op dat gebied. Ze ging me oefeningen uitleggen en dan voelen of ik ze goed deed. Heb er nu een aantal die ik thuis moet doen en dan over twee weken weer terug.

Met D gaat het super. Ze is inmiddels 4920gram en 58cm. Ze is druk bezig haar handjes te ontdekken, ligt nu ook naast me met een vuistje in dr mondje. Verder lijken er elke dag wel nieuwe geluidjes bij te komen, heel schattig.
Het slapen gaat nog steeds hetzelfde, maar we blijven gewoon proberen haar in dr wiegje te leggen en dan komt het vanzelf wel. Rare is dat ze overdag meestal wel goed in dr wiegje slaapt. Heb soms ook het idee dat ze gewoon nog niet moe is als we dr in bed leggen rond 12u. Terwijl ze een groot gedeelte van de avond wel wakker is.
De borstvoeding gaat opzich wel goed, maar heb nog wel af en toe last van mn tepels. Soms let ik niet goed op en dan hapt ze niet goed aan en dat doet pijn! Probeer er wel steeds goed op te letten, maar ja s'nachts lukt dat niet altijd. Heb mezelf van het weekend wel een hele mooie voedings BH kado gedaan. Van het merk Hot Milk, weet niet of ze dat in Nederland ook hebben. Was wel duur, maar dat is een goede reden om door te gaan met borstvoeden. Wil nl graag 6 maanden volledig borstvoeding geven en daarna als het gaat nog tot min 1 jaar. We zullen zien.

@Kat1980: ik heb wel oefeningen gedaan, maar blijkbaar niet goed. Door de tips die ik nu heb gekregen zou het beter moeten gaan. Jammer dat je alweer ongesteld bent, maar idd dat hoort erbij.Ben benieuwd hoe het zal gaan bij de osteopaat, is dat ook voor zn voorkeurshouding?
@Tazz: Fijn dat alles zo goed gaat. Nooit geweten dat je voedselvergifiging kon krijgen van krentenbollen, hopelijk voelen jullie je nu weer beter. D pakt nog steeds geen speentje, heb er al verschillende geprobeerd, ze probeert nu steeds haar duim te pakken.

@ Limburg: leuk als je straks mee komt kletsen!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 ma 14 maa 2011 - 2:41

Zo, vandaag voor de tweede keer naar de fysio geweest met T. Heb nu allerlei oefeningen gekregen om thuis mee aan de slag te gaan en dan mag ik over 2 weken terugkomen. Gelukkig scheelt het een hele hoop dat hij zo goed als geen afplatting heeft, omdat we er vanaf het begin al heel druk mee zijn geweest en zo'n zijliggingskussen hebben aangeschafd. Morgen ook nog met hem naar de osteopaat voor zijn voorkeurshouding. Ben benieuwd of die iets kan doen aan de oorzaak ervan.

Pfff, de eerste ongesteldheid zit er gelukkig weer bijna op. Heb nog nooit zo erg gebloed. Had ik bij J helemaal niet zo'n last van. Maar ja, misschien scheelt het dat ik toen ik nog bv gaf met cerazette begonnen was en daardoor de menstruatie niet zo heftig was.

Tazz: Ja, zag de foto's van carnaval op je hyves! Wat leuk dat zelfs L al mee ging in de draagdoek. Ook heerlijk dat L zo'n rustig mannetje is. Las op je hyves dat hij het klokje rond heeft geslapen. Die doet het dus zeker super op je bv!!! Ben stiekem wel heel erg jaloers op je lange nachten, maar verder mag ik ook niet klagen met T.
Hoop ook voor je dat je ongesteldheid weer 9 maanden weg blijft. Heb je bij A zo lang bv gegeven dan of werd je tijdens het geven van de bv gewoon ongesteld?

VG: He bah, zo'n inwendig onderzoek! Maar als het maar effect heeft met die oefeningen dan ben je dat inwendige onderzoek ook zo weer vergeten.
D doet het dus ook erg goed op je bv. Lekker gegroeid zeg! Zo gaat het dan vast wel lukken om 6 maanden bv te geven lijkt me. Ik ken het merk voedingsbeha niet. Zal hier in nederland wel niet te koop zijn.
Ja, leuk he die geluidjes die onze kleintjes gaan maken en dat ze hun handjes ontdekken. Hier zit T ook regelmatig op zijn vuistje te sabbelen. En "kletsen" kan hij ook als de beste. Vanmorgen bij de fysio was hij ook geluidjes tegen haar aan het maken en zijn mooiste lach op zijn gezicht aan het toveren. Wat dat betreft is hij nog echt een allemans vriend en lacht echt naar iedereen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl di 15 maa 2011 - 8:23

@Kat1980 hoe was het bij de osteopaat? Volgens mij heeft D ook een beetje een voorkeurshouding, maar hier heeft niemand er ooit wat over gezegd. Probeer nu zelf te zorgen dat ze regelmatig met haar hoofdje de andere kant op ligt. Ze heeft nog steeds een mooi rond bolletje gelukkig.

Hier is het echt genieten van een vrolijke meid. Nu is ze altijd wel vrolijk en huilt weinig, maar de laatste twee dagen blijft ze lachen. Ze maakt er ook echt geluidjes bij, dat maakt het extra lief. Het slapen gaat ineens ook beter. Ze heeft nu al 4 nachten op rij de hele nacht in dr eigen bedje geslapen. Als we haar naar bed brengen kost het wel even 30-45min om haar in slaap te krijgen maar daarna gaat het prima. Ze komt nu alleen wel s'nachts ineens weer twee keer, maar gaat daarna weer lekker slapen. Ik neem dat maar voor lief, want zonder haar in ons bed slaap ik veel beter dus sta liever twee keer op s'nachts.

Ik merk wel dat ik het best saai vind zo thuis zitten. Het is hier erg regenachtig de laatste tijd dus van wandelen komt niet veel. Ik tel de dagen dan ook af tot mn broertje en zusje komen ( nog 3!) Hopelijk wordt het daarna ook beter weer.
We hebben wel al een weekendje weg gepland met pasen dus daar kijk ik ook naar uit. We mogen dan in het 2e huis van mn man zn baas logeren. De omgeving daar schijnt prachtig te zijn dus dan kunnen we er lekker op uit.

Zo te horen krijgt er iemand honger, ben er weer vandoor!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 za 19 maa 2011 - 2:54

VG: Ja, ging wel goed bij de osteopaat. Hij denkt dat zijn voorkeurshouding met 2 tot 3 behandelingen over is. Ook gekeken waar de voorkeurshouding vandaan komt en er schijnt dus dat bovenste wervel ietsje uit de kom zit. Hij noemde ook een aantal symptomen die je dan vaak ziet bij een baby en dat herken ik wel heel erg bij Timon. Verder hem dus behandeld en me al gewaarschuwd dat het best kon dat de alle symptomen tijdelijk verergerd zouden worden en dat hij even uit zijn doen zou zijn. Nou, dat hebben we geweten!!! Twee dagen is hij helemaal van de kaart geweest; weinig slapen ('s nachts gelukkig wel, maar overdag dus echt hazeslaapjes van 15 minuten), ontroostbaar huilen etc. Maar gelukkig is hij nu weer zichzelf!

Wat lekker zeg, dat je meisje nu wel de hele nacht in haar eigen bedje slaapt. Komen jullie ook wat beter aan je rust, want met een kind bij je in bed slaap je toch niet echt lekker.
Trouwens, veel plezier met je broertje en zusje! Hoop dat het weer nu ook wat beter wordt, zodat je wat meer leuke dingen kan ondernemen.

Mijn kleine ukkepuk wordt wakker, dus ga hem uit bed halen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 wo 30 maa 2011 - 21:35

Hey mama's!
Ik vind het wel jammer dat het hier zo rustig is. Mis het af en toe om hier gewoon even mijn ei kwijt te kunnen. Hoewel ik straks als ik weer aan het werk ga, hier ook echt niet meer dagelijks te vinden zal zijn. Maar hopelijk komen de nieuwe 2011 mama's zich ook snel melden, zodat er wat meer gekletst wordt.

Hier alles goed. Ben nu al 2 keer bij de osteopaat geweest met T en een week na de eerste behandeling zag ik hem al slapen op zijn niet-voorkeurskant. Alleen hield hij zijn hoofdje nog erg scheef en zat er waarschijnlijk nog iets vast in zijn nekje. Dat gaat nu na de tweede behandeling ook al veel beter en dat is zelfs nog maar 2 dagen geleden. Dus misschien is alles wel weer helemaal in orde zodra ik de derde behandeling heb!
Verder heeft T 1,5 week geleden omgerold van zijn buik naar zijn rug. Ik ben zo trots op hem!!!

O, mijn kereltje wordt wakker. Ga hem uit bed halen en lekker in bad doen!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl do 31 maa 2011 - 8:55

Hoi hoi,

Het is idd jammer dat er niet veel gekletst wordt hier. Elke keer neem ik me voor wat te typen en dan komt het er weer niet van. Gelukkig zijn er inmiddels wat meer 2011 mama's en dan gaat het topic vanzelf lopen.

Hier alles ok. Mijn broertje en zusje zijn weer weg, erg jammer. Het was zo leuk ze bezig te zien met D. En natuurlijk erg handig mn handen wat meer vrij te hebben. Mijn man werkt heel erg veel ( min 60u per week) dus bijna alles komt op mij neer. Ik geniet enorm van onze dochter, maar het is soms wel zwaar hele dagen alleen te zijn tot mn man om 19.30 thuis komt. Ook in het weekend en s'avonds moet hij vaak nog wat werken. In het weekend proberen we wel altijd samen wat te gaan wandelen. Ik wist dit van te voren, maar het is toch zwaarder dan ik dacht. Zeker omdat ik geen familie in de buurt heb die af en toe kunnen helpen. Gelukkig is D er makkelijk en huilt weinig.
Inmiddels slaapt ze de hele nacht in dr eigen wiegje, wel alleen als ik er naast lig. Het wiegje staat naast ons bed dus dat is geen probleem. Ik voed haar nu rond 22.30/23.00u dan duiken we ons bed in. Meestal wordt ze dan rond 5u weer wakker. Ik voed haar dan en daarna gaan we weer lekker slapen tot 8/9u. Helemaal prima dus! Nu overdag nog wat beter slapen, ze slaapt meestal alleen in de wandelwagen tijdens het wandelen. Komt vast wel goed.

Ik ben net terug van het gezondheidscentrum. D heeft haar eerste prikjes gehad. Het waren drie injecties is dat in Nl ook?
Ze moest echt heel zielig huilen, dat huiltje heb ik nog nooit gehoord. Gelukkig duurde het niet lang en kon ik haar goed troosten. De verpleegster zei dat ik het goed had gedaan Very Happy Blijkbaar moeten veel vaders en moeders zelf ook een traantje laten. Ze is ook gewogen en gemeten: 6040gram en 61.6cm. Goed gegroeid dus. Na de prikjes heb ik haar lekker in de draagzak bij me genomen en ze viel al snel in slaap. Nu ligt ze wat te mopperen op dr speelkleed, maar volgens mij heeft ze geen last van de prikjes.

Het is hier vandaag super mooi weer dus we gaan straks nog lekker even wandelen. Mijn man komt als het goed is vroeg uit zn werk dus kunnen we nog even met zn allen weg.

Kat1980: wat fijn dat de osteopaat goed helpt en knap dat T zich heeft omgerold. D deed dat ook ineens twee dagen geleden haha, was helemaal verbaasd en zij zelf ook volgens mij. Alvast veel succes met je eerste werkdag ( las je topic daarover)
Ik zal proberen het een beetje bij te houden hier, hopelijk melden de nieuwe mama's zich ook snel want het is idd wel fijn even je ei kwijt te kunnen hier.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 vr 1 apr 2011 - 4:26

VG: Wauw, je meisje is echt goed gegroeid zeg!!! Hier waren het maar 2 prikjes de eerste keer. Ik moet volgende week donderdag weer naar het cb voor de tweede prikjes. Ben heel benieuwd hoe groot T nu is. Fijn dat je meisje nu de hele nacht in haar wiegje slaapt. Ze doet het ook netjes 's nachts zeg. T komt ook nog steeds 1 keer, rond 4 uur en heeft dan zijn laatste voeding om 22.30 uur gehad. Hij is dan wel al weer rond 7 uur wakker, maar heeft dan nog geen honger hoor. Maar goed, ben dan ook al wakker aangezien mijn oudste rond half 7 altijd al wakker is.
Kan me voorstellen dat het best zwaar is als je man zoveel werkt. Ik ben soms ook blij als mijn vriend weer thuis is en die werkt maar 40 uur per week.

O, mijn vriend komt thuis met de patatjes, dus ga lekker eten!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl vr 1 apr 2011 - 10:04

Hier krijgen ze bij 2, 4, en 6 maanden prikjes. Verder wel dezelfde als in Nederland, alleen niet precies dezelfde volgorde. Ow en eentje tegen hepatitis B is hier ook standaard en in Nederland volgens mij niet.
Ja ons meiske wordt echt groot, gaat zo snel ineens het echte kleine baby is er wel vanaf inmiddels.

Jouw T wordt wel vroeg wakker zeg, maar je hebt er natuurlijk nog een rondlopen dus bent toch wel op. D slaapt echt tot 9u meestal, en ik geniet daar ook maar van.

Lekker patatjes, die hebben ze hier niet. Sad Wel franse frietjes natuurlijk, het stikt hier van de mac/burger king etc. Maar echte Nederlandse patatjes met mayo heb ik al erg lang niet meer gegeten. Af en toe gaan we naar de Holland shop en eten daar een broodje kroket. smile
Ga maar eens even wat in t huishouden doen, D slaapt als een roosje voor zolang het duurt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 za 2 apr 2011 - 3:13

Moet je zeker van genieten dat je 's ochtends nog tot 9 uur kan blijven liggen, deed ik ook toen we J nog alleen hadden. Toen voelde ik me ook al snel veel energieker dan nu. Maar goed, onze kids zijn gewoon geen slaapkoppen, maar durf te wedden als ze straks naar de middelbare school gaan dat ik ze 's ochtends uit bed moet trappen Wink Ach, ik probeer nu 's avonds gewoon wat eerder naar bed te gaan, maar vind dat niet altijd gezellig voor mijn vriend.

Kan me voorstellen dat je de echte hollandse patatjes en kroketten soms wel mist. Ik eet het niet vaak, maar af en toe is het zooooooo lekker Very Happy

Het is hier vandaag echt heerlijk weer! Heb vanmorgen ruim een uur gewandeld met T, terwijl mijn vriend met J aan het shoppen was voor schoenen. Hoop dat het morgen weer zo lekker is!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 ma 4 apr 2011 - 0:51

Hi meiden,

Een nieuwe 2011 mama Very Happy, ik wil me komen toevoegen in dit topic. Ik kom snel persoonlijk reageren op jullie als er weer wat meer rust in huis is, vandaag is een hectische dag net als afgelopen dagen maar dat zal denk snel veranderen als alles weer opgeruimd is etc.

Maar ik wou zeggen dat we sinds 11.00 uur weer thuis zijn cheers . Vandaag mochten we naar huis van de kinderarts. R. was vanochtend 10 gram aangekomen dus dat was heel goed en had vannacht en vanochtend 30 cc gedronken aan de borst (voor het eerst dat er wat uit komt Very Happy) en dat samen met de bijvoeding was helemaal goed . We mochten naar huis maar moeten wel heel goed op blijven letten dat hij voldoende eten binnen krijg, hij heeft namelijk erg moeite met het aanhappen/doorzuigen en van het zuigen maar dat gaat inmiddels goed en goed op zijn temperatuur blijven letten want hij heeft moeite om deze op peil te houden. De kraamzorg was er om 11.30 en een erg leuke meid dus heb er alle vertrouwen in.

Wel ben ik benieuwd hoe vanavond/vannacht de borstvoeding gaat, maar lukt het niet dan moeten we bijvoeding geven en dat is wel een geruststelling, natuurlijk zoveel mogelijk borstvoeding maar het aller belangrijkste is nu dat hij niet weer gaat afvallen want het kleine manneke is al heel licht.

Nog even wat info over hem Very Happy, hij heeft de roepnaam R.oan gekregen, was bij de geboorte 2500 gram en 47 cm lang. Inmiddels weegt hij 2335 gram. Hij is 2 april om 1.33 uur geboren naar een snelle, maar erg zware bevalling.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 ma 4 apr 2011 - 4:46

Leuk dat je je komt melden Limburg85! Lekker ook dat je nu thuis bent en dat je mannetje aangekomen was. Hoop dat het helemaal goed gaat komen met de borstvoeding, maar inderdaad aankomen is nu even het belangrijkste. Doe rustig aan en geniet lekker van je kraamtijd!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Vancity_girl ma 4 apr 2011 - 9:06

Welkom Limburg85 en gefeliciteerd. Geniet maar lekker van je mannetje en dan zien we je hier vanzelf!
Succes met de borstvoeding. Bij mij heeft het ook vrij lang geduurd voor het echt goed liep, maar nu gaat het allemaal heel makkelijk. Het is even doorzetten, maar het was het wel waard vind ik achteraf. Ons meisje was ook veel afgevallen en ik moest echt de wekker zetten en haar elke 2 uur voeden. Inmiddels is het een flinke meiden geniet en we samen van de voedingsmomenten.

Zo het weekend is weer voorbij. We hebben dit weekend lekker veel gewandeld. Mijn man hoefde voor de verandering eens niet te werken dat was erg fijn. Zaterdag lekker met zn drie-en op pad geweest en zondag met vrienden gaan wandelen. Daarna lekker uiteten. D gedraagd zich over het algemeen erg goed als we gaan uit eten. Meestal slaapt ze dan in de wandelwagen of zit ze in de draagzak zodat wij onze handen vrij hebben om te eten. Deze keer heb ik haar gevoed tijdens het eten haha. Zag er vast grappig uit, in de ene arm een baby die aan het drinken is en met de andere hand spare ribs eten Very Happy Ik merk dat ik steed makkelijker wordt mbt voeden in het openbaar, erg handig.
Vandaag regent het pijpestelen dus denk dat we lekker binnen blijven.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Bericht  Kat1980 di 5 apr 2011 - 0:22

VG: Dan is het net alsof je in Nederland bent, als het pijpestelen regent Wink Hier vandaag ook geen zonnetje te bekennen! Haha, je wordt dus erg handig wat de bv betreft... eten en voeden tegelijk.

Morgen is mijn vriend ook vrij, dus gaan we maar eens een bankrekening openen voor T. Hij heeft van een paar mensen wat geld gehad, zodat we zelf wat konden kopen, maar eigenlijk hebben we tot nu toe alles al dus zetten we het lekker weg voor hem. Donderdag met T naar het cb (volgens mij had ik dat al gezegd), ben heel benieuwd wat hij nu weegt. En volgende week gaat hij wennen op het kdv, want de week erna moet ik helaas weer aan het werk.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud